Advertorial: Recruitment Marketing Automation

Werf efficiënter en krijg inzicht in gedrag

Recruitment Marketing Automation is een combinatie van inbound en outbound arbeidsmarktcommunicatie, recruitment marketing, data & analyse, Candidate Relation Mananagement Software (CRM) en sourcing. Deze combinatie zorgt ervoor dat je slimmer kunt werven door kanalen voor je te laten werken. Denk bijvoorbeeld aan de vele mails die je dagelijks stuurt, dat kan een stuk efficiënter door dit te automatiseren. Door de inzet van marketing automation krijg je ook beter zicht op het gedrag van potentiële kandidaten waar jij weer op in kunt spelen.

2 dagen werken aan jouw eigen case

Op 20 en 21 november 2024 start de Tweedaagse Recruitment Marketing & Automation. Deze training belicht het volledige spectrum van Recruitment Marketing Automation. We nemen je mee door het proces en pakken daarbij jouw eigen casus uitgebreid aan. Na de tweedaagse ben je direct klaar om Recruitment Marketing Automation toe te passen op jouw specifieke doelgroep en prioriteiten.

Schrijf je in

Netwerk met andere professionals zoals jij

Naast alle informatie die je krijgt, is de training ook een mooie gelegenheid om collega’s uit het vak te ontmoeten en met hen te sparren. Na afloop van dag 1 is er dan ook een gezamenlijk diner en borrel gepland.

Leer van experts

De tweedaagse training wordt gegeven door experts binnen het vakgebied: Caroline Pols, Esther Moelands en Job Mensink. Het docententeam bestaat uit vakgenoten die allemaal een eigen specialisatie hebben in een onderwerp binnen recruitment marketing automation. Samen brengen zij theorie, praktijk en casussen van de belangrijkste onderwerpen samen in twee dagen.

Dit is wat je leert

Na het volgen van de Tweedaagse Recruitment Marketing & Automation heb je de eerste opzet van je eigen plan. Daarnaast weet je:

  • Wat Recruitment Marketing Automation is
  • Welke systemen er in de (inter)nationale markt zijn
  • Welke content in welke fase relevant is voor een latente kandidaat
  • Hoe je met AI efficiënter en effectiever content kunt creëren
  • Hoe je een Recruitment Marketing Automation strategie inricht
  • Wie welke rollen heeft binnen Recruitment Marketing Automation
  • Hoe je data analytics en kandidatenpools het beste managet
  • Hoe Employer Branding en Recruitment Marketing Automation elkaar versterken
  • Hoe je merkvoorkeur opbouwt
  • Wat een engagement strategie is en hoe je hierin tot conversie komt
  • Hoe je heel veel succesvoller wordt in recruitment
Schrijf je in

 

Belangrijkste informatie op een rij

Wanneer:

20 november maart (09:00-18:30) en 21 november maart (09:00-17:00)

Investering:

€1.999,-

Dit is inclusief:

  • 1 overnachting, 1 diner en 1 keer ontbijt
  • Lunches
  • Landingspagina met alle materialen en deelnamecertificaat
  • Deelnamecertificaat

Locatie:

Weena 200
3012 NJ Rotterdam

Ervaring

Benieuwd naar de ervaring van een oud-deelnemer? Bekijk dan eens de blog Van ‘waardeloos’ naar ‘waardevast’ werven, geschreven door Jesse Zijlstra (deelnemer Tweedaagse Recruitment Marketing & Automation, mei 2021)

Meer weten?

Voor meer informatie over deze tweedaagse kun je deze factsheet downloaden.

E-book

Wil je alvast kennis maken met hoe je recruitment marketing automation kunt toepassen binnen recruitment? Download hier dan het gratis e-book Recruitment Marketing Automation van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie en Up in Business.

 

 

 

 

[Advertorial] Leergang Strategisch Recruitment

In deze opleiding voor ervaren recruiters word je verder opgeleid als vakvolwassen recruiter waardoor je een sterke gesprekspartner wordt voor het management, de ontwikkelingen van recruitment kent en het vak beheerst.

Dé strategische recruitmentopleiding

In maart gaat de volgende editie van de Leergang Strategisch Recruitment van start. Deze opleiding van 2×2 dagen heeft als doel om van vakprofessional te gaan naar sterke gesprekspartner en beïnvloeder voor het management. Naast het beheersen van basisvaardigheden, gaan wij in deze strategische recruitmentopleiding in op de actuele ontwikkelingen van het vak en een stapje verder als het gaat om Tech, KPI’s, strategie, planning en beïnvloeden. Je leert alles om alvast invloed uit te oefenen om als senior, lead of manager gewenst advies te geven. Deze recruitmentopleiding is voor professionals met meerdere jaren praktijkervaring en werkzaam aan de bureaukant (W&S, detachering) of als corporate recruiter/recruitment manager.

In de opleiding gaan we uit van de spelregels van de huidige arbeidsmarkt. Dat betekent dat wij ook met jou een moderne intake houden en jouw ervaring, visie en motivatie meenemen om deel te nemen aan de opleiding en opdat we een minimaal niveau van vakvolwassen deelnemers garanderen. Jouw visie op het vak en de manier hoe jij dat over de bühne brengt, is een belangrijk onderdeel van de opleiding. Maar ook de beheersing van basisdata, doelgroepkennis en het invullen van de candidate journey. Bij de start, tussendoor en bij het einde van de opleiding. Hoe presenteer jij jouw recruitmentvisie als vakvolwassen recruiter, leadrecruiter, HR professionals of (toekomstig) recruitment manager?

Dit doen we:

  • Maximaal 16 deelnemers
  • In 2 keer 2 dagen (incl. twee overnachtingen)
  • Veel interactie, oefeningen en intervisie
  • Voorafgaand en tussen de trainingsdagen opdrachten en oefeningen. Deelnemers zijn hier gemiddeld 8 uur mee bezig.
  • De beste praktijktrainers met bewezen trackrecord
  • Ontspannen, lerend van elkaar met humor en hoog niveau kennisoverdracht

Leer van experts

De Leergang Strategisch Recruitment wordt gegeven door experts binnen het vakgebied: Koen Roozen, Ton Rodenburg, Geert-Jan Waasdorp, Marieke van Heek, Martijn Hemminga en Hans Rademakers. Samen brengen zij theorie, praktijk en casussen van de belangrijkste onderwerpen samen in vier dagen. Hieronder de thema’s die per dag aan bod komen:

Dag 1

  • Kennismaking en introductie – Koen Roozen
  • Bouwen van een business en projectmanagement – Koen Roozen
  • Business case toepassen en recruitment maturity – Koen Roozen
  • The heArt of Branding – Ton Rodenburg

Dag 2

  • Ken je krachtenveld – Koen Roozen
  • Stakeholdermanagement – Koen Roozen
  • Het wervingsadvies – Geert-Jan Waasdorp
  • Bouwstenen van je identiteit – Ton Rodenburg

Dag 3

  • Minipitch door de deelnemers
  • Recruitment Technologie – Martijn Hemminga
  • Candidate Experience en Journey – Marieke van Heek

Dag 4

  • De recruiter als regisseur | Real life inspiratie case – Hans Rademakers
  • Eindpresentaties door de deelnemers

Belangrijkste informatie op een rij

Investering:

€3.399,-

Dit is inclusief:

  • 2 overnachting, 2 diner en 2 keer ontbijt
  • Lunches
  • 12 maanden toegang tot Mijn Academie met alle materialen
  • Deelnamecertificaat

Locatie:

Weena 200, Toren C, derde etage
3012NJ, Rotterdam

Ervaring

Oud-deelnemers beoordelen de Leergang Strategisch Recruitment gemiddeld met een 8,4! Hieronder een aantal reacties van oud-deelnemers:

“Goede onderdelen, leuke sprekers en afwisselend. Perfecte opleiding voor alle recruiters die zich meer naar strategisch niveau willen gaan ontwikkelen. De sprekers zijn heel ervaren en delen hun inzichten. Allen vanuit eigen specialisme.”

“Voordat ik besloot te investeren in deze leergang rondgebeld bij oud-deelnemers: Allen positief. Nu ben ik óók zo positieve oud-deelnemer. Een berg aan kennis en inspiratie om recruitment naar een hoger plan te tillen. Uitstekende trainers en zeer goede verzorging er omheen (hotel, lunches, diners). Dank jullie wel!”

“Wat een berg informatie en kennis heb ik opgedaan bij deze leergang! Strategie, data, employer branding, candidate journey, noem maar op. Alles om een gedegen, lange termijn, recruitmentstrategie te ontwikkelen en implementeren!”

Meer weten?

Wil je meer weten over de Leergang Strategisch Recruitment? Bekijk de training en het volledige programma via de volgende link:

Lees hier meer over de Leergang Strategisch Recruitment

Heb je vragen? Neem dan contact op met de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie via 088 730 28 88 of info@arbeidsmarktcommunicatie.eu.

 

 

 

[Advertorial] Seminar AI & Loopbaanprofessionals

Blijf als loopbaanprofessional bij met de nieuwste ontwikkelingen

In een wereld die voortdurend evolueert is het essentieel voor looopbaanprofessionals om bij te blijven met de nieuwste ontwikkelingen. Tijdens dit seminar bespreken we de impact van AI op loopbaanbegeleiding. We delen praktische inzichten in hoe loopbaanprofessionals AI kunnen integreren in hun werk.  Of je nu nieuwsgierig bent naar de mogelijkheden van AI of al ervaring hebt met de toepassing, dit seminar is voor iedereen een eye-opener.

Met maximaal 40 personen staan we stil bij de mogelijkheden die AI kan bieden in het loopbaanvak. We delen inzichten die jij de dag na het seminar direct kunt toepassen in de praktijk.

Wat staat er op het programma?

  • AI voor loopbaanprofessionals door Martijn Hemminga
  • 10 handige AI-prompts voor loopbaanprofessionals door Dorien Waasdorp
  • Boeiende afsluiter door Sasja Dirkse van De VRanderkamer (winnaar LoopbaanPro Awards 2024!)

Belangrijkste informatie op een rij

Wanneer:

  • Donderdag 3 oktober

Investering:

€395,-

Dit is inclusief:

  • Achteraf beschikbaar stellen van alle presentaties als pdf
  • Lunch, tussendoortjes en drinken

Noloc
Noloc leden ontvangen 10% korting op het seminar. Wil je gebruik maken van deze korting? Vermeld dan bij aanmelding: Noloc-lid.

Deelname aan relevante vakgerelateerde seminars, webinars, events of congressen levert PE-punten op en kun je inbrengen in je recertificeringsportfolio bij Noloc. Kijk voor meer informatie op de Noloc-website: www.noloc.nl/recertificeren
Voor dit seminar ontvang je 3 PE-punten.

Locatie:

Weena 200, Toren C, derde etage
3012NJ, Rotterdam

Meer weten?

Wil je meer weten over het Seminar AI & Loopbaanprofessionals Bekijk de training en het volledige programma via de volgende link:

Lees hier meer over het Seminar AI & Loopbaanprofessionals

Heb je vragen? Neem dan contact op met de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie via 088 730 28 88 of info@arbeidsmarktcommunicatie.eu.

 

 

 

Wat gaat je inspireren als je je aanmeldt voor de Leergang Arbeidsmarktcommunicatie?

De Leergang Arbeidsmarktcommunicatie is naar eigen zeggen de meest complete opleiding op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie in Nederland. De leergang bestaat uit 4 opleidingsdagen en een eindpresentatie op dag 5, en behandeld onderwerpen variërend van werving tot employee relationship management en van employer branding tot arbeidsmarktcommunicatiestrategie. Maar wat inspireert de deelnemers nou het meest? En wat nemen ze ervan mee dat ze dagelijks kunnen gebruiken? We vroegen het 3 mensen die de training inmiddels op hun naam mogen schrijven.

> Waarom heb je je destijds aangemeld voor de leergang?

Mariëlle (HR Recruitment Officer bij Chemgas, liever zonder achternaam): ‘In mijn jongere jaren heb ik wel Communicatie gestudeerd, maar dat heb ik daarna niet meer echt toegepast, omdat ik het recruitmentvak ben ingerold. Binnen het bedrijf waar ik werk was mijn functie ook redelijk nieuw. In overleg met mijn manager heb ik toen gekozen om deze opleiding te doen. Ik heb zeker geen spijt van mijn keuze.’

Nikki Broersen (Recruitment Marketeer Alliander): ‘Ik was recent gestart bij Alliander. Voor die tijd was ik werkzaam als marketeer in een heel andere branche. Dus de wereld van Recruitment en Arbeidsmarktcommunicatie was compleet nieuw voor me. Ik was vooral op zoek naar vakkennis. De juiste tools in handen krijgen om me in deze branche verder te ontwikkelen.’

Employer branding is geen luxe meer, maar een essentieel onderdeel van recruitment.’

Mark van Zijp (Corporate recruiter bij ERA Contour B.V): ‘In de huidige krappe arbeidsmarkt kiezen mensen niet alleen voor een baan, maar voor het verhaal en het gevoel van een bedrijf. Employer branding is daarom geen luxe meer, maar een essentieel onderdeel van recruitment. Ik besloot deze leergang te volgen vanwege de perfecte combinatie van theorie en praktijk, begeleid door specialisten uit het vakgebied.’

> Wat heeft het je opgeleverd?

Mariëlle: ‘Sowieso is mijn kennis weer up-to-date en vond ik het erg fijn om juist in een groep te werken en te zitten. Het maakt eigenlijk niet uit in welke branche of sector je zit, je loopt vaak toch wel tegen dezelfde zaken aan. Daarnaast heeft het mij veel meer zelfvertrouwen gegeven en energie. Uiteindelijk zijn er tijdens de cursusperiode al zaken veranderd en opgepakt intern, gewoon puur omdat je door de materie geïnspireerd wordt en inzichten krijgt om je verhaal richting managers kracht te geven. Dit aan de hand van de cijfers, verhalen en voorbeelden vanuit de les.’

‘De leergang heeft me waardevolle inzichten gegeven in hoe ik mijn doelgroep beter kan begrijpen.’

Mark: ‘De leergang heeft me waardevolle inzichten gegeven in hoe ik mijn doelgroep beter kan begrijpen en hoe ik ons verhaal kan afstemmen op hun wensen. Het biedt me een helder proces om te volgen in mijn wervingsstrategie.’

De 'Leergang Arbeidsmarktcommunicatie': een hele mond vol, maar wat leer je er nu eigenlijk? Drie oud-deelnemers blikken terug, en vertellen wat hen er heeft geïnspireerd.

