Training Google Analytics voor Recruitment [ADV]

Google Analytics is wereldwijd veruit de meest gebruikte tool om de prestaties van websites bij te houden. Ook voor recruiters is dit interessant, als ze willen monitoren hoe hun inspanningen op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie in de praktijk uitwerken. En Google Analytics mag dan wereldwijd ook onder vuur liggen, voorlopig is het gebruik ervan nog gerechtvaardigd. En dus is het handig om te leren hoe je echte inzichten kunt halen uit Google Analytics.

In recruitment kun je steeds directer en persoonlijker met potentiële kandidaten communiceren.

De innovatieve ontwikkelingen binnen arbeidsmarktcommunicatie en -recruitment maken het mogelijk om steeds directer en persoonlijker met doelgroepen en potentiële kandidaten te communiceren. Maar vaak loop je daarbij tegen heel veel vragen aan. Zoals:

  • Hoe meet je of al je arbeidsmarktcommunicatie inspanningen effect hebben?
  • Hoe haal je de meeste waarde uit pakketten als Google Analytics?
  • Op welke wijze stuur je online-marketingbureaus aan op resultaat?
  • Welke KPI en metrics gebruik je in welke fase van de candidate journey?
  • Wat zijn de belangrijkste data waar je naar moet kijken? En met welke frequentie?
  • Hoe zet je inzichten om in acties om je media inzet en werving site beter te laten renderen?

Echte vakidioot

Dit zijn slechts een paar van de vragen die worden beantwoord in de praktische workshop Google Analytics van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie. Docent Jeffrey Hamelink is een echte vakidioot en zijn kracht zit in het feit dat hij de materie van analyse en optimalisatie zo begrijpelijk uitlegt dat je er meteen mee aan de slag wilt en kunt gaan.

Jeffrey Hamelink neemt je mee in hoe je Google Analytics inzet om zelf je wervingssite goed door te meten.

Hamelink heeft nu zijn eigen bedrijf Direct Impact, waar hij vooral mensen wil helpen en inspireren om hun doelen te bereiken binnen groeimarketing en automatisering. Hij heeft meerdere projecten uitgevoerd bij het opzetten van de digitale basis voor veel verschillende organisaties in verschillende branches. In de training neemt hij je mee in hoe je tools als Google Analytics inzet om zelf je wervingssite of media-inzet goed door te meten en te verbeteren. Dit wordt afgerond met een praktische oefening om gelijk het geleerde in de praktijk te brengen.

Succesfactoren, KPI’s en dashboards

Vervolgens wordt getoond hoe je met een aantal extra instellingen nog beter het resultaat kunt zien. Als de mogelijkheden duidelijk zijn, bespreekt hij hoe je met de juiste doelen en KPI’s de relatie legt met de kandidaatervaring en de arbeidsmarktcommunicatie acties die je als organisatie / team onderneemt. Daarna toont hij hoe je praktisch gebruik maakt van Google Analytics. Welk rapportages en dashboards zijn handig? En hoe zorg je er nu voor dat je medewerkers, recruiters en bureaus kunt aansturen op meetbare resultaten?

Uiteindelijk neemt hij je mee hoe de slag te maken van cijfers naar conversieoptimalisatie. En net als alle eerdere onderwerpen zul je dit nu ook zelf ervaren door middel van een praktische oefening. Waarna welverdiende certificaten worden uitgereikt.

Belangrijkste informatie op een rij

Wanneer:

31 maart 2022 van 12:00 tot 17:00

Investering:

€595,- (2e persoon 25% korting met code combi-eb)

Locatie:

Goudsesingel 80, 3011KD Rotterdam

Meer weten?

Voor meer informatie over de Masterclass kun je deze factsheet downloaden

google analytics

Training Optimaal sourcen van talent [ADV]

Een moderne wervingsstrategie kan niet meer zonder het actief benaderen van beoogd talent. Zeker nu kandidaten schaarser zijn en vaak niet actief op zoek gaan naar jouw vacature. Dat geldt van laag tot hoog opgeleid, van controller tot verpleegkundige. Sourcen is een vak met zijn eigen plek binnen recruitment zoals arbeidsmarktcommunicatie dat ook is. Optimaal sourcen is veel meer dan alleen een InMail versturen via LinkedIn of een ‘boolean search’ in Google.

De zogeheten sourcingsdruk staat met 35,6% op recordhoogte.

De zogeheten sourcingsdruk is met 35,6% in het vierde kwartaal van 2021 wederom toegenomen. Zowel ten opzichte van het kwartaal ervoor als ten opzichte van het jaar ervoor is er sprake van een flinke toename. Dat betekent dat nog niet eerder zoveel personen uit de Nederlandse beroepsbevolking werden benaderd door een werkgever of bureau voor een nieuwe baan. Waarschijnlijk ook ingegeven door de passiviteit van de beroepsbevolking (de lage arbeidsmarktactiviteit).

Interview met Laura Hoogendoorn, docent Bootcamp Sourcing & Search van de Academie voor AMC.

Belangrijke indicator

De sourcingsdruk is een belangrijke indicator van schaarste op de Nederlandse arbeidsmarkt. De sourcingsdruk voor specifieke beroepen kan worden achterhaald via het DoelgroepenDashboard en Giant. Maar als zoveel mensen benaderd worden voor een andere baan, hoe kun je je dan nog onderscheiden? Hoe zorg je dan dat het beste talent voor jóú kiest, als ze zoveel keus hebben?

Als jij de juiste aanpak en strategie hanteert laat talent zich wel vinden en verleiden.

In de praktijk blijkt: als jij de juiste aanpak en strategie hanteert laat talent zich wel vinden en verleiden. Tijdens de tweedaagse training Optimaal Sourcen van talent leer je de geheimen van hoe je dat het best kunt aanpak.

Samen voordeliger!

De investering voor deze tweedaagse is € 1.495,00 exclusief BTW. Dit is inclusief:

  • Trainingspagina met alle materialen
  • Deelnamecertificaat
  • Lunches, tussendoortjes en drankjes

De investering voor deze tweedaagse is 1.495 euro bij één persoon en 2.700 euro bij twee personen van dezelfde organisatie (alle vermelde tarieven zijn exclusief BTW). Gebruik hiervoor bij inschrijving met 2 personen de kortingscode combi-ss (niet in combinatie met andere kortingen).

Belangrijkste informatie op een rij

Wanneer:

30 maart en 6 april 2022 (9:30-17:00)

Investering:

€1.495,- (2e persoon 25% korting)

Locatie:

Het Industriegebouw
Goudsesingel 80
3011 KD Rotterdam

Alle informatie

[ADV] Waarom loopbaanprofessionals niet meer zonder arbeidsmarktinformatie kunnen

Loopbaanprofessionals van tegenwoordig móéten kennis van de arbeidsmarkt hebben. Als echte vakman of -vrouw moet jij niet alleen persoonseigenschappen, motivatiebronnen en kwaliteiten uit een gesprek weten te destilleren, maar ook oog hebben voor de arbeidsmarkt. Want alleen dan kun je als loopbaanprofessional de werkzoekende nóg verder helpen. Want weet je welke beroepen kansrijk zijn, en kun je op basis van data voorspellen welke dat de komende 10 jaar blijven? Dan help jij hem of haar niet alleen aan zelfkennis – je zet de werkzoekende ook echt op het spoor van werk dat bij hem of haar past!

De arbeidsmarkt is een wereld die op het eerste gezicht soms lastig te doorgronden lijkt.

Kennis van de arbeidsmarkt doe je natuurlijk niet zomaar op: het is een wereld die op het eerste gezicht lastig te doorgronden lijkt. Online vind je duizenden datasets, grafiekjes en onderzoeken: allemaal zeggen ze iets over hoe de markt zich gaat ontwikkelen en wat je kunt doen om daarop te anticiperen. Maar wat precies?

Arbeidsmarktkansen interpreteren

De Leergang Arbeidsmarktgedreven Loopbaanprofessional verheldert het voor je. De Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie organiseert deze leergang op 26 januari, 2 februari en 16 februari 2022. Na deze leergang weet je hoe je de individuele arbeidsmarktkansen van je cliënt moet inschatten. Daarnaast leer je de snel veranderende arbeidsmarkt te vertalen naar concreet perspectief op een baan, zie je in één oogopslag waar verborgen openstaande vacatures zich bevinden en herken je welke werkgevers interessant zijn.

Na de leergang weet je welke opleidingen jouw cliënt aantrekkelijk maken voor de arbeidsmarkt.

Heb je de leergang afgerond? Dan kun je bovendien maatwerktrajecten aanbieden die gebaseerd zijn op vraag vanuit de arbeidsmarkt. En je weet welke opleidingen jouw cliënt aantrekkelijk maken voor de markt. Even samenvattend: na het volgen van de cursus kun je:

  • Individuele arbeidsmarktkansen voor je cliënt inschatten
  • Concrete baanperspectieven ontdekken
  • Makkelijk verborgen openstaande vacatures en interessante werkgevers vinden
  • Opleidingsplannen voor je cliënt maken die baankansen vergroten
  • Maatwerktrajecten aanbieden die gebaseerd zijn op de arbeidsmarkt

leergang arbeidsmarktgedreven

Twee personen-korting

Wil jij jouw cliënten helpen bij het maken van die sprong naar de arbeidsmarkt? Schrijf je dan vandaag nog in voor de Leergang Arbeidsmarktgedreven Loopbaanprofessional. Via deze pagina vind je meer informatie – je leest er ook over de kortingscode voor twee personen.

Kom je met twee personen? Dan kun je korting krijgen.

Eerst nog meer benieuwd wat kennis van de arbeidsmarkt jou kan bieden in je werk? Vraag dan hier het gratis webinar van Maaike Kooter aan. Zij is docent van de Leergang Arbeidsmarktgedreven Loopbaanprofessional en vertelt in de video concreet hoe jij met jouw arbeidsmarktkennis het verschil kunt maken.

Leergang

Advertorial: Masterclass Doelgroepanalyse en persona’s

Een doelgroepanalyse is een uitgebreid rapport met diepgaand inzicht in heel specifieke doelgroepen op de arbeidsmarkt. Als je antwoord kunt geven op alle wervingsvragen en je de demografie, gedragspatronen, motivatie en doelen van je kandidaat kent, wordt het eenvoudiger om arbeidsmarktcommunicatie te ontwikkelen. Het analyseren van je doelgroep is dus een van de eerste stappen in jouw wervingsproces.

Het analyseren van je doelgroep is dus een van de eerste stappen in jouw wervingsproces.

Heb je de doelgroep geanalyseerd? Dan is de volgende stap het opstellen van een candidate persona. Zo’n candidate persona is een fictieve weergave van je ideale kandidaat. Je schetst dus een beeld van de motivatie, het gedrag en interesses van jouw ideale kandidaat. Met deze kennis kun je namelijk een meer op de doelgroep gerichte vacature schrijven die hun aanspreekt. Door jouw doelgroep te analyseren en je persona in kaart te brengen, kun je niet alleen een betere vacaturetekst schrijven, maar weet je ook via welke kanalen je hun kunt bereiken.

Masterclass

Omdat het maken van een doelgroepanalyse en het opstellen van een persona zó essentieel is voor het vinden van de juiste kandidaat, organiseert de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie op 25 november 2021 de Masterclass Doelgroepanalyse en persona’s. “Met een doelgroepanalyse en persona zullen kandidaten reageren die het meest passend zijn voor de functie”, aldus docent Mariska Smits.

“Met een doelgroepanalyse en persona zullen kandidaten reageren die het meest passend zijn voor de functie.”

Tijdens de Masterclass Doelgroepanalyse en persona’s ga je van 13:30-17:00 in een kleine groep aan de slag met de analyse van je eigen doelgroep en het opstellen van persona’s. Ter voorbereiding van deze masterclass ontvang je een opdracht. Zo kun je tijdens de masterclass zelf direct en praktisch aan de slag. Je leert verder welke arbeidsmarktbronnen je van specifieke informatie kunnen voorzien om een goede doelgroepanalyse te maken, zoals Giant. Op basis hiervan ga je aan de slag met het opstellen van persona’s voor jouw vacature en/of organisatie in een helder format. Door hier met collega’s uit het vak over te sparren heb jij na afloop een duidelijk beeld van jouw ideale kandidaat.

Voor meer informatie over Masterclass Doelgroepanalyse en persona’s kun je de factsheet downloaden. Meteen inschrijven? Dat kan via de onderstaande button

Inschrijven

 

Samen voordeliger!

Deze masterclass leent zich ideaal uit om samen met jouw collega van HR, recruitment of communicatie te volgen. Bij gezamenlijke inschrijving ontvangt de tweede persoon 25% korting met de code combi-daep *

Belangrijkste informatie op een rij

Wanneer:

25 november 2021 (13:30-17:00)

Investering:

€495,- (2e persoon 25% korting)

Locatie:

Het Industriegebouw
Goudsesingel 80
3011 KD Rotterdam

Masterclass doelgroepanalyse en persona’s

 

 

 

Hoe digitaal is jouw recruitmentproces al? [Advertorial]

Als je een bezoeker op je vacaturesite hebt, kom je dan pas in actie zodra de sollicitatie in je mailbox valt? Of gebruik je al een kandidatendatabase met automatische profielverrijking? En, helemaal aan de andere kant van het recruitmentproces: stel je arbeidscontracten nog helemaal met de hand op? Of werk je hiervoor al vanuit een vooraf ingevuld documentsjabloon, met automatische interne opvolging?

Gebruik je al een kandidatendatabase met automatische profielverrijking?

Het zijn zomaar enkele vragen die je kunt tegenkomen in de zogeheten ‘Digital Maturity Scan‘, een tool die de Intelligence Group in samenwerking met HRLinkIT heeft ontwikkeld om de digitale volwassenheid van recruitmentafdelingen en -organisaties vast te stellen. De vragenlijst bestaat uit in totaal 20 onderdelen, die testen hoe ver jouw digitalisering al is gevorderd, en waarmee je jouw prestaties kunt vergelijken met de rest van de sector.

Blije klanten en kandidaten

Het digitaliseren van het recruitmentproces kent veel voordelen, aldus de ontwikkelaars van de scan. Denk aan: meer efficiëntie, extra inkomsten, blije klanten en kandidaten. Met de scan proberen ze organisaties te helpen bij de vragen wat er precies geautomatiseerd moet worden voor hun werkzaamheden. Iedereen die de scan invult (een klusje van zo’n 5 minuten) ontvangt onmiddellijk een download van een rapport met een gepersonaliseerd advies. 

‘De scan geeft je direct inzicht in de ontwikkelpunten en handvatten om activiteiten op te starten’, aldus Wim van Meerbeeck, managing director van HRlinkIT. ‘Het is de ideale vertrekbasis om je onderneming verder te digitaliseren en innoveren.’ Wil jij ook een persoonlijk adviesrapport ontvangen? Dat kan via onderstaande button.

Scan

Advertorial: Masterclass Werven met Video november 2021

Zet video in voor jouw arbeidsmarktcommunicatie

Ook voor arbeidsmarktcommunicatie wordt video steeds belangrijker, het geeft verhalen een extra dimensie. Tijdens de Masterclass Werven met Video gaat docent Martijn Hemminga in op de verschillende manieren om video in te zetten voor jouw arbeidsmarktcommunicatie. Na het zien van voorbeelden van verschillende type video’s kun jij bepalen welke het best past bij jouw organisatie. Tijdens deze masterclass krijg je onder andere antwoord op deze vragen:

  • Hoe kun je jouw doelstellingen bereiken met de inzet van video?
  • Hoe kom je van boodschap tot video?
  • Waar moet je allemaal aan denken als je een externe partij inhuurt of het zelf doet?
  • Hoe zorg je ervoor dat je ook kijkers trekt?

Je volgt deze workshop live bij ons op locatie of live online via jouw laptop, desktop of tablet.

Met maximaal 8 deelnemers ga je (inter)actief aan de slag met video voor jouw werving en er is veel ruimte voor het delen van kennis en ervaringen met collega-deelnemers.

Aan het einde van de training heb je praktische handvatten en voorbeelden gekregen waar je na afloop van de training direct mee aan de slag kan gaan. Daarnaast krijg je ook een deelnamecertificaat.

Kortingsactie bij deelname met je collega

Wanneer je de training samen met een collega volgt, werkt dat in je voordeel. Bij gezamenlijke inschrijving ontvangt de tweede persoon namelijk 25% korting met de code combi-wmv *

Belangrijkste informatie op een rij

Wanneer:

Donderdag 4 november 2021 van 12:00 tot 17:00

Investering:

€645,- (2e persoon 25% korting met code combi-wmv *)

Locatie:

Utrecht

Meer weten?

Voor meer informatie over de Masterclass kun je deze factsheet downloaden.

werven met video

Lees ook

 

 

John Sullivan spreekt 1 oktober op Werf& Live; aanmelden nu geopend

dr john sullivanIs het voor het eerst dat Dr. John Sullivan zich exclusief tot een Nederlands recruitmentpubliek richt? Het zou zomaar eens kunnen. Maar primeur of niet, bijzonder is het natuurlijk sowieso. En dat geldt eigenlijk voor het hele programma van Werf& Live, dat op 1 oktober 2020 voor de vijfde keer achter elkaar wordt georganiseerd.

Waar veel fysieke events voor heel 2020 worden afgelast, gaat Werf& Live gewoon door.

Want waar veel fysieke recruitment-evenementen voor het hele jaar worden afgelast (met Unleash in Parijs als meest recente slachtoffer), of in sterk afgezwakte vorm online gaan, gaat Werf& Live gewoon door. Ondanks corona. Of nou ja, gewoon… Het wordt natuurlijk wel een heel speciale editie. Met maximaal 140 deelnemers die er live bij kunnen zijn in DeFabrique in Utrecht, geheel volgens de RIVM-richtlijnen, en daarnaast nog eens – naar verwachting – zo’n 2.000 bezoekers in de livestream.

Waarom moet jij erbij zijn?

Is de live bijdrage van Dr. John Sullivan nog niet genoeg reden zijn je meteen aan te melden? Misschien ben je dan wel benieuwd naar de lessen van Sief Khafagi (Lead Recruiter bij Facebook), of naar wat je kunt doen om bias in je recruitmentproces te overwinnen. Ook héél interessant: wat hebben Jumbo en Action gedaan om geliefd te worden bij de jonge (bijbanen-)doelgroep? En wat zijn eigenlijk precies de elementen van een succesvolle recruitmentsite?

Al met al belooft Werf& Live dus hét event van 2020 in de recruitmentwereld te worden. En dan hebben we het nog niet eens gehad over het inspirerende verhaal dat Willem Hooft komt vertellen, de man die na een motorongeluk 3 jaar geleden niet meer kan lopen, maar desondanks wél erin slaagde om te kitesurfen over de golven van het Zuid-Afrikaanse Kaapstad. Stoer verhaal, toch? Meld je dus hier (gratis) aan om het helemaal te horen.

Lees ook

Bootcamp Arbeidsmarktcommunicatie juli 2020 in 1,5 meter sessies[adv]

Ga deze 2 dagen aan de slag met jouw eigen arbeidsmarktcommunicatie

Deze 2 dagen gaan docenten Marion de Vries en Melle Tuik actief met jou aan de slag met de arbeidsmarktcommunicatie van jouw organisatie. Je krijgt nieuwe energie en inzichten, en begrijpt de verbanden tussen employer branding, relatiemanagement en directe werving. Je wordt gesprekspartner voor HR, directie en communicatie en krijgt draagvlak voor jouw plannen. Je tilt direct jouw arbeidsmarktcommunicatie naar een hoger plan en jouw kennis wordt geüpdatet.

Het complete vakgebied

Korte theorieblokken worden afgewisseld met cases en werksessies. Met onderwerpen als werving, online recruitment, social media recruitment, employer branding, employee relationship management en strategie komt het hele vakgebied aan bod. Na afloop van de Bootcamp Arbeids­markt­communicatie heb je niet alleen jouw kennis op peil gebracht, maar ga je naar huis met concrete onderdelen van jouw arbeids­markt­communicatie­strategie en -operatie.

1,5 meter sessies

De Bootcamp Arbeidsmarktcommunicatie zal plaatsvinden in 1,5 meter sessies in Het Industriegebouw Rotterdam. De Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie heeft hier een gloednieuwe trainingsruimte speciaal hierop ingericht. In deze ruimte kunnen zij de 1,5 meter afstand garanderen en hebben ze de RIVM maatregelen doorgevoerd. De overnachting zal plaatsvinden in hotel The Slaak waar ook alle RIVM maatregelen zijn gewaarborgd.

Beoordeeld op Springest met een 8,6

Op de onafhankelijke vergelijkingssite Springest scoort de Bootcamp Arbeids­markt­communicatie een 8,6 gemiddeld, gebaseerd op 72 ervaringen.

Combitarief

De bootcamp leent zich ideaal om samen met jouw collega HR, Recruitment of communicatie te volgen zodat jullie samen snel de arbeidsmarktcommunicatie van jullie organisatie optimaliseren. Je profiteert dan ook nog eens van een speciaal combitarief. Schrijf dus snel samen met een collega in. Gebruik bij inschrijving met een collega de actiecode combi-amcb.

Last minute actie speciaal voor jou

Bij inschrijving uiterlijk 8 juni ontvang jij als lezer van dit bericht een jaar lang gratis toegang tot de Kennisportal Vacatureteksten t.w.v. € 395,-. Wil je hiervan gebruik maken? Vermeld dan bij inschrijving in het opmerkingenveld ‘Gratis kPV’. Je ontvangt binnen 1 week de inloggegevens voor de Kennisportal. 

Download de brochure

Kijk voor meer informatie en/of voor het downloaden van de factsheet op de website van de academie voor arbeidsmarktcommunicatie.

Het belang van een goede vacaturetekst [adv]

Elke arbeidsmarktcommunicatie- en recruitmentprofessional onderkent dat een goede vacaturetekst kwalitatieve sollicitaties oplevert, de vacature vervult, de wervingskosten verlaagt en bijdraagt aan een sterk werkgeversmerk.

Van de vacatureteksten in Nederland scoort 91% een onvoldoende; 53% van de kandidaten vindt ze vaag.

Maar ondanks dat dus vrijwel iedereen het belang van goede doelgroepgerichte vacatureteksten inziet komt dit in de praktijk toch niet altijd tot uiting. Zo scoort maar liefst 91% van de vacatureteksten in Nederland een onvoldoende (volgens de VacatureVerbeteraar), 53% van de kandidaten vindt de vacatureteksten vaag en 79% van de kandidaten geeft aan dat de vacatureteksten concreter moeten zijn.

Kennisportal Vacatureteksten

De Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie heeft daarvoor de Kennisportal Vacatureteksten ontwikkeld. De kennisportal is een altijd toegankelijke online tool waarmee je 24/7 je vacatureteksten kunt perfectioneren. Onderdeel is een online training bestaande uit 8 modules waarin je het schrijven van de perfecte doelgroepgerichte vacaturetekst onder de knie krijgt. Daarnaast biedt de Kennisportal Vacatureteksten de mogelijkheid om altijd en overal nieuwe artikelen te lezen over vacatureteksten en zorgt ervoor dat je kennis altijd up-to-date is. Je kunt zelfs de vacature-toolkit inzetten om op je werk vacatureteksten onder de loep te nemen. Door hier iets meer tijd aan te besteden krijg je uiteindelijk kwalitatief betere sollicitaties binnen in een korter tijdsbestek.

De online training

De online training bestaat uit 8 modules waarin je aan de hand van lesvideo’s van de docenten Martijn Hemminga en Mariska Smits alles leert over het schrijven van de perfecte vacaturetekst en het belang daarvan. Een les sluit je af met een kleine quiz om je kennis te toetsen. De modules zijn:

  1. De essentie
  2. Randvoorwaarden
  3. De intake
  4. De inhoud
  5. Schrijftechnieken
  6. Zoekmachines
  7. Social media
  8. Discriminatievrije vacatureteksten

Wat kun je nog meer verwachten?

De online training is met name in het begin interessant om een goede basis te krijgen. Vervolgens word je echter ook 365 dagen per jaar op de hoogte gehouden. En je kunt daarna ook terecht in de online Kennisportal. Dit zorgt ervoor dat je informatie op kan halen om ervoor te zorgen dat niet alleen vandaag maar ook morgen en overmorgen jouw vacatureteksten optimaal geschreven worden. Naast de online training vind je in de Kennisportal Vacatureteksten:

  • Een toolbox met artikelen en praktische informatie zoals een checklist hoe je de intake kunt doen, welke vragen je kunt stellen, een voorbeeld van woorden die juist mannen of juist vrouwen aanspreken en nog veel meer
  • Heel veel praktische informatie die je helpt bij het schrijven van goede vacatureteksten
  • Verdiepende insight video’s want er zijn natuurlijk continu nieuwe ontwikkelingen en daarvoor worden deze video’s gemaakt en gedeeld in de Kennisportal
  • Een online community waar je vragen kan stellen aan de docenten maar ook aan de andere deelnemers
  • Een vacaturetekst-podcast waarin Martijn Hemminga samen met Mariska Smits in gesprek gaat over vacatureteksten maar ook met andere mensen over hun ervaring met betrekking tot het schrijven van goede vacatureteksten
  • Een nieuwsbrief die een aantal keer per jaar verschijnt met actuele informatie over het schrijven van vacatureteksten
  • 2x per jaar is er een besloten seminar waarbij stil wordt gestaan bij de laatste actuele trends en cijfers op het gebied van het schrijven van vacatureteksten

Wil je eerst kennismaken?

Eerst kennismaken? Daarvoor biedt de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie een gratis proeftraining aan. In 30 minuten geeft docent Martijn Hemminga je tips en advies voor het verbeteren van jouw vacatureteksten. Ook laat hij zien wat je onder andere kunt verwachten in de Kennisportal Vacatureteksten. Te denken valt hierbij aan snippets uit de 8 modules van de training, of delen uit insight video’s. Ook vertelt hij wat meer over de complete inhoud van de Kennisportal Vacatureteksten. Schrijf je hier direct in voor de gratis proeftraining Schrijven van vacatureteksten >>

kennisportal vacaturetekst vacatureteksten

Schaarste in de zorg. Hoe pak jij dit aan? [adv]

Donderdag 26 maart organiseert de Academie voor Arbeids­markt­communicatie alweer voor de vierde keer het succesvolle seminar Beter Werven in de zorg. Deze dag krijg jij direct tips om jouw werving in de zorg te optimaliseren.

Hoe pak je jouw wervingsproblematiek aan?

Of het nu gaat om een verpleegkundige, basisarts, psychiater of operatie-assistent, vacatures zijn steeds lastiger in te vullen. Medewerkers moeten hierdoor vaker extra diensten draaien en mogen soms in de zomer minder vakantie opnemen. Met alle gevolgen voor druk op de afdelingen en stijgen van het ongewenste verloop. Zorgwerkgevers moeten alles uit de kast halen om goede mensen te vinden en aan zich te verbinden. Maar op welke manieren kun je het beste jouw wervingsproblematiek aanpakken?

Beter werven op korte en (middel)lange termijn

Martijn Hemminga en Inge Beckers geven je in dit sectorseminar tips, inspiratie en verbeteringen voor jouw werving van nu en die van morgen en overmorgen. Want vandaag ervaar je al wervingsproblemen, maar die van (over)morgen zijn waarschijnlijk nog groter als je vandaag niet start met het aanpakken van de wervingsproblematiek van morgen. Aan de hand van cijfers, veel praktijkvoorbeelden en twee gastsprekers leer je hoe je jouw werving naar een hoger niveau kunt tillen.

