Home Werf& Awards Inzendingen Werf& Awards 2019 Met hightech ideeën de wereld veroveren? Dat kan. Gewoon in Almelo (inzending...

Met hightech ideeën de wereld veroveren? Dat kan. Gewoon in Almelo (inzending IMS en Macknificent)

60 keer
0

IMS (Integrated Mechanization Solutions) uit Almelo laat zien dat je met een heel bescheiden budget veel kunt bereiken binnen de doelgroep technici. Lees de hele case van IMS Production Automation i.s.m. Macknificent die is ingezonden in de categorie Arbeidsmarktcommunicatie voor de Werf& Awards 2019.

Case IMS Production Automation i.s.m. Macknificent

Omschrijving van de case

Dat er in Almelo veel meer is te doen dan dat bekende stoplicht dat van rood springt op groen, bewijst IMS (Integrated Mechanization Solutions). Dit Twentse bedrijf ontwikkelt en bouwt hightech productielijnen voor kleine, samengestelde producten. Hierbij moet je denken aan druksensoren, micro-doseringssystemen en cameralenzen voor in je smartphone. Marktleiders uit de hele wereld in Automotive, Medical en Smart Devices vertrouwen op de expertise van IMS. Omdat ze daarmee hun voorsprong op de concurrentie verder kunnen uitbouwen.

IMS vertrouwt op Macknificent om hun naamsbekendheid onder technisch talent (met name Controls, Elektrical en Mechanical Engineers) te vergroten. Omdat Macknificent ook met bescheiden budgetten grote successen weet te behalen. De campagne die wij hebben ontwikkeld kenmerkt zich door eenvoud. Passend bij de Twentse nuchterheid. Met twee “down-to-earth” video’s (o.a. pre-rolls) , gerichte content (in samenwerking met Tubantia) social ads en pagina grote advertenties hebben we IMS in zeer korte tijd een herkenbaar profiel gegeven. En met een bescheiden budget een verbluffend groot bereik gerealiseerd. Dat kan dus. Gewoon in Almelo.

Wat was de impact van de case?

In slechts 6 weken tijd hebben we met deze campagne verbluffende resultaten behaald:

* Ruim 5.370.000 impressies zijn uitgeleverd
* 1.200.000 weergaven van online uitingen werden gerealiseerd dankzij continue optimalisatie
* 7 van de 10 videovertoningen op YouTube werden minimaal 30 seconden bekeken
* De teller van de video’s op YouTube staat ruim boven de 350.000 views
* Video’s op Tubantia werden maar liefst 900.000 keer volledig uitgekeken!!
* Tijdens de campagneperiode van 6 weken wisten we het aantal bezoekers op de website te vergroten met 40%

Waarom moet deze case een Werf& Award winnen?

Deze campagne laat zien dat ook kleine spelers op de arbeidsmarkt met bescheiden budgetten zeer succesvol kunnen zijn. Zelfs binnen een zeer moeilijk te bereiken technische doelgroep.

Credits case

De volgende personen, afdelingen en/of externe partijen zijn betrokken bij de case:

  • Opdrachtgever: IMS Production Automation
  • Bureau: Macknificent bv Arbeidsmarktcommunicatie
  • Mediabureau: Zigt

 

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here