SJP Magneten 2011-2012 uitgereikt

Martijn Hemminga Op 08 november 2012
Gem. leestijd 2 min 2193x gelezen
Deel dit artikel:

SJP Magneten 2011-2012 uitgereiktVanmiddag zijn de SJP Magneten weer uitgereikt, de prijzen voor creatieve arbeidsmarktcommunicatie. Tijdens de Employer Branding Experience in Scheveningen werden in totaal 6 Magneten uitgereikt. Vier voor creativiteit, een voor effectiviteit en een jong talent.

Creativiteitsmagneten

In totaal zijn er vier Magneten uitgereikt in de categorie creativiteit.

  • Achmea – De PersoneelZaak, online
    Onder het mom van ‘kunnen wij jou onze klanten toevertrouwen?’. Klanten namen selectiegesprekken af bij managementtrainees.
  • Albert Heijn – Young Works, categorie print
    Advertentie om hoofddoek die medewerkers en klanten dragen in een positief daglicht te stellen.
  • Koninklijke Luchtmacht – Ara M/V, online
    Tweede deel van virtuele luchtmachtbasis Base-x.nl waarin o.a. de minder voor de hand liggende vacatures naar voren komen. Jury was onder de indruk van de executie.
  • Ministerie van Defensie – Steam/Maximum, online
    Campagne om 300 (v)mbo technici te werven voor de 4 verschillende defensie-onderdelen. Op Marktplaats werden onderdelen geplaatst en wanneer men op de pagina kwamen begon een wervingsfilm te spelen.

Effectiviteitsmagneet

Winnaar van een Effectiviteitsmagneet is PostNL, Publicis Personeel. De campagne ‘postbezorger, deel van je leven’ moest zorgen voor werving van parttime postbezorgers. De jury was te spreken over het resultaat en het feit dat er een nulmeting is gedaan.

Jong talent

In de categorie jong talent wonnen Alwin de Groot en Joris van der Vorst met hun concept om kappers te werven voor het kappersvak: Welke geschiefenis ga jij knippen?

Presentatie

De uitreiking had dit jaar een ander karakter. Sinds de uitreiking onderdeel is van hét event in dit specialisme, de Employer Branding Experience, is het publiek ook breder. Daarom presenteerden de winnaars en de jury’s hun verhaal kort.

56 inzendingen

De drie Magneetjury’s hebben in totaal 56 inzendingen beoordeeld. Een creativiteitsjury, effectiviteitjury en een employer brand jury hebben zich verdiept in het beste werk in arbeidsmarktcommunicatie van het afgelopen jaar. SJP-voorzitter Hans Kroonen: “De jury is samengesteld uit een mix van creatieven, strategen, specialisten en klanten”. Dat leverde weer pittige discussies op. Het lijkt wel of de lat automatisch op de juiste hoogte wordt gelegd. Alleen het beste werk wordt genomineerd. De SJP strooit nu eenmaal niet met nominaties en Magneten. Misschien dat daarom de Magneet onlangs door vakblad Werf& tot meest begeerde prijs is uitroepen.”

Deel dit artikel:
Ik ben adviseur op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie. Met mijn bedrijf Nr29 adviseer en begeleid ik werkgevers bij het zelf regisseren van hun arbeidsmarktcommunicatie. Denk daarbij aan strategische arbeidsmarkt(communicatie)plannen, het intern verkrijgen van draagvlak en commitment voor arbeidsmarktcommunicatie, ken- en stuurgetallen en procesoptimalisatie. In september 2013 heb ik een online platform voor kennis + advies op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie gelanceerd: amcexpert.nl. Met Nr29 werk en heb ik gewerkt voor onder andere Boskalis, ISS Facility Services, Sanquin Bloedvoorziening, VMI Group, TU Delft, SNS Bank, KLPD, Provincie Fryslan, Strukton Civiel en Gemeentewerken Rotterdam. Daarnaast ben ik mede-oprichter van en docent aan de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie en geef ik masterclasses en trainingen op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie. In 2012 is het boek Bouwen aan Het Nieuwe Employer Brand verschenen waar ik mede-auteur van ben. Ik maak deel uit van het Employer Brand Netwerk. Een groep van 9 toonaangevende experts op het gebied van goed werkgeverschap, arbeidsmarktcommunicatie en employer branding met als doel kennis, inzichten en ervaringen te delen. Zie www.employerbrand-netwerk.nl. Specialismen: arbeidsmarktcommunicatiemanagement, arbeidsmarktcommunicatieadvies, arbeidsmarktcommunicatiestrategie, arbeidsmarktcommunicatieplan, employee communications, hr communications, recruitment communications, recruitment marketing, corporate communications, arbeidscommunicatie, arbeidsmarketing, arbeidsmarktcommunicatie, employer branding, employee relationship management, referral, internal branding, employee relationship management ---------- Dit is een SEO test: vacature medewerker groenvoorziening limburg
Bekijk volledig profiel

Onze partners Bekijk alle partners