Starters zien Google als favoriete werkgever

Martijn Hemminga Op 20 juni 2011
Gem. leestijd < 1 minuut 2278x gelezen
Deel dit artikel:

Starters zien Google meest favoriete werkgeverGoogle is de meest geliefde werkgever onder afstudeerders en starters, blijkt uit de Nobiles Motivatie Monitor. Google scoort het hoogst als het gaat om intellectuele uitdaging. Ook vinden de respondenten het een aantrekkelijk bedrijf daar het veel aanzien heeft en er een goede werksfeer zou zijn.

Rabobank en Philips scoren ook goed 

Andere bedrijven, van de 104 die in totaal werden getoetst, die goed uit de monitor komen zijn de Rabobank en Philips. De Rabobank wordt gezien als het bedrijf met de beste opleidingen en coaching. Philips scoort het beste op status en aanzien. De leukste collega’s werken volgens de respondenten bij de HEMA.

Winnaars per aspect

Om de resultaten zo constructief mogelijk te brengen is aan de doelgroep eerst gevraagd welke aspecten (drijfveren) zij het belangrijkste vinden bij de keuze van een werkgever. Vervolgens is hen gevraagd of deze aspecten volgens hen pasten bij de verschillende werkgevers.

1. Goede werksfeer/leuke collega’s:

2. Intellectuele uitdaging:

3. Hoog salaris/goede secundaire arbeidsvoorwaarden:

4. Goede opleidingen/coaching:

5. Oog voor balans werk-privé:

6. Grote baanzekerheid:

7. Snelle carrièremogelijkheden:

8. Maatschappelijk nut:

9. Internationale mogelijkheden:

10. Organisatie met veel status/aanzien:

HEMA

Google

Shell

Rabobank

Gemeente Den Haag

Het Rijk

Accenture

Werken bij de EU

Shell

Philips

Bureau Consumenten Onderzoek voerde in april 2011, in opdracht van Nobiles Media, de MotivatieMonitor uit onder 1.607 hoogopgeleiden. Naast dit onderzoek werd ook het imago van 104 werkgevers langs de meetlat gehouden.

Bron: Nobiles Motivatie Monitor

Deel dit artikel:
Ik ben adviseur op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie. Met mijn bedrijf Nr29 adviseer en begeleid ik werkgevers bij het zelf regisseren van hun arbeidsmarktcommunicatie. Denk daarbij aan strategische arbeidsmarkt(communicatie)plannen, het intern verkrijgen van draagvlak en commitment voor arbeidsmarktcommunicatie, ken- en stuurgetallen en procesoptimalisatie. In september 2013 heb ik een online platform voor kennis + advies op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie gelanceerd: amcexpert.nl. Met Nr29 werk en heb ik gewerkt voor onder andere Boskalis, ISS Facility Services, Sanquin Bloedvoorziening, VMI Group, TU Delft, SNS Bank, KLPD, Provincie Fryslan, Strukton Civiel en Gemeentewerken Rotterdam. Daarnaast ben ik mede-oprichter van en docent aan de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie en geef ik masterclasses en trainingen op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie. In 2012 is het boek Bouwen aan Het Nieuwe Employer Brand verschenen waar ik mede-auteur van ben. Ik maak deel uit van het Employer Brand Netwerk. Een groep van 9 toonaangevende experts op het gebied van goed werkgeverschap, arbeidsmarktcommunicatie en employer branding met als doel kennis, inzichten en ervaringen te delen. Zie www.employerbrand-netwerk.nl. Specialismen: arbeidsmarktcommunicatiemanagement, arbeidsmarktcommunicatieadvies, arbeidsmarktcommunicatiestrategie, arbeidsmarktcommunicatieplan, employee communications, hr communications, recruitment communications, recruitment marketing, corporate communications, arbeidscommunicatie, arbeidsmarketing, arbeidsmarktcommunicatie, employer branding, employee relationship management, referral, internal branding, employee relationship management ---------- Dit is een SEO test: vacature medewerker groenvoorziening limburg
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners