Caroline Pols ontwikkelde het gedachtegoed achter Recruitment Marketing Automation tijdens de financiële crisis omstreeks 2010. Als Director bij Manpower moest ze met veel minder mensen hetzelfde werk zien te doen. Dat dwong het team tot een scherpe focus en creatieve tools.
Online marketing stond nog in de kinderschoenen, maar Caroline besefte dat daar een wereld was te winnen. Méér slimme online wervingskracht moest het inperken van het menselijk kapitaal compenseren. Zodat de mensen zich konden richten op een ijzersterke offline opvolging. De formule sloeg meteen aan: 40 procent groei in 10 weken tijd. Het idee achter UP was geboren.
Samen met de academie voor Arbeidsmarktcommunicatie de RMA-opleiding ontwikkeld. Caroline Pols, oprichter van UP, is hoofddocent van deze opleiding.
Deze tweedaagse laat alle disciplines langskomen van Recruitment Marketing & Automation, met de belangrijkste kennisdragers van dit onderwerp.
Met Recruitment Marketing Automation weten wij talent te verleiden tot een nieuwe rol in een nieuwe organisatie, waar ze daadwerkelijk gelukkiger zijn en zich beter thuis voelen. Daarmee geven wij bureaus én corporate recruitment een innovatieve tool in handen, om sneller en succesvoller te werven op inhoud en waarde. UP wil omhoog: meer content, meer aandacht voor de relatie en vooral: meer resultaat. Wij staan voor groei, van mensen en bedrijven. Onze klanten en ons mooie vak moeten zich blijven ontwikkelen
Caroline op het Festival
Caroline verzorgt samen met Luna van Leeuwen de sessie ‘Would you rather be hunted or seduced‘ – sessie 1 (13:00-13:45) in zaal 4.
Recruitment is geen jacht het is verleidingskracht
Wij zijn ervan overtuigd dat het een groot misverstand dat er een tekort is aan goede mensen.
Traditioneel recruitment blijft zich alleen richten op die mensen die actief opzoek zijn naar werk. Dat is maar 11 % van de Nederlandse beroepsbevolking, een hele kleine groep. Nu helemaal.
Bij UP richten wij ons juist op de grote groep die latent een nieuwe baan zoekt. Dat is maar liefst 45 % van de Nederlandse beroepsbevolking. Deze groep vereist wel een totaal andere benadering. Wij noemen dat bij UP Recruitment Marketing Automation. Het is vinden, volgen en verleiden. Een continu proces:
Met RMA van UP bouw je al een relatie op ver voordat een talent überhaupt een baan overweegt.
Je kweekt merkvoorkeur en oogst concrete interesse. En met een warme database behaal je gegarandeerd hogere en betere conversie. Hierin kan je harde beloftes doen.
Je krijgt inzicht hoe je met de inzet van Recruitment Marketing Automation wel de aansluiting krijgt met kandidaten, hoe je zorgt voor een continue instroom van de juiste kandidaten en misschien nog belangrijker hoe het recruitment vak de waarde houdt die het verdient.
Na deze sessie weet je:
- Hoe je wel aansluiting krijgt met kandidaten met een schaarste profiel
- Hoe je zorgt voor een continue instroom van de juiste kandidaten
- Hoe je latent zoekende kandidaten succesvol benadert
- Hoe je effectiever en leuker invulling kan geven aan het recruitment vak