Gem. leestijd 2 min  2908x gelezen

Online bureau werft location-based met Repudo

Reclamejobs voor het oprapenHet interactieve bureau These Days gebruikt de location-based app Repudo om te werven. Met de hulp van opmerkelijke monstertjes is het bureau op zoek naar nieuwe collega’s. In kroegen, musea en parken maar ook op de stoep van andere bureaus in Amsterdam, worden kandidaten gezocht.

Uitdaging

‘De juiste mensen vinden is altijd een uitdaging. We geloven dat je daar moet zijn waar je doelgroep is en dat je communicatie maakt die mensen willen delen. Dat nemen we met deze campagne dan ook heel letterlijk’, aldus operations director Johan de Keulenaar. ‘Repudo is een leuke manier om het monsterlijke talent te vinden waar wij naar op zoek zijn.’

Stickers

Stickers op verrassende en openbare plekken maken het publiek attent op de vacatures en de wijze waarop deze opgepikt kunnen worden. Vervolgens kunnen deze weer ergens anders, of voor iemand anders, achtergelaten worden. Op Facebook kunnen kandidaten meer informatie vinden en hun interesse kenbaar maken.

These Days werft via Repudo

Van typmonster tot webmonsters

These Days zoekt onder meer een typmonster (senior copywriter) een duizendpoot (traffic coördinator) en een creatieve yeti (senior art creative). Maar ook driekoppige accountmanagers, projectmanagers die doorbijten, allround designers met een derde oog, en webmonsters die programmeren. Op de recruitmentsite van These Days is overigens niets te vinden van de wervingsactie via Repudo.

Repudo

Repudo is een online dienst van Nederlandse makelij, waarmee je digitale objecten op straat kunt achterlaten. Je laat bijvoorbeeld een boodschap achter op plek X, gericht aan een bepaalde vriend. Die vriend moet fysiek naar plek X reizen om de boodschap op te pakken. Het kan daarbij gaan om een tekst of een plaatje. Bij het oppakken verdwijnt het digitale object van de kaart en bevindt zich vanaf dat moment in jouw telefoon. Van daaruit kun je het weer delen met anderen. Elk Repudo-item is daardoor uniek.

Bron: ReclameWeek

Martijn Hemminga

Ik ben adviseur op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie. Met mijn bedrijf Nr29 adviseer en begeleid ik werkgevers bij het zelf regisseren van hun arbeidsmarktcommunicatie. Denk daarbij aan strategische arbeidsmarkt(communicatie)plannen, het intern verkrijgen van draagvlak en commitment voor arbeidsmarktcommunicatie, ken- en stuurgetallen en procesoptimalisatie. In september 2013 heb ik een online platform voor kennis + advies op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie gelanceerd: amcexpert.nl. Met Nr29 werk en heb ik gewerkt voor onder andere Boskalis, ISS Facility Services, Sanquin Bloedvoorziening, VMI Group, TU Delft, SNS Bank, KLPD, Provincie Fryslan, Strukton Civiel en Gemeentewerken Rotterdam. Daarnaast ben ik mede-oprichter van en docent aan de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie en geef ik masterclasses en trainingen op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie. In 2012 is het boek Bouwen aan Het Nieuwe Employer Brand verschenen waar ik mede-auteur van ben. Ik maak deel uit van het Employer Brand Netwerk. Een groep van 9 toonaangevende experts op het gebied van goed werkgeverschap, arbeidsmarktcommunicatie en employer branding met als doel kennis, inzichten en ervaringen te delen. Zie www.employerbrand-netwerk.nl. Specialismen: arbeidsmarktcommunicatiemanagement, arbeidsmarktcommunicatieadvies, arbeidsmarktcommunicatiestrategie, arbeidsmarktcommunicatieplan, employee communications, hr communications, recruitment communications, recruitment marketing, corporate communications, arbeidscommunicatie, arbeidsmarketing, arbeidsmarktcommunicatie, employer branding, employee relationship management, referral, internal branding, employee relationship management ---------- Dit is een SEO test: vacature medewerker groenvoorziening limburg
  • Leave behind a comment

Onze partners Bekijk alle partners