ICT-concurrenten werven ludiek bij elkaar

Martijn Hemminga Op 02 juli 2010
Gem. leestijd 2 min 5260x gelezen
Deel dit artikel:

ICT-bedrijf VLC heeft donderdag 1 juli een zogenaamde guerrilla actie gehouden om mensen weg te halen bij concurrent Atos Origin. Voor het kantoor in Utrecht was een drie meter hoge bureaustoel geplaatst. Maar nog dezelfde dag sloeg Atos Origin terug en deelde ijsjes uit bij VLC voor de deur.

VLC bij Atos Origin voor de deur
Op de stoep van Atos Origin werd donderdag een gigantische bureaustoel geplaatst van ruim drie meter hoog. De stoel droeg een bord met daarop een zoekopdracht voor in Google met als doel dat ICT’ers van Atros Origin gehoor zouden geven aan deze oproep. VLC claimt dat dit in grote getalen is gebeurd, waarna zij naar een website getrokken werden van VLC. Deze website, welke volledig rondom de uitverkiezing van VLC tot Great Place to Work is opgebouwd, verstrekte de bezoeker de nodige informatie om een sollicitatie bij VLC te overwegen. Met het oog op de komende vakantie, wilde VLC nog even ICT’ers aan het denken zetten over hun huidige carrière. Op deze wijze wil het ICT-bedrijf dit jaar met ongeveer 30 man personeel groeien.

Atos Origin bij VLC
Met het oog op de snel oplopende temperaturen heeft Atos Origin zeer ad rem gereageerd op de actie van VLC door middel van het uitdelen van pistache ijsjes. Bij de ingang stond daarnaast een groot bord met een afbeelding van een grote groene stoel en een duidelijke boodschap: ’Verantwoorde groei, de juiste mensen op de juiste stoel. Atos Origin, ijskoud de beste!’ Atos Origin benadrukt dat het om een eenmalige actie met een knipoog gaat en niet om een grootschalige wervingscampagne. Wel is de IT-dienstverlener – net als andere spelers in de markt – op zoek naar specialisten. Om duidelijk te maken dat zij talent waardeert, besloot zij vandaag op ijs te trakteren. Uiteraard sloeg de IT-dienstverlener haar eigen medewerkers niet over.

Meer acties op komst bij VLC
De gedurfde actie past bij het karakter van het bedrijf vertelt directeur Paul Baan: “Er is een permanente strijd gaande om de beste medewerkers. Natuurlijk zou je in het geniep mensen kunnen laten benaderen. Wij doen dit liever “out in the open” en op ludieke wijze. Door onze focus op onze specialisaties zijn we zijn ten opzichte van de grote jongens natuurlijk een relatief kleine speler. Laat ons maar lekker de boel een beetje wakker schudden!” En de komende maanden zullen meer van dit soort acties gaan opduiken.

Deel dit artikel:
Ik ben adviseur op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie. Met mijn bedrijf Nr29 adviseer en begeleid ik werkgevers bij het zelf regisseren van hun arbeidsmarktcommunicatie. Denk daarbij aan strategische arbeidsmarkt(communicatie)plannen, het intern verkrijgen van draagvlak en commitment voor arbeidsmarktcommunicatie, ken- en stuurgetallen en procesoptimalisatie. In september 2013 heb ik een online platform voor kennis + advies op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie gelanceerd: amcexpert.nl. Met Nr29 werk en heb ik gewerkt voor onder andere Boskalis, ISS Facility Services, Sanquin Bloedvoorziening, VMI Group, TU Delft, SNS Bank, KLPD, Provincie Fryslan, Strukton Civiel en Gemeentewerken Rotterdam. Daarnaast ben ik mede-oprichter van en docent aan de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie en geef ik masterclasses en trainingen op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie. In 2012 is het boek Bouwen aan Het Nieuwe Employer Brand verschenen waar ik mede-auteur van ben. Ik maak deel uit van het Employer Brand Netwerk. Een groep van 9 toonaangevende experts op het gebied van goed werkgeverschap, arbeidsmarktcommunicatie en employer branding met als doel kennis, inzichten en ervaringen te delen. Zie www.employerbrand-netwerk.nl. Specialismen: arbeidsmarktcommunicatiemanagement, arbeidsmarktcommunicatieadvies, arbeidsmarktcommunicatiestrategie, arbeidsmarktcommunicatieplan, employee communications, hr communications, recruitment communications, recruitment marketing, corporate communications, arbeidscommunicatie, arbeidsmarketing, arbeidsmarktcommunicatie, employer branding, employee relationship management, referral, internal branding, employee relationship management ---------- Dit is een SEO test: vacature medewerker groenvoorziening limburg
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners