Gem. leestijd 2 min  1524x gelezen

HR Tech: Big data en talentmanagement

HR Tech: Big data en talentmanagement

De tweede dag van HR Tech Europe begint met big data bij talent management en een forumdiscussie over veranderingen binnen talentmanagement aan de hand van ervaringen van Virgin Media en Papyrus Group.

Talent management minus big data = rubbish

Big data is hot en biedt HR veel kansen door de inzichten die het biedt. Maar er is zoveel data dat er er een data overload is zegt Nick Holley directeur van Henley Business School. Er zijn organisaties die heel veel statistieken opleveren waar niemand op zit te wachten. Daar houden dan een aantal fte zich mee bezig. Voor niets. In plaats van uit te gaan van de data moet je het probleem centraal zetten En daar vervolgens de juiste data bij te zoeken. Zonder een goede strategie weet je ook niet welke talentimplicaties het met zich meebrengt, wat de kloof is tussen huidig en gewenst talent en wat vervolgens HR kan bijdragen. Holley besluit zijn presentatie met het feit dat we HR zover moeten krijgen dat ze data niet zien als iets engs, maar juist kansen biedt. Kansen om te laten zien wat de bijdrage van talent en HR is bij het realiseren van productiviteit, omzet, winst, aandeelhouders etc.

Tijd voor talentmanagement

In een forumdiscussie vertellen Mark Lamswood, Talent Manager bij Virgin Media in de UK en Christian Carlsson, Senior VP HR van de Papyrus Group in Zweden. Discussie wordt geleid door Jason Corsello, VP Corporate Strategy & Marketing bij CornerstoneOnDemand. Beide bedrijven hebben een verschuiving gezien als het gaat om talent. Zowel watbetreft generaties op de werkvloer, diversiteit als de veranderende vraag naar vaardigheden. Virgin Media is goed in staat om talent te spotten, alleen blijft talent vaak binnen een van de 3 divisies. Aan de interne mobiliteit tussen divisies moet nog worden gewerkt. Bij Papyrus Group blijven medewerkers lang hangen. Iets te lang om veranderingen te kunnen bewerkstelligen. De kunst is om enerzijds stabiliteit te hebben, maar tegelijkertijd wel proactief te blijven. Een goede mix van medewerkers is hierbij essentieel.

Martijn Hemminga

Ik ben adviseur op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie. Met mijn bedrijf Nr29 adviseer en begeleid ik werkgevers bij het zelf regisseren van hun arbeidsmarktcommunicatie. Denk daarbij aan strategische arbeidsmarkt(communicatie)plannen, het intern verkrijgen van draagvlak en commitment voor arbeidsmarktcommunicatie, ken- en stuurgetallen en procesoptimalisatie. In september 2013 heb ik een online platform voor kennis + advies op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie gelanceerd: amcexpert.nl. Met Nr29 werk en heb ik gewerkt voor onder andere Boskalis, ISS Facility Services, Sanquin Bloedvoorziening, VMI Group, TU Delft, SNS Bank, KLPD, Provincie Fryslan, Strukton Civiel en Gemeentewerken Rotterdam. Daarnaast ben ik mede-oprichter van en docent aan de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie en geef ik masterclasses en trainingen op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie. In 2012 is het boek Bouwen aan Het Nieuwe Employer Brand verschenen waar ik mede-auteur van ben. Ik maak deel uit van het Employer Brand Netwerk. Een groep van 9 toonaangevende experts op het gebied van goed werkgeverschap, arbeidsmarktcommunicatie en employer branding met als doel kennis, inzichten en ervaringen te delen. Zie www.employerbrand-netwerk.nl. Specialismen: arbeidsmarktcommunicatiemanagement, arbeidsmarktcommunicatieadvies, arbeidsmarktcommunicatiestrategie, arbeidsmarktcommunicatieplan, employee communications, hr communications, recruitment communications, recruitment marketing, corporate communications, arbeidscommunicatie, arbeidsmarketing, arbeidsmarktcommunicatie, employer branding, employee relationship management, referral, internal branding, employee relationship management ---------- Dit is een SEO test: vacature medewerker groenvoorziening limburg
  • Leave behind a comment

Onze partners Bekijk alle partners