Gem. leestijd 2 min  3572x gelezen

Politie bedankt politiemoeders in campagne

In het kader van moederdag op 9 mei zet de politie alle moeders die bij de politie werken in het zonnetje. In een negental steden in Nederland hangen abriposters waarop de politiemoeders worden bedankt. De campagne is tevens bedoeld om de buitenwacht te laten zien dat de politie een goede werkgever is voor moeders.

Afdeling Werving Politie (het onderdeel van de Politieacademie dat alle korpsen en politieonderdelen helpt bij de werving van nieuw personeel) heeft daarom een speciale poster ontwikkeld voor alle politiemoeders. De poster moet bijdragen aan de profilering onder vrouwen van de politie als werkgever. Veel vrouwen denken dat je moederschap en agent-zijn niet goed kunt combineren en dat de politie niets voor hen is. Om deze vooroordelen bij vrouwen in Nederland weg te nemen en om ook de eigen politievrouwen extra aandacht te geven, is een poster ontwikkeld. Het is een vertederend meisje dat op moederdag haar moeder verrast met een mooie tekening van haar mama als agent.

Interne communicatie
De poster is in week 18 te zien op Abri’s in de plaatsen Utrecht, Apeldoorn, Ede, Eindhoven, Arnhem, Groningen, Haarlem, Nijmegen en Tilburg. Dezelfde poster is in een flinke oplage verspreid onder alle politiekorpsen en onderdelen om intern op te hangen. Zo wordt intern de goede keuze van moeders die bij de politie werken, nog eens extra bevestigd.

Op de posters staat als webadres Kombijdepolitie.nl. Op de site is echter niets terug te vinden van de politiemoeders, wat een gemiste kans is.

Meer publieksacties
Deze Moederdag-actie is de tweede actie in een serie van vijf om in 2010 bij een groter publiek de politie als werkgever te positioneren. In februari jl. heeft de Politie Tine Veenstra, hoofdagente en Olympisch sportster, aangemoedigd voor haar wedstrijd in Canada. Hierin werd het sportieve en het teamgevoel benadrukt.

Martijn Hemminga

Ik ben adviseur op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie. Met mijn bedrijf Nr29 adviseer en begeleid ik werkgevers bij het zelf regisseren van hun arbeidsmarktcommunicatie. Denk daarbij aan strategische arbeidsmarkt(communicatie)plannen, het intern verkrijgen van draagvlak en commitment voor arbeidsmarktcommunicatie, ken- en stuurgetallen en procesoptimalisatie. In september 2013 heb ik een online platform voor kennis + advies op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie gelanceerd: amcexpert.nl. Met Nr29 werk en heb ik gewerkt voor onder andere Boskalis, ISS Facility Services, Sanquin Bloedvoorziening, VMI Group, TU Delft, SNS Bank, KLPD, Provincie Fryslan, Strukton Civiel en Gemeentewerken Rotterdam. Daarnaast ben ik mede-oprichter van en docent aan de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie en geef ik masterclasses en trainingen op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie. In 2012 is het boek Bouwen aan Het Nieuwe Employer Brand verschenen waar ik mede-auteur van ben. Ik maak deel uit van het Employer Brand Netwerk. Een groep van 9 toonaangevende experts op het gebied van goed werkgeverschap, arbeidsmarktcommunicatie en employer branding met als doel kennis, inzichten en ervaringen te delen. Zie www.employerbrand-netwerk.nl. Specialismen: arbeidsmarktcommunicatiemanagement, arbeidsmarktcommunicatieadvies, arbeidsmarktcommunicatiestrategie, arbeidsmarktcommunicatieplan, employee communications, hr communications, recruitment communications, recruitment marketing, corporate communications, arbeidscommunicatie, arbeidsmarketing, arbeidsmarktcommunicatie, employer branding, employee relationship management, referral, internal branding, employee relationship management ---------- Dit is een SEO test: vacature medewerker groenvoorziening limburg
  • Leave behind a comment

Onze partners Bekijk alle partners