UMC Utrecht start outdoor bodypaint campagne

Martijn Hemminga Op 16 juni 2011
Gem. leestijd 2 min 3949x gelezen
Deel dit artikel:

UMC Utrecht, vernieuw mee, campagnebeeld 1Vanaf vandaag zal een jaar lang de nieuwe campagne van UMC Utrecht zichtbaar zijn in en rondom Utrecht. Middels billboards op verschillende prominente plekken wil het universitair medisch centrum potentiële medewerkers uitnodigen om mee te werken aan betere en slimmere gezondheidszorg.

Alternatief voor busreclame

UMC Utrecht maakte tot voor kort al jaren succesvol gebruik van bestickerde stadsbussen. Met succes, want zowel eigen medewerkers als sollicitanten refereerden hier vaak aan. Daar het gemeentelijk vervoerbedrijf Utrecht hiermee gaat stoppen, moest UMC Utrecht op zoek naar een goed alternatief en dat zijn billboards geworden.

Vernieuw mee

De campagne met als titel ‘vernieuw mee’ is een directe uitnodiging aan potentiële medewerkers om mee te werken aan betere en slimmere gezondheidszorg. UMC Utrecht wil onderstrepen dat zijop elk niveau ruimte biedt aan vernieuwende initiatieven van medewerkers. Daarmee wil zij structureel zichtbaar zijn als innovatieve werkgever. In de campagne zijn drie vernieuwende ideeën gebodypaint op menselijke lichamen: EEG dopjes, de operatierobot en het steunhart. Onderliggende boodschap is dat alles wat bij het UMC Utrecht wordt ontwikkeld, wordt bedacht in het belang van de patiënt die in hetdenken voorop staan. 

Een jaar lang zichtbaar

Tot en met mei 2012 zullen iedere maand 7 billboards te zien zijn op wisselende locaties in en rondom Utrecht.

UMC Utrecht, vernieuw mee, campagnebeeld 1

UMC Utrecht, vernieuw mee, campagnebeeld 2

UMC Utrecht, vernieuw mee, campagnebeeld 3

Deel dit artikel:
Ik ben adviseur op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie. Met mijn bedrijf Nr29 adviseer en begeleid ik werkgevers bij het zelf regisseren van hun arbeidsmarktcommunicatie. Denk daarbij aan strategische arbeidsmarkt(communicatie)plannen, het intern verkrijgen van draagvlak en commitment voor arbeidsmarktcommunicatie, ken- en stuurgetallen en procesoptimalisatie. In september 2013 heb ik een online platform voor kennis + advies op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie gelanceerd: amcexpert.nl. Met Nr29 werk en heb ik gewerkt voor onder andere Boskalis, ISS Facility Services, Sanquin Bloedvoorziening, VMI Group, TU Delft, SNS Bank, KLPD, Provincie Fryslan, Strukton Civiel en Gemeentewerken Rotterdam. Daarnaast ben ik mede-oprichter van en docent aan de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie en geef ik masterclasses en trainingen op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie. In 2012 is het boek Bouwen aan Het Nieuwe Employer Brand verschenen waar ik mede-auteur van ben. Ik maak deel uit van het Employer Brand Netwerk. Een groep van 9 toonaangevende experts op het gebied van goed werkgeverschap, arbeidsmarktcommunicatie en employer branding met als doel kennis, inzichten en ervaringen te delen. Zie www.employerbrand-netwerk.nl. Specialismen: arbeidsmarktcommunicatiemanagement, arbeidsmarktcommunicatieadvies, arbeidsmarktcommunicatiestrategie, arbeidsmarktcommunicatieplan, employee communications, hr communications, recruitment communications, recruitment marketing, corporate communications, arbeidscommunicatie, arbeidsmarketing, arbeidsmarktcommunicatie, employer branding, employee relationship management, referral, internal branding, employee relationship management ---------- Dit is een SEO test: vacature medewerker groenvoorziening limburg
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners