Advertorial: In 1 dag je werkenbij-website 3x beter

Waarom je werkenbij-website optimaliseren?

Voor kandidaten is jouw werkenbij-website vaak de eerste kennismaking met jouw organisatie. Het is dé plek waar jouw werkgeversverhaal, vacatures en unieke cultuur samenkomen. Maar hoe zorg je ervoor dat jouw website niet alleen mooi oogt, maar ook de juiste kandidaten aantrekt én overtuigt om te solliciteren?

Tijdens deze masterclass krijg je antwoord op vragen zoals:

  • Wat maakt een werkenbij-website onweerstaanbaar?
  • Hoe vertel je jouw verhaal zo dat het blijft hangen?
  • Welke tools en technieken verhogen je conversie?
  • Wat zijn de trends en best practices voor 2025?
Ja, ik wil graag meer weten

In een dag je werkenbij-website drie keer beter

In een competitieve arbeidsmarkt speelt de werkenbij-website een cruciale rol als visitekaartje voor jouw organisatie. Het is de plek waar potentiële kandidaten hun eerste indruk vormen en beslissen of jouw bedrijf de volgende stap in hun carrière kan zijn. Maar hoe verander je die werkenbij-website in een inspirerend platform dat kandidaten raakt, overtuigt en aanzet tot actie?

Deze training leert je hoe je jouw werkenbij-website kunt inzetten als krachtig middel om talent aan te trekken en te behouden. Door een sterke en aantrekkelijke werkenbij-website bouw je niet alleen aan een solide werkgeversmerk, maar zorg je er ook voor dat kandidaten zich aangesproken voelen en zich kunnen identificeren met de cultuur en waarden van jouw organisatie.

Wat leer je?

Na het volgen van de training:

  • Heb je inzicht in het belang en doelen van een werkenbij-website
  • Heb je concrete tips ontvangen om structuur, inhoud en gebruiksvriendelijkheid te verbeteren
  • Ga je naar huis met verbeterpunten voor jouw werkenbij-website
  • Weet je hoe je voor een goede verbinding zorgt met jouw doelgroep(en)
  • Ben je bekend met de pijlers van een goede werkenbij-website

Praktische informatie

Datum: 6 februari 2025

Tijd: 09.30 – 16.00 uur

Locatie: Weena 200, Toren C, derde etage
3012 NJ, Rotterdam

Investering: €595,- excl. btw

Combikorting: Schrijf je in met twee personen en de tweede persoon ontvangt 25% korting. Gebruik hiervoor de code: combi-werkenbij*.
Deze code is niet geldig in combinatie met andere acties.

Docent: Jan Willem Wiersma

Lees hier meer over de masterclass

Advertorial: Hoe maak ik een EVP?

Waarom zouden mensen voor ons willen werken én blijven?

Ben jij verantwoordelijk voor arbeidsmarktcommunicatie en employer branding in jouw organisatie? Heb je het gevoel dat je de juiste talenten niet weet te bereiken of te behouden? De Masterclass Hoe maak ik een EVP? is de training die je niet mag missen.

Ja, ik wil graag meer weten

Wat is een EVP en waarom is het cruciaal?

Een Employer Value Proposition (EVP) is de kern van jouw werkgeversmerk. Het is het unieke pakket van waarden, voordelen en beloftes waarmee jouw organisatie zich onderscheidt op de arbeidsmarkt. Een krachtige EVP helpt je niet alleen om talent aan te trekken, maar ook om medewerkers te binden en betrokken te houden. In een competitieve arbeidsmarkt kan een sterke EVP het verschil maken tussen succes en middelmatigheid.

Maar hoe ontwikkel je een EVP die echt aanspreekt? Hoe zorg je ervoor dat jouw boodschap authentiek, consistent en aantrekkelijk is?

Belofte EVP

Wat leer je?

Na het volgen van de training:

  • Weet je wat Employer Value Proposition is en waarom het een cruciaal onderdeel is van een sterk werkgeversmerk
  • Weet je welke bouwstenen een sterk EVP vormen
  • Kun je identificeren wat belangrijk is voor jouw doelgroep
  • Weet je hoe een EVP bijdraagt aan het aantrekken, motiveren en behouden van talent
  • Heb je een opzet van jouw eigen EVP
  • Beschik je over een stappenplan om een EVP verder uit te werken, testen en verbeteren
  • Weet je hoe een EVP effectief kan worden gecommuniceerd

Praktische informatie

Datum: 3 februari 2025

Tijd: 10:00- 16:00 uur

Locatie: Weena 200, Toren C, derde etage
3012 NJ, Rotterdam

Investering: €595,- excl. btw

Docent: Anne-Britt Petri-Arends

Op welke vraag geeft een EVP antwoord

 

Lees hier meer over de masterclass

Wat maakt ‘project-recruitment’ anders dan ‘gewoon’ recruitment? (En hoe pakt dat uit in de praktijk?)

Soms is een project zo groot, of zo specifiek, dat jouw eigen recruitmentafdeling het er niet zomaar even bij kan doen. Dan kan project-recruitment een uitkomst zijn. Dan besteed je de werving en selectie van het project uit aan een externe partij, wat niet alleen tijd en kosten bespaart, maar ook flexibiliteit en schaalbaarheid kan bieden, specifieke expertise, en transparantie en meetbaarheid. Ook voor de kandidaatervaring kan project-recruitment een uitkomst zijn, omdat je vaak grote aantallen wilt werven in een korte periode, en dan gedegen kennis van het project – ook voor de kandidaat – onontbeerlijk is.

‘Een groot nieuw project bemensen, dat kunnen niet alle bedrijven erbij doen.’

‘De meeste bedrijven hebben zelf wel recruiters in dienst, maar een groot nieuw project bemensen, dat kunnen ze er niet altijd bij doen’, legt Tjesca Honnef-Kuytenbrouwer uit, die zich met EN HR Solutions juist specialiseerde in het verzorgen van zulk project-recruitment. Een expertise die steeds meer aan belang wint, nu steeds meer organisaties projectgestuurd werken, en dus vaak een tijdelijk grote behoefte hebben. ‘Wij ontzorgen een recruitmentteam dan, waarbij de dienstverlening altijd tijdelijk van aard is, dus met een kop en een staart. Denk aan de opening van een nieuwe locatie, of de start van een apart bedrijf.’

Inpluggen

Project-recruitment is een speciale vorm van recruitment process outsourcing, vult ‘Strong Original’ Ellen van Buiten aan. ‘We werken dan echt als verlengstuk van de eigen recruitmentafdeling, als collega’s van het interne team. Waarbij we aan de achterkant natuurlijk wel inpluggen, zodat we ondersteuning van het hele team hier kunnen krijgen, en bijvoorbeeld alle middelen kunnen inzetten op het gebied van sourcing en employer branding. Flexibel en schaalbaar, transparant en meetbaar. Dat is heel wat anders dan als je bijvoorbeeld zo’n project via een werving- en selectiebureau van mensen zou willen voorzien.’

‘Er komt bij ons dus ook altijd een projectmanager bij kijken, die regie houdt.’

Voorbeelden die het bedrijf onder handen heeft genomen zijn onder meer het vervullen van seizoensbehoeftes in een groot callcenter, of de uitrol van een shop-in-shop-concept voor een telefoonbedrijf, waarbij ineens 800 mensen geworven moesten worden. ‘Het is fijn voor de opdrachtgever om dan via ons flexibiliteit te hebben. Het vraagt overigens ook echt iets van projectmanagement. Er komt bij ons dus ook altijd een projectmanager bij kijken, die regie houdt.’

De techniekers van Unit T

Een van de andere voorbeelden van de afgelopen 2 jaar was Unit-T, een 1.200 medewerkers tellend Belgisch bedrijf, dat groot is in implementatie en begeleiding van nieuwe technologieën op het gebied van bijvoorbeeld ICT, energie, security en telecom, en eigenlijk doorlopend op zoek is naar technisch talent – ’techniekers’, zoals ze dat in Vlaanderen noemen. Ze klopten aan bij EN HR solutions niet alleen voor de werving van veel starters, maar ook om de achterdeur dicht te zetten. ‘Het gaat hier namelijk om een doelgroep waar veel aan getrokken wordt’, aldus Honnef-Kuytenbrouwer.

Unit T is op zichzelf al een projectorganisatie. Werken met project-recruitment was hen dus niet helemaal vreemd. ‘Maar op een gegeven moment hadden ze zicht op 1 project, waarvoor ze 600 mensen moesten werven’, vertelt Van Buiten. ‘Dat was natuurlijk een hele uitdaging. Dat hebben we toen helemaal apart aangevlogen, met een eigen ATS, en een eigen speciale landingspagina voor dit project, met search-capaciteit op de achtergrond erbij. En daar ook dashboarding aan gekoppeld, zodat we het hele project van sollicitatie naar de hire konden volgen. Dat is uiteindelijk een groot succes geworden, we hebben de resultaten meer dan behaald.’

Afgerond is afgerond

Het eerste project voor Unit-T zit momenteel in de afrondende fase. Er is dankzij het succes ook nog een tweede project uit voortgekomen, waarbij nog eens ‘een paar honderd operationele techniekers moesten worden geworven’, aldus Van Buiten. Maar ook hier is een duidelijke deadline afgesproken. ‘Als het is afgerond, is het ook echt afgerond. We dragen dan de hele database plus het ATS over, dat we hebben gebouwd uit naam van de organisatie. Al kijk je dan natuurlijk nog wel of er nazorg nodig of gewenst is. Zo’n transitiefase is altijd maatwerk.’

‘Een grote vaste recruitmentafdeling vinden veel bedrijven momenteel doodeng.’

Veel corporate recruitmentafdelingen zijn de laatste jaren qua omvang onder druk komen staan, onder meer na corona. ‘Bedrijven willen de overhead zo laag mogelijk houden, en vinden het moeilijk hun behoefte in te schatten’, legt Honnef-Kuytenbrouwer uit. ‘Een grote recruitmentafdeling vinden ze daarom doodeng. Dan kan project-recruitment vaak echt een uitkomst zijn. Bovendien blijkt de kwaliteit meestal zeer hoog. Bij Unit-T merken we bijvoorbeeld een laag uitvalpercentage in de training, doordat we een streng assessment aan de poort doen.’

Versnellers en vertragers

Grote projecten zijn voor veel corporate recruitmentafdelingen al gauw te veel werk. Maar kan een organisatie als EN HR solutions eigenlijk zelf wel elk project aan? ‘Ja, in principe wel’, zegt Honnef-Kuytenbrouwer overtuigd. ‘Het is voor ons natuurlijk ook een project, met een projectteam en een projectmanager. Maar wij kunnen vaak snel opschalen, en proberen al aan de voorkant helder te krijgen wat nodig is om het goed tot de eindstreep te krijgen. Het succes zit echt al aan die voorkant, in die onderzoeksfase. Dan kunnen we ook al laten zien hoe we het willen gaan aanpakken, en waar we eventueel versnellers en vertragers zien.’

‘We willen al aan de voorkant helder krijgen wat nodig is om het project goed tot de eindstreep te krijgen.’

Afhankelijk van het project gaat het hierbij overigens om Total Talent Acquisition, dus de werving van zowel vast als flex personeel. Bij het project-recruitment voor Unit-T was dit bijvoorbeeld het geval. ‘Voor ons maakt dat in principe niet uit’, aldus Van Buiten. ‘Het hangt af van wat de klant wil: of ze alleen tijdelijk mensen voor dat project willen, of denken ook na het project nog mensen intern te kunnen plaatsen. Wij kunnen het allemaal volledig voor ze verzorgen.’

Lees ook

Advertorial Masterclass Recruitment en AI

AI revolutioneert recruitment. Ben jij klaar om voorop te lopen?

Ontdek in één dag hoe AI je wervingsproces kan optimaliseren. Van slimme vacatureteksten tot geautomatiseerde intakes en AI-gedreven sourcing – leer hoe je de kracht van kunstmatige intelligentie kunt benutten om toptalent aan te trekken.

Ja, ik wil graag meer weten

Wat je leert:

  • De nieuwste AI-trends en -ontwikkelingen in recruitment
  • Praktische toepassingen van AI-tools in het wervingsproces
  • Ethische en privacy-overwegingen bij het gebruik van AI
  • Directe implementatie van AI in vacatureteksten, matching en sourcing

Na deze masterclass:

  • Begrijp je de potentie van AI in recruitment
  • Optimaliseer je je wervingsproces met AI-technieken
  • Werf je effectiever kandidaten met behulp van AI
  • Ken je de ethische en privacy-gerelateerde aspecten
  • Ben je een AI-pionier in het recruitmentvakgebied

Praktische informatie

Datum: 16 december 2024

Tijd: 10:00- 16:30 uur

Locatie: Weena 200, Toren C, derde etage
3012 NJ, Rotterdam

Investering: €795,- excl. btw

Docent: Martijn Hemminga

Als je nog niet onder de indruk was van de krachten van AI, laat je dan verwonderen door Martijn Hemminga. Of is dit Martijn Hemminga wel?

Ervaring van deelnemers

Dit vonden deelnemers van eerdere edities:

De Masterclass was een waardevolle samenvoegsel van AI ontwikkelingen wereldwijd en de toepassingen concreet binnen Recruitment. Daarmee heb ik mijzelf kunnen verrijken qua kennis op het gebied van AI, maar ook hoe ik mijn organisatie kan helpen om de kracht van AI te benutten in het recruitment en HR proces.

Zeer veel tips van handige Nederlandse AI-tools ontvangen. Voorbeelden erg duidelijk. Ook super fijn om voorbeelden van prompts te ontvangen. Nu is het zelf doen en waar mogelijk implementeren in het werk. Stap voor stap, en niet alles in 1 keer willen doen.

Echt heel leuk gedaan. Zelfs als je wat ervaring had met AI was dit zeker nog nuttig om te volgen.

Ja, ik wil graag meer weten

Download onze gratis whitepaper: ‘AI in Recruitment: Aan de vooravond van een revolutie’

 

Download hier de whitepaper

[Advertorial] Recruitment Tech Benchmark 2025: Vergelijk jouw recruitmenttechnologie en ontdek kansen voor verbetering

Wat levert het op?

  1. Persoonlijk rapport
    Krijg direct inzicht in jouw prestaties na het invullen van de vragenlijst .
  2. Vergelijking van strategieën
    Zie hoe jouw aanpak zich verhoudt.
  3. Optimalisatieadvies van je tech-stack
    Ontvang tips voor een betere recruitmentstrategie ongeacht de grootte van de organisatie. Dit helpt je slimmere keuzes te maken voor jouw tech stack en strategie.
  4. Gratis deelname en prijzen
    Maak kans op o.a. tickets voor het Recruitment Tech Event 2025 en een Recruitment Tech Club membership. Deelname is gratis.
Start direct de Benchmark

Hoe werkt het?

  1. Vul de vragenlijst in over jouw technologie, strategie en processen.
  2. Ontvang jouw persoonlijke benchmarkrapport in november.
  3. Gebruik concrete inzichten om jouw recruitmentstrategie te optimaliseren.
  4. Krijg gratis de Recruitment Tech Survey 2025.

Doe mee en krijg waardevolle inzichten in jouw recruitmentstrategie

Mis deze kans niet om jouw recruitmenttechnologie te vergelijken met de markt

Start direct de Benchmark

Of kijk voor meer info op de Recruitment Tech Benchmark-pagina.

Advertorial: Masterclass Werven met TikTok

Ontdek hoe je TikTok kunt inzetten als krachtig hulpmiddel voor recruitment en het versterken van je werkgeversmerk

Als recruiter en arbeidsmarktcommunicatiespecialist is het essentieel om op de hoogte te blijven van de nieuwste trends en technologieën. TikTok, het snelgroeiende sociale mediaplatform, heeft de manier waarop we content bekijken en delen drastisch veranderd. Maar wist je dat TikTok niet alleen een bron van entertainment is, maar ook een krachtig hulpmiddel kan zijn voor werving en employer branding?

Waarom deze masterclass?

In het snel veranderende recruitmentlandschap is innovatie essentieel. TikTok biedt ongekende mogelijkheden om:

  • Een enorm publiek van potentiële kandidaten te bereiken
  • Je bedrijfscultuur authentiek te presenteren
  • De betrokkenheid van huidige én toekomstige werknemers te vergroten

Wat leer je?

  • De ins en outs van TikTok als recruitmentplatform
  • Het creëren van boeiende content die opvalt
  • Het analyseren en optimaliseren van je TikTok-prestaties
  • Het integreren van TikTok in je bestaande wervingsstrategie

 

Belangrijkste informatie op een rij

Investering: €449,00
Locatie: Weena 200, Toren C, derde etage
3012NJ, Rotterdam

Meer weten?

Wil je meer weten over de Masterclass Werven met TikTok? Bekijk de training en het volledige programma via de volgende link:

Lees hier meer

Heb je vragen? Neem dan contact op met de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie via 088 730 28 88 of info@arbeidsmarktcommunicatie.eu.

 

 

Advertorial: Recruitment Marketing Automation

Werf efficiënter en krijg inzicht in gedrag

Recruitment Marketing Automation is een combinatie van inbound en outbound arbeidsmarktcommunicatie, recruitment marketing, data & analyse, Candidate Relation Mananagement Software (CRM) en sourcing. Deze combinatie zorgt ervoor dat je slimmer kunt werven door kanalen voor je te laten werken. Denk bijvoorbeeld aan de vele mails die je dagelijks stuurt, dat kan een stuk efficiënter door dit te automatiseren. Door de inzet van marketing automation krijg je ook beter zicht op het gedrag van potentiële kandidaten waar jij weer op in kunt spelen.

2 dagen werken aan jouw eigen case

Op 20 en 21 november 2024 start de Tweedaagse Recruitment Marketing & Automation. Deze training belicht het volledige spectrum van Recruitment Marketing Automation. We nemen je mee door het proces en pakken daarbij jouw eigen casus uitgebreid aan. Na de tweedaagse ben je direct klaar om Recruitment Marketing Automation toe te passen op jouw specifieke doelgroep en prioriteiten.

Schrijf je in

Netwerk met andere professionals zoals jij

Naast alle informatie die je krijgt, is de training ook een mooie gelegenheid om collega’s uit het vak te ontmoeten en met hen te sparren. Na afloop van dag 1 is er dan ook een gezamenlijk diner en borrel gepland.

Leer van experts

De tweedaagse training wordt gegeven door experts binnen het vakgebied: Caroline Pols, Esther Moelands en Job Mensink. Het docententeam bestaat uit vakgenoten die allemaal een eigen specialisatie hebben in een onderwerp binnen recruitment marketing automation. Samen brengen zij theorie, praktijk en casussen van de belangrijkste onderwerpen samen in twee dagen.

Dit is wat je leert

Na het volgen van de Tweedaagse Recruitment Marketing & Automation heb je de eerste opzet van je eigen plan. Daarnaast weet je:

  • Wat Recruitment Marketing Automation is
  • Welke systemen er in de (inter)nationale markt zijn
  • Welke content in welke fase relevant is voor een latente kandidaat
  • Hoe je met AI efficiënter en effectiever content kunt creëren
  • Hoe je een Recruitment Marketing Automation strategie inricht
  • Wie welke rollen heeft binnen Recruitment Marketing Automation
  • Hoe je data analytics en kandidatenpools het beste managet
  • Hoe Employer Branding en Recruitment Marketing Automation elkaar versterken
  • Hoe je merkvoorkeur opbouwt
  • Wat een engagement strategie is en hoe je hierin tot conversie komt
  • Hoe je heel veel succesvoller wordt in recruitment
Schrijf je in

 

Belangrijkste informatie op een rij

Wanneer:

20 november maart (09:00-18:30) en 21 november maart (09:00-17:00)

Investering:

€1.999,-

Dit is inclusief:

  • 1 overnachting, 1 diner en 1 keer ontbijt
  • Lunches
  • Landingspagina met alle materialen en deelnamecertificaat
  • Deelnamecertificaat

Locatie:

Weena 200
3012 NJ Rotterdam

Ervaring

Benieuwd naar de ervaring van een oud-deelnemer? Bekijk dan eens de blog Van ‘waardeloos’ naar ‘waardevast’ werven, geschreven door Jesse Zijlstra (deelnemer Tweedaagse Recruitment Marketing & Automation, mei 2021)

Meer weten?

Voor meer informatie over deze tweedaagse kun je deze factsheet downloaden.

E-book

Wil je alvast kennis maken met hoe je recruitment marketing automation kunt toepassen binnen recruitment? Download hier dan het gratis e-book Recruitment Marketing Automation van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie en Up in Business.

 

 

 

 

[Advertorial] Leergang Strategisch Recruitment

In deze opleiding voor ervaren recruiters word je verder opgeleid als vakvolwassen recruiter waardoor je een sterke gesprekspartner wordt voor het management, de ontwikkelingen van recruitment kent en het vak beheerst.

