Bekijk de uitreiking terug van de Werf& Awards 2021 die op donderdag 20 mei werden uitgereikt.

Livestream Werf& Awards 2021

Genomineerden in de categorie recruitment

De volgende cases zijn door de vakjury genomineerd voor een Werf& Award in de categorie Recruitment: (in alfabetische volgorde):

#A. Alliander – Wervende webinars

Goede monteurs mogen dan traditiegetrouw schaars zijn, met de door de corona-omstandigheden gedwongen wervende webinars wist het netwerkbedrijf er vorig jaar toch duizenden te bereiken.

#B. A.S. Watson – Een warm welkom

Het eerste contactmoment al binnen één werkdag, tijdens het hele sollicitatieproces is er één aanspreekpunt, de bereikbaarheid  is verbeterd omdat nu ook in de avonduren wordt gewerkt, krijg je een snelle terugkoppeling en een ‘warm welkom’.

#C. DPG – Doelgroepgerichte bezorgerscampagne

De campagne om krantenbezorgers te werven voor DPG Distributie is op maat afgestemd op drie verschillende doelgroepen: jongeren, 65+’ers en mensen voor wie een krantenwijk een mooie bijverdienste kan zijn.

#D. Rijkswaterstaat – Heel nieuwe candidate journey

Rijkswaterstaat rolde een next level’ candidate journey uit: een aanpak waarbij technische professionals op eigen tempo en behoefte kennismaken met Rijkswaterstaat – maar dan zonder meteen over vacatures te spreken.

#E. Strictly People – track & trace voor je sollicitatie

Strictly People, werving- en selectiebureau voor salarisadministrateurs, ontwikkelde samen met OTYS en Joboti als eerste bureau in Nederland ook een track & trace voor sollicitanten. Als sollicitant kun je precies zien waar je je in het proces bevindt.

Genomineerden in de categorie arbeidsmarktcommunicatie:

De volgende cases zijn door de vakjury genomineerd voor een Werf& Award in de categorie Arbeidsmarktcommunicatie: (in alfabetische volgorde):

#A. Abdij Onze Lieve Vrouw – multimediaal monniken werven

Een multimediaal platform om monniken te werven. Het even rustgevende als verhelderende platform waarmee abdij Koningshoeven monniken-in-spe wil aanspreken, is vooral bedoeld om hen voor te lichten over wat hen te wachten staat.

#B. AIVD – massaal beluisterde podcastthriller

Gewoon vertellen over je werk wat geheim is. Hoe doe je dat? Bij de AIVD (Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst) hebben ze daar iets op gevonden: een podcastthriller onder de noemer ‘De Dienst’.

#C. Dura Vermeer – Hart en oog in plaats van asfalt en beton

Is de bouw een wereld van vooral asfalt en beton? Niet bij bouwbedrijf Dura Vermeer, dat het voor zijn arbeidsmarktcampagne juist zocht in menselijkheid, en daarvoor de slogan ‘Hart voor de bouw, oog voor jou‘ lanceerde.

#D. Jumbo supermarkten – Bram Krikke gestrikt

Van heel andere orde is de 6-delige YouTube-serie die de Jumbo maakte rondom Stefan de Vries en Bram Krikke. Doel is om de bijbaan in de supermarkt onder de aandacht te brengen van jongeren tussen de 13 en 25 jaar.

#E. Rijkswaterstaat – liveblog Kanaal Gent-Terneuzen

De tweede genomineerde case van Rijkswaterstaat dit jaar is het liveblog ‘Maak kennis’ dat anderhalf jaar lang de werkzaamheden bij het Kanaal Gent – Terneuzen bijhoudt, en daar veel bekijks mee trekt.