Marion de Vries (Employer Brand Builders): ‘Zullen we in 2024 uit onze bubbel stappen?

Wil je in 2024 succesvol zijn in arbeidsmarktcommunicatie? Dan wordt het tijd uit je bubbel te stappen en je meer te verdiepen in aanpalende terreinen, adviseert Marion de Vries. ‘Zo kunnen we het vakgebied verder brengen…’

Werf& gastredacteur Op 08 januari 2024
Gem. leestijd 4 min 320x gelezen
Deel dit artikel:
Marion de Vries (Employer Brand Builders): ‘Zullen we in 2024 uit onze bubbel stappen?

2023 was het jaar waar duidelijk werd dat een sterk employer brand hebben daadwerkelijk effectief is en daarmee dwong het organisaties daadwerkelijk een beweging te maken van ad hoc werving naar een strategische meerjarenaanpak. Daarbij borrelde de vraag weer veelvuldig op of employer branding bij HR of Communicatie hoort. Bij de leergang van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie was dit ook al een terugkerend thema.

2024 is het jaar waar we nadrukkelijker de interne arbeidsmarkt gaan meenemen in de plannen voor arbeidsmarktcommunicatie.

2024 is het jaar waar we nadrukkelijker de interne arbeidsmarkt gaan meenemen in de plannen voor arbeidsmarktcommunicatie. ‘Behoud is het nieuwe goud’, zoals mijn collega Gusta Timmermans zo treffend zegt. Het onderscheid tussen de externe en interne arbeidsmarkt valt weg. Het gaat om mensen die werkgeluk belangrijk vinden, bij de eigen of een nieuwe organisatie. Om succesvol te zijn in de aanpak van 2024 en verder, kunnen we veel leren van de ontwikkelingen in de consumentenmarketing. En die inzichten vertalen...

Dit artikel gratis lezen?

Dit artikel is alleen beschikbaar voor Werf& Pro leden.

Waarom een Werf& Pro account super handig is:

  • Je krijgt toegang tot exclusieve content.
  • De homepage wordt aan de hand van jouw voorkeuren weergegeven.
  • Je ontvangt 2 keer per week onze nieuwsbrief;
  • Je krijgt 10% korting op al onze events*
  • Je ontvangt speciale aanbiedingen van onze partners.
  • Je download gratis het Jaarboek 2022/2023

*Exclusief RLN events

Maak binnen 1 minuut een gratis Werf& Pro account.

Registreren Al een account? Log dan hier in

Deze site onthoudt via een cookie die geplaatst wordt bij inloggen dat gebruikers na 48 uur weer worden uitgelogd. Als je het ‘remember me‘ vinkje aanzet onthoudt de site het voor 14 dagen. Dit geldt niet als je hebt ingesteld in je browser dat wanneer je deze site sluit je  ook meteen je cookies wist.

Meer lezen?

Deze column van Marion de Vries, Founder Employer Brand Builders en docent bij de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie, is afkomstig uit het 180 pagina’s dikke Werf& Jaarboek, dat deze maand verschijnt. Een gratis (digitaal) exemplaar ontvangen? Vraag het hier aan!

Jaarboek

Lees ook

Deel dit artikel:

Premium partners Bekijk alle partners