De hele wervingspijplijn doormeten, wat leverde Wolters Kluwer dat op? (OnRecruit)

Peter Boerman Op 16 maart 2017 Gem. leestijd 3 min497x gelezen
Deel dit artikel:
De hele wervingspijplijn doormeten, wat leverde Wolters Kluwer dat op? (OnRecruit)

Tot voor kort had Wolters Kluwer nauwelijks zicht op wat kandidaten op hun carrièresite allemaal deden. Toen ze daar wél inzicht in kregen, leverde dat meteen meer sollicitaties op.

Lees de hele case van OnRecruit die is ingezonden in de categorie Recruitment voor de Werf& Awards 2017.

Omschrijving van de case

Wolters Kluwer Tax & Accounting Nederland heeft een nieuwe werkenbij-site gelanceerd. Om met deze site efficiënt en gericht kandidaten te werven is het bedrijf (waar ook Twinfield, Basecone en Allure onder vallen) in zee gegaan met OnRecruit.

De koppeling ontbrak

Voor deze samenwerking had Wolters Kluwer slechts beperkt inzicht in het verkeer op de carrièresite. De last click in het sollicitatieproces op de website was bekend, en in het ATS van Connexys was het proces vanaf de sollicitatie tot aan de hire te volgen. De koppeling tussen de bronnen die verkeer op de website opleveren en de uiteindelijke hire ontbrak echter.

onrecruit funnel pijplijn Remarketing

OnRecruit is vervolgens gaan adverteren met vacatures van Wolters Kluwer die meer instroom konden gebruiken. Het bedrijf heeft hiervoor de in Nederland dominante banenzoekmachines ingezet, vertelt productmanager Dirk Meeuws. Ook was er sprake van remarketing. ‘Dit wil zeggen dat kandidaten die nog niet gesolliciteerd hadden, op grote sites als Funda, Nu.nl, Telegraaf, NRC en Marktplaats geremarket werden met voor hun relevante vacatures.’

‘Kandidaten die nog niet hadden gesolliciteerd, werden op Funda en Marktplaats geremarket met relevante vacatures’

Hoeveel sollicitanten zijn eigenlijk nodig?

OnRecruit heeft samen met Wolters Kluwer besproken hoeveel sollicitanten het bedrijf gemiddeld nodig heeft om iemand aan te nemen. De techniek heeft er vervolgens voor gezorgd dat alleen geadverteerd werd met vacatures die nog meer instroom konden gebruiken, omdat ze zelf nog niet het doel hebben bereikt en/of ook zelf het doel niet gaan halen.

Wat was de effectiviteit?

Tot slot heeft OnRecruit een connectie gelegd met Connexys (het ATS van Wolters Kluwer en de ontwikkelaar en leverancier van de werkenbij-site). Zo kan worden doorgemeten wat de effectiviteit is van de campagne. Hierbij wordt alleen op plaatsingen en interviews gelet die via de OnRecruit-technologie geleverd zijn. ‘Organisch’ verkeer wordt niet meegerekend.

wolers kluwer onrecruitWat was de impact van de case?

Enkele key achievements en bevindingen:

  • De technologie van OnRecruit heeft sinds het moment van invoeren bij alle vacatures van Wolters Kluwer sollicitaties geleverd.
  • De technologie heeft 48 van de 73 online sollicitaties geleverd (66%), sinds de start van de samenwerking in februari.
  • Er is maar 1 vacature die het afgesproken doel in online sollicitaties nodig had om gesloten te worden.
  • De technologie heeft tot nu toe 1 directe plaatsing verwezenlijkt voor Wolters Kluwer.
  • De technologie heeft alleen al de afgelopen week 5 interviews geleverd aan Wolters Kluwer.
  • De technologie heeft laten zien dat goede kandidaten teruggaan naar de vacature op de website rondom key momenten in het recruitmentproces, zoals het sollicitatiegesprek of het baanaanbod.
  • Het systeem weet van 100% van de hires de zogeheten online candidate history, gebaseerd op events en van het eerste tot het laatste moment dat de kandidaat in het proces zit.

Het systeem weet van 100% van de hires de zogeheten online candidate history

Waarom moet deze case een Werf& Award winnen?

Door de samenwerking met OnRecruit heeft Wolters Kluwer nu een kandidaten-pipeline waarmee ze hun vacatures kunnen blijven vullen, aldus Meeuws. ‘Doordat we het hele proces van impressie tot plaatsing doormeten, kunnen we onze mediastrategie optimaliseren en laten zien dat het werkt.’

Credits case

De volgende personen, afdelingen en/of externe partijen zijn betrokken bij de case:

Wolters Kluwer Tax & Accounting:

  • Angelic Vloemans – Corporate Recruiter Wolters Kluwer (Twinfield)

OnRecruit:

  • Rene Bolier – Sales Director
  • Arnout Kampen – Account Manager
  • Dirk Meeuws – Product Manager

Connexys:

  • Jan van Goch – CMO
  • Guus Meijer – COO

werf& awards abn caseDe inzendtermijn voor de Werf& Awards 2017 is gesloten

De komende dagen verschijnen nog wel meerdere cases op deze site. Maar inzenden voor de Werf& Awards van 2017 is helaas niet meer mogelijk: de termijn is gesloten. Kijk voor alle informatie en alle inzendingen op Werf& Awards.

werf& awards jobtalkBenieuwd wie er wint?

Kom dan op donderdag 11 mei naar Werf& Live, en je zult er niets van missen!

 

Deel dit artikel:
Peter Boerman

Peter Boerman

Managing Director bij Werf&
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners

Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie
Bullhorn
Cammio
Carerix
Compagnon
EN HR solutions
HROffice
Indeed
Intelligence Group
Jobrapido
Macknificent
Maximum
Nr29
Recruiters United
RecruitNow
Saba Lumesse
Steam
Talmark
Vakmedianet

Lees elke dinsdag en donderdag de gratis Werf& Nieuwsbrief. Mis niets van wat gebeurt op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie en recruitment.

  • Ik kan me op ieder moment weer afmelden en mijn gegevens worden niet verstrekt aan derden.