Dé strategische recruitmentopleiding

In maart gaat de volgende editie van de Leergang Strategisch Recruitment van start. Deze opleiding van 2×2 dagen heeft als doel om van vakprofessional te gaan naar sterke gesprekspartner en beïnvloeder voor het management. Naast het beheersen van basisvaardigheden, gaan wij in deze strategische recruitmentopleiding in op de actuele ontwikkelingen van het vak en een stapje verder als het gaat om Tech, KPI’s, strategie, planning en beïnvloeden. Je leert alles om alvast invloed uit te oefenen om als senior, lead of manager gewenst advies te geven. Deze recruitmentopleiding is voor professionals met meerdere jaren praktijkervaring en werkzaam aan de bureaukant (W&S, detachering) of als corporate recruiter/recruitment manager.

In de opleiding gaan we uit van de spelregels van de huidige arbeidsmarkt. Dat betekent dat wij ook met jou een moderne intake houden en jouw ervaring, visie en motivatie meenemen om deel te nemen aan de opleiding en opdat we een minimaal niveau van vakvolwassen deelnemers garanderen. Jouw visie op het vak en de manier hoe jij dat over de bühne brengt, is een belangrijk onderdeel van de opleiding. Maar ook de beheersing van basisdata, doelgroepkennis en het invullen van de candidate journey. Bij de start, tussendoor en bij het einde van de opleiding. Hoe presenteer jij jouw recruitmentvisie als vakvolwassen recruiter, leadrecruiter, HR professionals of (toekomstig) recruitment manager?

Dit doen we:

  • Maximaal 16 deelnemers
  • In 2 keer 2 dagen (incl. twee overnachtingen)
  • Veel interactie, oefeningen en intervisie
  • Voorafgaand en tussen de trainingsdagen opdrachten en oefeningen. Deelnemers zijn hier gemiddeld 8 uur mee bezig.
  • De beste praktijktrainers met bewezen trackrecord
  • Ontspannen, lerend van elkaar met humor en hoog niveau kennisoverdracht

Leer van experts

De Leergang Strategisch Recruitment wordt gegeven door experts binnen het vakgebied: Koen Roozen, Ton Rodenburg, Geert-Jan Waasdorp, Marieke van Heek, Martijn Hemminga en Hans Rademakers. Samen brengen zij theorie, praktijk en casussen van de belangrijkste onderwerpen samen in vier dagen. Hieronder de thema’s die per dag aan bod komen:

Dag 1

  • Kennismaking en introductie – Koen Roozen
  • Bouwen van een business en projectmanagement – Koen Roozen
  • Business case toepassen en recruitment maturity – Koen Roozen
  • The heArt of Branding – Ton Rodenburg

Dag 2

  • Ken je krachtenveld – Koen Roozen
  • Stakeholdermanagement – Koen Roozen
  • Het wervingsadvies – Geert-Jan Waasdorp
  • Bouwstenen van je identiteit – Ton Rodenburg

Dag 3

  • Minipitch door de deelnemers
  • Recruitment Technologie – Martijn Hemminga
  • Candidate Experience en Journey – Marieke van Heek

Dag 4

  • De recruiter als regisseur | Real life inspiratie case – Hans Rademakers
  • Eindpresentaties door de deelnemers

Belangrijkste informatie op een rij

Investering:

€3.399,-

Dit is inclusief:

  • 2 overnachting, 2 diner en 2 keer ontbijt
  • Lunches
  • 12 maanden toegang tot Mijn Academie met alle materialen
  • Deelnamecertificaat

Locatie:

Weena 200, Toren C, derde etage
3012NJ, Rotterdam

Ervaring

Oud-deelnemers beoordelen de Leergang Strategisch Recruitment gemiddeld met een 8,4! Hieronder een aantal reacties van oud-deelnemers:

“Goede onderdelen, leuke sprekers en afwisselend. Perfecte opleiding voor alle recruiters die zich meer naar strategisch niveau willen gaan ontwikkelen. De sprekers zijn heel ervaren en delen hun inzichten. Allen vanuit eigen specialisme.”

“Voordat ik besloot te investeren in deze leergang rondgebeld bij oud-deelnemers: Allen positief. Nu ben ik óók zo positieve oud-deelnemer. Een berg aan kennis en inspiratie om recruitment naar een hoger plan te tillen. Uitstekende trainers en zeer goede verzorging er omheen (hotel, lunches, diners). Dank jullie wel!”

“Wat een berg informatie en kennis heb ik opgedaan bij deze leergang! Strategie, data, employer branding, candidate journey, noem maar op. Alles om een gedegen, lange termijn, recruitmentstrategie te ontwikkelen en implementeren!”

Meer weten?

Wil je meer weten over de Leergang Strategisch Recruitment? Bekijk de training en het volledige programma via de volgende link:

Lees hier meer over de Leergang Strategisch Recruitment

Heb je vragen? Neem dan contact op met de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie via 088 730 28 88 of info@arbeidsmarktcommunicatie.eu.

 

 

 

[Advertorial] Seminar AI & Loopbaanprofessionals

Blijf als loopbaanprofessional bij met de nieuwste ontwikkelingen

In een wereld die voortdurend evolueert is het essentieel voor looopbaanprofessionals om bij te blijven met de nieuwste ontwikkelingen. Tijdens dit seminar bespreken we de impact van AI op loopbaanbegeleiding. We delen praktische inzichten in hoe loopbaanprofessionals AI kunnen integreren in hun werk.  Of je nu nieuwsgierig bent naar de mogelijkheden van AI of al ervaring hebt met de toepassing, dit seminar is voor iedereen een eye-opener.

Met maximaal 40 personen staan we stil bij de mogelijkheden die AI kan bieden in het loopbaanvak. We delen inzichten die jij de dag na het seminar direct kunt toepassen in de praktijk.

Wat staat er op het programma?

  • AI voor loopbaanprofessionals door Martijn Hemminga
  • 10 handige AI-prompts voor loopbaanprofessionals door Dorien Waasdorp
  • Boeiende afsluiter door Sasja Dirkse van De VRanderkamer (winnaar LoopbaanPro Awards 2024!)

Belangrijkste informatie op een rij

Wanneer:

  • Donderdag 3 oktober

Investering:

€395,-

Dit is inclusief:

  • Achteraf beschikbaar stellen van alle presentaties als pdf
  • Lunch, tussendoortjes en drinken

Noloc
Noloc leden ontvangen 10% korting op het seminar. Wil je gebruik maken van deze korting? Vermeld dan bij aanmelding: Noloc-lid.

Deelname aan relevante vakgerelateerde seminars, webinars, events of congressen levert PE-punten op en kun je inbrengen in je recertificeringsportfolio bij Noloc. Kijk voor meer informatie op de Noloc-website: www.noloc.nl/recertificeren
Voor dit seminar ontvang je 3 PE-punten.

Locatie:

Weena 200, Toren C, derde etage
3012NJ, Rotterdam

Meer weten?

Wil je meer weten over het Seminar AI & Loopbaanprofessionals Bekijk de training en het volledige programma via de volgende link:

Lees hier meer over het Seminar AI & Loopbaanprofessionals

Heb je vragen? Neem dan contact op met de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie via 088 730 28 88 of info@arbeidsmarktcommunicatie.eu.

 

 

 

Wat gaat je inspireren als je je aanmeldt voor de Leergang Arbeidsmarktcommunicatie?

De Leergang Arbeidsmarktcommunicatie is naar eigen zeggen de meest complete opleiding op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie in Nederland. De leergang bestaat uit 4 opleidingsdagen en een eindpresentatie op dag 5, en behandeld onderwerpen variërend van werving tot employee relationship management en van employer branding tot arbeidsmarktcommunicatiestrategie. Maar wat inspireert de deelnemers nou het meest? En wat nemen ze ervan mee dat ze dagelijks kunnen gebruiken? We vroegen het 3 mensen die de training inmiddels op hun naam mogen schrijven.

> Waarom heb je je destijds aangemeld voor de leergang?

Mariëlle (HR Recruitment Officer bij Chemgas, liever zonder achternaam): ‘In mijn jongere jaren heb ik wel Communicatie gestudeerd, maar dat heb ik daarna niet meer echt toegepast, omdat ik het recruitmentvak ben ingerold. Binnen het bedrijf waar ik werk was mijn functie ook redelijk nieuw. In overleg met mijn manager heb ik toen gekozen om deze opleiding te doen. Ik heb zeker geen spijt van mijn keuze.’

Nikki Broersen (Recruitment Marketeer Alliander): ‘Ik was recent gestart bij Alliander. Voor die tijd was ik werkzaam als marketeer in een heel andere branche. Dus de wereld van Recruitment en Arbeidsmarktcommunicatie was compleet nieuw voor me. Ik was vooral op zoek naar vakkennis. De juiste tools in handen krijgen om me in deze branche verder te ontwikkelen.’

Employer branding is geen luxe meer, maar een essentieel onderdeel van recruitment.’

Mark van Zijp (Corporate recruiter bij ERA Contour B.V): ‘In de huidige krappe arbeidsmarkt kiezen mensen niet alleen voor een baan, maar voor het verhaal en het gevoel van een bedrijf. Employer branding is daarom geen luxe meer, maar een essentieel onderdeel van recruitment. Ik besloot deze leergang te volgen vanwege de perfecte combinatie van theorie en praktijk, begeleid door specialisten uit het vakgebied.’

> Wat heeft het je opgeleverd?

Mariëlle: ‘Sowieso is mijn kennis weer up-to-date en vond ik het erg fijn om juist in een groep te werken en te zitten. Het maakt eigenlijk niet uit in welke branche of sector je zit, je loopt vaak toch wel tegen dezelfde zaken aan. Daarnaast heeft het mij veel meer zelfvertrouwen gegeven en energie. Uiteindelijk zijn er tijdens de cursusperiode al zaken veranderd en opgepakt intern, gewoon puur omdat je door de materie geïnspireerd wordt en inzichten krijgt om je verhaal richting managers kracht te geven. Dit aan de hand van de cijfers, verhalen en voorbeelden vanuit de les.’

‘De leergang heeft me waardevolle inzichten gegeven in hoe ik mijn doelgroep beter kan begrijpen.’

Mark: ‘De leergang heeft me waardevolle inzichten gegeven in hoe ik mijn doelgroep beter kan begrijpen en hoe ik ons verhaal kan afstemmen op hun wensen. Het biedt me een helder proces om te volgen in mijn wervingsstrategie.’

De 'Leergang Arbeidsmarktcommunicatie': een hele mond vol, maar wat leer je er nu eigenlijk? Drie oud-deelnemers blikken terug, en vertellen wat hen er heeft geïnspireerd.

Nikki: ‘Ik heb in de leergang de kennis opgedaan die ik miste. Een breed scala kwam voorbij, van de employer brand-strategie tot het referralprogramma, doelgroepwerving en jobmarketing. Ik heb theorie en kennis opgedaan waarmee ik in mijn dagelijkse werk verder kan. En ook heb ik heel veel mooie kijkjes in de keuken gekregen van medestudenten. Het was ontzettend interessant om te horen en zien waar vakgenoten bij andere bedrijven mee bezig zijn en tegen welke uitdagingen zij aanlopen.’

> Wat is je het meest bijgebleven?

Mariëlle: ‘Voor mij is het de dynamiek in de groep geweest. Wij hadden echt wel een leuke groep mensen bij elkaar, de meesten uit verschillende sectoren waardoor je juist van elkaar leert. Ook omdat je elkaar een aantal keer ziet, wordt het juist leuker en kun je ook de groei van een ander zien. Daarnaast is het heel fijn om te weten dat de leraren mensen zijn uit de praktijk, dus je weet ook echt dat ze uit ervaring spreken en dat inspireert juist.’

‘Het is fijn om te weten dat de leraren mensen zijn uit de praktijk, dus je weet ook echt dat ze uit ervaring spreken.’

Mark: ‘Daar sluit ik me bij aan. Wat mij het meest is bijgebleven, is de dynamiek tussen de cursisten en de trainers. De interactie was niet alleen leerzaam, maar ook inspirerend, en dat creëerde een hele fijne sfeer tijdens de lesdagen.’

De 'Leergang Arbeidsmarktcommunicatie': een hele mond vol, maar wat leer je er nu eigenlijk? Drie oud-deelnemers blikken terug, en vertellen wat hen er heeft geïnspireerd.

Nikki: ‘Voor mij zijn het de eindpresentaties van alle deelnemers die me zijn bijgebleven. Je werkt tijdens de leergang met elkaar toe naar de eindpresentatie, waar alles samenkomt. Ik vond de cases stuk voor stuk heel inspirerend. Wat is er toch veel moois te doen op het gebied van Arbeidsmarktcommunicatie en Recruitment marketing!’

> Wat gebruik je nog elke dag?

Nikki: ‘Misschien niet iedere dag, maar ik pak nog regelmatig mijn notitieboekje van tijdens de leergang even uit de tas. Die staat namelijk vol met ideeën en inspiratie die ik opdeed tijdens de lesdagen.’

‘Ik pak nog regelmatig mijn notitieboekje van tijdens de leergang even uit de tas.’

Mark: ‘Ik pas nog elke dag de kennis toe over hoe je een sterk werkgeversverhaal kunt ontwikkelen en communiceren dat aansluit bij de behoeften van je doelgroep.’

Mariëlle: ‘Ik denk het even goed nadenken over: wat wil ik hiermee bereiken? En hoe krijg ik iedereen overtuigd van mijn verhaal? Je kunt zaken niet in je eentje veranderen, daar heb je wel de collega’s voor nodig of ook juist de directie. Als je verhaal niet helder is of het is niet duidelijk wat je ermee wil en kunt bereiken, dan schiet het niet op. Dus voor mijzelf is het juist soms wat tijd inbouwen en even een stap terug te doen om een helder plan te formuleren. Daarna is het vooral: dóen.’

> Waar ben je door geïnspireerd en waarom?

Mariëlle: ‘De leraren, als je ze zo mag noemen – vakidioten of experts is misschien beter. Maar het helpt gewoon dat een verhaal een goed voorbeeld krijgt vanuit de praktijk, daarnaast is juist ook theorie iets wat het verhaal kracht bij kan zetten, zodat je juist ook voor je eigen organisatie bepaalde punten helder krijgt. Uiteindelijk ken je je eigen werkgever het beste en kun je dus wel aan de hand van de lessen en plan maken wat bij jouw organisatie past. Daarin is juist soms out-of-the-box denken ook heel goed, maar dan nogmaals: formuleer voor jezelf maar ook voor intern zo helder mogelijk waarom je iets wil doen. Dat is echt al stap 1.’

Mark: ‘Ik ben vooral geïnspireerd door de praktijkvoorbeelden die de docenten deelden. Hun eigen ervaringen brachten de theorie tot leven, waardoor het niet alleen boeiend was om te leren, maar ook direct toepasbaar in mijn werk.’

‘De eigen ervaringen van de docenten brachten de theorie tot leven.’

Nikki: ‘De docenten waren inspirators, échte vakmensen die hun sporen verdiend hebben in de branche. Met veel enthousiasme namen ze ons mee in de theorie, aangevuld met eigen praktijkvoorbeelden. Zo kwam de materie echt tot leven. Ook de medestudenten hebben me geïnspireerd. Van iemand die werkzaam is in de zorg en met een minimaal budget toch iets fantastisch weet op te tuigen tot een concullega, werkzaam bij een gelijksoortig bedrijf. Die weer heel toffe oplossingen had voor een uitdaging waar ik ook tegenaan liep. Eigenlijk het totaalplaatje van de leergang dus. Het zit écht goed in elkaar en heeft me veel moois gebracht.’

Zelf ook geïnspireerd geraakt?

Zelf ook geïnspireerd geraakt door deze verhalen? Regelmatig start de Leergang Arbeidsmarktcommunicatie. Lees er hier alles over:

Leergang Arbeidsmarktcommunicatie

Leergang arbeidsmarktcommunicatie geïnspireerd

Advertorial: Masterclass Employer Branding

Versterk jouw werkgeversmerk

Om nieuw talent binnen te halen én om te verbinden met jouw huidig talent is een sterk werkgeversmerk essentieel. Vooral in de huidige krappe arbeidsmarkt kun je het verschil maken met employer branding. Tijdens de Masterclass Employer Branding ontdek je in 1 dag alle ins & outs. Van ontwikkelen tot uitbouwen.

Na het volgen van deze masterclass:

  • Ken je de ins en outs van employer branding en besef je het belang ervan
  • Kun je jouw Employer Value Propositie (EVP) formuleren
  • Krijg je handvatten om tot een onderscheidende positionering te komen
  • Weet je het belang van employer storytelling en contentstrategie bij het bouwen van jouw werkgeversmerk
  • Kun je een employer brand plan maken en heb je handvatten voor het managen van jouw reputatie
  • Ben je geïnspireerd door de best practices
  • Heb je jouw netwerk met vakgenoten vergroot

Het belangrijkste is dat je leert van binnenuit jouw werkgeversmerk te versterken. Met concrete ken- en stuurgetallen kun je hiermee onderbouwd aan de slag.  Tot slot krijg je aan de hand van een uitvoerig stappenplan met vele praktijkvoorbeelden handvatten om zelf aan de slag te gaan met employer branding.

Dit vonden deelnemers van de masterclass

De deelnemers zijn erg te spreken over de masterclass en beoordelen deze met een 8.3 gemiddeld! Hieronder een aantal reacties van enthousiaste deelnemers:

Waardevolle, interactieve masterclass voor professionals die aan de slag willen gaan met employer branding. Met een ervaren spreker uit het veld, bruikbare theorie en de behandeling van praktische en inspirerende voorbeelden.

Ik ben zeer tevreden over de masterclass. De dag was goed verzorgd en de cursus zelf was erg compleet. Belangrijke theorie op een begrijpelijke manier uitgelegd en ook fijn dat het ondersteund werd met materiaal om later nog eens terug te lezen. Veel praktijkvoorbeelden gehoord en gezien en handvatten gekregen om nu in de praktijk mee aan de slag te gaan.

Belangrijkste informatie op een rij

Wanneer:

15 april 2024 van 10:30 uur tot 17:30 uur

Investering:

€795,- (2e persoon 25% korting met code combi-eb *)

Locatie:

Weena 200, Toren C, derde etage
3012 NJ Rotterdam

Deelnemen?
Wil jij deelnemen aan deze masterclass? Schrijf je hier in voor de Masterclass Employer Branding.

Meer weten?

Voor meer informatie over de masterclass kun je deze factsheet downloaden.

 

Advertorial Masterclass Recruitment en AI

AI revolutioneert recruitment. Ben jij klaar om voorop te lopen?

Ontdek in één dag hoe AI je wervingsproces kan optimaliseren. Van slimme vacatureteksten tot geautomatiseerde intakes en AI-gedreven sourcing – leer hoe je de kracht van kunstmatige intelligentie kunt benutten om toptalent aan te trekken.

Ja, ik wil graag meer weten

Wat je leert:

  • De nieuwste AI-trends en -ontwikkelingen in recruitment
  • Praktische toepassingen van AI-tools in het wervingsproces
  • Ethische en privacy-overwegingen bij het gebruik van AI
  • Directe implementatie van AI in vacatureteksten, matching en sourcing

Na deze masterclass:

  • Begrijp je de potentie van AI in recruitment
  • Optimaliseer je je wervingsproces met AI-technieken
  • Werf je effectiever kandidaten met behulp van AI
  • Ken je de ethische en privacy-gerelateerde aspecten
  • Ben je een AI-pionier in het recruitmentvakgebied

Praktische informatie

Datum: 26 september 2024

Tijd: 10:00- 16:30 uur

Locatie: Weena 200, Toren C, derde etage
3012 NJ, Rotterdam

Investering: €795,- excl. btw

Docent: Martijn Hemminga

Zomeractie

Bij de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie heb jij deze zomer dubbel zoveel mogelijkheden om jouw kennis op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie, recruitment of mobiliteit te verrijken. Schrijf je vóór 31 augustus in voor een training en kies een van de volgende drie cadeaus:

  • 50% korting op een tweede opleiding (je kunt zelf twee opleidingen volgen of samen met een van jouw collega’s de uitdaging aangaan)
  • 50% korting op een evenement van Werf&
  • Dinercheque van 75 euro
Lees hier meer over de actie

Ervaring van deelnemers

Dit vonden deelnemers van eerdere edities:

De Masterclass was een waardevolle samenvoegsel van AI ontwikkelingen wereldwijd en de toepassingen concreet binnen Recruitment. Daarmee heb ik mijzelf kunnen verrijken qua kennis op het gebied van AI, maar ook hoe ik mijn organisatie kan helpen om de kracht van AI te benutten in het recruitment en HR proces.

Zeer veel tips van handige Nederlandse AI-tools ontvangen. Voorbeelden erg duidelijk. Ook super fijn om voorbeelden van prompts te ontvangen. Nu is het zelf doen en waar mogelijk implementeren in het werk. Stap voor stap, en niet alles in 1 keer willen doen.

Echt heel leuk gedaan. Zelfs als je wat ervaring had met AI was dit zeker nog nuttig om te volgen.

Ja, ik wil graag meer weten

Download onze gratis whitepaper: ‘AI in Recruitment: Aan de vooravond van een revolutie’

 

Download hier de whitepaper