SJP gaat samenwerken; Magneten half jaar later

Martijn Hemminga Op 11 februari 2011 Gem. leestijd 2 min2343x gelezen
Deel dit artikel:

SJP gaat samenwerken; Magneten half jaar laterDe SJP Magneten uitreiking en het Employer Branding congres zullen dit jaar op dezelfde dag plaatsvinden: 3 november 2011. Hiermee worden de krachten van vier partijen op dit vakgebied; de SJP, Recruiters United, de NVP en de VEA-vakgroep Arbeidsmarktcommunicatie gebundeld.

HR-beleid, werving en communicatie op elkaar afgestemd

De SJP vindt dit platform helemaal passen bij haar nieuwe doelstellingen, zeker omdat creativiteit binnen arbeidsmarktcommunicatie altijd centraal zal blijven staan voor de SJP. Maar creativiteit is in arbeidsmarktcommunicatie nooit een doel op zich en staat altijd in dienst van werving van personeel; Nu en in de toekomst. Daarnaast zijn binnen- en buitenmerk niet meer los van elkaar te zien, authenticiteit is in arbeidsmarktcommunicatie geen trend meer, maar een logisch uitgangspunt. Dit betekent dat werving, HR beleid en communicatie op elkaar moeten zijn afgestemd.

Enthousiasme bij voorzitters

Nieuwe doelstellingen van de SJP zijn onder andere het bij elkaar brengen van klanten en bureaus en veel meer aandacht voor het werk. Hans Kroonen, sinds september voorzitter: “Natuurlijk blijft het winnen van een Magneet een feest, maar er zal veel meer aandacht zijn voor het ‘waarom’ van het winnen”. Ook de overige voorzitters zijn erg enthousiast over het besluit de krachten te bundelen; Ron Jansen, Strategisch recruitment NVP verheugt zich op het ‘blenden’ van de bloedgroepen op het congres zodat adverteerders, creatieven, strategen, recruiters, media en HR professionals elkaar kunnen voeden en inspireren. Jan Bender -die net is aangetreden als voorzitter van de VEA-vakgroep Arbeidsmarktcommunicatie- is vooral blij dat er echt vernieuwende stappen worden gezet en voor Ton Rodenburg, voorzitter Recruiters United, is het een hele logische verdieping én creatieve verrijking van het congres dat vorig jaar haar eerste versie kende.

Uitstel ook door kredietcrisis 

Daarnaast is het voor veel adverteerders en bureaus een bijkomend voordeel dat het Magnetenseizoen wordt opgerekt naar 1,5 jaar werk; Want waar 2009 nog 140 inzendingen opleverde, was de verwachting dat dit aantal in 2010 niet gehaald zou worden. Door ook de eerste helft van 2011 mee te nemen denkt de SJP dat het aantal inzendingen niet of nauwelijks zal verschillen met het aantal in 2009. Door het oprekken van het Magnetenseizoen verschuift automatisch de deadline voor het inzenden van werk naar 12 augustus 2011.

Deel dit artikel:
Ik ben adviseur op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie. Met mijn bedrijf Nr29 adviseer en begeleid ik werkgevers bij het zelf regisseren van hun arbeidsmarktcommunicatie. Denk daarbij aan strategische arbeidsmarkt(communicatie)plannen, het intern verkrijgen van draagvlak en commitment voor arbeidsmarktcommunicatie, ken- en stuurgetallen en procesoptimalisatie. In september 2013 heb ik een online platform voor kennis + advies op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie gelanceerd: amcexpert.nl. Met Nr29 werk en heb ik gewerkt voor onder andere Boskalis, ISS Facility Services, Sanquin Bloedvoorziening, VMI Group, TU Delft, SNS Bank, KLPD, Provincie Fryslan, Strukton Civiel en Gemeentewerken Rotterdam. Daarnaast ben ik mede-oprichter van en docent aan de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie en geef ik masterclasses en trainingen op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie. In 2012 is het boek Bouwen aan Het Nieuwe Employer Brand verschenen waar ik mede-auteur van ben. Ik maak deel uit van het Employer Brand Netwerk. Een groep van 9 toonaangevende experts op het gebied van goed werkgeverschap, arbeidsmarktcommunicatie en employer branding met als doel kennis, inzichten en ervaringen te delen. Zie www.employerbrand-netwerk.nl. Specialismen: arbeidsmarktcommunicatiemanagement, arbeidsmarktcommunicatieadvies, arbeidsmarktcommunicatiestrategie, arbeidsmarktcommunicatieplan, employee communications, hr communications, recruitment communications, recruitment marketing, corporate communications, arbeidscommunicatie, arbeidsmarketing, arbeidsmarktcommunicatie, employer branding, employee relationship management, referral, internal branding, employee relationship management ---------- Dit is een SEO test: vacature medewerker groenvoorziening limburg
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners

Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie
Bullhorn
Cammio
Carerix
Compagnon
EN HR solutions
Indeed
Intelligence Group
Jobrapido
Macknificent
Maximum
Nr29
Recruiters United
RecruitNow
Saba Lumesse
Steam
Talmark
Vakmedianet

Lees elke dinsdag en donderdag de gratis Werf& Nieuwsbrief. Mis niets van wat gebeurt op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie en recruitment.

  • Ik kan me op ieder moment weer afmelden en mijn gegevens worden niet verstrekt aan derden.