Nikki: ‘Ik heb in de leergang de kennis opgedaan die ik miste. Een breed scala kwam voorbij, van de employer brand-strategie tot het referralprogramma, doelgroepwerving en jobmarketing. Ik heb theorie en kennis opgedaan waarmee ik in mijn dagelijkse werk verder kan. En ook heb ik heel veel mooie kijkjes in de keuken gekregen van medestudenten. Het was ontzettend interessant om te horen en zien waar vakgenoten bij andere bedrijven mee bezig zijn en tegen welke uitdagingen zij aanlopen.’

> Wat is je het meest bijgebleven?

Mariëlle: ‘Voor mij is het de dynamiek in de groep geweest. Wij hadden echt wel een leuke groep mensen bij elkaar, de meesten uit verschillende sectoren waardoor je juist van elkaar leert. Ook omdat je elkaar een aantal keer ziet, wordt het juist leuker en kun je ook de groei van een ander zien. Daarnaast is het heel fijn om te weten dat de leraren mensen zijn uit de praktijk, dus je weet ook echt dat ze uit ervaring spreken en dat inspireert juist.’

‘Het is fijn om te weten dat de leraren mensen zijn uit de praktijk, dus je weet ook echt dat ze uit ervaring spreken.’

Mark: ‘Daar sluit ik me bij aan. Wat mij het meest is bijgebleven, is de dynamiek tussen de cursisten en de trainers. De interactie was niet alleen leerzaam, maar ook inspirerend, en dat creëerde een hele fijne sfeer tijdens de lesdagen.’

De 'Leergang Arbeidsmarktcommunicatie': een hele mond vol, maar wat leer je er nu eigenlijk? Drie oud-deelnemers blikken terug, en vertellen wat hen er heeft geïnspireerd.

Nikki: ‘Voor mij zijn het de eindpresentaties van alle deelnemers die me zijn bijgebleven. Je werkt tijdens de leergang met elkaar toe naar de eindpresentatie, waar alles samenkomt. Ik vond de cases stuk voor stuk heel inspirerend. Wat is er toch veel moois te doen op het gebied van Arbeidsmarktcommunicatie en Recruitment marketing!’

> Wat gebruik je nog elke dag?

Nikki: ‘Misschien niet iedere dag, maar ik pak nog regelmatig mijn notitieboekje van tijdens de leergang even uit de tas. Die staat namelijk vol met ideeën en inspiratie die ik opdeed tijdens de lesdagen.’

‘Ik pak nog regelmatig mijn notitieboekje van tijdens de leergang even uit de tas.’

Mark: ‘Ik pas nog elke dag de kennis toe over hoe je een sterk werkgeversverhaal kunt ontwikkelen en communiceren dat aansluit bij de behoeften van je doelgroep.’

Mariëlle: ‘Ik denk het even goed nadenken over: wat wil ik hiermee bereiken? En hoe krijg ik iedereen overtuigd van mijn verhaal? Je kunt zaken niet in je eentje veranderen, daar heb je wel de collega’s voor nodig of ook juist de directie. Als je verhaal niet helder is of het is niet duidelijk wat je ermee wil en kunt bereiken, dan schiet het niet op. Dus voor mijzelf is het juist soms wat tijd inbouwen en even een stap terug te doen om een helder plan te formuleren. Daarna is het vooral: dóen.’

> Waar ben je door geïnspireerd en waarom?

Mariëlle: ‘De leraren, als je ze zo mag noemen – vakidioten of experts is misschien beter. Maar het helpt gewoon dat een verhaal een goed voorbeeld krijgt vanuit de praktijk, daarnaast is juist ook theorie iets wat het verhaal kracht bij kan zetten, zodat je juist ook voor je eigen organisatie bepaalde punten helder krijgt. Uiteindelijk ken je je eigen werkgever het beste en kun je dus wel aan de hand van de lessen en plan maken wat bij jouw organisatie past. Daarin is juist soms out-of-the-box denken ook heel goed, maar dan nogmaals: formuleer voor jezelf maar ook voor intern zo helder mogelijk waarom je iets wil doen. Dat is echt al stap 1.’

Mark: ‘Ik ben vooral geïnspireerd door de praktijkvoorbeelden die de docenten deelden. Hun eigen ervaringen brachten de theorie tot leven, waardoor het niet alleen boeiend was om te leren, maar ook direct toepasbaar in mijn werk.’

‘De eigen ervaringen van de docenten brachten de theorie tot leven.’

Nikki: ‘De docenten waren inspirators, échte vakmensen die hun sporen verdiend hebben in de branche. Met veel enthousiasme namen ze ons mee in de theorie, aangevuld met eigen praktijkvoorbeelden. Zo kwam de materie echt tot leven. Ook de medestudenten hebben me geïnspireerd. Van iemand die werkzaam is in de zorg en met een minimaal budget toch iets fantastisch weet op te tuigen tot een concullega, werkzaam bij een gelijksoortig bedrijf. Die weer heel toffe oplossingen had voor een uitdaging waar ik ook tegenaan liep. Eigenlijk het totaalplaatje van de leergang dus. Het zit écht goed in elkaar en heeft me veel moois gebracht.’

Zelf ook geïnspireerd geraakt?

Zelf ook geïnspireerd geraakt door deze verhalen? Regelmatig start de Leergang Arbeidsmarktcommunicatie. Lees er hier alles over:

Leergang Arbeidsmarktcommunicatie

Leergang arbeidsmarktcommunicatie geïnspireerd

Advertorial: Masterclass Employer Branding

Versterk jouw werkgeversmerk

Om nieuw talent binnen te halen én om te verbinden met jouw huidig talent is een sterk werkgeversmerk essentieel. Vooral in de huidige krappe arbeidsmarkt kun je het verschil maken met employer branding. Tijdens de Masterclass Employer Branding ontdek je in 1 dag alle ins & outs. Van ontwikkelen tot uitbouwen.

Na het volgen van deze masterclass:

  • Ken je de ins en outs van employer branding en besef je het belang ervan
  • Kun je jouw Employer Value Propositie (EVP) formuleren
  • Krijg je handvatten om tot een onderscheidende positionering te komen
  • Weet je het belang van employer storytelling en contentstrategie bij het bouwen van jouw werkgeversmerk
  • Kun je een employer brand plan maken en heb je handvatten voor het managen van jouw reputatie
  • Ben je geïnspireerd door de best practices
  • Heb je jouw netwerk met vakgenoten vergroot

Het belangrijkste is dat je leert van binnenuit jouw werkgeversmerk te versterken. Met concrete ken- en stuurgetallen kun je hiermee onderbouwd aan de slag.  Tot slot krijg je aan de hand van een uitvoerig stappenplan met vele praktijkvoorbeelden handvatten om zelf aan de slag te gaan met employer branding.

Dit vonden deelnemers van de masterclass

De deelnemers zijn erg te spreken over de masterclass en beoordelen deze met een 8.3 gemiddeld! Hieronder een aantal reacties van enthousiaste deelnemers:

Waardevolle, interactieve masterclass voor professionals die aan de slag willen gaan met employer branding. Met een ervaren spreker uit het veld, bruikbare theorie en de behandeling van praktische en inspirerende voorbeelden.

Ik ben zeer tevreden over de masterclass. De dag was goed verzorgd en de cursus zelf was erg compleet. Belangrijke theorie op een begrijpelijke manier uitgelegd en ook fijn dat het ondersteund werd met materiaal om later nog eens terug te lezen. Veel praktijkvoorbeelden gehoord en gezien en handvatten gekregen om nu in de praktijk mee aan de slag te gaan.

Belangrijkste informatie op een rij

Wanneer:

15 april 2024 van 10:30 uur tot 17:30 uur

Investering:

€795,- (2e persoon 25% korting met code combi-eb *)

Locatie:

Weena 200, Toren C, derde etage
3012 NJ Rotterdam

Deelnemen?
Wil jij deelnemen aan deze masterclass? Schrijf je hier in voor de Masterclass Employer Branding.

Meer weten?

Voor meer informatie over de masterclass kun je deze factsheet downloaden.

 

Advertorial Masterclass Recruitment en AI

AI revolutioneert recruitment. Ben jij klaar om voorop te lopen?

Ontdek in één dag hoe AI je wervingsproces kan optimaliseren. Van slimme vacatureteksten tot geautomatiseerde intakes en AI-gedreven sourcing – leer hoe je de kracht van kunstmatige intelligentie kunt benutten om toptalent aan te trekken.

Ja, ik wil graag meer weten

Wat je leert:

  • De nieuwste AI-trends en -ontwikkelingen in recruitment
  • Praktische toepassingen van AI-tools in het wervingsproces
  • Ethische en privacy-overwegingen bij het gebruik van AI
  • Directe implementatie van AI in vacatureteksten, matching en sourcing

Na deze masterclass:

  • Begrijp je de potentie van AI in recruitment
  • Optimaliseer je je wervingsproces met AI-technieken
  • Werf je effectiever kandidaten met behulp van AI
  • Ken je de ethische en privacy-gerelateerde aspecten
  • Ben je een AI-pionier in het recruitmentvakgebied

Praktische informatie

Datum: 26 september 2024

Tijd: 10:00- 16:30 uur

Locatie: Weena 200, Toren C, derde etage
3012 NJ, Rotterdam

Investering: €795,- excl. btw

Docent: Martijn Hemminga

Zomeractie

Bij de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie heb jij deze zomer dubbel zoveel mogelijkheden om jouw kennis op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie, recruitment of mobiliteit te verrijken. Schrijf je vóór 31 augustus in voor een training en kies een van de volgende drie cadeaus:

  • 50% korting op een tweede opleiding (je kunt zelf twee opleidingen volgen of samen met een van jouw collega’s de uitdaging aangaan)
  • 50% korting op een evenement van Werf&
  • Dinercheque van 75 euro
Lees hier meer over de actie

Ervaring van deelnemers

Dit vonden deelnemers van eerdere edities:

De Masterclass was een waardevolle samenvoegsel van AI ontwikkelingen wereldwijd en de toepassingen concreet binnen Recruitment. Daarmee heb ik mijzelf kunnen verrijken qua kennis op het gebied van AI, maar ook hoe ik mijn organisatie kan helpen om de kracht van AI te benutten in het recruitment en HR proces.

Zeer veel tips van handige Nederlandse AI-tools ontvangen. Voorbeelden erg duidelijk. Ook super fijn om voorbeelden van prompts te ontvangen. Nu is het zelf doen en waar mogelijk implementeren in het werk. Stap voor stap, en niet alles in 1 keer willen doen.

Echt heel leuk gedaan. Zelfs als je wat ervaring had met AI was dit zeker nog nuttig om te volgen.

Ja, ik wil graag meer weten

Download onze gratis whitepaper: ‘AI in Recruitment: Aan de vooravond van een revolutie’

 

Download hier de whitepaper

Advertorial: Workshop Binden en vasthouden van talent

Het binden van talent in tijden van personeelsschaarste

Ben je op zoek naar effectieve strategieën om talent te behouden in een krappe arbeidsmarkt? Wil je ontdekken hoe je niet alleen talent kunt aantrekken, maar ook kunt binden en betrokken houden? Dan is de Workshop ‘Talent aan boord houden’ precies wat je nodig hebt!

Op 13 september begint de workshop om 09.00 uur. Tijdens deze interactieve sessie ga je samen met de docent en mededeelnemers actief aan de slag met het maken van een concreet actieplan voor jouw organisatie.

De workshop biedt je:

  1. Interactieve sessie die gebaseerd is op jouw organisatie en die van je collega’s in de training
  2. Discussie over de uitdagingen van het behouden van personeel in een competitieve arbeidsmarkt
  3. Praktische tools en strategieën die je direct kunt inzetten

Investeer in de toekomst van je organisatie. Meld je nu aan voor de Workshop ‘Talent aan boord houden’ en zet de eerste stap naar een sterk en loyaal team!

Zomeractie

Bij de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie heb jij deze zomer dubbel zoveel mogelijkheden om jouw kennis op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie, recruitment of mobiliteit te verrijken. Schrijf je vóór 31 augustus in voor een training en kies een van de volgende drie cadeaus:

  • 50% korting op een tweede opleiding (je kunt zelf twee opleidingen volgen of samen met een van jouw collega’s de uitdaging aangaan)
  • 50% korting op een evenement van Werf&
  • Dinercheque van 75 euro

Lees hier meer over de actie.

 

Belangrijkste informatie op een rij

Wanneer:

13 september 2024 van 09:30 uur tot 12:30 uur

Investering:

€349,- exclusief btw

Locatie:

Weena 200, Toren C, derde etage
3012 NJ Rotterdam

Advertorial: Leer wervende en doelgroepgerichte vacatureteksten schrijven

Optimaliseer jouw vacatureteksten

Vacatureteksten zijn nog steeds het meest gebruikte middel binnen arbeidsmarktcommunicatie en recruitment. Daarom is het belangrijk dat je dit zo goed mogelijk onder de knie krijgt. Tijdens de workshop ‘Schrijven van Vacatureteksten’ leer je hoe jij jouw eigen vacatureteksten kunt optimaliseren voor de juiste doelgroep. Daarnaast staan we stil bij ChatGPT en hoe jij kunstmatige intelligentie kunt gebruiken om inspiratie op te doen voor jouw vacatureteksten.

De workshop wordt gecombineerd met een e-learning. Bij inschrijving voor de workshop ontvang je toegang tot de E-learning Vacatureteksten. Deze kun je volgen via een smartphone, tablet of gewoon via je computer.

Op 23 september begint de workshop om 13.30 uur. Tijdens de workshop ga je samen met de docent en mededeelnemers praktisch aan de slag met je eigen vacatureteksten om zo het geleerde van de online training in de praktijk toe te passen op je eigen vacatureteksten.

De e-learning in combinatie met de workshop zorgt ervoor dat jij na afloop:

  • Doelgroepgerichte vacatureteksten kunt schrijven
  • Weet hoe jouw vacatureteksten gevonden worden door zoekmachines
  • Wervende vacatureteksten weet te schrijven
  • Weet wat de randvoorwaarden zijn voor goede vacatureteksten
  • Weet hoe je kunstmatige intelligentie kunt gebruiken ter inspiratie voor jouw teksten
  • Verbeterpunten hebt voor jouw eigen vacatureteksten

De workshop wordt gegeven door een expert (Jan Willem Wiersma) op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie en recruitment en zorgt voor een interactieve en leerzame sessie. Je verlaat de workshop met nieuwe inzichten en vaardigheden.

Dit vonden deelnemers van de workshop

Oud deelnemers zijn erg te spreken over de workshop en beoordelen deze met een 8.1 gemiddeld! Hieronder een aantal reacties van enthousiaste deelnemers:

Het was fijn om tijdens de praktische workshop ook echt aan de slag te gaan met je eigen vacaturetekst. En feedback krijgen op een herschreven vacaturetekst is natuurlijk helemaal handig!

Erg leuke en informatieve training. Zowel de online modules als de fysieke training hebben zeker nuttige inzichten gegeven.

Prettige docent en veel dingen geleerd die direct toepasbaar zijn.

Zomeractie

Bij de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie heb jij deze zomer dubbel zoveel mogelijkheden om jouw kennis op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie, recruitment of mobiliteit te verrijken. Schrijf je vóór 31 augustus in voor een training en kies een van de volgende drie cadeaus:

  • 50% korting op een tweede opleiding (je kunt zelf twee opleidingen volgen of samen met een van jouw collega’s de uitdaging aangaan)
  • 50% korting op een evenement van Werf&
  • Dinercheque van 75 euro

Lees hier meer over de actie. 

Belangrijkste informatie op een rij

Wanneer:

23 september 2024 van 13:30 uur tot 17:00 uur

Investering:

€559,- exclusief btw

Locatie:

Weena 200, Toren C, derde etage
3012 NJ Rotterdam

Meer weten?

Voor meer informatie over de workshop kun je deze factsheet downloaden.

Advertorial: Retentie is het nieuwe recruitment

Het binden van talent in tijden van personeelsschaarste

Ben je op zoek naar effectieve strategieën om talent te behouden in een krappe arbeidsmarkt? Wil je ontdekken hoe je niet alleen talent kunt aantrekken, maar ook kunt binden en betrokken houden? Dan is de Workshop Talent aan boord houden precies wat je nodig hebt!

Programma

  1. Korte kennismaking
  2. Blik naar de toekomst
  3. Aandacht als valuta: leer hoe het gericht geven van aandacht aan je team de sleutel is tot duurzame betrokkenheid.
  4. Jouw hulpvraag onder de loep
  5. Praktisch tips voor succes: krijg waardevolle inzichten en direct toepasbare tips om de betrokkenheid binnen jouw organisatie te versterken, zelfs in tijden van schaarste.

Resultaat

  • Interactieve sessie die gebaseerd is op jouw organisatie en die van je collega’s in de training
  • Discussie over de uitdagingen van het behouden van personeel in een competitieve arbeidsmarkt
  • Praktische tools en strategieën die je direct kunt inzetten

Dit vonden andere deelnemers

”Coen en Dorien zitten vol energie en brengen die energie over op de groep, wat een fijne actieve manier van trainen! Buiten dat heel kundig en weten ze absoluut waar ze het over hebben en nemen de groep coachend mee op de besproken onderwerpen. Fijn dat iedereen aan het woord komt, de groep was precies groot genoeg om voor iedereen persoonlijke aandacht te hebben.”

”Het interactief sparren met gelijkgestemden is erg waardevol geweest. Samen met de theorie van de trainers heeft dit ertoe bijgedragen dat ik handvatten mee heb genomen om verder te kunnen met mijn project.”

”Leuke afwisseling in kennis overdracht en zelf aan de slag. Fijn om dingen met anderen te delen. Met name het drijfveren model vond ik heel interessant. Beide trainers waren heel enthousiast en dat gaf een mooie prikkel en dynamiek.”

Belangrijkste informatie op een rij:

Datum: 13 september 2024

Tijd: 09:00- 12:30 uur

Locatie: Weena 200, Toren C, derde etage
3012 NJ, Rotterdam

Investering: €349,- excl. btw

Docent: Coen Ploegmakers en Dorien Waasdorp-Slotboom 

Ja, ik wil graag meer weten

Zomeractie

De Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie heeft momenteel een fantastische zomeractie lopen. Schrijf je je in vóór 31 augustus, dan kun je kiezen uit een van de volgende drie cadeaus:

  • 50% korting op een tweede opleiding (je kunt zelf twee opleidingen volgen of samen met een van jouw collega’s de uitdaging aangaan)
  • 50% korting op een evenement van Werf&
  • Dinercheque van 75 euro
Lees hier meer over de actie

Advertorial: In een dag de start naar een referral programma

Het opzetten van een strategisch referral programma voor jouw organisatie!

Voor de meeste organisaties is referral (via-via-werven) het belangrijkste wervingskanaal. Vaak wordt al op een natuurlijke en veelal traditionele manier gewerkt aan Referral Recruitment door met bonussen e.d. extra aandacht aan de reguliere werving te geven. In deze workshop gaan we vanuit ad-hoc referral acties werken aan een strategisch referral programma. Hierin stellen we doelen op (bijvoorbeeld 40% van de hires komt uit referral), kijken we naar het meten van de effecten van de referral acties en zetten we een compleet programma op.

Hoe groot of klein je organisatie ook is, of er veel of weinig recruitmentbudget is, met de juiste stappen krijg jij iedereen binnen je organisatie in beweging en kun je van referral je meest succesvolle wervingsinstrument maken.

Weet jij wat er leeft binnen jouw organisatie? Kan jij, met een beetje hulp, je interne doelgroep formuleren aan de hand van beweegmotieven, kritische wervingsfactoren en randvoorwaarden? Heb jij zin om keihard te werken om de dag erna de acties uit te voeren en je organisatie in beweging te krijgen om met elkaar vacatures in te vullen? Jij gaat namelijk naar huis met een concept-presentatie voor je stakeholders, compleet met cijfers, ROI en een actieplan..

Na het volgen van deze workshop:

  • Ken je de ins & outs van referral recruitment
  • Kun jij jouw interne doelgroep definiëren in beweegmotieven, randvoorwaarden en kritische wervingsfactoren
  • Krijg jij inspiratie voor een op maat gemaakt referral programma voor jouw organisatie
  • Kan jij je stakeholders overtuigen om budget vrij te maken voor je referral programma
  • Kan jij een referral strategie formuleren
  • Ben je geïnspireerd door jouw collega-studenten en praktijkvoorbeelden
  • Loop jij met een goed referral plan de deur uit

Belangrijkste informatie op een rij:

Datum: 24 juni 2024

Tijd: 09:30- 16:30 uur

Locatie: Weena 200, Toren C, derde etage
3012 NJ, Rotterdam

Investering: €795,- excl. btw

Docent: Heleen Stoevelaar en Dorien Waasdorp-Slotboom 

Ja, ik wil graag meer weten

Advertorial Checklist voor startende recruiters

Of je nu een startende recruiter bent, een HR-professional die zich richt op recruitment, een ondernemer die zijn eerste werknemers inhuurt, of gewoon geïnteresseerd bent in het vakgebied, deze checklist is bedoeld om je te begeleiden en je te helpen je doelen te bereiken.

De checklist is een handig hulpmiddel bij het opbouwen van een solide basis in het vakgebied, biedt structuur en helpt belangrijke zaken niet over het hoofd te zien.

Download hier de checklist

Advertorial: bouw een langdurige samenwerking op met de hiring manager

Werk plezierig en effectief samen met jouw hiring managers

De arbeidsmarkt is voortdurend in beweging, en het effectief aantrekken en behouden van de juiste talenten vereist meer dan ooit een doordachte aanpak. Het is geen onbekend verhaal: vacatures die moeilijk in te vullen zijn, een constant veranderend profiel, en frustrerende situaties waarin eindkandidaten zich terugtrekken vanwege een ondermaatse candidate experience. De overeenkomst in deze situaties: een niet-soepele samenwerking met de vacaturehouder. Er zijn nog steeds vacaturehouders die vinden dat jij verantwoordelijk bent voor het aannemen van talent.

De training Optimaliseer de samenwerking met je hiring manager van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie is speciaal ontworpen voor recruiters en HR-professionals die deze uitdagingen willen overwinnen. We behandelen veelvoorkomende situaties en belichten manieren om effectief en plezierig samen te werken met hiring managers.

Programma

Het programma begint om 10:00 uur. Om 16:00 uur wordt de training afgesloten

Welkom en kennismaking

Samenwerking
We staan stil bij waarom een goede samenwerking met je hiring manager belangrijk is en hoe je dit het beste kunt aanpakken.

Tegen welke uitdagingen lopen recruiters aan?
Recruiters en HR-professionals kunnen verschillende uitdaging tegenkomen in de samenwerking met hiring managers. Welke uitdagingen zijn dit? En hoe ga je hiermee om?

Het belang van een goede vacature intake
De vacature intake legt de basis om een goede recruiter te worden. Kun je de vraag van de opdrachtgever doorgronden, de juiste vragen stellen zodat het zoeken, vinden en verleiden van kandidaten een stuk eenvoudiger wordt.

Stakeholdermanagement
De hiring manager is niet de enige belanghebbenden van recruiters. We brengen alle stakeholders in kaart en behandelen hoe jij hen kan overtuigen.

Hoe jij de regie pakt over de hiring manager in het proces
We behandelen hoe jij de hiring managers kan overtuigen gedurende het hele wervingsproces. Hoe spreek je een hiring manager aan/hoe geef je hem feedback?

Vragen en afronding

Belangrijkste informatie op een rij:

Datum: 3 juni 2024

Tijd: 10:00- 16:00 uur

Locatie: Weena 200, Toren C, derde etage
3012 NJ, Rotterdam

Investering: €599,- excl. btw

Actie: Schrijf jij je vóór 10 mei in voor deze training? Dan ontvang je een gratis ticket voor Werf& Live op 28 mei.

Docent: Marit van den Broek

Ja, ik wil graag meer weten