Dit zijn de 10 nominaties voor de Werf& Awards. De lijnen van de publieksjury zijn nú geopend

De publieksronde van de Werf& Awards is geopend. Welke case van afgelopen jaar vind jij het beste? Maak je keuze als publieksjury uit de volgende 10 kanshebbers…

Peter Boerman Op 21 april 2020 Gem. leestijd 3 min1708x gelezen
Deel dit artikel:
Dit zijn de 10 nominaties voor de Werf& Awards. De lijnen van de publieksjury zijn nú geopend

De vakjury heeft er weer een zware kluif aan gehad. Maar liefst 47 inzendingen kwamen er dit jaar binnen voor de felbegeerde Werf& Awards. En daar zat opnieuw veel moois bij. Maar welke waren daarvan nou de meest in het oog springende? De jury heeft er vorige week digitaal over vergaderd en gestemd en is uiteindelijk tot de onderstaande 10 nominaties gekomen (in alfabetische volgorde).

In de categorie ‘Recruitment’

In de categorie ‘Recruitment’ zijn de 5 nominaties voor:

#1. Alliander – Chatten vóór je sollicitatie!

Alliander ging vorig jaar in gesprek met de technische doelgroep, zonder sollicitatie, via chat. Dat leverde goede resultaten op. Lees er hier meer over.

‘Goed touchpoint’

De jury: ‘Goed touchpoint om laagdrempelig met potentiële kandidaten in contact te komen. Complimenten dat kandidaten na reguliere werktijd in contact kunnen komen met recruiters.’

#2. Brand New Sales – Webinar als vacaturetekst 2.0

Waarom zou je een vacature niet eens als webinar aan de man brengen? Via een live online uitzending creëer je immers een heel andere ervaring dan via een standaard vacaturetekst. Lees er hier meer over.

‘Origineel en inhoudelijk sterk.’

De jury: ‘Origineel en inhoudelijk sterk. Goede resultaten.’

#3. Cendris & Jobsrepublic – Werken aan de Spaanse Costa voor de ultieme employee experience

Callcentermedewerkers lastig te vinden? Niet als je ze een baan aanbiedt waarbij ze de kans krijgen een jaar in Valencia door te brengen, zo ondervond Cendris. Lees er hier meer over.

‘Erg goed op de doelgroep ingezet.’

De jury: ‘Prima voorbeeld met een helder verhaal over werk/leven (niet baan) in Valencia. Erg goed op de doelgroep ingezet.’

#4. Velox – 50% groei in omzet middels Recruitment Automation

Hoe belangrijk is recruitment automation? Héél belangrijk, laat deze case zien. Je kunt er je leadscore bijvoorbeeld enorm mee verhogen, wat weer leidt tot veel meer omzet, zo blijkt. Lees er hier meer over.

‘Echte data driven case.’

De jury: ‘Echte data driven case waarin de inrichting van het ATS centraal staat. Case met opmerkelijke resultaten.’

#5. YoungCapital – Candidate First

YoungCapital behoort al jaren tot de trouwe inzenders van de Werf& Awards, met opvallende campagnes en invalshoeken. En dat levert dit jaar maar liefst twee nominaties op, in beide categorieën. In deze case gebruiken ze machine learning in combinatie met een persoonlijke benadering van recruiters om kandidaten een relevant werkaanbod te doen. Lees er hier meer over.

‘De kandidaat zowel on- als offline centraal gezet.’

De jury: ‘Supersterke case, omdat de kandidaat zowel online als offline centraal wordt gezet. Daarnaast wordt mindsetverandering ook intern doorgevoerd met een campagne. Het is niet alleen slim gebruik maken van ict en digitale ontwikkelingen, maar juist sterk in combinatie met het offline persoonlijke contact met de kandidaat.’

In de categorie ‘Arbeidsmarktcommunicatie’

In de categorie ‘Arbeidsmarktcommunicatie’ zijn de 5 nominaties voor (in alfabetische volgorde):

publieksjury werf& awards#1. Arkin – Anti-stigma & wervingscampagne

‘Gezocht: Glennoloog, Ansoloog, Eusoloog,…’. De wervingscampagne van ggz-organisatie Arkin met tal van bekende Nederlanders behoorde ongetwijfeld tot de meest besproken campagnes van het jaar. Lees er hier meer over.

‘Zeer goed doordachte case vanuit strategie.’

De jury: ‘Zeer goed doordachte case vanuit strategie en uitstekende executie. Het maakt het tastbaar en toegankelijk. Laat zien dat stoornissen iets is van alle mensen en het werk dus heel waardevol maakt.’

#2. Defensie & Steam – Ook vlieger worden? Ik ga het je leren

Om vlieger bij Defensie te worden, hoef je geen Top Gun te zijn. Maar wat is er allemaal wel voor nodig? En wat zijn de mogelijkheden precies? In deze campagne stond het centraal. Met als gevolg onder meer: ruim 2.000 voltooide vliegertesten. Lees er hier meer over.

‘Sterke propositie, goede inhoud, alles is rond.’

De jury: ‘Sterke propositie, goede inhoud, creatieve executie, goede opvolging, alles is rond.’

#3. Franciscus Gasthuis & Vlietland – #WieDeKlompPast

Veel wervingscampagnes van ziekenhuizen zetten de verpleegkundige centraal. Het Franciscus Gasthuis & Vlietland koos een volstrekt eigen invalshoek: de in de zorg zo bekende klomp. Het leverde een campagne op met ongekend veel mogelijkheden. Lees er hier meer over.

‘De campagne houdt een mooi rond concept bij elkaar.’

De jury: ‘De campagne houdt een mooi rond concept bij elkaar. Indrukwekkende resultaten, leuke integratie met de recruitmentsite en instagram.’

#4.  Krosto Techniek & Savvy Digital – Creatieve werving van technici

Weinig beroepen zo schaars als dat van de autotechnicus. En dan is het ook nog eens een doelgroep die heel lastig te bereiken is. Maar Krosto wist de ‘koningen van de werkplaats’ toch uit te dagen, onder meer met een interactieve kennisquiz op de mobiel, gemaakt door Savvy Digital. Dat leverde resultaten boven verwachting op. Lees er hier meer over.

‘Vakinhoudelijk en slimme inzet van gamifaction.’

De jury: ‘Mooie, goede en effectieve case. Vakinhoudelijk en slimme inzet van gamifaction.’

#5. YoungCapital – Yung Capital Records

De tweede case van YoungCapital die dit jaar is genomineerd. In deze case gaat het om een platenlabel dat het uitzendbureau opzette samen met Top Notch om zo jong talent een kans te geven. Met aan het roer de bekende artiest Bizzey als ceo. Het leverde in ‘Last Man Standing’ zelfs een megahit op. En nee, het was dus geen 1-aprilgrap, integendeel… Lees er hier meer over.

‘Overtuigende executie, echt heel goed gemaakt.’

De jury: ‘Sterke case, powervolle communicatie die waarschijnlijk voor oudere garde niet echt lekker valt, maar voor de jongere doelgroep juist echt, authentiek en fris is. Overtuigende executie, echt heel goed gemaakt.’

Stemmen? 

  • Stemmen op jouw favoriet is niet meer mogelijk. Stemmen kon tot en met dinsdag 12 mei 2020.

De uitreiking van de Werf& Awards vindt vervolgens plaats op 28 mei via een livestream vqn 16.00 tot 16.30 uur. 

  • Niet bij de nominaties? We hebben toch van jullie allemaal genoten! Dank voor het meedoen! Bekijk hier nog eens alle inzendingen van dit jaar.

  • Afbeelding boven: vrij naar The Jury, door John Morgan (1861)
Deel dit artikel:
Peter Boerman

Peter Boerman

Hoofdredacteur bij Werf&
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners

Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie
BRANDMANNEN           Recruitment Marketing
Brockmeyer
Bullhorn
Carerix
Compagnon
DPG Recruitment
Indeed
Intelligence Group
Monsterboard
Mysolution
Otys Recruiting Technology
Talmark