Meest gelezen Werf&-artikelen in 2010

Martijn Hemminga Op 29 december 2010
Gem. leestijd 3 min 2691x gelezen
Deel dit artikel:

Meest gelezen Werf&-artikelen in 2010De rijtjes vliegen je om de oren in deze laatste week van het jaar. De top 10 van meest gelezen artikelen over 2010 van Werf& kunnen er dan ook nog wel bij. Opvallend is dat artikelen over social media en praktijkcases goed scoren. Ook de naderende krappe arbeidsmarkt is een populair onderwerp.

1. Social media onmisbaar voor werving in 2011

De verwachting is dat de arbeidsmarkt weer snel krap wordt. Daarnaast vergrijst Nederland en willen we steeds minder uren werken. Het wordt daardoor steeds belangrijker voor werkgevers om zich te profileren en te begrijpen wat werkzoekenden drijft. Social media spelen daarbij een hoofdrol. Lees verder

2. Social media-beleid in 20 stappen

Sociale media zoals Twitter, LinkedIn en Facebook zijn volledig ingeburgerd in Nederland. Ook op de werkvloer is het inmiddels gemeengoed. Maar daar zit meteen een valkuil in, want met social media kan er ook veel fout gaan. Als werkgever kun je dan proactief een social media-beleid opstellen. Lees verder

3. Deloitte werft studenten via de stoep

Hoe bereik je op een originele en opvallende wijze economiestudenten? Dat was de uitdaging die Deloitte had en waar Maximum, samen met Jack Liberties, wel raad mee wist. Met wervingsboodschappen op stoepen voor diverse opleidingen werden duizenden studenten bereikt. Lees verder

4. Werkgever verwacht wervingsproblemen in 2011

Werkgevers verwachten vanaf volgend jaar weer een krappere arbeidsmarkt. Voor het eerst sinds 2008 denken ze meer moeite te krijgen met werving en selectie blijkt uit het onderzoek ‘HR Trends 2010- 2011’. Vooral in de sectoren ICT, techniek en financiële zaken wordt de arbeidsmarkt weer krap. Lees verder

5. Arbeidsmarkt zit weer op de grens van krapte

De werkloosheid in Nederland daalt nu al 6 maanden achtereen waardoor de ruime arbeidsmarkt al weer snel krapper wordt. Voordat de recessie in Nederland toesloeg, was de arbeidsmarkt al zeer krap. Volgens het CBS is de werkloosheid stevig gedaald, van 426.000 in juli tot 414.000 in augustus. Lees verder

6. ICT-concurrenten werven ludiek bij elkaar

ICT-bedrijf VLC heeft donderdag 1 juli een zogenaamde guerrilla actie gehouden om mensen weg te halen bij concurrent Atos Origin. Voor het kantoor in Utrecht was een drie meter hoge bureaustoel geplaatst. Maar nog dezelfde dag sloeg Atos Origin terug en deelde ijsjes uit bij VLC voor de deur. Lees verder

7. Economie loopt vast door personeelstekort

De Nederlandse economie loopt vast door een tekort aan goed opgeleid personeel. Binnen enkele jaren kan dat tekort volgens het zwartste scenario oplopen tot 300.000 man. Het probleem komt in Nederland veel sneller en harder naar voren dan bij de ons omringende landen. Lees verder

8. Alliander werft sucesvol via online media

Netwerkbedrijf Alliander is de afgelopen periode succesvol geweest met online werving. Alliander wist jonge monteurs naar zich toe te trekken middels de campagne: ‘Kom als beste uit de bus’. Centraal staat een videogame waarin de doelgroep spelenderwijs het werken als monteur bij Alliander ervaart. Lees verder

9. Europese prijs voor wervingsgame HouthoffBuruma

The Game, een serious game van advocatenkantoor HouthoffBuruma, heeft de European Innovative Games Award gewonnen. De wervingsgame speelt een belangrijke rol bij de werving en selectie van aankomende advocaten. Daarnaast is het ook onderdeel van de permanente scholing van eigen advocaten. Lees verder

10. Monsterboard.nl grootste maar Google nadert

Monsterboard.nl is nog steeds de grootste oriëntatiesite, maar Google nadert met rasse schreden de top 3. De sites gerelateerd aan de overheid hebben sterk positie verloren en job aggregators mengen zich nadrukkelijker in de strijd als oriëntatiesites voor werkzoekenden blijkt uit onderzoek van Intelligence Group. Lees verder

Deel dit artikel:
Ik ben adviseur op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie. Met mijn bedrijf Nr29 adviseer en begeleid ik werkgevers bij het zelf regisseren van hun arbeidsmarktcommunicatie. Denk daarbij aan strategische arbeidsmarkt(communicatie)plannen, het intern verkrijgen van draagvlak en commitment voor arbeidsmarktcommunicatie, ken- en stuurgetallen en procesoptimalisatie. In september 2013 heb ik een online platform voor kennis + advies op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie gelanceerd: amcexpert.nl. Met Nr29 werk en heb ik gewerkt voor onder andere Boskalis, ISS Facility Services, Sanquin Bloedvoorziening, VMI Group, TU Delft, SNS Bank, KLPD, Provincie Fryslan, Strukton Civiel en Gemeentewerken Rotterdam. Daarnaast ben ik mede-oprichter van en docent aan de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie en geef ik masterclasses en trainingen op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie. In 2012 is het boek Bouwen aan Het Nieuwe Employer Brand verschenen waar ik mede-auteur van ben. Ik maak deel uit van het Employer Brand Netwerk. Een groep van 9 toonaangevende experts op het gebied van goed werkgeverschap, arbeidsmarktcommunicatie en employer branding met als doel kennis, inzichten en ervaringen te delen. Zie www.employerbrand-netwerk.nl. Specialismen: arbeidsmarktcommunicatiemanagement, arbeidsmarktcommunicatieadvies, arbeidsmarktcommunicatiestrategie, arbeidsmarktcommunicatieplan, employee communications, hr communications, recruitment communications, recruitment marketing, corporate communications, arbeidscommunicatie, arbeidsmarketing, arbeidsmarktcommunicatie, employer branding, employee relationship management, referral, internal branding, employee relationship management ---------- Dit is een SEO test: vacature medewerker groenvoorziening limburg
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners