Kandidaten screenen zichzelf in campagne Politie

Martijn Hemminga Op 03 juni 2011
Gem. leestijd 2 min 5021x gelezen
Deel dit artikel:

Kandidaten screen zichzelf in campagne PolitieDeze week is de vernieuwde campagne gestart voor de werving van politieagenten. Met de boodschap “Screen jezelf en kijk of het politiewerk écht iets voor je is”, stelt de campagne belangstellenden voor de keus: kan ik en wil ik écht wel politieagent worden? Zowel online, print als outdoor worden ingezet.

Screen jezelf en word agent

Vanaf deze week zijn verschillende campagne-uitingen te zien in diverse online media, in Metro en Spits en diverse abri’s in het westen en zuiden van het land. De uitingen laten een situatie zien die je als agent in de praktijk tegenkomt en stelt de kijker de vraag: kun jij dit tot een goed einde brengen? Beschik jij over de juiste mentaliteit en competenties? De uitingen zetten de kijker aan het denken en verleiden belangstellenden zichzelf verder te screenen op www.screenjezelf.kombijdepolitie.nl.

Advertentie Screenjezelf. Kom bij de politie

Preselectie

Door kandidaten op deze wijze te ‘pretesten’ worden mensen aangetrokken die bij de politie passen en die een grotere kans hebben om succesvol door de selectie te komen. Volgens de Politie hebben belangstellenden vaak alleen oog voor de spannende, afwisselende kant van het politiewerk. Maar dat het vak ook een andere kant heeft, dringt niet altijd door. Het doel van de campagne is dat belangstellenden goed weten waar ze aan beginnen op het moment dat ze de sollicitatieknop indrukken. Op deze manier houden we uiteindelijk meer mensen over met de juiste eigenschappen en mentaliteit die de selectieprocedure ingaan.

Confronterende filmpjes

Op de website screenjezelf.kombijdepolitie.nl kunnen bezoekers met behulp van filmpjes zichzelf ‘screenen’ voor het politiewerk. Door de ogen van een agent kijkt de bezoeker naar soms heftige en emotionele situaties. Vervolgens wordt de kijker gevraagd zich in de agent te verplaatsen en een antwoord te kiezen. Tenslotte vertellen politiestudenten hoe ze hierop worden voorbereid in de opleiding.

Versterken respect voor politiewerk

De wijze waarop de uitingen zijn uitgewerkt, heeft nog een bijkomstig positief effect bij het brede publiek. De uitingen laten zien dat je aardig wat in huis moet hebben om politieagent te worden. Dit draagt bij aan de versterking van de gezagspositie van de politie. Immers, dat agenten lastige situaties tot een goed einde weten te brengen, dwingt respect af.

Deel dit artikel:
Ik ben adviseur op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie. Met mijn bedrijf Nr29 adviseer en begeleid ik werkgevers bij het zelf regisseren van hun arbeidsmarktcommunicatie. Denk daarbij aan strategische arbeidsmarkt(communicatie)plannen, het intern verkrijgen van draagvlak en commitment voor arbeidsmarktcommunicatie, ken- en stuurgetallen en procesoptimalisatie. In september 2013 heb ik een online platform voor kennis + advies op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie gelanceerd: amcexpert.nl. Met Nr29 werk en heb ik gewerkt voor onder andere Boskalis, ISS Facility Services, Sanquin Bloedvoorziening, VMI Group, TU Delft, SNS Bank, KLPD, Provincie Fryslan, Strukton Civiel en Gemeentewerken Rotterdam. Daarnaast ben ik mede-oprichter van en docent aan de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie en geef ik masterclasses en trainingen op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie. In 2012 is het boek Bouwen aan Het Nieuwe Employer Brand verschenen waar ik mede-auteur van ben. Ik maak deel uit van het Employer Brand Netwerk. Een groep van 9 toonaangevende experts op het gebied van goed werkgeverschap, arbeidsmarktcommunicatie en employer branding met als doel kennis, inzichten en ervaringen te delen. Zie www.employerbrand-netwerk.nl. Specialismen: arbeidsmarktcommunicatiemanagement, arbeidsmarktcommunicatieadvies, arbeidsmarktcommunicatiestrategie, arbeidsmarktcommunicatieplan, employee communications, hr communications, recruitment communications, recruitment marketing, corporate communications, arbeidscommunicatie, arbeidsmarketing, arbeidsmarktcommunicatie, employer branding, employee relationship management, referral, internal branding, employee relationship management ---------- Dit is een SEO test: vacature medewerker groenvoorziening limburg
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners