Hunkemöller kiest Floyd & Hamilton om internationaal recruitmentplatform te bouwen

Peter Boerman Op 21 november 2018
Gem. leestijd 2 min 721x gelezen
Deel dit artikel:
Hunkemöller kiest Floyd & Hamilton om internationaal recruitmentplatform te bouwen

De nieuwe recruitmentsite van Hunkemöller gaat ontworpen worden door het Amsterdamse HR-tech-bedrijf Floyd & Hamilton. Het nieuwe platform wordt in eerste instantie gelanceerd in 13 landen en in 9 talen.

Het is de bedoeling dat Hunkemöller het platform in het eerste kwartaal van 2019 introduceert. De internationale lingerieketen heeft behoefte aan een nieuwe werkenbij-website die de kandidaatervaring op een innovatieve manier optimaliseert. De sollicitant moet via het platform eenvoudig en snel bij de best passende vacature terechtkomen, zo is de bedoeling.

Wat zorgt ervoor dat een kandidaat voor jou kiest?

Het nieuwe platform begeleidt de kandidaat in de zoektocht naar een baan door hem of haar onder meer te wijzen op vacatures in de eigen omgeving en door gerelateerde vacatures te tonen, vertelt Floyd & Hamilton-ceo Ramses Serno. “Ik vind het erg mooi dat een ambitieuze omnichannel-partij als Hunkemöller ons deze opdracht toevertrouwt. Op dit moment is er veel vraag naar goede oplossingen op het gebied van recruitment en employer branding. Wat zorgt ervoor dat een kandidaat voor jou kiest? Ook met Hunkemöller gaan we op zoek naar die doorslaggevende factor. We gaan samen aan de slag om hun werkgeversmerk sterk te positioneren op de arbeidsmarkt.”

‘Samen de beste candidate experience realiseren’

Suzanne Jansonius, Global Recruitment & Talent Manager van Hunkemöller: “We hebben voor Floyd & Hamilton gekozen omdat zij veel ervaring hebben met internationale retailers. Ze hebben ook veel recruitmentkennis in huis. Daarnaast hebben zij de afgelopen jaren een divers pallet aan nieuwe recruitmentsites gelanceerd, met innovatieve oplossingen. Ze zijn vanaf het begin van het traject open en transparant geweest naar ons toe. We gaan op dezelfde manier verder om samen de beste candidate experience te realiseren.”

Ook Hudson’s Bay en Hanos zijn klant

Eerder deze maand kozen ook retailers als Hudson’s Bay en Hanos voor Floyd & Hamilton. Het HR-tech-bedrijf ontwierp dit jaar al de nieuwe recruitmentplatformen voor onder meer Suitsupply, D-reizen, Pearle, Takeaway, Eneco, Capgemini, Zeeman, Saint-Gobain en Vermaat.

Lees ook:

Deel dit artikel:

Peter Boerman

Hoofdredacteurbij Werf&
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners