Nederlanders zitten minder op LinkedIn

Martijn Hemminga Op 14 juni 2010
Gem. leestijd 2 min 1923x gelezen
Deel dit artikel:

Nederlanders brengen minder tijd door op een aantal grote sociale media als Windows Live, Youtube en LinkedIn blijkt uit cijfers van Comscore. Zo surften Nederlanders in de maand mei ruim 16 procent minder lang op videowebsite Youtube. Het aantal surfminuten op Hyves, Facebook en Twitter groeide wel.

Windows Live verloor 12% van het aantal gespendeerde minuten op haar site en LinkedIn 9,5%. Het aantal gespendeerde minuten op Hyves nam toe met 9% en Facebook met 11%.

Unieke bezoekers groeit
Wat betreft het aantal unieke bezoekers dat elke dag de website bezoekt doen veel sociale media het beter. Toch is ook hier de groei beperkt. Twitter is een positieve uitzondering en zag het dagelijkse bezoek met ruim 10 procent toenemen. Facebook trok in mei ruim 5 procent meer bezoekers. Youtube moet het doen met een stijging van 1,7 procent. Opvallend is dat Hyves (-1,8 procent), Windows Live (-6 procent) en LinkedIn (-18,1 procent) het aantal unieke bezoekers zagen afnemen.

Hyves en Facebook vullen elkaar aan
Toch is Hyves positief over de cijfers: Hyves en Facebook lijken vooralsnog complementair, beide diensten blijven groeien in gebruik wanneer wordt gekeken naar het totale unieke bezoek in de maand mei. Dit bezoek groeide bij alle websites behalve bij LinkedIn. Hyves kwam uit op een stijging van 1,6% en het aantal unieke bezoekers voor Facebook steeg met 2,8%. Twitter voert in dit geval de lijst aan met een stijging van bijna 15%. Het totale aantal pageviews op Hyves.nl steeg in mei met ruim 1,2%. Facebook boekte een winst van bijna 6%.
Bron: Comscore via NU.nl

Deel dit artikel:
Ik ben adviseur op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie. Met mijn bedrijf Nr29 adviseer en begeleid ik werkgevers bij het zelf regisseren van hun arbeidsmarktcommunicatie. Denk daarbij aan strategische arbeidsmarkt(communicatie)plannen, het intern verkrijgen van draagvlak en commitment voor arbeidsmarktcommunicatie, ken- en stuurgetallen en procesoptimalisatie. In september 2013 heb ik een online platform voor kennis + advies op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie gelanceerd: amcexpert.nl. Met Nr29 werk en heb ik gewerkt voor onder andere Boskalis, ISS Facility Services, Sanquin Bloedvoorziening, VMI Group, TU Delft, SNS Bank, KLPD, Provincie Fryslan, Strukton Civiel en Gemeentewerken Rotterdam. Daarnaast ben ik mede-oprichter van en docent aan de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie en geef ik masterclasses en trainingen op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie. In 2012 is het boek Bouwen aan Het Nieuwe Employer Brand verschenen waar ik mede-auteur van ben. Ik maak deel uit van het Employer Brand Netwerk. Een groep van 9 toonaangevende experts op het gebied van goed werkgeverschap, arbeidsmarktcommunicatie en employer branding met als doel kennis, inzichten en ervaringen te delen. Zie www.employerbrand-netwerk.nl. Specialismen: arbeidsmarktcommunicatiemanagement, arbeidsmarktcommunicatieadvies, arbeidsmarktcommunicatiestrategie, arbeidsmarktcommunicatieplan, employee communications, hr communications, recruitment communications, recruitment marketing, corporate communications, arbeidscommunicatie, arbeidsmarketing, arbeidsmarktcommunicatie, employer branding, employee relationship management, referral, internal branding, employee relationship management ---------- Dit is een SEO test: vacature medewerker groenvoorziening limburg
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners