10 jaar JAM: over de succesformule van de focus op jong talent

Op 1 maart viert jongerenuitzendbureau JAM het 10-jarig jubileum. Een mijlpaal, aldus Marketing Manager Nikki Theuns. ‘Ook omdat we dit jaar ons concept voor het eerst buiten de Brabantse grenzen lanceren.’

Peter Boerman Op 01 maart 2022
Gem. leestijd 2 min 297x gelezen
Deel dit artikel:
10 jaar JAM: over de succesformule van de focus op jong talent

Het is op 1 maart 2022 precies 10 jaar geleden dat Miranda, Ruud en Martijn Schippers hun handtekening onder het KvK-contract zetten. De drie studenten (destijds 19, 18 en 15 jaar oud) merkten dat veel leeftijdsgenoten vaak noodgedwongen in de supermarkt of plaatselijke kroeg werkten, terwijl juist ook vanuit de bedrijven op het industrieterrein de schreeuw om jong talent groeide. Ze vonden dat het voor deze bedrijven makkelijker moest zijn om lokale jongeren te vinden voor tijdelijke klussen. Het idee werd aan de keukentafel uitgewerkt, de eerste versie van de website kwam online en de eerste bedrijven sloten zich bij JAMwerkt aan.

Het team is inmiddels gegroeid naar 17 young professionals.

In de 10 jaar die volgden groeide JAM uit tot een online platform waar jong talent terecht kan voor hun eerste bijbaan tot aan de tweede of derde stap in de carrière. Niet alleen in de Kempen, maar ook in de rest van Brabant. Tegenwoordig zijn in totaal meer dan 1.500 bedrijven aangesloten. Het team is gegroeid naar 17 young professionals. Zij staan elke dag klaar om mensen van hun leeftijd te helpen aan een succesvolle start van hun carrière. En dat werkt. Aan de hand van werving via Instagram, Snapchat en TikTok zijn zo al meer dan 4.000 jongeren, studenten en starters aan een baan geholpen in de logistiek, productie, office en klantenservice.

Gaspedaal ingetrapt

‘Met het jubileum sluiten we een prachtige periode af. We proosten vol enthousiasme op een mooie toekomst’, vertelt marketing manager Nikki Theuns. Mede dankzij de recente overname door het Belgische uitzendbureau TRIXXO zijn de ambities namelijk ‘torenhoog’, zegt ze.

‘In 2022 breiden we ons team uit, en lanceren we ons concept buiten de Brabantse grenzen.’

‘De focus op jong talent blijft, maar de beoogde groei zal nog sneller worden gerealiseerd. In 2022 zal het gaspedaal namelijk nog verder worden ingetrapt. We breiden ons team verder uit, lanceren ons concept buiten de Brabantse grenzen én openen een nieuwe vestiging. Allemaal met het doel om de verbindende factor te vormen tussen jong talent en lokale bedrijven en zo steeds meer jongeren, studenten en starters te helpen aan een succesvolle start op de arbeidsmarkt.’

Meer weten?

Meer over bureaurecruitment? Tijdens de vierde editie van Bureaurecruitment Live kom je veel meer te weten over hoe je bijvoorbeeld jong talent bereikt. Schrijf je hier in:

Bureaurecruitment Live

Lees ook:

Deel dit artikel:

Peter Boerman

Hoofdredacteurbij Werf&
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners