360 graden multichannel-campagne (inzending Amstelring)

Ouderen spelen de hoofdrol in de nieuwe frisse campagne voor Amstelring, die kandidaten aanspreekt op hun mensenmensen-aard. Lees de hele case, ingezonden in de categorie Arbeidsmarktcommunicatie voor de Werf& Awards 2024.

Redactie Op 26 februari 2024
Gem. leestijd 3 min 443x gelezen
Deel dit artikel:
360 graden multichannel-campagne (inzending Amstelring)

De nieuwe, frisse campagne van Amstelring is een goed voorbeeld van een vernieuwende aanpak binnen de branche van ouderenzorg. Waar alle andere organisaties adverteren met werknemers in de campagne, spelen in deze campagne de ouderen de hoofdrol. De menselijke behoeftes en eigenschappen worden vertaald in menselijke criteria die we stellen aan potentiële kandidaten, dus geen functievereisten of standaard vakgerelateerde eisen.

‘Alleen mensenmensen zien het mooie en leuke in ouderen.’

De campagne straalt het lef van Amstelring uit en laat op een luchtige manier, met een sympathieke knipoog zien waar Amstelring voor staat en welke sfeer kandidaten hier kunnen verwachten. Alles draait om de ouderen en om dat waar te kunnen maken werken er bij Amstelring mensenmensen. Want alleen mensenmensen zien het mooie en leuke in ouderen en kunnen daardoor verzorging bieden die verder gaat dan alleen het werk.

Wat was de impact van de case?

Ouderenorganisatie Amstelring durft echt te investeren in recruitment en het werkgeversmerk. Met resultaat! In 2023 koos deze werkgever vol overtuiging voor een langetermijnsamenwerking met bureau RRAARR, dat de visie en missie feilloos heeft vertaald naar een multichannel campagnevoorstel. Waar Amstelring achter de schermen voor een basis zorgt die hen sinds 2023 kwantitatief ruim voldoende personeel oplevert (!), zorgt de ontwikkeling van het merk voor een kwalitatieve toename van sollicitanten en een explosieve groei van trots en ambassadeurschap onder de Amstelringers zelf. De werkgever zet in haar strategie behoud voor werven en dat vertaalt zich door in de uitingen die ‘werken bij Amstelring’ zowel extern als intern op de kaart zetten.

We hebben elkaar nodig om het werken in deze sector aantrekkelijk te maken en te houden.

Naast dat nieuwe collega’s aangeven dat de campagne medebepalend is in hun keuze voor Amstelring, zijn de sollicitaties met 150 per maand gestegen en zijn we bovenal erg trots op de grote hoeveelheid complimenten van collega-organisaties. Elkaar inspireren is hierbij van groot belang. We hebben elkaar nodig om het werken in deze sector aantrekkelijk te maken en te houden. Behoud van medewerkers voor je eigen organisatie én behoud van medewerkers in de sector zijn in ieders belang.

Waarom moet deze case een Werf& Award winnen?

De vooruitstrevende campagne vat perfect samen in welke transitie Amstelring zit als werkgever – en als sector. Denk bijvoorbeeld aan het competentiegericht werven en werken, de nodige groei van vacatures voor mensen zonder zorgdiploma, de technologische transitie en laagdrempeligheid in contact. Het blijft voor de branche vrij lastig om hier een gezicht naar buiten aan te geven. Want, kunnen we het intern wel waarmaken?

‘Mensenmensen gaan door alle generaties heen en hoeven echt niet perfect te zijn.’

RRAARR lost dit op met een boodschap vol menselijkheid en humor. De mens voorop geeft zowel sollicitanten als medewerkers een goed gevoel, een gevoel van vertrouwen. Mensenmensen gaan door alle generaties heen en hoeven echt niet perfect te zijn. Dat verwachten wij ook niet.

Credits case

De volgende personen, afdelingen en/of externe partijen zijn betrokken bij de case:

  • Amstelring – Fleur Weisbard, Interim projectleider werving/EX
  • Bureau RRAARR – Allard Jaspars, Rens de Groot
  • Soda Films – Coen van Berkel, Julia Oosterhoff
  • ZIGT mediabureau – Rogier van den Hoed, Marcella de Graaf-Van Velzen

 

Uitreiking op Werf& Live

De Werf& Awards worden uitgereikt op Werf& Live, dat plaatsvindt op 28 mei 2024. Werf& Live is dé ontmoetingsplek voor HR-professionals, recruitmentexperts en arbeidsmarktspecialisten die zich willen onderdompelen in de kernaspecten van employer branding. Wil je erbij zijn?

Meer informatie en tickets

Lees ook

 

Deel dit artikel:

Premium partners Bekijk alle partners