Hoe 2 assessments kandidaatsucces met 97% zekerheid kunnen garanderen (inzending Thomas International & Createment)

Bouw met objectieve data nieuwe zekerheden in in je selectieproces om op een toekomstbestendige manier de beste mensen te selecteren. Lees de hele case van Thomas International & Createment, ingezonden in de categorie Recruitment voor de Werf& Awards 2022.

Redactie Op 28 maart 2022
Gem. leestijd 3 min 306x gelezen
Deel dit artikel:
Hoe 2 assessments kandidaatsucces met 97% zekerheid kunnen garanderen (inzending Thomas International & Createment)

Omschrijving van de case

Het tekort aan IT-specialisten in Europa is nu al dusdanig groot dat het de concurrentiepositie en innovatiekracht van onze bedrijven beïnvloedt. Createment heeft een methodiek ontwikkeld voor het identificeren en ontwikkelen van IT-talenten. Waar anderen selecteren op diploma’s en werkervaring, testen wij onze mensen op de kwaliteiten en unieke mindset die nodig zijn om een top IT-specialist te worden. Ons doel is simpel: het vinden, testen, trainen en creëren van de beste IT-talenten voor een vaste baan bij onze opdrachtgevers.

Ons doel is simpel: het vinden, testen, trainen en creëren van de beste IT-talenten.

Onze aanpak is onder te verdelen in 3 fases:

1. Recruit:
Door op een andere manier te kijken naar de arbeidsmarkt en te selecteren op basis van attitude en talent, zorg je ervoor dat je geen concessies meer hoeft te doen aan de mensen die je aanneemt.

2. Test:
Hoe weet je of de kandidaten die je aanneemt dat potentieel en DNA hebben om de beste IT-professionals te worden? De unieke combinatie van assessments van Thomas International en het TalentID-technisch assessment van Createment, meten of kandidaten beschikken over het juiste leervermogen en motivatie. Dit stelt ons in staat om de beste kandidaten te selecteren.

3. Train:
Createment werkt met een uniek trainingsprogramma met als resultaat een gemotiveerd IT-talent dat voor jouw organisatie kiest en specifiek wordt opgeleid voor een naadloze integratie in jouw team. Daarbij combineren wij de vereiste IT hard skills met een uniek soft skill-trainingsprogramma. Dit resulteert in een slagingspercentage van ruim 97%. Door deze werkwijze zal je zien dat je weer kunt kiezen uit meerdere talenten en niet meer overgeleverd bent aan de grillen van de arbeidsmarkt. Jij creëert je eigen pool van talent die 100% passen bij jouw bedrijfscultuur.

Kerncijfers:

  • 97% van de kandidaten treedt na het traineeship in dienst bij de opdrachtgever.
  • 105 kandidaten solliciteren gemiddeld per vacature.
  • 9,6% van deze sollicitanten komt succesvol door de selectieprocedure heen.

Wat was de impact van de case?

Door het inzetten van een combinatie van assessments, voor zowel leervermogen als IT-talent, heeft Createment een sterke preselectietool in handen. Dat gecombineerd met een op maat gemaakt trainingsprogramma en een uniek soft skills-coachingtraject zorgt voor een slagingspercentage van maar liefst 97%. Hiermee vormen beide assessments en de combinatie van training en begeleiding een heel belangrijk instrument voor bedrijven om weer in controle te zijn over het belangrijkste asset van bedrijven; de beste medewerker op de juiste plek.

Waarom moet deze case een Werf& Award winnen?

In de krappe arbeidsmarkt van nu hebben veel (HR-)managers moeite het juiste talent te vinden en aan de organisatie te binden. Createment heeft een effectieve en unieke assessment- en trainingsmethodiek ontwikkeld om IT-talent te identificeren. Door assessments in te zetten tijdens het recruitmentproces breng je op objectieve wijze het potentieel van een kandidaat in kaart. Op basis van deze data kun je het succes voorspellen van een kandidaat.

Wij willen bedrijven inspireren op een andere manier naar talent te kijken. Daarnaast hopen wij managers betere handvatten te geven om op basis van deze aanpak zekerheid te krijgen bij een keuze voor een kandidaat. Dit zal de arbeidsmarkt een grote dienst bewijzen. Zeker met het oog op de razendsnelle veranderingen in beroepen. Bovendien heeft het maatschappelijk gezien natuurlijk een enorme impact. Denk aan: inclusie, tweede kans, omscholing, dingen doen die je leuk vindt en waar je gelukkig van wordt.

Credits case

De volgende personen, afdelingen en/of externe partijen zijn betrokken bij de case:

  • Thomas International en Createment.
  • Daar waar nodig kunnen wij onze opdrachtgever Transavia vragen aan te sluiten bij deze case.

Meer weten?

Bekijk hier alle inzendingen van 2022 voor de Werf& Awards.

Deel dit artikel:

Premium partners Bekijk alle partners