SAP, één van ‘s wereld grootste IT bedrijven, heeft recent een recruitment game gelanceerd genaamd: Get Home.
Een spel dat, zoals ze zelf zeggen, het beste te spelen is met een ‘clear head’ en vooral kijkt of je in staat bent je hoofd koel te houden als het druk wordt.
Het spel doen me denken aan ‘Habor game’ en de ‘Airport game’ die ik op mijn eerste iPad speelde. Erg verslavend, grappig en inderdaad, je moet vooral heel rustig blijven als het druk wordt, maar ondertussen in die rust heel snel kunnen handelen. En niet te vergeten, het overzicht behouden. Een game met veel test mogelijkheden dus.
Het spel is nog niet ‘af’, zoals ze zelf al laten zien. 2 van de 4 divisies zijn momenteel open. Ook kan je iets meer vinden over SAP en als je op de ‘leer meer’ knop klikt kom je bij de vacatures terecht. Dat is momenteel nog de enige conversie die in het spel zit voor zover ik heb kunnen ontdekken.
De spellen
Zoals ik al zei: je moet je hoofd koel houden. In het spel ‘recruitment’ moet je kandidaten naar de juiste interview kamer sturen.
Bij entertainment moet je de busjes naar het juiste concertpodium sturen. Dat lijkt makkelijker dan het is. Bij de busjes duurde het bij mij even voor ik doorhad hoe ze moesten parkeren. Zegt iets over mij. Bij de gesprekken moet je opletten dan een recruiter wel voldoende tijd krijgt om het gesprek af te ronden. Twee mensen in 1 stoel is ook ‘game over’.
Je mag ook niet tegen tafels of planten oplopen. Je mag kandidaten ook niet tegen elkaar laten oplopen.
En dit alles resultaat in badges en leaderboards. Ik ben nog niet zo heel goed zoals je kan zien.
Meer weten?
Normaal zou ik nu hier schrijven wat het doel van het spel is. Wat SAP er uit wil halen en hoe het rendeert. Of dit een pre selectie tool is en hoe dat verder werkt. Maar ik heb het daar nog niet met hen over gehad, want op 3 november komt de bedenker van het spel (Matthew Jeffrey, Global VP Employer Branding bij SAP) dit, en meer, vertellen op Digitaal-Werven.