Co Unlimited wint Rabobank-account

Martijn Hemminga Op 01 april 2010
Gem. leestijd < 1 minuut 1998x gelezen
Deel dit artikel:

Rabobank brengt zijn arbeidsmarktcommunicatie onder bij arbeidsmarktcommunicatiebureau Co Unlimited. Aan de keuze ging een bureaupitch vooraf. De creatieve doorvertaling van de visie op de arbeidsmarkt en het concept van Co Unlimited gaven de doorslag.

Rabobank Nederland wil zich blijven positioneren als sterk werkgeversmerk en heeft hiertoe in november 2009 een pitch uitgeschreven waaraan vier bureaus deelnamen. Twee bureaus werden uitgenodigd een werkgeverspropositie en creatieve campagne te ontwikkelen. De voorstellen van Co Unlimited spraken het meest tot de verbeelding. Inmiddels is het bureau gestart met het uitwerken van de voorstellen.

Coöperatieve uitgangspunten centraal
In de nieuwe campagne staat een aantal coöperatieve opvattingen centraal, waaronder samen ondernemen, een lokale internationale oriëntatie, fatsoenlijk zaken doen en volwassen arbeidsverhoudingen. Hoewel Co Unlimited voor de arbeidsmarkt het “Word jij de Rabobank?” ontwikkelde, sluit de campagne een op een aan op de marketing campagne “Rabobank. Een bank met ideeën”. Deze campagne is in 2009 ontwikkeld door N=5.

Deel dit artikel:
Ik ben adviseur op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie. Met mijn bedrijf Nr29 adviseer en begeleid ik werkgevers bij het zelf regisseren van hun arbeidsmarktcommunicatie. Denk daarbij aan strategische arbeidsmarkt(communicatie)plannen, het intern verkrijgen van draagvlak en commitment voor arbeidsmarktcommunicatie, ken- en stuurgetallen en procesoptimalisatie. In september 2013 heb ik een online platform voor kennis + advies op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie gelanceerd: amcexpert.nl. Met Nr29 werk en heb ik gewerkt voor onder andere Boskalis, ISS Facility Services, Sanquin Bloedvoorziening, VMI Group, TU Delft, SNS Bank, KLPD, Provincie Fryslan, Strukton Civiel en Gemeentewerken Rotterdam. Daarnaast ben ik mede-oprichter van en docent aan de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie en geef ik masterclasses en trainingen op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie. In 2012 is het boek Bouwen aan Het Nieuwe Employer Brand verschenen waar ik mede-auteur van ben. Ik maak deel uit van het Employer Brand Netwerk. Een groep van 9 toonaangevende experts op het gebied van goed werkgeverschap, arbeidsmarktcommunicatie en employer branding met als doel kennis, inzichten en ervaringen te delen. Zie www.employerbrand-netwerk.nl. Specialismen: arbeidsmarktcommunicatiemanagement, arbeidsmarktcommunicatieadvies, arbeidsmarktcommunicatiestrategie, arbeidsmarktcommunicatieplan, employee communications, hr communications, recruitment communications, recruitment marketing, corporate communications, arbeidscommunicatie, arbeidsmarketing, arbeidsmarktcommunicatie, employer branding, employee relationship management, referral, internal branding, employee relationship management ---------- Dit is een SEO test: vacature medewerker groenvoorziening limburg
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners