Out of the box campagne voor de zorg ‘Samen op avontuur’ (Inzending SVRZ)

Redactie Op 15 maart 2019
Gem. leestijd 3 min 528x gelezen
Deel dit artikel:
Out of the box campagne voor de zorg ‘Samen op avontuur’ (Inzending SVRZ)

Het is SVRZ gelukt met eigen cliënten en medewerkers een opvallende fijne sfeer neer te zetten: Samen op avontuur. Bij SVRZ wil je werken! Lees de hele case van SVRZ die is ingezonden in de categorie Arbeidsmarktcommunicatie voor de Werf& Awards 2019.

Case SVRZ

Omschrijving van de case

Samen op avontuur! Het is ons gelukt een buitengewoon bijzonder beeld neer te zetten met eigen cliënten en medewerkers. Een beeld dat opvalt, maar tegelijkertijd ook de kern van het werk raakt! In deze unieke sfeer die deze campagne uitstraalt voel je wie SVRZ als werkgever is.

Waarom ‘avontuur’ als thema? Een verzorgende van SVRZ vertelde dat ze elke dag bij SVRZ als een nieuw avontuur beleeft, geen dag is hetzelfde. En deze dagelijkse avonturen ga je natuurlijk niet in je eentje aan. Je doet het samen, met je cliënten en je collega’s!

Deze campagne is een Zeeuws feestje! Wie waren betrokken: de creatievelingen van Set Vexy, Berkenhof’s Tropical Zoo als locatie en de uitwerking is gedaan door reclamebureau 10uur uit Zierikzee. Een bijzondere combinatie die heeft gezorgd voor een bijzonder resultaat.

Na een aansprekende interne lancering (via vlogs) in december zijn we naar buiten gegaan met de campagne. De buitencampagne richtte zich op (moving) billboards/Abri’s/3hoeksworden/bussen. De campagne leverde zowel intern als extern (media) veel publiciteit op. We hebben de medewerkers opgeroepen hun eigen avontuur te delen en de campagnebeelden te delen dmv selfies.

Na de buitencampagne gaan we verder. We leiden eigen vloggers op en bestoken van de zomer bezoekers van festivals met ons campagnebeeld. Verder wordt er per sollicitant maatwerk geleverd. Ook de site werkenbijsvrz.nl is zodanig aangepast dat elke vorm van contact zoeken ondersteund wordt. Zo wordt er bijv. ingespeeld op de jeugd die tegenwoordig alleen maar snel en digitaal willen reageren. Zo kunnen ze whatsappen, chatten, een jobalert aanmaken en een snelle sollicitatie insturen. Vanaf ieder device.

Wat was de impact van de case?

De eigen medewerkers, maar zeker ook de cliënten hebben de ervaring met de fotoshoots niet willen missen. Een filmpje van een cliënt die haar foto te zien krijgt bezorgt je kippenvel! Maar ook medewerkers zijn super trots. Zoals Mark Duine, leerling verzorgende: “SVRZ heeft mij de kans gegeven mijn droom achterna te jagen. Van detailhandel naar de ouderenzorg. Een hele stap, maar ik werk met ontzettend veel plezier en passie. Ik vind het fijn om met deze campagne te kunnen laten zien hoe leuk het werken bij SVRZ is”. De interne trots zorgt voor een nog sterkere branding van SVRZ als werkgever!

Daarnaast liegen de cijfers er niet om. In januari en februari is het aantal sessies op de website 27.491 en aantal gebruikers 16.610, waarvan nieuwe 15.993. Vergeleken met 2018 is het een stijging met 35,03%. Ook in het aantal gebruikers is een stijging te zien van 22,61% en in nieuwe gebruikers 38,80%. De sollicitaties zijn toegenomen. In totaal hebben er 742 externen gesolliciteerd en is een stijging van 48% tov 2018. Mensen die niet gelijk een vacature zien kunnen een jobalert invullen. De aanmeldingen zijn gestegen met 147,97%. En met klap op de vuurpijl: Er zijn 124 nieuwe medewerkers benoemd in de eerste 2 maanden 2019.

Verder is het effect van de campagne dat SVRZ veel meer benaderd wordt door de media. Zo heeft er onlangs een interview in de krant gestaan met leerlingen en volgt er binnenkort een artikel over het succes van de campagne voor andere organisaties.

Waarom moet deze case een Werf& Award winnen?

Onze campagne is baanbrekend voor de zorg! De campagne valt op en is in de zorgwereld echt anders dan anders. De keuze voor Set Vexy is goed geweest. Roald en Debby zijn jonge pioniers in de registratie van beeld en geluid van grote evenementen. Zij zijn Zeeuws, en krijgen een steeds grotere nationale uitstraling en orderportefeuille. Daarnaast zijn zij niet werkzaam in de zorgwereld wat een frisse blik op ons beeld heeft opgeleverd.

Met de uitwerking van ons vaste reclamebureau 10uur is het een bijzonder resultaat geworden. Leuke reacties van in- en externen. Iedereen is van mening dat deze campagne bijdraagt aan een positief beeld voor de zorg in Zeeland. Daarnaast zijn de medewerkers trots. Via social media delen medewerkers vacatures, berichten en ontwikkelingen massaal. En natuurlijk de toename van de sollicitaties en het aantal nieuwe aanstellingen zegt genoeg!

Credits case

De volgende personen, afdelingen en/of externe partijen zijn betrokken bij de case:

Intern

Vertegenwoordigers van zorgmedewerkers, teamleiders, (locatie)management, communicatie en JobCare hebben nagedacht over het thema, de bijbehorende beelden en een passende boodschap. Vervolgens is het MT, directie, cliëntenraad, OR en Raad van Toezicht erbij betrokken. En als ambassadeurs medewerkers en cliënten.

Extern

Voor de beelden is SetVexy ingschakeld. De foto’s zijn gemaakt in Berkenhof’s Tropical Zoo en de uitwerking gedaan door reclamebureau 10uur uit Zierikzee.
Verder Tommie Niessen voor de workshop vloggen/bloggen

Ook kans maken op een Werf& Award 2019?

Maak ook kans op een Werf& Award en stuur uiterlijk 9 maart 2019 17.00 uur jouw arbeidsmarktcommunicatie- of recruitmentcase in. Kijk voor meer informatie en om jouw case in te sturen bij Werf& Awards.

Deel dit artikel:

Onze partners Bekijk alle partners