Saxion werft praktijkdocenten via campagne

Martijn Hemminga Op 29 maart 2013
Gem. leestijd 2 min 3763x gelezen
Deel dit artikel:
Saxion werft praktijkdocenten via campagne

Saxion werft praktijkdocenten via online campagneGisteren startte Saxion Hogeschool een nieuwe langlopende arbeidsmarktcampagne om toptalent uit de praktijk te werven voor een baan als docent/ onderzoeker. Als gevolg van groei van de kennisorganisatie en de naderende vergrijzing (medio 2014) gaat Saxion op zoek naar een nieuwe generatie docenten.

Masteropgeleide co-creators gezocht

Saxion wil alleen het beste voor haar studenten. Met haar ambitieuze toekomstplannen is Saxion kritischer dan ooit. Saxion zoekt masteropgeleide co-creators uit de praktijk met bezieling en ambitie. Professionals die met beide benen in hun vakgebied staan en studenten voortdurend kunnen inspireren. Naast onderwijstaken participeren docenten ook in praktijkgericht onderzoek, waarmee Saxion een innovatieve bijdrage wil leveren aan opdrachtgevers en de maatschappij. Tenslotte zullen docenten actief moeten kunnen participeren in de onderscheidende profilering van Saxion op het terrein van Living Technology.

Saxion werft praktijkdocenten via online campagne

Inzet op online- en social media

Hiervoor is een online- en social media campagne ontwikkeld in samenwerking met reclamebureau WijZE. Om de wervingsdoelstellingen te bereiken is er een samenwerking aangegaan met LinkedIn, hét online zakelijk netwerk. Ook vraagt Saxion medewerkers om als ambassadeur zelf actief toptalenten vanuit hun sociale netwerken (zoals LinkedIn, Twitter en Facebook) aan te dragen. Met een profieltest op de vernieuwde recruitmentsite kunnen potentiële docenten kijken of deze baan écht bij hen past. Onze eigen docenten en studenten spelen de hoofdrol in de campagne.

Making of

Bekijk hieronder the making of video.

Deel dit artikel:
Ik ben adviseur op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie. Met mijn bedrijf Nr29 adviseer en begeleid ik werkgevers bij het zelf regisseren van hun arbeidsmarktcommunicatie. Denk daarbij aan strategische arbeidsmarkt(communicatie)plannen, het intern verkrijgen van draagvlak en commitment voor arbeidsmarktcommunicatie, ken- en stuurgetallen en procesoptimalisatie. In september 2013 heb ik een online platform voor kennis + advies op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie gelanceerd: amcexpert.nl. Met Nr29 werk en heb ik gewerkt voor onder andere Boskalis, ISS Facility Services, Sanquin Bloedvoorziening, VMI Group, TU Delft, SNS Bank, KLPD, Provincie Fryslan, Strukton Civiel en Gemeentewerken Rotterdam. Daarnaast ben ik mede-oprichter van en docent aan de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie en geef ik masterclasses en trainingen op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie. In 2012 is het boek Bouwen aan Het Nieuwe Employer Brand verschenen waar ik mede-auteur van ben. Ik maak deel uit van het Employer Brand Netwerk. Een groep van 9 toonaangevende experts op het gebied van goed werkgeverschap, arbeidsmarktcommunicatie en employer branding met als doel kennis, inzichten en ervaringen te delen. Zie www.employerbrand-netwerk.nl. Specialismen: arbeidsmarktcommunicatiemanagement, arbeidsmarktcommunicatieadvies, arbeidsmarktcommunicatiestrategie, arbeidsmarktcommunicatieplan, employee communications, hr communications, recruitment communications, recruitment marketing, corporate communications, arbeidscommunicatie, arbeidsmarketing, arbeidsmarktcommunicatie, employer branding, employee relationship management, referral, internal branding, employee relationship management ---------- Dit is een SEO test: vacature medewerker groenvoorziening limburg
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners