De Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie biedt op woensdag 20 mei van 12.00 tot 13.00 uur een gratis lunchwebinar aan waarin expert Martijn Hemminga jou vertelt hoe arbeidsmarktcommunicatie jou kan laten helpen tijdens deze coronacrisis.
Hij laat je zien aan welke knoppen je kunt draaien als het gaat om arbeidsmarktcommunicatie voor jouw organisatie. Met arbeidsmarktcommunicatie heb je namelijk de mogelijkheid om impact te hebben op korte, middellange en lange termijn. Hoe kun je arbeidsmarktcommunicatie inzetten als je nu minder vacatures hebt? En hoe kan arbeidsmarktcommunicatie je helpen als je nu juist veel vacatures hebt.
Een video is misschien wel dé manier om jouw potentiële werknemer een inkijkje in je bedrijf te geven. Maar vergis je niet, bij een succesvolle video komt meer kijken dan alleen filmen en editen. Vergelijk het met een product in de supermarkt. Dat zet je toch ook niet zomaar ergens neer in een blanco verpakking? Nee, je steekt het in een aantrekkelijk jasje, plaatst in het juiste schap en zet er een informatief bordje voor. Zo werkt het ook voor jouw YouTube-video.
Programma
De volgende onderwerpen staan op het programma:
Haal meer uit je YouTube video
Waarvoor gebruik je YouTube
Wat is je doel
Hoe optimaliseer je zelf je video
Resultaat
Aan het einde van de online training heb je praktische handvatten en voorbeelden gekregen waar je na afloop van de training direct mee aan de slag kan gaan.
Doelgroep
Deze online training is met name bedoeld voor iedereen die een succesvolle YouTube video wil maken. Je hoeft geen specifieke kennis te hebben, maar bent vooral benieuwd naar handvatten en voorbeelden om zelf na afloop direct mee aan de slag kunt gaan.
Werkwijze
Je volgt deze online class via jouw laptop, desktop of tablet (smartphone kan, alleen zijn de slides moeilijk leesbaar). Je ontvangt enkele dagen voor de online training de link waarmee je de training kunt bijwonen. Je hoeft niets te installeren, het werkt gewoon in de meest gebruikte browsers zoals Chrome. Na afloop kun je de replay nog een jaar bekijken en ontvang je de handout.
In deze online class krijg je inzicht in wat er bij sourcing komt kijken en hoe je dat kunt toepassen. De start van de live online class op 7 mei is om 10.00 uur en eindigt om 11.30 uur.
Sourcing basics
Online is een van de meest gehoorde woorden op dit moment. Ook een groot deel, soms zelfs het hele recruitmentproces vindt online plaats. Naast de vacaturetekst en online meetings kan je op het internet ook jouw doelgroep zoeken, vinden en aanspreken.
Door te zorgen voor een goede intake kan je op meerdere platformen searchen waardoor de kans dat je goede kandidaten vindt groter wordt, je een kortere time-to-hire en lagere cost-per-hire kan realiseren.
De volgende onderwerpen staan op het programma:
Huishoudelijk
Wervingstrategie en Sourcing
Belang van een intake
Sourcingtools
Boolean search
Handige tools
Resultaat
Kan je zelf op zoek naar jouw doelgroep op het internet
Heb je inzicht in het doen van een intake voor sourcing
Heb je basiskennis van het zoeken met booleans op bijvoorbeeld Google en Facebook
Doelgroep voor deze training zijn recruiters en beginnend sourcers die willen uitzoeken waar hun doelgroep zit naast LinkedIn. Deze training is ook nuttig voor HR collega’s die meer inzicht willen in recruitment t.b.v. online kanalen. Je hoeft geen specifieke kennis te hebben, maar bent vooral benieuwd naar handvatten om jouw recruitment te optimaliseren met de inzet van diverse online methodieken. Het helpt uiteraard wel als je Google Chrome als browser gebruikt.
Je volgt deze online class via jouw laptop, desktop of tablet (smartphone kan, alleen zijn de slides moeilijk leesbaar). Je ontvangt enkele dagen voor de online training de link waarmee je de training kunt bijwonen. Je hoeft niets te installeren, het werkt gewoon in de meest gebruikte browsers zoals Chrome. Na afloop kun je de replay nog een jaar bekijken en ontvang je de handout.
In de deze online class krijg je inzicht in hoe het remote sollicitatie proces eruit ziet en een gesprek gevoerd kan worden. De start van de live online class op 14 mei is om 10.00 uur en eindigt om 11.30 uur.
Video solliciteren
Het online sollicitatie proces neemt een zeer grote rol in binnen het huidige recruitment landschap. Van het online solliciteren, via het gesprek, tot aan het het online onboarden. Toch weten veel recruiters nog onvoldoende hoe zij bijvoorbeeld het gesprek optimaal kunnen voeren. Met als gevolg veel afwijzingen in het proces, geen goede candidate experience, een te lange time-to-hire en een hogere cost-per-hire.
In de deze online class krijg je inzicht in hoe het online sollicitatie proces eruit ziet en wat de mogelijkheden zijn een gesprek goed te voeren. Verder geeft Rob van Elburg, een ervaren Remote Recruiter, je handvatten hoe je met de inzet van diverse methodieken het online sollicitatie proces optimaal uitvoert en op welke manier je het beste een online gesprek kan voeren.
Resultaat
Direct handvatten voor een goed online gesprek
Do’s & Dont’s binnen het online sollicitatie gesprek
Welke methoden gaan jou helpen bij een goed online sollicitatie proces
Deze online training is met name bedoeld voor recruiters die het eigen online sollicitatie proces beter willen maken. Je hoeft geen specifieke kennis te hebben, maar bent vooral benieuwd naar handvatten om jouw recruitment te optimaliseren met de inzet van diverse online methodieken.
Je volgt deze online class via jouw laptop, desktop of tablet (smartphone kan, alleen zijn de slides moeilijk leesbaar). Je ontvangt enkele dagen voor de online training de link waarmee je de training kunt bijwonen. Je hoeft niets te installeren, het werkt gewoon in de meest gebruikte browsers zoals Chrome. Na afloop kun je de replay nog een jaar bekijken en ontvang je de handout.
In de deze online class krijg je inzicht in hoe het recruitment tech landschap eruit ziet en wat de laatste trends zijn. Na de online training wordt de Recruitment Tech Guide 2020 naar je gestuurd die je gratis ontvangt mits je je uiterlijk 9 april aanmeldt. De start van de live online class op 23 april is om 10.00 uur en eindigt om 11.30 uur.
Recruitment Tech: Tools & trends
Recruitmenttechnologie neemt een steeds grotere rol in binnen het recruitmentproces. Van tools voor sourcing en recruitment marketing tot het recruitmentsysteem (ATS) en e-assessment tools. Driekwart van de recruiters geeft zelfs aan dat tooling belangrijk is voor het behalen van de recruitmentdoelen. Toch weten veel recruiters nog onvoldoende hoe zij recruitmenttooling optimaal kunnen inzetten. Met als gevolg productiviteitsverlies, geen goede candidate experience, een te lange time-to-hire en een hogere cost-per-hire.
In de deze online class krijg je inzicht in hoe het recruitment tech landschap eruit ziet en wat de laatste trends zijn. Verder geeft Martijn Hemminga, oprichter van Recruitment Tech, je handvatten hoe je met de inzet van recruitmenttools het recruitmentproces optimaal faciliteert. En hoe je leert te kiezen welke tools jou gaan helpen met het behalen van jouw recruitmentdoelen.
Resultaat
Direct handvatten voor inzet recruitmenttools
Het recruitmentproces optimaal faciliteren
Welke tools jouw gaan helpen met jouw recruitmentdoelen
Deze online training is met name bedoeld voor recruiters die willen weten hoe recruitmenttechnologie hen kan helpen bij het behalen van hun (recruitment)doelstellingen. Je hoeft geen technische kennis te hebben, maar bent vooral benieuwd naar handvatten om jouw recruitment te optimaliseren met de inzet van de juiste recruitmenttechnologie.
Je volgt deze online class via jouw laptop, desktop of tablet (smartphone kan, alleen zijn de slides moeilijk leesbaar). Je ontvangt enkele dagen voor de online training de link waarmee je de training kunt bijwonen. Je hoeft niets te installeren, het werkt gewoon in de meest gebruikte browsers zoals Chrome. Na afloop kun je de replay nog een jaar bekijken en ontvang je de handout. Na de online training wordt de Recruitment Tech Guide 2020 naar je gestuurd die je gratis ontvangt mits je je uiterlijk 9 april aanmeldt.
In deze online class laat Geert-Jan Waasdorp 10 unieke databronnen zien waar je heerlijk uit kunt shoppen voor presentaties en recruitmentdoeleinden. De start van de live online class is op 16 april om 9.00 uur en eindigt om 10.30 uur.
Remote recruitment: Het online sollicitatie proces, inclusief het
Arbeidsmarkt- en recruitmentdata
Als je er nooit bij geholpen bent of in getraind bent, zijn data heel abstract (tabellen, cijfers, Excel, rapportages of dashboards) en erg lastig te vertalen naar de dagelijkse wervingspraktijk van vacatureteksten, candidate experience tot en met recruitmentplannen en presentaties aan hiring managers. Zoals met zoveel, wordt het pas eenvoudig als je het vaker hebt gedaan of als je weet hoe je het moet doen. In dat geval kun je met een paar datapunten, een geweldig presentatie maken of een winnende vacaturetekst schrijven.
Ook is het leuk dat als je weet waar je de data kunt vinden, je heel ver komt met gratis en openbaar beschikbare arbeidsmarkt- en recruitmentdata. Dan kun je shoppen uit gave databronnen en veel sneller en gerichter bijv. niches van talent vinden, unieke mediasites of exact weten op welke campus je het beste kunt hunten.
In de deze online class laat Geert-Jan Waasdorp 10 unieke databronnen zien waar je heerlijk uit kan shoppen voor presentaties en recruitmentdoeleinden. Er komen 5 manieren aan bod om met een beetje data, heel veel impact te maken. Ook leer je hoe je met een paar quick wins zien hoe je data simpel kan vertalen naar impactvolle veranderingen in de werving. Zo leuk (en makkelijk) kan data driven recruitment zijn…
Resultaat:
Inzicht in 10 unieke databronnen voor presentaties en recruitmentdoeleinden
5 manieren om met een beetje data, heel veel impact te maken
Met paar quick wins data simpel vertalen naar impactvolle veranderingen in de werving
Deze training is voor iedereen die nu al data heeft, maar er meer mee wilt doen. Én voor iedereen die meer onderbouwd wil werven, adviseren, presenteren en impact wil maken binnen de vakgebieden arbeidsmarktcommunicatie, employer branding, recruitment en HR. Het leuke is… je hoeft helemaal niets met data te hebben of een Excel fanaat, om wel impactvol gebruik te maken van een paar datapunten.
Je volgt deze online class via jouw laptop, desktop of tablet (smartphone kan, alleen zijn de slides moeilijk leesbaar). Je ontvangt enkele dagen voor de online training de link waarmee je de training kunt bijwonen. Je hoeft niets te installeren, het werkt gewoon in de meest gebruikte browsers zoals Chrome. Na afloop kun je de replay nog een jaar bekijken en ontvang je de handout.
In de deze online class krijg je inzicht in hoe het remote sollicitatie proces eruit ziet en een gesprek gevoerd kan worden. De start van de live online class op 9 april is om 10.00 uur en eindigt om 11.30 uur.
Remote recruitment: Het online sollicitatie proces, inclusief het gesprek
Het online sollicitatie proces neemt een zeer grote rol in binnen het huidige recruitment landschap. Van het online solliciteren, via het gesprek, tot aan het het online onboarden. Toch weten veel recruiters nog onvoldoende hoe zij bijvoorbeeld het gesprek optimaal kunnen voeren. Met als gevolg veel afwijzingen in het proces, geen goede candidate experience, een te lange time-to-hire en een hogere cost-per-hire.
In de deze online class krijg je inzicht in hoe het online sollicitatie proces eruit ziet en wat de mogelijkheden zijn een gesprek goed te voeren. Verder geeft Rob van Elburg, veelvuldig geroemd als Lead Recruiter (O.a. LinkedIn, Computable & Intermediair), je handvatten hoe je met de inzet van diverse methodieken het online sollicitatie proces optimaal uitvoert en op welke manier je het beste een online gesprek kan voeren.
Resultaat:
Direct handvatten voor een goed online gesprek
Do’s & Dont’s binnen het online sollicitatie gesprek
Welke methoden gaan jou helpen bij een goed online sollicitatie proces
Deze online training is met name bedoeld voor recruiters die het eigen online sollicitatie proces beter willen maken. Je hoeft geen specifieke kennis te hebben, maar bent vooral benieuwd naar handvatten om jouw recruitment te optimaliseren met de inzet van diverse online methodieken.
Je volgt deze online class via jouw laptop, desktop of tablet (smartphone kan, alleen zijn de slides moeilijk leesbaar). Je ontvangt enkele dagen voor de online training de link waarmee je de training kunt bijwonen. Je hoeft niets te installeren, het werkt gewoon in de meest gebruikte browsers zoals Chrome. Na afloop kun je de replay nog een jaar bekijken en ontvang je de handout.
Een goede vacaturetekst is online vindbaar, spreekt de doelgroep aan, preselecteert en zet aan tot solliciteren. Via een kennisportal gecombineerd met een workshop leer je doelgroepgerichte en wervende vacatureteksten te schrijven.
Betere respons met online vacatureteksten
Vacatureteksten zijn nog steeds het meest gebruikte middel binnen arbeidsmarktcommunicatie en recruitment. Tijdens deze workshop krijg je handvatten om je vacatureteksten te optimaliseren. Van doelgroepgerichtheid tot online vindbaarheid (SEO). Van optimale indeling tot selecterend vermogen.
Tijdens de online training voorafgaand aan de workshop leer je alles voor het schrijven van een goede vacaturetekst. Tijdens deze workshop breng je de theorie direct in de praktijk tijdens opdrachten en oefeningen met jouw eigen vacatureteksten. Tenslotte kun je na afloop een herschreven vacaturetekst voorleggen aan de docent voor een-op-een feedback
Blended workshop in 3 stappen
De blended workshop Schrijven van vacatureteksten combineert online en offline leren voor optimaal effect en bestaat uit 3 onderdelen:
Kennisportal Vacatureteksten: Direct na inschrijving ontvang je toegang tot de Kennisportal Vacatureteksten. Vervolgens heb je een jaar lang toegang tot dit portal. Dus ook na afloop van de workshop. Bij inschrijving voor 31 december 2019, krijg je tot en met 31 december 2020 toegang tot dit portal. In de kennisportal staat niet alleen de online training maar je krijgt toegang toe een schat aan kennis en tools voor de perfecte vacaturetekst.
Workshop Vacatureteksten: Klassikale workshop waarin we aan de hand van theorie en voorbeelden vooral aan de slag gaan met het optimaliseren van eigen vacatureteksten.
Een-op-een feedback: Na afloop van de workshop kun je een herschreven vacaturetekst voorleggen aan de docent voor een-op-een feedback.
Succesvol werven aan de hand van e-commerce principes
Op 20 & 21 november 2024 staat de zevende editie van de Tweedaagse Recruitment Marketing & Automation op het programma. Deze training belicht het volledige spectrum van Recruitment Marketing Automation. We nemen je mee door het proces en pakken daarbij jouw eigen casus uitgebreid aan. Na de tweedaagse ben je direct klaar om Recruitment Marketing Automation toe te passen op jouw specifieke doelgroep en prioriteiten.
Met Recruitment Marketing Automation krijg je grip op unieke kandidaten die je naar je toe wilt halen. Hierdoor kun je adequaat reageren op toekomstige personeelsbehoeften. Optimaliseer je funnel en realiseer succesvolle hires, vooral voor uitdagende profielen. Leer welke kanalen en welk type content het beste aansluiten bij je doelgroep en volg het gedrag van latent zoekende kandidaten op de voet.
Het draait allemaal om verleiding en het bouwen van merkvoorkeur bij latent zoekende kandidaten. Hierbij speelt content een cruciale rol. Daarom zetten we de kracht van content in om het proces efficiënter en effectiever te maken. Terwijl we als mensen nog steeds de regie behouden. Dankzij de data en inzichten die we verkrijgen, kunnen we content vormgeven die perfect aansluit bij verschillende doelgroepen en de fases waarin zij zich bevinden.
Ontdek met ons de mogelijkheden van Recruitment Marketing Automation en zet de eerste stap naar een vernieuwende en succesvolle aanpak van jouw recruitmentstrategie.
Deze tweedaagse laat alle disciplines langskomen van recruitment marketing & automation, met de belangrijkste kennisdragers van dit onderwerp. Belangrijk onderdeel van de training is dat je ook zelf actief aan de gang gaat met elk onderwerp, zodat je weet en richting hebt over wat je na de training gaat doen.
Dit doen we:
Maximaal 16 deelnemers
In 1 keer 2 dagen (incl. één overnachting)
Veel interactie, oefeningen en intervisie
Voorafgaand en tussen de trainingsdagen opdrachten en oefeningen. Deelnemers zijn gemiddeld 4 tot 6 uur bezig met de voorbereiding
De beste praktijktrainers met bewezen trackrecord
Ontspannen, lerend van elkaar met humor en hoog niveau kennisoverdracht
Combikorting
De deelnamekosten voor deze tweedaagse zijn € 1999,- bij één persoon en € 3.600,- bij twee personen van dezelfde organisatie (alle vermelde tarieven zijn exclusief BTW). Gebruik hiervoor bij inschrijving met 2 personen de kortingscode combi-rma.*
Je verkent in een sneltreinvaart in deze intensieve dag de breedte van het vakgebied arbeidsmarktcommunicatie. Onderwerpen die aan bod komen zijn o.a. introductie in arbeidsmarktcommunicatie, doelgroep gerichte werving, employee relationship management, employer branding en arbeidsmarktcommunicatie strategie. Met veel praktijkvoorbeelden.
Combikorting
De masterclass arbeidsmarktcommunicatie leent zich ideaal om samen met jouw collega van HR, Recruitment of communicatie te volgen. Bij gezamenlijke inschrijving ontvangt de tweede persoon 25% korting met de code combi-mamc *
Vroegboekkorting
Bij inschrijving voor de vermelde datum ontvang je € 100,- korting met de vroeg-mamc *
* Niet in combinatie met andere acties
Welke Arbeidsmarktcommunicatie opleiding sluit het beste aan op mijn wensen?
Vind je het lastig te bepalen welke van de drie arbeidsmarktcommunicatie opleidingen die wij aanbieden, het beste aansluit op jouw wensen? Neem dan contact met ons op voor opleidingsadvies.
Meet the candidate where they are, and make it great
Natuurlijk kan de masterclass Recruitment Marketing als gevolg van het coronavirus offline geen doorgang vinden. Om onze klanten toch te kunnen voorzien van de kennis en informatie waarnaar zij op zoek zijn, wordt er hard gewerkt aan het omzetten van de masterclass naar een besloten Live Stream. Inschrijven is dus gewoon mogelijk en we gaan er met elkaar een mooie dag van maken. Het allerbelangrijkste is natuurlijk om met zijn allen het coronavirus zo snel mogelijk in te dammen en gezond te blijven.
Op het snijvlak van recruitment, sourcing, arbeidsmarktcommunicatie en employer branding, bevindt zich recruitment marketing. Het is effectief vinden en verleiden van (latente) kandidaten met behulp van doelgroep data-analyse, de modernste sourcing technieken en het positief verrassen van kandidaten wanneer je hen benadert of bereikt. Tijdens deze masterclass leer je:
Latente baanzoekers vinden in (online) communities: searchen en sourcen.
Doelgroepen in kaart brengen door middel van data-analyse tools: meer resultaat door te vertrouwen op data.
‘Tech’ innovaties waar je slimmer door gaat werven.
Doelgroepgericht benaderen en verleiden met storytelling.
De kracht van impact en een goede candidate experience: van kandidaat naar ambassadeur
Programma
Ontvangst is vanaf 10.15 uur en het programma begint om 10.30 uur. Om 17.30 uur wordt de masterclass afgesloten.
Welkom en kennismaking
Vind de onzichtbare kandidaat De ‘passive’ candidate bestaat, maar is alleen niet via de traditionele recruitmentkanalen te vinden. In dit gedeelte gaan we deze kandidaat in kaart brengen en tevens de (online) communities, mobile apps en websites waar je ‘m wel gaat treffen.
Lunch
Tech en data De belangrijkste drivers van recruitment marketing zijn data en ‘tech’. Nieuwe innovaties, veelal gedreven of ondersteund door data, waardoor je meer succes haalt uit referral, het ATS, leads uit de traffic op websites, webinars of nieuwsbrieven en vacature ads.
Waarom jouw organisatie? Om impact te maken op talent, moet je hem of haar in het hart raken: verrassen. Het creëren van een gevoel en een ijzersterk verhaal hebben. Geloofwaardig, authentiek en onderscheidend. Met welk verhaal over jouw organisatie verleid je je kandidaat?
Nieuwe spelregels Slimmer werven of harder werken? Meer mediadruk of 1 op 1 benadering? 100 personen in een funnel voor 1 hire of juist maar 5? En op welke manier gebruik je bijvoorbeeld Whatsapp of Instagram in je werving? De huidige arbeidsmarkt, maar vooral het huidige talent vraagt aan jou om andere benaderingsstrategieën.
Vragen en afronding Laatste vragenronde waarin vragen kunnen worden voorgelegd aan de docent en collega-deelnemers.
Leer tijdens deze workshop je arbeidsmarktcommunicatie inspanningen goed meetbaar te maken en je echte inzichten te halen uit pakketten als Google Analytics.
Meten en optimaliseren van de candidate experience met Google Analytics
De innovatieve ontwikkelingen binnen arbeidsmarktcommunicatie en -recruitment maken het mogelijk om steeds directer en persoonlijker met doelgroepen en potentiële kandidaten te communiceren. Maar vaak loop je tegen heel veel vragen aan zoals:
Hoe meet je of al je arbeidsmarktcommunicatie inspanningen effect hebben?
Hoe haal je de meeste waarde uit pakketten als Google Analytics?
Hoe stuur je online marketing bureaus aan op resultaat?
Welke KPI en metrics gebruik je in weke fase van de candidate journey?
Wat is de belangrijkste data waar je naar moet kijken? En met welke frequentie?
Hoe zet je inzichten om in acties om je media inzet en werving site beter te laten renderen?
Dit zijn slechts een paar van de vragen die worden beantwoord in deze praktische workshop. Jeffrey Hamelink is een echte vakidioot en zijn kracht zit in het feit dat hij de materie van analyse en optimalisatie zo begrijpelijk uitlegt dat je er gelijk mee aan de slag wilt en kunt gaan.