Onze Helden op Sokken! (inzending LUMC)

Collega’s een warm en welkom gevoel geven. Dat is de bedoeling van de exclusieve sokkenlijn, die LUMC samen met Heroes on Socks heeft ontwikkeld. Lees de hele case van LUMC, ingezonden in de categorie Arbeidsmarktcommunicatie voor de Werf& Awards 2021.

Redactie Op 20 maart 2021 Gem. leestijd 3 min155x gelezen
Deel dit artikel:
Onze Helden op Sokken! (inzending LUMC)

Omschrijving van de case

Helden in de zorg, zo mag je de collega’s in het LUMC ook echt wel noemen… en na dit jaar helemaal! Niet alleen in Leiden, maar in de hele wereld zijn zij de helden van vandaag de dag. Maar ‘een held op sokken’ is toch niet helemaal waar je geassocieerd mee wilt worden toch? Jawel! Bij het LUMC wel! Hier zijn we enorm trots op onze medewerkers en willen we ook dat je een warm en welkom gevoel krijgt als je hier komt werken. En hoe kan dat nu beter dan met een vrolijk nieuw paar sokken?

In deze krappe arbeidsmarkt word je uitgedaagd om andere wegen te bewandelen dan anderen… In het kader van onze employer branding is het LUMC daarom een exclusieve samenwerking aangegaan met Heroes on Socks, een jong label uit Amsterdam, ontworpen voor de moderne vastberaden man en vrouw die zich willen onderscheiden met een uitgebreide garderobe. Unieke designsokken maken. Het is hun passie en doen het dan ook met veel plezier.

In deze arbeidsmarkt word je uitgedaagd om andere wegen te bewandelen dan anderen…

Ze zijn zich echter wel bewust van het feit dat ze in een industrie werken die grote impact heeft op het milieu. Daarom willen zij niet alleen een held op sokken zijn, maar ook een held voor het milieu. Heroes on Socks zet zich daarom actief in voor duurzame productie, vervoer en verpakking van de sokken. Zo kunnen wij genieten van comfortabele sokken, zonder een grote footprint achter te laten op de wereld.

Het LUMC staat 100% achter deze gedachte en wil graag haar nieuwe collega’s positief van start laten gaan. Zij zijn namelijk de nieuwe helden en dat mag gezien worden. Letterlijk dus. Helden op sokken, met een knipoog en een beetje humor. En ook de huidige collega’s verdienen natuurlijk een warm presentje. Inmiddels hebben zo’n 7 afdelingen hun eigen sokkenlijn ontwikkeld. Van de IC en de kinderafdeling tot de OK tot de covid-afdeling. Iedereen verdient een moment van aandacht, helemaal in deze bijzondere tijd. Bij het LUMC ben je een echte Held op Sokken!

Wat was de impact van de case?

De samenwerking tussen het LUMC en Heroes on Socks zorgt voor positieve aandacht voor werken in de zorg!

Bij de introductie van de Heroes on Socks x LUMC sokkenlijn werden meer dan 3.000 paar sokken uitgedeeld.

Bij de introductie van de Heroes on Socks x LUMC sokkenlijn werden meer dan 3.000 paar sokken uitgedeeld aan de collega’s in het LUMC. Medewerkers waarderen het presentje en deze positieve vibe wordt ook vastgehouden: er wordt veel over gepraat en gepost op social media onder #lumcopsokken. Lokale pers besteedde aandacht aan de introductie van de samenwerking en het werken in het LUMC werd op een positieve manier onder de aandacht gebracht in de regio.

In tijden van krapte op de arbeidsmarkt een hele welkome boodschap. Tot op de dag van vandaag zijn er 8.690 paar sokken geproduceerd in 16 verschillende designs. Iedere maand wordt er tussen de 60 – 80 paar uitgedeeld aan nieuwe collega’s en op dit moment hebben 7 afdelingen daarnaast hun eigen sokkenlijn ontwikkeld. Op deze manier geven zij hun medewerkers een extra blijk van waardering en spreken zij hun trots uit.

Waarom moet deze case een Werf& Award winnen?

De helden van nu, dat zijn echt de helden die werken in de zorg. Al deze mensen verdienen onze aandacht, applaus, een bos bloemen, waardering en ook nieuwe energie voor de dag na morgen en overmorgen. De samenwerking tussen het LUMC en Heroes on Socks laat dit ‘on spot‘ zien: letterlijk, en met een kleine knipoog en een beetje humor. Wat ook belangrijk is in deze tijd. Niet wij als LUMC en Heroes on Socks, maar onze Helden op Sokken verdienen daarom deze Werf& Award.

Credits case

De volgende personen, afdelingen en/of externe partijen zijn betrokken bij de case:

LUMC, Team Werkenbij:

  • Evelien Luijt (Senior recruiter)
  • Christel Bekker (Webredacteur, online communicatie adviseur)
  • Vera van der Kaap (Webredacteur, recruiter)
  • Maarten Dofferhoff (Webredacteur)
  • Ceska Pattinaja (Projectmanager)
  • Goedele Kuijpers (Officemanager)
  • Inge Klein–van der Weij (Adviseur Employer Branding, coördinator Team Werkenbij)

Heroes on Socks:

  • Saša Ristovski (eigenaar)
  • Darrin Umboh (eigenaar en ontwerper)

Productie

  • Christiaan van Halteren (Regisseur & editor)
  • Maarten Wolf (Cameraman)
  • Renata Jansen (Fotograaf)

Ook kans maken op een Werf& Award 2021?

Maak ook kans op een Werf& Award en stuur uiterlijk woensdag 24 maart 2021 voor 17.00 uur jouw arbeidsmarktcommunicatie- of recruitmentcase in. Kijk voor meer informatie en om jouw case in te sturen bij Werf& Awards.

Inzenden

Of bekijk eerst alle inzendingen.

 

Deel dit artikel:

Premium partners Bekijk alle partners

Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie
BRANDMANNEN           Recruitment Marketing
Bullhorn
Compagnon
DPG Recruitment
Floyd & Hamilton
Indeed
Intelligence Group
Otys Recruiting Technology
Recruitment Accelerator
Recruitment Tech
Softgarden
Talent.com
ToTalent.eu
WBNRS