Maikel Neelen (Tigris): ‘Een integraal platform kan veel problemen in één klap verhelpen’

In 2023 lanceerde flexwerkplatform Tigris een nieuwe app, werd met een groeipercentage van 405% genomineerd voor de Technology Fast 50 en verwierf klanten uit de top-20 van de flexmarkt. Co-founder Maikel Neelen is trots. ‘Steeds grotere organisaties weten ons te vinden.’

Peter Boerman Op 08 februari 2024
Gem. leestijd 4 min 83x gelezen
Deel dit artikel:
Maikel Neelen (Tigris): ‘Een integraal platform kan veel problemen in één klap verhelpen’

Exact zien waar een kandidaat vandaan komt, of hij geplaatst is bij een klant en wat hij uiteindelijk aan omzet en marge oplevert? Het is mogelijk met het integrale platform van Tigris, ontwikkeld op Salesforce. Wat maakte het bedrijf uit Alblasserdam vorig jaar allemaal mee, en wat wordt verwacht voor de toekomst?

> Lancering Tigris.Works

‘Wil je impact maken in de huidige flexmarkt, moet je een ultieme candidate journey realiseren, waarin de werkprocessen volledig afgestemd zijn op de kandidaat, maar heb je ook een platform nodig dat real-time inzichten geeft in wat de inspanningen opleveren. Met onze app Tigris.works proberen we een ‘ultieme sollicitatie-ervaring’ te creëren voor kandidaten. Werkzoekenden kunnen met een paar klikken documenten uploaden, uren invoeren en vakantiedagen opnemen. Als uitzendorganisatie bied je zo de kandidaat een vlotte werkervaring en krijg je maximale verbinding. En via de app blijf je op de hoogte van zijn/haar activiteiten.’

> Fast 50

‘We zijn genomineerd voor de Deloitte Technology Fast 50 2023, met een groeipercentage van 405%. Daarom zijn we met een verdere professionalisering aan in het invoeren, met nu 5 consultants erbij, en een operationeel directeur, COO Tim Nieuwenhout. De vraag naar ons product groeit, dus moeten we het intern in goede banen blijven leiden. De consultants zitten bij onze klanten en helpen ze bij hun bedrijfsprocessen. Wij willen eigenlijk zonder investeerders verder bouwen aan onze producten, om zo onze eigen visie en richting erin vast te houden. Met onze beperkte middelen proberen wij dingen slimmer te doen dan de concurrentie.’

‘Onze klanten komen inmiddels ook uit de top-20 van de flexmarkt. Daarmee is ons platform uitgegroeid tot een soort ‘Bol.com van de flexbranche’. Steeds grotere organisaties weten ons te vinden. Ze zien echt de voordelen van de totaaloplossing: zowel de front- als de back office en alle koppelingen ertussenin.’

> België

‘De focus voor 2024 is nog wel Nederland. Maar we breiden ook voor het eerst uit over de grens, naar België. Naar allerlei events, ons presenteren. Nu hebben we trouwens ook al wel klanten die in het buitenland zitten, maar dat zijn dan met name Nederlandse bureaus die in het buitenland werven.’

> A.I.

‘Ik ben geen expert op A.I.-gebied, maar tegenwoordig moet iedereen dat wel worden. Het vormt een onomkeerbare kracht binnen de flexbranche, wat voor uitzend- en detacheringsbureaus kan leiden tot geoptimaliseerde processen, verhoogde efficiëntie en kostendaling. Je moet zulke innovaties wel naadloos integreren in de kernactiviteit van je bureau: het creëren van de perfecte match. De kunst is A.I. goed te benutten. Het werkt pas goed als je alle data volledig in één bron samenbrengt, en daar A.I. aan toevoegt. Met allemaal losse tooltjes wordt het op een gegeven moment lastig. Ander probleem: A.I. op vacatureteksten loslaten kunnen we allemaal. Hoe onderscheid je je dan nog?’

> Kracht van data

‘Bij de meeste bureaus zijn data onderverdeeld in aparte applicaties voor front-, mid- en backoffice. Jobmarketing, recruitment, operations en payrolling, het zit dan allemaal in verschillende systemen. Hierdoor komen data zelden voldoende bij elkaar om échte inzichten te genereren. Als je werkt met één integraal platform verhelp je als flexorganisatie veel problemen in één klap.’

> Vast/flex

‘In onze software hebben we nu vaste beloning, flexibele beloning, of werkbeloning. Dat gaat meer samenkomen. De opdrachtgever wil in één oplossing al die keuzes managen. Stel je hebt iemand nu als flex in dienst, die zet je binnen hetzelfde platform over naar vast. Dan ga je direct door. Uiteindelijk krimpt dan die  flexmarkt, en moeten wij veel meer gaan focussen op toegevoegde waarde, op kwaliteit. Dat spelletje gaat steeds moeilijker worden.’

> Rol van recruiters

‘De komende jaren wordt níet het volledige recruitmentproces geautomatiseerd, dus ik vrees niet voor de banen van intercedenten en consultants. We denken wel dat hun rol heel erg gaat veranderen. We zeggen hier bij Tigris wel eens dat de rol van een recruiter of een intercedent meer beweegt in de richting van een life coach. Vanuit het platform komen dan bijvoorbeeld meldingen dat iemand toe is aan een volgende stap; dan zal de recruiter hierbij helpen.’

Meer lezen?

Dit verhaal is afkomstig uit het 180 pagina’s dikke Werf& Jaarboek, dat deze maand is verschenen. Een gratis (digitaal) exemplaar ontvangen? Vraag het hier aan!

Jaarboek

rondetafelsessie

Meer weten?

Meer weten over de laatste ontwikkelingen in de bureauwereld, en veel inspiratie opdoen? Op Bureaurecruitment Live worden niet alleen cijfermatige updates gegeven, maar ook inzicht verschaft in technologische vernieuwingen en nieuwe kansen om schaars talent te vinden. Zelfs nu de markt verandert. Met de opkomst van A.I., internationalisering, certificering, nieuwe wetgeving en vele andere relevante ontwikkelingen is het thema dit jaar: Bureaurecruitment: the next level.

Meld je dus nu aan:

Bureaurecruitment Live

Tags:
Deel dit artikel:

Peter Boerman

Hoofdredacteurbij Werf&
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners