De Wereld Werft 2012: plenaire afsluiting

Martijn Hemminga Op 06 december 2012
Gem. leestijd 2 min 1825x gelezen
Deel dit artikel:
De Wereld Werft 2012: plenaire afsluiting

De Wereld Werft: plenaire afsluitingNa twee workshoprondes zijn alle aanwezigen op De Wereld Werft weer bijeengekomen voor de plenaire afsluiting. Monica van Zeijl, projectmanager Randstad Nederland voor het Holland Heineken House, geeft een kijkje in de keuken bij de werving en selectie van de crew voor het Holland Heineken House.

Partner in werving

Monica van ZeijlJe bouwt met het Holland Heineken House een middelgroot bedrijf op waar in totaal 525 professionals samenwerken. Een plek waar in 18 dagen meer dan 100.000 bezoekers komen. Alle ogen zijn gericht op de succesfactor van dit huis. We willen iedere keer weer de beste crew allertijden legt Van Zeijl uit. Sinds 1998 is Randstad niet alleen sponsor van NOC-NSF maar ook de partner voor hr, werving en selectie.

Topsport

Net als in de topsport is het samenstellen van je selectie een vak. Naast online en sociale media wordt het persbericht ook goed opgepakt, tot en met radio en tv. Op de Randstad site is een speciale subsite opgezet waar alle media naar toe leiden. In de eerste week van de campagne waren er al meer dan 1.000 tweets. Uiteindelijk waren er 3.400 solicitaties waarvan 2.000 voor barmedewerker. Uit preselectie blijven 1.000 over waarna 700 interviews worden gehouden, waar 275 crewleden uit zijn geselecteerd.

Selectiedag

In onderstaande video is de selectiedag te zien voor de crew van het Holland Heineken House.

Volg De Wereld Werft

Via Twitter blijf je up to date over De Wereld Werft via #dww12. In de Werf& van januari vind je een reportage. Nog geen Werf&-abonnee? Neem dan nu een jaarabonnement.

Deel dit artikel:
Ik ben adviseur op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie. Met mijn bedrijf Nr29 adviseer en begeleid ik werkgevers bij het zelf regisseren van hun arbeidsmarktcommunicatie. Denk daarbij aan strategische arbeidsmarkt(communicatie)plannen, het intern verkrijgen van draagvlak en commitment voor arbeidsmarktcommunicatie, ken- en stuurgetallen en procesoptimalisatie. In september 2013 heb ik een online platform voor kennis + advies op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie gelanceerd: amcexpert.nl. Met Nr29 werk en heb ik gewerkt voor onder andere Boskalis, ISS Facility Services, Sanquin Bloedvoorziening, VMI Group, TU Delft, SNS Bank, KLPD, Provincie Fryslan, Strukton Civiel en Gemeentewerken Rotterdam. Daarnaast ben ik mede-oprichter van en docent aan de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie en geef ik masterclasses en trainingen op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie. In 2012 is het boek Bouwen aan Het Nieuwe Employer Brand verschenen waar ik mede-auteur van ben. Ik maak deel uit van het Employer Brand Netwerk. Een groep van 9 toonaangevende experts op het gebied van goed werkgeverschap, arbeidsmarktcommunicatie en employer branding met als doel kennis, inzichten en ervaringen te delen. Zie www.employerbrand-netwerk.nl. Specialismen: arbeidsmarktcommunicatiemanagement, arbeidsmarktcommunicatieadvies, arbeidsmarktcommunicatiestrategie, arbeidsmarktcommunicatieplan, employee communications, hr communications, recruitment communications, recruitment marketing, corporate communications, arbeidscommunicatie, arbeidsmarketing, arbeidsmarktcommunicatie, employer branding, employee relationship management, referral, internal branding, employee relationship management ---------- Dit is een SEO test: vacature medewerker groenvoorziening limburg
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners