Nieuwe leergangen moeten vraag naar vakbekwame recruiters beantwoorden

Peter Boerman Op 24 juli 2017
Gem. leestijd 2 min 720x gelezen
Deel dit artikel:
Nieuwe leergangen moeten vraag naar vakbekwame recruiters beantwoorden

Aan praktijk- en resultaatgerichte recruiters is meer behoefte dan ooit. Speciaal daarvoor start de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie dit najaar met twee nieuwe leergangen.

Het doel van de opleidingen is  enerzijds om startende en meer ervaren recruiters beter te maken in de basisprincipes van het vak. Anderzijds is het de bedoeling om recruitment op een stevige manier in te bedden in de organisatie. Een opgeleide en getrainde recruiter verdient zichzelf al na één extra aanname terug.

Opleiding in een vaste succesformule

De twee nieuwe opleidingen (één basisopleiding en één meer voor gevorderden) worden gestoeld op een aantal principes. De belangrijkste daarvan zijn:

  • 2 x 2: Twee keer twee dagen intensieve training op locatie. Tussen de trainingsdagen zitten 5 tot 6 weken om het getrainde in de praktijk te brengen.
  • Bewezen praktijkgericht. De trainers hebben veel ervaring en zijn nog dagelijks succesvol actief in de recruitmentpraktijk. Naast de (theoretische) basis is er veel ruimte voor oefening en intervisie.
  • Gericht op persoonlijke groei door oefeningen, opdrachten en de start met een assessment. Daarbij is netwerken en jezelf sterk neerzetten als recruiter een belangrijk onderdeel van de opleiding.
  • Continu twee trainers op een groep van maximaal 18 personen.
  • De kwaliteit en support van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie. Een professioneel backoffice en docentenkorps en locaties die erop gericht zijn om twee goede dagen training te faciliteren.

Gericht op wervingssucces…

Voor recruiters, HR-professionals en consultants die nog vers zijn in het reruitmentvak is het belangrijk om grip te krijgen op de basis van recruitment. In de basic training leren zij dus dingen als searchen, de STAR-methodiek, het belang van een goede vacature-intake en de kandidaatbenadering.

… En op impact

Voor recruiters en recruitmentmanagers die deze basis al beheersen, is het belangrijk om meer impact te maken in de organisatie. In de advanced training gaat het dan ook om strategie, het beïnvloeden van kpi’s, data & tech, trends en het verkopen van recruitment binnen de organisatie.

Praktisch en inspirerend

“De eerste 2 x 2 klassen starten eind september en begin oktober”, vertelt Geert-Jan Waasdorp, mede-oprichter van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie en initiatiefnemer van de nieuwe leergang. “Het enthousiasme onder de ruim 13 trainers en docenten is erg groot, ook voor de samenstelling van een praktisch en inspirerend nieuw programma. Ik kan niet anders zeggen dan dat we heel veel zin hebben om recruitment verder te equiperen en mensen te inspireren om het beste talent succesvol uit de markt te halen.”

Meer informatie

leergangen

Meer van zulke verhalen?

Lees elke week de Nieuwsbrief van Werf&. Zo blijf je op de hoogte van alles wat er gebeurt op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie en recruitment! Doe het nu, het is gratis en je mist nooit meer iets!

Deel dit artikel:

Peter Boerman

Hoofdredacteurbij Werf&
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners