Ook Timing aan de slag met voice, allereerst om de WAB uit te leggen

Langzaam maar zeker maakt de ‘voice‘-technologie zijn opmars in de recruitmentwereld. Nu is het uitzendbureau Timing dat Google Assistent inzet om zijn klanten te informeren over de snel naderende Wet Arbeidsmarkt in Balans.

Peter Boerman Op 27 november 2019
Gem. leestijd 2 min 432x gelezen
Deel dit artikel:
Ook Timing aan de slag met voice, allereerst om de WAB uit te leggen

Op het Recruitment Tech Event vorige week vertelde Maarten Lens-FitzGerald nog uitgebreid over de grote belofte van spraakgestuurde apparaten, ook in werving en selectie. Uitzendbureau Timing heeft nog een andere toepassing gevonden: uitleg geven over lastige wetswijzigingen.

Als eerste uitzendbureau in Nederland is Timing een samenwerking aangegaan met Google Assistent.

Naar eigen zeggen als eerste uitzendbureau in Nederland is Timing daarvoor een samenwerking aangegaan met Google Assistent. Deze voice-gestuurde ‘Timing assistent’ wordt in eerste instantie ingezet om klanten te informeren én te toetsen over de Wet Arbeidsmarkt in Balans, die begin 2020 wordt ingevoerd.

Quiz: hoeveel weet jij al van de WAB?

De audio-assistent van het uitzendbureau is te gebruiken via de Google Assistent-app of via je Google Home-device. Het is de bedoeling dat de assistent opdrachtgevers helpt om snel in contact te komen met de locaties van het bureau. Daarnaast maakt de Timing Assistent de complexe informatie over de WAB toegankelijk en inzichtelijk, ook test het de kennis van de gebruiker over de WAB in een quiz. Je start de assistent eenvoudig met het commando: ‘Hey Google, praat met Timing Uitzendteam.’

‘Hey Google, praat met Timing Uitzendteam.’

Timing-CCO Paul Haarhuis: ‘Als innovatieve uitzender vinden wij het van groot belang dat we in een vroeg stadium testen met nieuwe, soms disruptieve, innovaties. Voice leent zich uitermate goed om de service richting onze klanten te tillen naar een hoger niveau. Een klant kan vanaf nu een vraag stellen aan Timing Assistent en deze wordt direct beantwoord. We faciliteren klanten op deze manier nog sneller in hun informatiebehoefte.’

En waarom dan beginnen met de WAB? ‘De WAB is complex, actueel en relevant voor ieder bedrijf met personeel. Dit is de voornaamste reden geweest om dit onderwerp van start te gaan.’ Maar daar zal het niet bij blijven, verwacht Haarhuis. ‘In 2020 gaan we deze dienst samen met Google verder ontwikkelen om zowel klanten als flexkrachten nog beter in hun behoeften te blijven voorzien.’

Bekijk hoe eerder bijvoorbeeld Allianz voice-technologie toepaste:

Meer weten?

Op dinsdag 28 januari 2020 vindt het Werf& Jaarcongres Bureaurecruitment plaats. Daar zal nog veel meer aandacht zijn voor alle trends en ontwikkelingen onder uitzendbureaus, en wordt duidelijk hoe bureaurecruiters in de huidige arbeidsmarkt zich nog kunnen onderscheiden. Klik hier voor meer informatie, of schrijf je meteen in.

Deel dit artikel:

Peter Boerman

Hoofdredacteurbij Werf&
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners