Employee branding van een Museum (inzending NEMO Science Museum)

Dingen willen weten, uitzoeken waarom, doorvragen en zoeken naar antwoorden die inspireren om weer nieuwe vragen te stellen… Dát is de NEMO-medewerker. Lees de hele case van NEMO Science Museum, ingezonden in de categorie Arbeidsmarktcommunicatie voor de Werf& Awards 2024.

Redactie Op 27 februari 2024
Gem. leestijd 2 min 118x gelezen
Deel dit artikel:
Employee branding van een Museum (inzending NEMO Science Museum)

Bij NEMO Science Museum hebben we het afgelopen jaar niet alleen ons best gedaan om vooruit te blijven in wetenschap en technologie, maar hebben we ook intern gekeken naar wie we zijn als werkgever en hoe onze medewerkers zich voelen bij ons. We hebben een kort filmpje gemaakt dat dit alles mooi laat zien! Elk detail in het filmpje is met zorg met de hand gemaakt, een mooie combinatie van wetenschap, technologie en menselijke creativiteit.

Het is echt een belevenis op zich. Het vat perfect samen hoe het unieke gevoel van verbondenheid en enthousiasme bij NEMO is. Met wat innovatieve visuele storytelling nemen we je mee in de warme sfeer die ons museum zo speciaal maakt. Wat ons echt anders maakt, is onze aandacht voor elk individu. In plaats van grote verhalen vertellen, hebben we gekozen voor een eerlijke weergave van hoe onze medewerkers zich voelen. Dit filmpje is dus echt wie we zijn en waar we voor staan.

Wat was de impact van de case?

De case had een diepgaande impact. Het versterkte het merkimago van NEMO als werkgever, bevorderde interne betrokkenheid en creëerde een groter draagvlak. Het filmpje gaf een bredere kijk op NEMO. Creatief gezien versterkte het de reputatie en diende als voorbeeld in de sector. Dit initiatief leidde tot verdere ontwikkelingen zoals een nieuwe werkenbij-site en een bijgewerkt medewerkershandboek, wat het voortdurende streven van NEMO onderstreept: dat kinderen hun nieuwsgierigheid kunnen ontdekken en wij als volwassenen/collega’s onze nieuwsgierigheid nooit vergeten!

Dat kinderen hun nieuwsgierigheid kunnen ontdekken en wij als volwassenen/collega’s onze nieuwsgierigheid nooit vergeten…

Waarom moet deze case een Werf& Award winnen?

Vanwege de innovatieve en creatieve aanpak van employer branding en interne communicatie. Het resulteerde niet alleen in een boeiend filmpje, maar versterkte ook de interne cultuur, vergrootte de betrokkenheid van medewerkers en versterkte het merkimago van NEMO Science Museum als werkgever. Tevens bevorderde dit initiatief de teamspirit en samenwerking, terwijl het de creatieve reputatie van NEMO versterkte. Het diende als basis voor verdere ontwikkelingen, zoals de lancering van een nieuwe werkenbij-site en het bijwerken van het medewerkershandboek, wat ons voortdurende streven naar het prikkelen van nieuwsgierigheid onderstreept.

Credits case

Intern waren medewerkers van verschillende afdelingen betrokken, waaronder het HR-team voor employee branding, marketing- en communicatieteams voor het ontwikkelen van het filmpje, en medewerkers die werden geïnterviewd voor het vastleggen van hun ervaringen. Extern: Thijs Mosterman & Mals Media.

 

Uitreiking op Werf& Live

De Werf& Awards worden uitgereikt op Werf& Live, dat plaatsvindt op 28 mei 2024. Werf& Live is dé ontmoetingsplek voor HR-professionals, recruitmentexperts en arbeidsmarktspecialisten die zich willen onderdompelen in de kernaspecten van employer branding. Wil je erbij zijn?

Meer informatie en tickets

 

Lees ook

Deel dit artikel:

Premium partners Bekijk alle partners