McDonald’s-campagne voor trotse werknemers

Martijn Hemminga Op 31 oktober 2011
Gem. leestijd 2 min 3142x gelezen
Deel dit artikel:

McDonald's-campagne voor goed werkgeverschapMcDonald’s is afgelopen week de campagne ‘Werken bij McDonald’s. Daar mag je best trots op zijn.’ gestart. De fastserviceketen start de campagne omdat ze vindt dat veel mensen maar weinig weten over McDonald’s als werkgever. Dit terwijl ze al jaren de ontwikkeling van medewerkers centraal zet.

Werkgeversimago

De campagne moet een bredere bekendheid geven aan McDonald’s als werkgever en als merk als het gaat om goed werkgeverschap. De campagne bestaat uit een tv-commercial (zie hieronder), een online campagne en een intern communicatieprogramma.

Teamspirit

“Wij weten dat de meerderheid van onze ruim 16.000 medewerkers graag bij ons werkt en dat zij McDonald’s een goede en leuke werkgever vindt”, zegt woordvoerder René Jaspers. “Dit beeld gaan we naar buiten toe versterken. De insteek van deze campagne is dan ook het uitdragen van trots door onze medewerkers. Daarnaast staan teamspirit en denken aan de toekomst bij ons centraal en is werken bij McDonald’s leuk en uitdagend. Dat willen we aan heel Nederland vertellen.”

Ambassadeurs

Een dag voordat de campagne startte, op dinsdag 25 oktober, kregen 231 McDonald’s-medewerkers hun diploma. Marjolein Reijs van McDonald’s Nederland: “Wij zijn er zeer trots op dat zoveel studenten vandaag hun officiële mbo-diploma hebben behaald. 231 enthousiaste mensen hebben heel hard gewerkt om, naast hun baan in één van onze restaurants, dit diploma te behalen. Wij stimuleren onze medewerkers actief om een diploma te halen, door uitgebreide opleidings- en trainingstrajecten aan te bieden. Zo zorgen we ervoor dat ze zich bij McDonald’s verder kunnen ontwikkelen en intern kunnen doorgroeien. Dit is ook in het belang van het bedrijf. Goed opgeleide en gemotiveerde medewerkers zijn onze beste ambassadeurs voor de 3 miljoen gasten die wij wekelijks ontvangen.”

Deel dit artikel:
Ik ben adviseur op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie. Met mijn bedrijf Nr29 adviseer en begeleid ik werkgevers bij het zelf regisseren van hun arbeidsmarktcommunicatie. Denk daarbij aan strategische arbeidsmarkt(communicatie)plannen, het intern verkrijgen van draagvlak en commitment voor arbeidsmarktcommunicatie, ken- en stuurgetallen en procesoptimalisatie. In september 2013 heb ik een online platform voor kennis + advies op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie gelanceerd: amcexpert.nl. Met Nr29 werk en heb ik gewerkt voor onder andere Boskalis, ISS Facility Services, Sanquin Bloedvoorziening, VMI Group, TU Delft, SNS Bank, KLPD, Provincie Fryslan, Strukton Civiel en Gemeentewerken Rotterdam. Daarnaast ben ik mede-oprichter van en docent aan de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie en geef ik masterclasses en trainingen op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie. In 2012 is het boek Bouwen aan Het Nieuwe Employer Brand verschenen waar ik mede-auteur van ben. Ik maak deel uit van het Employer Brand Netwerk. Een groep van 9 toonaangevende experts op het gebied van goed werkgeverschap, arbeidsmarktcommunicatie en employer branding met als doel kennis, inzichten en ervaringen te delen. Zie www.employerbrand-netwerk.nl. Specialismen: arbeidsmarktcommunicatiemanagement, arbeidsmarktcommunicatieadvies, arbeidsmarktcommunicatiestrategie, arbeidsmarktcommunicatieplan, employee communications, hr communications, recruitment communications, recruitment marketing, corporate communications, arbeidscommunicatie, arbeidsmarketing, arbeidsmarktcommunicatie, employer branding, employee relationship management, referral, internal branding, employee relationship management ---------- Dit is een SEO test: vacature medewerker groenvoorziening limburg
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners