Seminar Recruitmenttooling

Donderdag 6 juni 2019

Tooling speelt een steeds grotere rol binnen recruitment vandaag de dag. Binnen iedere fase van het recruitmentproces is er technologie die de recruiter helpt zijn of haar werk nog beter te kunnen doen. Of zelfs overneemt. Van tools voor sourcing en recruitment marketing tot het recruitmentsysteem (ATS) en e-assessment tools. Hoe kunnen recruitmenttools het recruitmentproces optimaal faciliteren, welke tools zijn er en hoe selecteer je de tools die bij jouw organisatie en situatie passen?

Donderdag 6 juni vindt het Werf& seminar Recruitmenttooling plaats tijdens Recruitment + Talent Tech Demo_Day in Utrecht. Met expertsprekers die je bijpraten over de nieuwste technologie en met praktijkcases voor inspiratie. Na afloop van het seminar kun je je vervolgens oriënteren bij zo’n 50 leveranciers van tooling op het gebied van recruitment en talent management op Demo_Day.

PROGRAMMA

09.00 – 09.30 uur – Inloop
09.30 – 09.40 uur – Welkom en kennismaking – Eveliese Luiting
Host Eveliese Luiting opent het seminar en neemt het programma door.
09.40 – 10.15 uur – Recruitmenttooling (Martijn Hemminga)
Martijn, organisator van Demo_Day, staat stil bij het belang van recruitmenttooling en waarom deze moet aansluiten bij de organisatiedoelstellingen. Hij deelt verder de laatste trends en onthult de 3e editie van de Recruitment Tech Landscape.
10.15 – 10.50 uur – De beste candidate journey met jouw recruitmentsysteem (Monique de Jong)
Het aantal vacatures loopt op of je bent niet meer tevreden over je huidige ATS. Vaak wordt er dan direct gezocht naar nieuwe recruitmenttooling en worden partijen met elkaar vergeleken. Maar als je doelgroepgericht en kandidaat vriendelijk wil werven, sla je een belangrijke stap over. Hoe wil je dat je website eruit ziet? Hoe moet het sollicitatieformulier voor de schaarse doelgroepen er uit zien? En hoe wil je de communicatie vanuit het ATS inrichten? Dat zijn vragen die je moet stellen voordat je begint met de keuze voor een ATS. Monique neemt je mee in keuzes die je kunt maken bij de inrichting van je ATS om de candidate journey te optimaliseren. Solliciteren via Whatsapp, een track & trace toevoegen in mails naar de kandidaat en een meeloop-knop zijn een aantal concrete voorbeelden hiervan.
10.50 – 11.10 uur – Korte pauze
11.10 – 11.35 uur – Case
11.35 – 12.15 uur – Case Quaestus / Luke Recruitment (Robin Dennie)
12.15 – 12.55 uur – Lunch
12.55 – 13.20 uur – Case Talmark (Ricardo Risamasu)
13.20 – 13.55 uur – Zo innoveert AH de werving van bijbaners (Martijn Ulehake)
De dalende effectiviteit van online wervingscampagnes dwingt Albert Heijn om creatiever om te gaan met de huidige interesse in een bijbaan bij Albert Heijn. Daarnaast willen ze ook hun sollicitanten als klanten behandelen en ze binnen enkele dagen baanzekerheid kunnen bieden. Daarom hebben ze traditionele sollicitatieformulier omgezet naar een enkele minuten durende ‘experience’. Met behulp van korte games ervaren kandidaten wat het werken bij Albert Heijn inhoudt. Met de inzet van deze slimme technologie test Albert Heijn of het aantal sollicitaties kan stijgen. Het bedrijf maakt zich met deze tool minder afhankelijk van wervingscampagnes.
13.55 – 14.30 uur – Digitale assessment tooling (Bas van de Haterd)
Een cv vertelt me wat je hebt gedaan, voor wie en hoe lang. De twee zaken met de grootste voorspellende waarde staan er niet in: hoe goed en onder welke omstandigheden? Nieuwe vormen van digitale assessment tooling maken het mogelijk om sollicitanten te selecteren op basis van hun kwaliteiten en karakter. Bas van de Haterd zet de meest up-to-date trends en ontwikkelingen op een rij.
14.30 – 14.45 uur – Afsluiting door dagvoorzitter
14.45 uur – Einde en toegang tot Demo_Day

SPREKERS

Eveliese Luiting

Eveliese Luiting ziet zichzelf als een rebel in de industrie, omdat ze graag dingen anders doet. Met meer dan 20 jaar ervaring in HR, Talent Acquisition, organisatiemanagement en employer branding is ze met recht een deskundige te noemen.

De afgelopen tien jaar, lag haar focus op het opschalen en managen van verandering in internationale (tech)omgevingen. Haar ervaringen binnen start-ups, scale-ups en corporate omgevingen stellen haar in staat organisaties uit te dagen en eenvoudig verbanden te leggen. Haar motto: denk creatief, bied oplossingen, zorg dat je zaken voor elkaar krijgt en heb er plezier in!

Monique de Jong

Monique de Jong (Interim Recruitment Marketeer) won dit jaar de vakjury prijs van Meest Invloedrijke Recruiter 2018 en is ze samen met Raymond Lemmers naast o.a. Coolblue, NS en bol.com genomineerd voor de Digitaal Werven Award met de werkenbij-website van HagaZiekenhuis. Monique gelooft in een creatieve aanpak, waarbij talent op intrinsieke motivatie getriggerd wordt en de drempel voor solliciteren laag is. Vanuit de candidate first-gedachte implementeert Monique onder andere bij Pluryn, Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond en Domus Magnus recruitmentsystemen waarmee recruitment naar een hoger niveau wordt getild.

Robin Dennie

Robin Dennie is Managing Recruitment Consultant en Head of Innovations bij Luke Recruitment. De mensfactor aan zowel de klant- als kandidaat kant maakt dat dit vak voor hem een “way of life” is en dit niet als werk wordt ervaren. Met zijn bedrijfskundige achtergrond is Robin in staat breder de organisatie te leren kennen en relaties op te bouwen.

Binnen Luke draagt Robin “ownership” uit voor sales- en managementposities als Manager van de Business Unit Technology en ICT. Vanwege zijn interesse in de markt, waarbij digitalisering en innovatie centraal staan, wordt het maken van verbinding aangenaam en de klantvraag succesvol ingevuld.

Bas van de Haterd

Bas van de Haterd helpt organisaties met beter te werven. Hij was, vele jaren geleden, de eerste die recruitment via Linkedin trainingen in Nederland verzorgde en focust zich nu primair op digitale assessment tooling en voice. Oprichter van Digitaal-Werven, dat al 12 jaar onderzoek doet naar de beste sollicitatie-ervaring en oprichter van het internationale congres Talent Acquisition Live.

Martijn Ulehake

Martijn Ulehake is consultant Employer Branding bij Albert Heijn. Hij heeft een achtergrond in HR, maar ziet zichzelf het beste passen in het specialisme employer branding. ‘In dit vakgebied komen HR, IT en Marketing’ samen. Albert Heijn is de grootste werkgever voor bijbanen en jongeren zijn een fantastische doelgroep in de arbeidsmarkt. Ze dwingen ons om constant te blijven vernieuwen en te innoveren en dat is heel uitdagend’.

Martijn Hemminga

Martijn Hemminga

Martijn Hemminga is adviseur, docent, spreker, auteur en ondernemer op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie, employer branding en recruitmenttechnologie.

Ricardo Risamasu

Ricardo is partner bij het bureau Talmark, de creative digital agency voor bedrijven die zich willen onderscheiden op de arbeidsmarkt. Ricardo en zijn team helpen werkgevers en arbeidsbemiddelaars beter zichtbaar en vindbaar te zijn. Voor kandidaten van de vacatures van vandaag en talent voor de jobs van morgen.

  • Donderdag 6 juni 2019
  • 09.00 – 14.45 uur
  • Utrecht
  • In 1 ochtend op de hoogte
  • Verschillende experts aan het woord

Investering

De investering voor dit event is € 395,- per persoon. Tot en met 17 mei 2019 profiteer je van een early bird tarief van € 345,- per persoon (exclusief BTW).

Dit is inclusief lunch, toegang tot Recruitment + Talent Tech Demo_Day, Recruitment Tech Guide 2019 en de Recruitment Tech Landscape 2019 poster. Tarief is exclusief 21% btw.

Inschrijven

Wil jij deelnemen aan dit seminar, waarin je wordt bijgepraat over de nieuwste technologie?
Schrijf je dan direct in en noteer donderdag 6 juni 2019 in jouw agenda!

Locatie

De locatie van dit seminar van Werf& is Van der Valk Hotel Utrecht, Winthontlaan 4 -6, 3526 KV Utrecht. De locatie is gelegen langs de A12 afslag 17 (Utrecht/Jaarbeurs/Kanaleneiland).

Wij adviseren je om gebruik te maken van het openbaar vervoer. De sneltrams 60 en 61 vanaf Utrecht CS stoppen voor de deur.

Kom je met de auto, dan kan je parkeren op eigen kosten in de parkeergarage onder het hotel. Indien deze vol is wordt je door verwezen naar een nabij gelegen parkeerplaats en met een shuttle service heen en weer vervoerd.

Privacy verklaring

Werf-en.nl gaat zorgvuldig om met uw privacy om op deze website. Lees meer hierover in onze privacy verklaring. Klik op 'privacy instellingen' om uw toestemmingen voor verwerking van uw informatie aan te passen.

Privacy verklaring | Verberg deze balk
Privacy instellingen