Influencercampagne zorgt voor 10.000 extra aanmeldingen (inzending YoungOnes)

Na een influencercampagne hebben we het onboardingsproces aangepast van 1-op-1 calls naar live events. Resultaat: 468% verbetering in de onboarding. Lees de hele case van YoungOnes, ingezonden in de categorie Recruitment voor de Werf& Awards 2022.

Redactie Op 26 maart 2022
Gem. leestijd 3 min 760x gelezen
Deel dit artikel:
Influencercampagne zorgt voor 10.000 extra aanmeldingen (inzending YoungOnes)

Omschrijving van de case

Meer freelancers bij onze community krijgen. Dat was het doel van onze influencercampagne. De vijf influencers van het YouTube-kanaal Bankzitters hebben een dag gewerkt als freelancer voor YoungOnes. In een video lieten ze zien hoe leuk en flexibel het werk is. Met een dikke 625 duizend weergaven op de video, hebben we een meer dan geslaagd resultaat gekregen.

In twee dagen tijd kwamen er 10.000 aanmeldingen meer dan normaal binnen. We waren niet berekend op die hoeveelheid en dus moest het onboardingproces snel aangepast worden. We vinden het belangrijk dat een freelancer die zich wil aansluiten bij ons platform, goed op de hoogte is van de verantwoordelijkheden die komen kijken bij het freelancen. Daarom voeren de mensen bij YoungOnes dagelijks 1-op-1-welkomstgesprekken om de aanstaande freelancer hierin mee te nemen en te begeleiden naar het zijn van een eigen baas. Dit doen ze in een 15 minuten durend telefoongesprek.

Live events

Dat is echter onmogelijk als er ineens zoveel aanmeldingen extra bij zijn gekomen. Dat is lastig snel te verwerken. Om die reden is er een oplossing bedacht én gevonden. Door middel van live events hebben we het mogelijk gemaakt om 25 gebruikers in één keer tegelijk te onboarden. Om alle aangemelde personen zo snel mogelijk aan de slag te laten gaan, werd 30 keer per dag een groepscall gehouden.

Door deze oplossing hebben we binnen 2 weken 7.500 mensen kunnen onboarden.

Tijdens dit live event kan iedereen vragen stellen. Het voordeel daarvan is dat je in één keer meer interactie hebt, maar ook dat je diverse vragen niet vaker dan eenmaal hoeft te beantwoorden. Deze gesprekken duren vanwege de efficiëntie, maar ook de grootte, een half uur. Door deze functionele oplossing hebben we binnen twee weken 7.500 mensen kunnen onboarden. Dit is een toename van 468%. Deze campagne was dus enorm geslaagd en heeft voor een flinke groei van het platform gezorgd!

Wat was de impact van de case?

In één klap zijn er 10.000 extra aanmeldingen via het platform binnengekomen. Hierdoor konden we niet op de reguliere manier onboarden, dat zou te lang duren. De impact is dat we snel een nieuw werkproces voor het onboarden moesten bedenken. Dit moest zonder de kwaliteit van het reguliere 1-op-1-gesprek te verliezen. Dat is gelukt en succesvol toegepast!

Waarom moet deze case een Werf& Award winnen?

Onze succesvolle campagne laat zien dat YoungOnes een dynamisch bedrijf is dat op een flexibele en relevante manier omgaat met een compleet onverwacht positief resultaat. De manier van het onboarden van nieuwe freelancers is qua kwaliteit exact hetzelfde gebleven, alleen dan in één ruk enorm uitgebreid. Binnen 10 dagen hebben we 7.500 aanmeldingen verwerkt. Als dat niet laat zien dat wij ons aanpassen aan de situatie op een relevante manier, dan weten wij het ook niet meer! 😉

Credits case

De volgende personen, afdelingen en/of externe partijen zijn betrokken bij de case:

  • Bankzitters – De YouTubers waarmee we hebben gewerkt
  • Scooperz – Het influencerbureau die de samenwerking met Bankzitters mogelijk heeft gemaakt
  • Het volledige team van YoungOnes, met name:
    Marketing
    Support
  • Jack&Jones – Hier hebben twee influencers een freelance klus uitgevoerd voor de video
  • ViaEurope – Hier hebben drie influencers een freelance klus uitgevoerd voor de video

Meer weten?

Bekijk hier alle inzendingen van 2022 voor de Werf& Awards.

Deel dit artikel:

Premium partners Bekijk alle partners