Wat horen mensen jou vaak zeggen? ‘Ik pak het op’? ‘Ik ga voor het beste resultaat’? Of toch eerder: ‘Wanneer gaan we borrelen?’ Het is zomaar een van de vragen die je kunt tegenkomen tijdens de test die het Amsterdamse recruitmentbureau Babbage Company op zijn nieuwe campagnesite heeft staan. Een test met een knipoog, want goede of foute antwoorden zijn niet echt mogelijk, en een echt selectiemechanisme lijkt het ook niet.
Jarenlang verzorgde het de content voor anderen, nu is het bureau zelf aan de beurt om op te vallen.
Het is natuurlijk wel een leuke binnenkomer. En dat is iets wat je wel kunt overlaten aan het 23-jarige bureau dat gespecialiseerd is in bemiddeling van marketing-, communicatie- en online professionals, en met name vorig jaar een flinke groei doormaakte, onder meer door de overname van De Redactie. Jarenlang verzorgt het bureau nu al de content voor anderen (waaronder veel overheden), nu is het dus zelf aan de beurt om de aandacht op zich te vestigen. En te laten zien waarom je hier aan het goede adres bent als recruiter, of juist als communicatiespecialist.
Babbage ziet je
De campagne die het bureau heeft gelanceerd, is tot stand gekomen in samenwerking met Goals, expert op het gebied van non stop employer branding. De campagne richt zich in de eerste plaats op de werving van allerlei recruitment-experts, van talent sourcer tot corporate recruiter. Maar ook extra communicatieprofessionals en contentspecialisten zijn nog van harte welkom. Die kunnen via het bureau bij verschillende opdrachtgevers aan de slag, zoals de gemeente Amsterdam, de provincie Noord-Holland en de Rijksoverheid.
‘Gedeelde drijfveren, waarden en werkgeluk zijn doorslaggevend voor een goede en duurzame match.’
Motto van de campagne is geworden ‘Babbage ziet je‘, waarmee het bureau met name de persoonlijke aanpak wil benadrukken. Of zoals Monique van Vliet (Director Business Development) het uitdrukt: ‘Gedeelde drijfveren, waarden en werkgeluk zijn doorslaggevend voor een goede en duurzame match. Bij Babbage Company zien we niet alleen je kennis, kracht en karakter, maar juist ook je onvermoede talenten en dromen.’
Onboarding en opleiding
De campagne, die gepaard gaat met herkenbare fotografie, laadt niet alleen een heel nieuw werkgeversmerk en een nieuwe werkenbij-site. Het bureau heeft tegelijkertijd ook zijn onboarding- en opleidingsprogramma eens goed onder handen genomen. Babbage heeft een eigen Academy, met een divers aanbod van workshops, masterclasses en (in company) trainingen. En via het eigen inhouse projectenbureau kunnen opdrachtgevers full service dienstverlening krijgen in marketing, communicatie en content.
PostNL is een organisatie die ‘stevig in ontwikkeling is, binnen alle vakgebieden’, vertelt Silene Geuze. ‘Dat brengt een stevige uitdaging en verantwoordelijkheid met zich mee om talentvolle medewerkers te kunnen blijven aantrekken en geboeid te houden.’ Vandaar ook een nieuwe campagne, waar de afgelopen maanden hard aan gewerkt is, aldus de Senior Adviseur Employer Branding van PostNL. ‘In deze campagne willen we laten zien wat we als werkgever in huis hebben, verbinden we de mensen die bij en voor ons werken en maken we potentiële nieuwe werknemers nieuwsgierig.’
De campagne dient een heel pakket aan doelen, om maar in PostNL-termen te blijven.
Een heel pakket aan doelen dus, om maar in PostNL-termen te blijven. En dat allemaal onder het mooie woordspelige motto ‘Breng het samen’. ‘Deze campagne is het begin van een hele strategie waar we ook op onze eigen kanalen plannen hebben om het werkgeversmerk te laten zien, maar ook de wervingscampagnes en onze always on-laag zijn helemaal in lijn gebracht met het employer brand. Een mooie optelsom’, aldus Geuze. ‘De naamsbekendheid van PostNL is natuurlijk wel hoog, maar het is niet altijd duidelijk welke mogelijkheden we allemaal bieden als werkgever. De campagne moet hierin verandering brengen.’
Bijzondere momenten
De nieuwe employer branding-campagne is ontwikkeld door arbeidsmarktcommunicatiebureau Steam. De campagne bestaat uit online uitingen op onder andere social media, maar zal ook offline veelvuldig te zien zijn, via bijvoorbeeld posters en billboards. Het motto van de campagne moet uitstralen dat iedereen bij PostNL aan één en hetzelfde doel werkt: het bezorgen van bijzondere momenten.
Of je nu data-specialist bent, bezorger of HR-medewerker. ‘De campagne laat de gedeelde mentaliteit van doeners, samenwerkers en meedenkers zien’, aldus Geuze. ‘Bij PostNL maken collega’s elkaars werk mogelijk, dus ook de IT-, tech- of logistiekspecialisten hebben een rol in de campagne.’ Door van Dinten, Client Director bij Steam, valt haar bij. ‘PostNL bestaat uit één groot team, alle schakels zijn gekoppeld. Een uniek vertrekpunt voor de campagne!’
PostNL kent in Nederland zo’n 37.000 medewerkers. Samen bezorgen zij elke dag zo’n 1,2 miljoen mensen ‘een bijzonder moment’. Het bedrijf kwam in augustus nog in het nieuws toen het bekend maakte enkele duizenden pakketbezorgers extra zelf in dienst te nemen. Het doel is dat op termijn minimaal de helft van alle pakketten in Nederland wordt bezorgd door pakketbezorgers die in dienst zijn bij PostNL. Dat zijn nu 1.900 mensen en dat gaat naar ongeveer 6.000.
Stevige ambitie
‘We zijn als organisatie volop in ontwikkeling’, aldus Geuze, die ook jurylid is van de Werf& Awards. ‘We hebben een stevige ambitie om de meest efficiënte en innovatieve logistieke platform voor e-commerce en post te zijn. In, naar en vanuit de Benelux. Dit betekent dat we ook behoefte hebben aan expertise die onze logistieke keten ondersteunen en onze digitale transformatie versnellen. Talent met een bepaalde mentaliteit, manier van denken en werken. Wendbaarheid.’
Met de employer branding wil PostNL een mentaliteit aanspreken van ‘mogelijk maken’.
Met de employer branding wil ze een mentaliteit aanspreken van ‘mogelijk maken’, vertelt ze. ‘Dit sluit aan op onze HR-visie op talentmanagement: medewerkers die in control zijn om te leren.’ In de ontwikkeling van het EVP is bewust gekozen om de sterke punten die verankerd zijn in de cultuur te combineren met de toekomstgerichte ambities, vervolgt ze. ‘Maar nu wilden we vooral ook de sterke punten naar voren brengen, wat nodig is om het vertrouwen in ons werkgeversmerk te versterken.’
Niet de why, maar de how
Een rondje langs de belangrijkste concurrenten van PostNL leerde haar dat zij zich vrijwel allemaal positioneren op een goede klantbeleving. ‘Samen met Steam zijn wij op zoek gegaan naar een andere aanvliegroute. Waar tegenwoordig vrijwel elke organisatie, in navolging van Simon Sinek, de ‘why’ als vertrekpunt neemt in de externe communicatie, kiezen wij ervoor om de focus te verplaatsen naar de ‘how’. Uiteraard zonder de ‘why’ te vergeten. Zo kan PostNL wel een onderscheidend verhaal vertellen. Want we werken dan misschien allemaal aan een goede klantbeleving, alleen PostNL brengt het samen!’
‘We werken misschien allemaal aan een goede klantbeleving, alleen PostNL brengt het samen!’
Bij de uitwerking van dat idee kwam ze heel wat uitdagingen tegen, vertelt ze. Budgettair, maar bijvoorbeeld ook: ‘intern draagvlak creëren om te investeren in een employer branding strategie voor de lange termijn. Daarin hebben we nu een mooie start gemaakt.’ Ze zegt dan ook ‘weer enorm veel geleerd’ te hebben in de afgelopen periode. ‘Over het bewegen in een grote organisatie, de verschillende belangen die er bij eenieder spelen leren begrijpen, aansluiten op elkaar, maar ook je eigen koers volgen om uiteindelijk tot resultaat te komen.’
Mogelijkmakers
Ze roemt de samenwerking met Steam. ‘We waren al lange tijd op zoek naar het haakje voor creatie. Zelfs al voordat Steam aan boord kwam. Maar zij hebben echt knap werk geleverd door een ijzersterke werkgeversmerkstrategie uit te denken en vervolgens het haakje ‘mogelijkmakers’ te vinden voor creatie. Werken bij PostNL gaat over het mogelijk maken van bijzondere momenten voor onze klanten. En het gaat ook over de uitdagingen die voor ons liggen. Uitdagingen die we als dynamische en innovatieve organisatie maar wat graag aangaan. Om zo de ambitie van favoriete bezorger te kunnen blijven waarmaken.’
‘Op alle depots en kantoorlocaties hangen posters, staan rolbanners en op narrowcasting draait de video.’
Naast een extern gerichte campagne, gebeurt er ook veel aan interne communicatie, vertelt Geuze. ‘Op alle depots en kantoorlocaties hangen posters, staan rolbanners en op narrowcasting draait de video. De boodschap daar is: ‘Dankzij jou brengen we het samen’. Daar willen we laten zien: jij bent onmisbaar. Daarom is onze nieuwe werkgeverscampagne een ode aan jou. Hierin vertellen we hoe we samen binnen PostNL werken om de favoriete bezorger te blijven. En daar ben jij dan dus onderdeel van.’
Wil je jouw wervingscampagne hier ook onder de aandacht brengen? Mail dan kort wat achtergronden, doelstellingen en beeldmateriaal, en wie weet vind je hier dan straks ook jouw inspanningen terug.
Het ‘paradepaardje voor personeelswerving’ noemde Distrifoodhem al, de splinternieuwe bus waarmee Jumbo sinds begin augustus door het land trekt, en waar mensen direct kunnen solliciteren of informatie over werken bij de geelzwarte supermarktketen kunnen ontvangen. ‘Supertrots’ is Head of Recruitment & Employer Branding Lotte Konieczek-Sommerdijk dan ook op The Buzz, zoals het voertuig inmiddels gedoopt is, met een knipoog naar de aandacht die het ermee hoopt te genereren.
Sollicitatiebussen, ze lijken ineens overal op te duiken.
Het lijkt bijna een trend. We schreven jaren geleden al eens eerder over de Carrièrebus, maar het voorbeeld lijkt ineens op verschillende plekken gevolgd te worden. Detacheerder Kenonz toerde in 2020 al eens rond met een sollicitatiebus, de Rotterdamse politie volgde niet veel later, en in mei dit jaar was het GGZ Rivierduinen die een 43 jaar oude Volkswagenbus onder de noemer ‘sollicitatietaxi‘ inzette om op een ludieke wijze personeel te werven. Recent kwam daarbij Just Eat Takeaway bij, dat de aandacht trok met een eigen rondtrekkende wervings-foodtruck. En nu is het dus Jumbo dat zich met bijna hetzelfde idee laat zien.
Twee bussen
Bij Jumbo hebben ze zelfs twee bussen, vertelt Konieczek-Sommerdijk: eentje voor Nederland, en eentje voor België. Bedoeling is dat de Nederlandse bus tot het eind van het jaar elke week op minimaal drie locaties te zien is. Jumbo wil het solliciteren er ‘lokaal zo leuk, makkelijk en laagdrempelig mogelijk mee maken’, vertelt ze. ‘Groot voordeel is dat de bus zich natuurlijk makkelijk kan verplaatsen naar een locatie waar onze doelgroep zich bevindt, zoals bij scholen, sportclubs, op een festival of op een drukbezochte plek in de regio.’
Jumbo wil met The Buzz het solliciteren lokaal zo leuk, makkelijk en laagdrempelig mogelijk maken.
‘Omdat we met eigen bussen werken, kunnen we deze volledig zelf inrichten en designen in ons employer brand. Echt ál onze winkels, e-fulfilmentcentra, distributiecentra of bezorghubs kunnen The Buzz reserveren als zij lokaal zichtbaar willen zijn dichtbij bij hun doelgroep.’ Het idee van de sollicitatiebus kwam van eigen Jumbo-collega’s, aldus Konieczek-Sommerdijk. Een mooie aanvulling op alle andere wervingsmiddelen, vindt ze het. ‘Met The Buzz kunnen we ook verschillende doelgroepen aanspreken, passend bij de behoefte van onze filialen of sites op dat moment.’
En het werkt, zegt ze ook. ‘We zijn sinds augustus van start met The Buzz en wij zien op dit moment al een stijging in sollicitaties. De eerste aannames van nieuwe collega’s zijn inmiddels ook binnen. Op 1 locatie zijn zelfs 6 nieuwe collega’s in The Buzz aangenomen! We verwachten de komende periode hier zeker nog een verdere toename in. Ook onze locatiemanagers zijn zelf erg enthousiast over de inzet van The Buzz, wat we terugzien in de vele reserveringen die binnenkomen.’
Hallo Jumbo Dag
The Buzz is overigens zeker niet de enige (landelijke) recruitmentactie waarmee de supermarkt van zich laat horen. Want deze week, op 15 september, is het ook nog eens de ‘Hallo Jumbo Dag‘. Op deze dag gaan de deuren van alle ruim 700 Jumbo-locaties open voor iedereen die meer wil weten over werken bij Jumbo. Niet alleen alle supermarkten doen hieraan mee, maar ook de distributiecentra, thuisbezorglocaties en het hoofdkantoor in Veghel.
Natuurlijk, conversie is belangrijk, zegt Marco Dalmeijer. ‘Maar je moet eerst zaaien voor je kunt oogsten. Je probeert talent immers geen tv te verkopen, maar een verandering in het leven die echt impact heeft. Durf dat conversiedenken dus eens wat meer los te laten en denk eens aan bijzondere activaties die uniek zijn voor je merk.’
‘Je probeert talent geen tv te verkopen, maar een verandering in het leven die echt impact heeft.’
En Dalmeijer heeft recht van spreken. Jarenlang was hij betrokken bij de opvallende employer branding van Lidl, maar sinds eind vorig jaar is hij als interimmer in dienst bij Just Eat Takeaway als Global Senior Employer Brand Specialist. En daar vonden recent twee behoorlijk de aandacht trekkende ‘activaties’ plaats. Enerzijds een fietstocht van ruim 3.000 kilometer door heel Europa, door de bekende Eva Frenaij en Mari Bergsma, anderzijds een foodtruck die verschillende universiteitssteden aandeed, met onder meer een photobooth met socialmedia-connectie.
Activatie 1: De fietstocht
Het idee van de fietstocht ontstond in een brainstorm waarbij de wens ontstond ‘iets iconisch’ te doen, vertelt Dalmeijer. ‘Via Raul&Rigel, het bureau waarmee we samenwerken, is dit idee per toeval bij Eva en Mari terechtgekomen, die eerder al eens naar Singapore zijn gefietst. We zijn eens gaan kletsen of ze in waren voor ons gekke idee om heel Europa rond te fietsen. Met elkaar zijn we toen dit ideetje wat relatief klein begon verder gaan uitwerken tot wat het uiteindelijk geworden is.’
‘In totaal deden Eva en Mari 27 bezorgingen in 9 landen, samen met bezorgers van onze organisatie.’
De twee fietsers zijn toevallig gisteravond weer in Nederland aangekomen, na rondzwervingen door Denemarken, Duitsland, Polen, Oostenrijk, Italie, Spanje, Frankrijk en Belgie. Ook de link met het werk van Just Eat Takeaway werd daarbij veelvuldig gelegd. ‘In totaal deden ze 27 bezorgingen in 9 landen. Dit niet alleen, maar samen met bezorgers van onze organisatie. En bij hun vertrek in Denemarken kregen ze van onze Deense collega’s een typisch Deens gerecht mee. Wel lang houdbaar uiteraard…’
The longest food delivery by bike
Het avontuur, dat vrijwel overal wat lokale pers kreeg, kwam al snel bekend te staan als ‘the longest food delivery by bike’. De twee filmden alles zelf (ze hebben ook een eigen video agency). ‘Van tevoren hebben we een aantal formats bedacht voor social media content. Zo konden ze de afgelopen maanden bijvoorbeeld ook gevolgd worden op onze insta, maar dus ook met elke week een nieuwe vlog, waarin steeds een aantal vaste items terugkwamen. We koppelden dat aan onze eigen cultuur, door hen het bezorgen te laten ervaren, maar ook lokale kantoren te laten bezoeken, en bij onze medewerkers thuis te laten slapen.’
‘Van tevoren hebben we een aantal formats bedacht voor social media content.’
Uiteindelijk ontmoetten de twee fietsers zo meer dan 100 collega’s in heel Europa, legt Dalmeijer uit. Dat resulteerde in allerlei content. Die heeft het bedrijf volgens Dalmeijer enerzijds intern gebruikt. ‘We hadden bijvoorbeeld een link met een global wellbeing challenge voor alle medewerkers, waarbij zij de fietsen kunnen winnen.’ Maar anderzijds is de fietstocht ook extern niet onopgemerkt voorbijgegaan. ‘We hebben de video’s extern getarget op de voor de organisatie relevante doelgroepen. Dat past goed in de awareness-fase van de doelgroep, wat ons betreft.’
Activatie 2: De foodtruck
En dan was er de afgelopen maanden ook nog die andere employer brand-activatie: de foodtruck. Ook zo’n ideetje dat ontstond bij een brainstorm, vertelt Dalmeijer. ‘Met het wereldwijde employer branding-team proberen we regelmatig offsite bij elkaar te komen. Tijdens een van die strategiedagen met het team onder leiding van Marije van der Togt kwam dit idee boven, en hebben we dat vervolgens uitgewerkt, ook weer samen met Raul&Rigel.’
De komende maanden is de truck wat meer in Belgie en Duitsland te vinden.
De uiteindelijke oranje foodtruck zal de komende jaren als het goed is door heel Europa regelmatig te zien zijn, aldus Dalmeijer. ‘We zijn gestart in Nederland. Daar hebben we met de foodtruck onder meer introdagen van universiteiten bezocht. De komende maanden is de truck wat meer in Belgie en Duitsland te vinden. We bezoeken zowel externe events waarbij studenten de belangrijkste doelgroep zijn, als ook interne events. Daarmee werken we dus ook weer aan interne betrokkenheid bij bijvoorbeeld hubs waar onze koeriers hun dienst beginnen.’
Snack in ruil voor connectie
Bezoekers van de foodtruck kunnen een heerlijke snack krijgen in ruil voor hun socialmedia-connectie, legt Dalmeijer uit. ‘Pay per share, zeg maar. Zo’n foodtruck valt enorm op, en studenten houden van eten, dus hiermee kun je echt veel te gekke dingen doen. Bezoekers kunnen bijvoorbeeld tickets winnen voor events, of ze kunnen rondom de truck even aan tafel zitten om rustig te eten of in gesprek te gaan met een van onze recruiters. En de link met ons corporate brand komt hierin natuurlijk ook sterk naar voren.’
‘De link met ons corporate brand komt hierin natuurlijk sterk naar voren.’
De reacties op de foodtruck noemt Dalmeijer ‘echt megagoed’. ‘Studenten posten er echt ontzettend veel over op hun eigen kanalen. Dus het heeft nu al heel veel exposure. Daarnaast weten onze recruiters ook echt goede connecties te maken met talenten die bij onze cultuur passen door daar met hen in gesprek te gaan. Voor de organisatie is het in ieder geval nu al een groot succes.’
Wat zegt dit?
Wat zegt dit allemaal over de huidige arbeidsmarkt? En hoe leuk dit soort acties ook om op te vallen, levert het ook voldoende kandidaten op? Oftewel: hoe moeilijk is het om van fietstocht en foodtruck tot conversie te komen? Volgens Dalmeijer is het juist essentieel. ‘Dit soort unieke acties maken een employer brand tot een iconisch brand waar mensen graag willen werken’, zegt hij. ‘Wat mij betreft ging employer branding al nooit over het alleen aanbieden van vacatures. Je verkoopt geen vacatures maar een cultuur waar mensen bij passen of niet.’
‘Wat mij betreft ging employer branding al nooit alleen over het aanbieden van vacatures.’
Tegenwoordig zie je maar al te veel bedrijven hetzelfde doen, zegt hij. ‘Zelfde type campagnes, zelfde verhalen, zelfde soort content. Volgens mij zit daar veel meer in. Denk goed na wat je als organisatie uniek maakt en wat goed past om je merk een boost te geven. Beide activaties die wij nu hebben neergezet passen enorm bij onze cultuur en de core business van de organisatie. Daarom valt het ook enorm op. Dat hoeft ook niet altijd veel geld te kosten. Ook heel kleine dingen die echt bij je merk en haar cultuur passen kunnen je merk versterken. Dat voelde je gisteravond ook aan, toen de dames fietsend in Nederland aankwamen. Je voelde echt de energie van alle collega’s die dit meemaakten en supertof vonden. En dat de foodtruck er ook bij was, maakte het helemaal af.’
Hoe kun je in deze tijd een jonge doelgroep enthousiasmeren? Vooral door het te hebben over wat je er kunt verdienen, denkt de schoonmaakbranche. Althans, dat lijkt duidelijk de insteek van de campagne ‘Schoonmaak je Rijk‘, die de bijna 500 schoonmaak- en glazenwassersbedrijven in Nederland deze week gezamenlijk lanceerden.
‘Zo heb je die e-bike of nieuwe laptop binnen de kortste keren bij elkaar geschoonmaakt!’
De branche is goed voor 125.000 medewerkers die schoonmaken ‘op de meest unieke locaties en aan de slag gaan op freaking flexibele tijden’, aldus de bijbehorende campagnesite. Om vervolgens in hetzelfde hippe jeugdig bedoelde jargon te vervolgen: ‘Het allermooiste van alles is… het uurloon is gigantisch goed! #kaching. Zo heb je die e-bike of nieuwe laptop binnen de kortste keren bij elkaar geschoonmaakt!’ Dus: 3… 2… 1… Let’s get rich!
Studenten
De brancheorganisatie van de schoonmaak richt zich met de campagne dus duidelijk op jongeren, en dan met name studenten. De campagne wil het werken in de schoonmaak dan ook neerzetten als de ideale bijbaan. De focus is daarbij vooral op de voordelen die het schoonmaakwerk zou bieden. Dus naast het salaris ook op de werktijden (wanneer het jou uitkomt), en de locatie (dichtbij huis).
‘Om van de campagne een groot succes te maken, hebben we de hulp nodig van alle ondernemers in de branche.’
Deze arbeidsmarktcampagne is een pilot, aldus communicatiemanager Ilse Vanhijfte. ‘Dat betekent dat we kijken of het zin heeft om de krachten te bundelen en het werk en onze mooie branche onder de aandacht te brengen.’ De communicatiemanager zegt ook te hopen dat deze campagne het begin is van meerdere gezamenlijke campagnes. ‘Om van de campagne een groot succes te maken, hebben we de hulp nodig van alle ondernemers in de branche’, zegt ze ook. ‘Samen zijn we namelijk nog beter in staat om te roepen dat we dé bijbaan voor studenten hebben en zetten we een eerste stap in de broodnodige vergroening.’
Wil je jouw wervingscampagne hier ook onder de aandacht brengen? Mail dan kort wat achtergronden, doelstellingen en beeldmateriaal, en wie weet vind je hier dan straks ook jouw inspanningen terug.
In tijden van grote schaarste moet je extra je best doen om op te vallen. Zeker als je volop op zoek bent naar de ultraschaarse recruiters. Dus bij het Noord-Hollandse recruitmentbureau Hero bedachten ze een hoe dan ook zéér opvallende actie: sollicitatiegesprekken in de tweede of derde ronde zouden niet plaats vinden in de eigen kantoren in Hoorn, Wognum of Alkmaar, maar… op Ibiza!
‘Waarom op Ibiza? Nou… omdat we het leuk vinden!’
‘Als je dat ziet zitten, regelen wij jouw ticket, maken we jouw kamer in orde, halen we je op van Aeropuerto de Ibiza én laten we je meer van Ibiza zien. En dat alles binnen 24 uur, met overnachting én eten en drinken. Aan niets zal het je ontbreken’, zo beloofde het 15-jarige snelgroeiende bedrijf. Alles erop en eraan dus. Waarom op Ibiza? ‘Nou… omdat we het leuk vinden!’, zo stelde de inmiddels offline gehaalde campagnesite in eerste instantie.
Smeltende gletsjers
Offline inderdaad, want de campagne was een beetje buiten de internetgemeenschap gerekend. In tijden dat Pakistan overstroomt, China, Californië én Europa zuchten onder extreme droogte en verzengende hittegolven, en zowel de gletsjers hier in Europa als het ijs op Groenland flink aan het smelten zijn, had het geen pas voor de leut een dagje naar een tropisch eiland te vliegen, zo vielen de vele reacties samen te vatten die al snel op het plan tevoorschijn kwamen. Was Hero misschien een beetje toondoof geweest voor de klimaatdiscussie?
‘Sollicitatiegesprekken worden nu gewoon weer in Wognum gepland.’
De reactiestroom zwelde al snel zo sterk aan dat het recruitmentbedrijf besloot de actie schielings te staken. Geen Aeropuerto de Ibiza dus, ‘Martin’ had zijn filmpjes voor niets opgenomen, en sollicitatiegesprekken worden gewoon weer in Wognum gepland. ‘We hadden rekening gehouden met kritische mensen’, aldus Jeroen de Vries, CEO van het bedrijf daags na de enorme ophef. ‘Maar dat het zó groot zou zijn? Het was echt heel heftig, echt een georganiseerde actie, denk ik.’
Verbindende partij
Alhoewel hij veel van de ophef zegt te begrijpen, vindt hij het natuurlijk ook wel jammer dat de actie gestopt is. ‘We hebben er veel tijd en moeite in gestoken. We doen dingen graag anders. Als je altijd hetzelfde doet als anderen, krijg je ook hetzelfde als anderen. Maar we kregen zóveel negatieve reacties, dat willen we ook niet. We willen ook een positieve, verbindende partij zijn, vinden duurzaamheid ook echt belangrijk. We hadden met deze campagne graag aandacht getrokken, maar dan van geïnteresseerde kandidaten, niet op zo’n negatieve manier.’
‘De impact van deze campagne hebben wij niet correct ingeschat.’
In een bijdrage op LinkedIn licht hij het besluit ook nog eens toe, met de mededeling niet te willen ’tweedelen’. ‘De impact van deze campagne hebben wij dan ook niet correct ingeschat. Zodoende hebben we besloten de campagne direct te stoppen. Vandaag nog worden alle uitingen stopgezet of offline gehaald. Dank aan iedereen voor alle reacties! Zowel positief als kritisch, deze reacties helpen ons de juiste keuzes te maken.’
Nieuwe campagne in de maak
Het Noord-Hollandse Hero is overigens een opvallende naam in de Nederlandse recruitmentbedrijf. Maar liefst 7 keer FD Gazelle, 5 keer achter elkaar behorend bij de top 250 groeibedrijven, met een groei van al een aantal jaren meer dan 50%. Een béétje backlash hadden ze overigens al wel verwacht, gezien de disclaimer op de aanvankelijke campagnesite: ‘Dat vliegen ook een negatieve kant heeft, beseffen we maar al te goed. Het is dan ook geen must om je 2e/3e sollicitatiegesprek op Ibiza te voeren (het kan ook bij ons op kantoor natuurlijk), maar voor iedereen die dit wél leuk vindt, compenseren wij de volledige CO2-uitstoot via Trees for All.’
Maar het bleek dus niet genoeg voor het koor van klimaatcritici. ‘Soms neem je een verkeerde afslag’, zegt hij daags na wat aanvankelijk werd neergezet als ‘de grootste wervingscampagne ooit uit de geschiedenis van Hero’. Dat weerhoudt hem er trouwens zeker niet van alweer na te denken over nieuwe manieren om talent aan te trekken. ‘Heeft er iemand een geweldig idee voor een nieuwe campagne? Uiteraard zullen we het leukste idee met een leuke incentive belonen. En nee.. deze incentive zal geen ticket naar een feestelijke bestemming zijn.’
Dat er krapte op de arbeidsmarkt heerst, dat is geen nieuws. Maar muzikaal zagen we dat nog niet zo worden vertaald (of het moet de gezongen vacature zijn). Tot nu toe dan. Want vandaag ging het nummer ‘Krapte snapte’ live, een muzikale beschrijving van wat er momenteel op de arbeidsmarkt eigenlijk allemaal aan de hand is. Want ‘waar is de tijd gebleven’, zo zingt zanger en voorzitter van Omroep Tilburg Pieter Bon ons toe. ‘Er was geen werk voor iedereen. Nu barst het uit de voegen. Al die lege plekken om ons heen.’
‘De arbeidsmarkt is een drama. Maar op zich is dat raar. Want ze zijn er wel. Maar waar?’
Ze zijn niet meer te vinden, vervolgt de tekst. De arbeidsmarkt is een drama. Een crisis, zo je wilt. ‘Maar op zich is dat raar’, aldus Bon. ‘Want ze zijn er wel. Maar waar?’ Waarna een pleidooi klinkt om anders te gaan zoeken, en anders naar de match tussen mens en werk te gaan kijken. Want zo kun je winnen van de krapte. ‘Geef ieder talent een kans. En laat niemand meer staan.’
WonderWerk
Het nummer is een initiatief van Ton Wilthagen. De Tilburgse stadshoogleraar, die hier ook mede de opening van het Academisch Jaar verzorgt, vroeg de gelegenheidsformatie WonderWerk om samen een swingend lied te maken over de huidige situatie op de arbeidsmarkt. Dat nummer is er uiteindelijk gekomen onder de titel Krapte, snapte. Een titel met een licht Brabants accent dus. Wilthagen treedt trouwens zelf ook in de clip op, net als bijvoorbeeld wethouders Esmah Lahlah en Maarten van Asten.
Wilthagen treedt zelf ook in de clip op, net als bijvoorbeeld wethouders Esmah Lahlah en Maarten van Asten.
Het gaat om een productie van Omroep Tilburg. Tegen die omroep spreekt Wilthagen ook zijn zorgen uit over de huidige staat van de arbeidsmarkt. ‘We hebben niet genoeg mensen voor al het werk dat er is. Er zijn te weinig mensen in de zorg en in het onderwijs. We willen laten horen dat ondanks al die krapte, nog heel veel mensen langs de kant staan. Mensen die willen werken maar te oud zijn of een bepaalde beperking hebben.’
Waarom een lied?
Volgens Wilthagen neemt de druk op alle fronten steeds meer toe. ‘De huidige arbeidsmarkt is een opeenstapeling van problemen. Winkels kunnen niet meer de hele tijd open zijn vanwege personeelstekorten. We weten dat wachtlijsten oplopen in de zorg en dat in de kinderopvang mensen bereikbaarheidsdiensten moeten draaien, omdat er niet genoeg mensen zijn.’ Sectoren die dan ook in het lied letterlijk genoemd worden.
‘Laten we samen de krapte doorbreken.’
Waarom eigenlijk een lied hierover? Wilthagen: ‘Omdat ik er ingewikkelde Engelse stukken over kan schrijven en erover kan discussiëren, maar we willen mensen ook op een positieve manier laten beseffen dat er iets moet veranderen en dat we dat samen moeten doen. Laten we de krapte samen doorbreken’, zegt hij tegen de omroep. Of, zoals ze in het nummer eendrachtig zingen: ‘Samen. Samen. Voor elkaar!’
Net nu iedereen weer een beetje lijkt te zijn teruggekeerd van vakantie, lanceert Reiswerk een grote online arbeidsmarktcampagne om zo nieuw talent te enthousiasmeren en activeren voor een baan in de reiswereld. Alvast voor de vakantie van volgend jaar, zeg maar.
Reiswerk wil ook mensen aanspreken die de branche in de coronatijd hebben verlaten.
Het arbeidsmarktfonds van de reisbranche heeft daarvoor een interactieve video gemaakt, diverse video-interviews met jonge medewerkers uit diverse reisbedrijven en een speciale website waarop informatie te vinden is over diverse functies. Dit alles om het werken in de reiswereld aantrekkelijker te maken en jong talent aan te sporen om direct een kijkje te nemen op de vacaturebank van Reiswerk.
De campagne richt zich met name op studenten en net afgestudeerden, maar Reiswerk hoopt ook medewerkers aan te spreken die de branche als gevolg van de coronacrisis hebben moeten verlaten en nu best wel weer terug willen. De online campagne is opgezet samen met creatief bureau Postcards to the Moon. De campagne zal gefaseerd worden uitgerold en gepusht op de social media van Reiswerk.
‘Vrijwel alle reisorganisaties hebben behoefte aan nieuw personeel. Dit zien wij ook terug in het toegenomen aantal vacatures op onze website. Inmiddels staan er bijna 500 vacatures op onze vacaturebank’, aldus Reiswerk-manager Esther Gathier. Met de campagne wil ze niet alleen de reisbranche opnieuw op de kaart zetten, ook noemt ze het tijd voor een vlotter, eigentijdser imago. ‘Werken in de reiswereld betekent werken in een jonge, dynamische omgeving met het mooiste product dat er is: reizen!’
‘Werken in de reiswereld betekent werken met het mooiste product dat er is: reizen!’
‘Sommigen hebben het beeld dat je de hele dag achter de computer reizen verkoopt en je niet kan doorgroeien of -stromen’, vervolgt ze. ‘Hierdoor nemen ze vaak een carrière in de reissector niet in overweging. Maar niets is minder waar: de branche is juist enorm dynamisch en het werk erg afwisselend. Dat biedt volop kansen tot ontwikkeling. Voor elk talent, op elk niveau en in elk vakgebied, is in de reiswereld een passende, interessante baan te vinden. Deze veelzijdigheid aan carrièremogelijkheden maakt een baan hier leuk en interessant.’
Lang aangekondigd
Zelfs ANVR-voorzitter Frank Oostdam verzuchtte op LinkedIn: ‘Lang op gewacht, maar dan toch gekomen‘. De campagne was dan ook al langere tijd in de maak. Maar vooral het overleg met de hele branche nam de nodige tijd in beslag, aldus Gathier. ‘Om met de campagne écht impact te maken, is nauw samengewerkt met de sector. Van verschillende reisbedrijven uit zowel de zakelijke markt als de consumentenmarkt hebben we nuttige input gekregen. We zijn blij dat we het nu eindelijk met iedereen kunnen delen.’
‘Om met de campagne écht impact te maken, is nauw samengewerkt met de sector.’
Het is dan ook geen Reiswerk-campagne geworden, benadrukt ze, maar echt ‘een campagne van, voor en door de branche. Ik hoop dat reisondernemingen de campagne omarmen en dat zij de video’s gaan delen op hun eigen kanalen, zodat we meer toekomstig talent bereiken.’ Bij de campagne wordt namelijk ook een toolkit aangeboden, waarmee reisondernemingen en onderwijsinstellingen ook zelf aan marketing kunnen doen.
Interactieve video
Opvallend onderdeel van de campagne is een interactieve ‘Ben jij een match’-video, waarin Reiswerk-host Lindsey van Loon de kijker meeneemt in verschillende onderdelen en vakgebieden in de reiswereld, en tegelijkertijd informatie verzamelt en vragen stelt aan de kandidaat, zodat die uiteindelijk een betere beslissing zou moeten kunnen nemen.
Gathier heeft er goede hoop op dat de hele campagne gaat helpen om de tekorten in de branche tegen te gaan. ‘We hebben niet de illusie dat het personeelstekort na deze campagne is opgelost’, zei ze er al eerder over. ‘Wel draagt het hopelijk bij aan een beter beeld van de vele mogelijkheden om te werken in deze branche, en aan meer sollicitaties bij reisondernemingen. Want hoe turbulent het werk in deze branche ook af en toe kan zijn, het is wel echt een fantastische, dynamische, avontuurlijke branche met veel mogelijkheden.’
Wil je jouw wervingscampagne hier ook onder de aandacht brengen? Mail dan kort wat achtergronden, doelstellingen en beeldmateriaal, en wie weet vind je hier dan straks ook jouw inspanningen terug.
De reden om voor SPIE Nederland te kiezen? Dat is voor elke medewerker een heel persoonlijke, laat een nieuwe wervingscampagne zien. Het is leren en leven. Of het is de ideale start van een carrière. Misschien wel: Nederland slimmer maken. Of: de flexibiliteit die je er kunt krijgen. Of de fijne arbeidsvoorwaarden. ‘Het is voor iedereen anders’, aldus Hans van Mook, eigenaar en creatief bij Wars, het bureau dat tekende voor de totstandkoming van de campagne.
Met een omzet van ruim 1,2 miljard euro is Spie (een acroniem van Société Parisienne pour l’Industrie Electrique) tegenwoordig met afstand de grootste multitechnische dienstverlener in Nederland. Maar als je zo groot bent heb je niet alleen veel medewerkers nodig (getuige de momenteel ruim 350 vacatures). Het is dan natuurlijk ook moeilijk om een gemene deler te vinden. Bureau Wars vroeg daarom aan 10 medewerkers wat voor hen werken bij Spie inhoudt. Daar kwamen zúlke verschillende antwoorden op, dat juist die verscheidenheid als uitgangspunt is gekozen voor de campagne.
Primeur
Een primeur voor het bedrijf, vertelt communicatiemanager Manouk Loonstijn. ‘Eigenlijk hebben we met Spie nooit echt campagne gevoerd. Onze nieuwe merkpositionering is “Spie brengt het in beweging”. Met deze campagne heeft Wars ons op verrassende wijze laten zien wat ‘het’ is voor al onze medewerkers.’ De verschillen daartussen vielen Van Mook vooral op ’toen we op verschillende projecten met diverse collega’s van Manouk spraken. Dat inzicht hebben we gebruikt om een zo persoonlijk mogelijke campagne vol trotse medewerkers te ontwikkelen.’
De online campagne die daaruit voortvloeide, werd samen opgepakt met KickSo digital agency. Samen tekenden ze voor 2 zogeheten hero video’s, 10 geschreven portretten en nog eens afzonderlijke 5 videoportretten. ‘Daarmee geven we een mooi inkijkje in hoe het is om bij de grootste multitechnische dienstverlener van Nederland te werken’, aldus Van Mook.
‘Met een persoonlijke online vacaturetest helpen wij Spie met het selecteren van kandidaten.’
Johan van Gool, oprichter en strateeg bij KickSo: ‘We hebben bewust gekozen voor Meta, YouTube en TikTok. Hiermee kunnen we de campagne in zijn totaliteit op de meest efficiënte en effectieve manier laden. Daarnaast hebben wij samen met Wars een persoonlijke online vacaturetest ontwikkeld. Hiermee helpen wij Spie met het selecteren van kandidaten. Makkelijk, snel en doeltreffend. Zo komen we er met een paar vragen makkelijk achter wat het voor jou is.’
Multitechnisch marktleider
SPIE Nederland wil de komende jaren een belangrijke rol spelen in de energietransitie. Daartoe nam het in 2017 bijvoorbeeld al het Nederlandse bedrijf Ziut over van Alliander. Dit jaar volgde de overname van Strukton Worksphere, waarmee SPIE in één keer met afstand het grootste installatiebedrijf in Nederland werd. Er werken momenteel bijna 7.000 medewerkers voor meer dan 2.500 klanten in heel Nederland om hun duurzame ambities te realiseren. Wereldwijd telt het van oorsprong Franse bedrijf bijna 50.000 medewerkers.
Wil je jouw wervingscampagne hier ook onder de aandacht brengen? Mail dan kort wat achtergronden, doelstellingen en beeldmateriaal, en wie weet vind je hier dan straks ook jouw inspanningen terug.
‘Wat vind je van mijn kunst?’, vraagt Ruud, een kunstenaar met een verstandelijke beperking. ‘Ik vind er geen reet aan’, is het onomwonden antwoord van zijn woonbegeleider Eric. Het is zomaar een van de scènes uit de nieuwe wervingscampagne van zorginstelling Cordaan, die bestaat uit een serie ‘talks’ over verschillende ‘schurende onderwerpen’ in de zorg.
‘Wat vind je van mijn kunst?’ ‘Ik vind er geen reet aan.’
De serie video’s draait om de vraag hoe aantrekkelijk werken in de zorg is, nu en in de toekomst. Met de campagne wil Cordaan niet alleen nieuwe medewerkers aantrekken, maar daarnaast ook ‘het gesprek aangaan over maatschappelijke thema’s die óók in de zorg spelen’, aldus Bas Velthuis van Café Society, het creatief bureau dat de campagne ontwikkelde, samen met productiemaatschappij Ministry of Frames en mediabureau Savvy.
Van zorgrobots tot gender
De ‘Cordaan Talks’ bestaan steeds uit een gesprek tussen cliënt en zorgmedewerker. Daarbij gaat het bijvoorbeeld over culturele verschillen in het verpleeghuis, de vraag of je zorgrobots moet toelaten in je ouderenflat en over genderidentiteit als zorgmedewerker. Zo is in de eerste aflevering een conversatie te zien tussen de 73-jarige cliënt Gerrit en de jonge Cordaan-medewerker en transgender Louie.
‘In de nieuwe campagne wil Cordaan het gesprek voeren over belangrijke maatschappelijke thema’s die ook in de zorg spelen. En daarmee een oprecht, indringend en hoopvol beeld schetsen van werken in de zorg’, aldus Sjoerd Beumer, marketing- en communicatiemanager bij de zorginstelling. Want werken blijft een belangrijk deel van de gesprekken. Zoals bij dat van woonbegeleider Eric, die in het gesprek vertelt waarom hij zijn loopbaan als tv-journalist inruilde voor een bestaan in de zorg.
Tot januari komt er elke maand een nieuwe aflevering van de Cordaan Talks online.
Cordaan biedt jaarlijks 20.000 mensen voor een langere of kortere periode zorg. Dat gebeurt vanuit 120 locaties en 60 thuiszorgteams in Amsterdam en Diemen, maar ook in Huizen en Nieuw-Vennep. De zorginstelling heeft zo’n 5.400 medewerkers en 2.000 vrijwilligers voor zich werken. Tot januari komt er elke maand een nieuwe aflevering van de Cordaan Talks online, te zien op de speciale campagnesite en de verschillende social media-kanalen van de zorginstelling.
Wil je jouw wervingscampagne hier ook onder de aandacht brengen? Mail dan kort wat achtergronden, doelstellingen en beeldmateriaal, en wie weet vind je hier dan straks ook jouw inspanningen terug.
Voor het eerst. In de geschiedenis. Zo typeert Pomme van Maren, employer branding specialist bij Randstad Groep Nederland, de recente campagne, waarmee ‘s werelds grootste uitzender voor de verandering nu eens zichzelf als werkgever in de spotlights zet. ‘Iedereen kent Randstad natuurlijk als uitzendbureau’, zegt ze. ‘We doen ook veel wervingscampagnes om kandidaten aan te trekken voor onze uitzendvacatures. Maar dat je ook bij Randstad zelf kunt werken, op kantoor, daar zijn mensen veel minder bekend mee.’
En de nieuwe campagne moet daar dus verandering in aan gaan brengen. De campagne, gestart in juni, heeft een looptijd van ongeveer een jaar, zo is de bedoeling. Doel ervan is ‘om aandacht te genereren voor het aantrekken van nieuwe collega’s bij Randstad. Deze campagne richt zich dan ook volledig op de personen die bij Randstad zelf werken en hoe het werken bij Randstad eruitziet’, aldus Van Maren.
Het ‘Randstad-gevoel’
Het concept is ontstaan ‘door veelvuldig met onze eigen collega’s in gesprek te gaan’, vertelt ze. ‘In totaal hebben 80 verschillende collega’s uit het hele land en uit verschillende onderdelen meegedacht over het concept. Belangrijk was hierbij dat we het echte verhaal vertellen én dat we “het Randstad-gevoel” uitstralen. Een bewezen regel in de arbeidsmarktcommunicatie is: “Je huidige mensen trekken nieuwe mensen aan”. Dus laten we hen het verhaal van Randstad vertellen. In hun eigen woorden.’
In totaal hebben 80 collega’s meegedacht over het concept.
Hoofdboodschap van de campagne is geworden: ‘We werken allemaal anders. Samen zijn we Randstad’. Dit thema is vertaald door ‘contrasten te laten zien’, aldus Van Maren. ‘Juist doordat we verschillende verhalen van mensen hoorden hoe zij zelf zijn en hoe zij hun werk inrichten. Door die contrasten tussen personen te laten zien en vervolgens in beeld te brengen dat we samen Randstad zijn, maakt dat deze campagne écht Randstad is.’
Dynamisch aangeboden
Dit is volgens haar ook doorvertaald in de ‘technische inrichting’ van de campagne. ‘Ook daar doorloopt onze doelgroep de campagne op zijn of haar eigen manier. Je krijgt de juiste content te zien, die voor jou op het juiste moment komt. Door hier dynamisch mee om te gaan, en niet chronologisch, kunnen we onze online campagne beter toespitsen op de doelgroep. Dit betekent dat persoon A misschien al na de eerste interactie content X te zien krijgt, terwijl persoon B dit pas na een aantal weken te zien krijgt, of andersom natuurlijk, afhankelijk van de getoonde interesse.’
‘De campagne was een intensieve samenwerking tussen HR en marketing.’
De campagne is gemaakt samen met het creatieve bureau Greenhouse en mediabureau Wavemaker. Ook is de campagneopzet extern getoetst bij de doelgroep via marktonderzoek (MarketResponse) en bij de interne doelgroep via klankbordgroepen, aldus Van Maren. ‘Het was een intensieve samenwerking tussen onze HR- en marketingafdeling.’ Met name de rol van collega Dennis Kanters wil ze daarbij onderstrepen, de recruitmenttech, tooling & innovation specialist die ‘het technische aspect van de campagne helemaal heeft ingeregeld.’
Vooral video
De campagne bestaat vooral uit video’s. Er zijn korte online video’s, maar ook langere interviewvideo’s van een recruiter, intercedent en accountspecialist. ‘Alle video’s zijn zichtbaar op onze vestigingen’, vertelt Van Maren. Binnen de vestigingen zijn ze te zien op grote schermen, voorbijgangers kunnen ze zien via etalageschermen. ‘Daarvoor zijn ook verticale video’s gemaakt’, legt de employer branding specialist uit.
‘We meten alles door via een speciaal dashboard voor deze campagne.’
Wanneer is het uitzendbureau eigenlijk tevreden met de resultaten? ‘In grote lijnen als we beter kunnen laten zien dat je ook bij Randstad kunt werken, en niet alleen als uitzendkracht. Daarnaast zijn we tevreden als onze doelgroep ons sneller en makkelijker weet te vinden. We meten alles door via een speciaal dashboard voor deze campagne. Als we een significante verbetering zien in de door ons opgestelde kpi’s dan is de campagne geslaagd.’
Wil je jouw wervingscampagne hier ook onder de aandacht brengen? Mail dan kort wat achtergronden, doelstellingen en beeldmateriaal, en wie weet vind je hier dan straks ook jouw inspanningen terug.
Ook in de uitzendbranche slaat de krapte toe. In de strijd om goede intercedenten richt de bekende uitzender Actief Werkt! daarom zijn pijlen op andere branches: horeca, toerisme, retail, of eigenlijk: welke andere branche dan ook waar klantgerichtheid een belangrijk onderdeel van de functie is. Dat gebeurt met een employer-branding-campagne, die is uitgewerkt in de inmiddels bekende 3 fasen binnen de customer journey: SEE, THINK & DO.
Die fasen kregen bij ‘branding film agency’ Fourcorners de volgende uitwerking:
SEE: Om awareness te creëren werden drie commercials gemaakt waarin iemand letterlijk de overstap maakt vanuit een andere branche naar het vak ‘intercedent’. Iemand vanuit de horeca, een ander vanuit de supermarktbranche en de derde uit de reis- en hospitalitybranche (zie video hierboven).
THINK: Deze commercials worden in de opvolgende THINK-fase opgevolgd door 6 videoportretten van intercedenten die al een carrièreswitch naar Actief Werkt! hebben gemaakt (video hieronder). ‘Hiermee bevestigen deze medewerkers dat een overstap naar Actief Werkt! een goede keuze is’, legt Fourcorners-partner Suzanne Braaksma uit.
DO: En dan is er ook nog de de DO-fase, bedoeld om de doelgroep te overtuigen en voor conversie te zorgen. Braaksma: ‘Tijdens de opnamen voor de SEE en THINK-fase maakte onze fotograaf hiervoor hoge kwaliteit fotomateriaal voor gebruik in .gifjes, banners, social posts.’
De campagne wordt erg enthousiast ontvangen, vertelt ze. ‘Al in de eerste week van de campagne kwamen er sollicitaties binnen.’
Meer dan 25 jaar ervaring
Actief Werkt! heeft meer dan 25 jaar ervaring in de uitzendbranche en is met een omzet van meer dan 150 miljoen euro een middelgrote uitzendorganisatie. Voorheen was het bureau vooral bekend onder de naam TiP Personeelsdiensten en Ténce! Inzetbureau. Nu maakt het deel uit van Actief Interim, een van de snelst groeiende uitzendbureaus met een uitgebreid vestigingennetwerk in Nederland, België en Duitsland. Actief Werkt! richt zich vooral op vacatures op het gebied van productie, techniek, facilitair, transport, logistiek, commercie en administratie.
Wil je jouw wervingscampagne hier ook onder de aandacht brengen? Mail dan kort wat achtergronden, doelstellingen en beeldmateriaal, en wie weet vind je hier dan straks ook jouw inspanningen terug.