De mkb recruiter

Waarom de is De mkb recruiter genomineerd?

Tjonge! Welke verwaande directeur haalt het in z’n hoofd om zijn éigen recruitmentbureau voor de Werf& Bureaurecruitment Awards te nomineren? Dan loop je ‘n flink eind naast je schoenen, niet? Óf – ook dát is mogelijk – ben je wel erg overtuigd van je eigen kwaliteiten.

Laten we van het tweede uitgaan. En dan niet omdat ik zo’n hoge dunk van mezelf heb. Beslist niet. Wél vind ik, en dat vind ik oprecht, dat De mkb recruiter, zo heet mijn onderneming, het verdient, deze nominatie. Dubbel en dwars zelfs. Als we het hebben over een inspirerend, motiverend, onderscheidend, vooroplopend en professioneel recruitmentbureau, hebben we het over De mkb recruiter

Want poeh, wat blijft het uitdagend – zelfs in 2023, wanneer het personeelstekort al sinds jaar en dag het nieuws domineert – om aan kleine en middelgrote bedrijven uit te leggen wat recruitment nu écht inhoudt. Om uit te leggen dat niet alleen wij, maar ook (vooral) zij́ aan de bak moeten. Toch slagen we daar behoorlijk goed in.

Dit is hoe dat komt.

Reden 1: onze vacature-intake.

Waar maak je als bureaurecruiter nu écht het verschil voor jouw klant? Juist ja – bij de vacature-intake; hét ondergeschoven kindje in recruitmentland. En dus, wat doet De mkb recruiter? We maken de vacature-intake hét fundament onder het operationele werk. Hierbij aanwezig is de vacaturehouder, bijvoorbeeld de leidinggevende, de directeur-eigenaar of HR-manager, en een directe collega van de te werven medewerker. Gedurende 3 uur challengen we de vacaturehouder en zijn collega’s om de functie helder te definiëren, het kandidaatprofiel op de voorwaarden af te stellen en de vacature ‘arbeidsmarktklaar’ te maken. Taboes zijn er niet, alles komt aan bod. Bij deze vacature intake maken we gebruik van een unieke intake tool met als output een op doelgroep data gebaseerde vacaturetekst. Klanten betalen € 2.900 voor deze aftrap, daarmee maken we meteen duidelijk dat het ons menens is en dat we niet ‘een bestelling komen opnemen’.

Reden 2: onze werkwijze.

Dat bureaurecruitment anno 2023 geen zaak meer is van ‘u vraagt wij draaien’ komt bij De mkb recruiter ook naar voren op het vlak van sourcing. Heel bewust heb ik ervoor gekozen om wekelijks een tiental kandidaten aan de klant voor te leggen met daarbij de vraag: mogen we deze professional uit jouw naam benaderen en zo nee, waarom niet? Op die manier geven wij de klant niet alleen vollédig inzicht in wat we doen, ook ontstaat er een dynamiek van gelijkwaardigheid. Want vacaturehouders en/of andere stakeholders van onze klant die door ons voorgestelde kandidaten niet tijdig, inconsequent of op grond van ándere dan de overeengekomen beoordelingscriteria beoordelen, kunnen een belletje van ons verwachten. Wij voeren de regie op het proces; het is daarmee ónze verantwoordelijkheid dat om de klant aan de gemaakte afspraken te houden. Dit zorgt voor een gelijkwaardige samenwerking tussen klant en bureau. En dat is de snelste weg naar een ingevulde vacature.

 

Onze partners

123film
8vance
Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie
Adver-Online Group
Bluewave
BRANDMANNEN
Bullhorn
Carerix
Compagnon
Cooble
Digitaal bureau Elephant
Employer Brand Builders
EN HR solutions
Freshheads
Guruz
iD Employer Marketing & Media
Indeed
Intelligence Group
Jobdigger
Jobmatix
LEF Media
Monsterboard
Mysolution
Pro Contact
RAAS
Radancy
RAFT
RecruitAgent.ai
Recruitercode
Recruitment Marketeers
Recruitment Tech
Recruitment Valley
SendtoDeliver
SteamTalmark
Textkernel
Textmetrics - Smart AI writing software voor  tekstoptimalisatie
the HERD
Tigris
Timetohire
ToTalent.eu
Undutchables Recruitment Agency
UP in Business
WBNRS