Aantal personeelsadvertenties wederom gedaald

Martijn Hemminga Op 26 juli 2010
Gem. leestijd < 1 minuut 1668x gelezen
Deel dit artikel:

Het aantal personeelsadvertenties in Nederlandse media blijft dalen. In de eerste zes maanden van 2010 daalde het aantal advertenties met bijna 30 procent tot 291.800. De daling, die in het eerste kwartaal van 2008 in gang werd gezet, neemt wel in omvang af. Dat blijkt uit cijfers van marktonderzoeksbureau Nielsen.

In 2009 werd de grootste daling waargenomen door Nielsen. Toen daalde het aantal advertenties op jaarbasis met 49 procent. In juni 2010 bedroeg de daling op jaarbasis nog maar 17 procent.

De afname in het aantal advertenties strookt met een stijging van de werkloosheid op jaarbasis. In juni 2010 waren 441.000 mensen werkloos, oftewel 5,6 procent van de beroepsbevolking. Een jaar eerder lag dit percentage nog op 4,9. Dat blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statisiek (CBS).

Nielsen registreert voor het periodieke onderzoek het aantal personeelsadvertenties in meer dan duizend Nederlandse media en op de belangrijkste vacaturesites.

Deel dit artikel:
Ik ben adviseur op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie. Met mijn bedrijf Nr29 adviseer en begeleid ik werkgevers bij het zelf regisseren van hun arbeidsmarktcommunicatie. Denk daarbij aan strategische arbeidsmarkt(communicatie)plannen, het intern verkrijgen van draagvlak en commitment voor arbeidsmarktcommunicatie, ken- en stuurgetallen en procesoptimalisatie. In september 2013 heb ik een online platform voor kennis + advies op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie gelanceerd: amcexpert.nl. Met Nr29 werk en heb ik gewerkt voor onder andere Boskalis, ISS Facility Services, Sanquin Bloedvoorziening, VMI Group, TU Delft, SNS Bank, KLPD, Provincie Fryslan, Strukton Civiel en Gemeentewerken Rotterdam. Daarnaast ben ik mede-oprichter van en docent aan de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie en geef ik masterclasses en trainingen op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie. In 2012 is het boek Bouwen aan Het Nieuwe Employer Brand verschenen waar ik mede-auteur van ben. Ik maak deel uit van het Employer Brand Netwerk. Een groep van 9 toonaangevende experts op het gebied van goed werkgeverschap, arbeidsmarktcommunicatie en employer branding met als doel kennis, inzichten en ervaringen te delen. Zie www.employerbrand-netwerk.nl. Specialismen: arbeidsmarktcommunicatiemanagement, arbeidsmarktcommunicatieadvies, arbeidsmarktcommunicatiestrategie, arbeidsmarktcommunicatieplan, employee communications, hr communications, recruitment communications, recruitment marketing, corporate communications, arbeidscommunicatie, arbeidsmarketing, arbeidsmarktcommunicatie, employer branding, employee relationship management, referral, internal branding, employee relationship management ---------- Dit is een SEO test: vacature medewerker groenvoorziening limburg
Bekijk volledig profiel

Onze partners Bekijk alle partners