Combitarief

Het seminar leent zich ideaal om samen met jouw collega HR, Recruitment of communicatie te volgen zodat jullie samen snel de werving van jullie organisatie voor nu en in de toekomst in deze schaarse doelgroep kunnen optimaliseren. Je profiteert dan ook nog eens van een speciaal combitarief. Schrijf dus snel samen met een of meerdere collega’s in. Gebruik bij inschrijving met een collega de actiecode combi-zorg en je ontvangt ieder 75 euro korting. Je betaalt €420,- in plaats van €495,- exclusief BTW.

Early Bird tarief

Bij inschrijving uiterlijk 3 maart ontvang jij 50 euro korting met de code eb-zorg en betaalt €445,- in plaats €495,- exclusief BTW voor jouw deelname aan dit seminar.

Schrijf je direct in voor het Seminar Beter werven in de zorg

Dus wacht niet langer en ga aan de slag om de wervingsproblematiek in de zorg een stap voor te blijven en kom naar het seminar Beter Werven in de Zorg. Je kan je hier direct inschrijven. Wil je eerst meer informatie? Kijk voor meer informatie en/of voor het downloaden van de factsheet op de website van de academie voor arbeidsmarktcommunicatie.

Zo blijf je als bureaurecruiter succesvol [adv]

De kandidaat is mondig en veeleisend. De druk op bureaus om vacatures snel en goed in te vullen blijft onverminderd hoog. Zet daarnaast de opkomst van marktplaatsen, recruitmenttechnologie, de Recruiterscode die in de maak is en zaken als de WAB en de Brexit, en het is duidelijk dat er wat te doen staat. Het is belangrijker dan ooit om de beste kandidaat als eerste te vinden, bereiken en verleiden. Hoe zorg je er in deze tijd vol verandering voor dat je succesvol bent en blijft?

Het Werf& Jaarcongres voor Bureaurecruiters

Het Werf& Jaarcongres voor Bureaurecruiters (powered by RecruitNow) op 28 januari 2020 is hét event voor recruitment professionals werkzaam bij detacheerders, werving & selectiebureaus, uitzendbureaus, executive search bureaus of als zelfstandige.

Onder leiding van dagvoorzitter Wim Davidse (Dzjeng) en met keynotes van Steven Gudde (Olympia), Dinette Koolhaas (Kelly Services), Caroline Pols (Up in Business) en Geert-Jan Waasdorp nemen we jullie mee in hoe je als (bureau)recruiter succesvol blijft en in staat bent mee te bewegen in deze tijd van verandering. Daarnaast heb je de keuze om break-out sessies te volgen. Laat je inspireren door Recruitment Heroes (bedrijven en professionals die het net even anders doen en daarmee zeer succesvol zijn), leer over de succesvolle toepassing van Data & Innovatie en weet hoe jij je het beste kunt voorbereiden op de Trends & Ontwikkelingen die (gaan) spelen.

Zorg dat je erbij bent! Meld je direct aan en profiteer tot 15 november nog van het very early bird tarief van € 295.

Dé oplossing voor perfect wervende vacatureteksten! [adv.]

Wat houdt de Kennisportal Vacatureteksten in?

De Kennisportal Vacatureteksten is een altijd toegankelijke online tool waarmee je 24/7 je vacatureteksten kunt perfectioneren. Er zijn acht modules, waarin je de essentie de essentie, de randvoorwaarden, de inhoud en de deelbaarheid van vacatureteksten leert. De lesvideo’s van docenten Martijn Hemminga en Mariska Smits leren je hoe je de perfecte vacatureteksten kunt schrijven en waarom dat belangrijk is. Elke les eindigt met een kleine quiz om je kennis te toetsen. Daarnaast kun je in de Kennisportal Vacatureteksten altijd de nieuwste artikelen lezen over vacatureteksten. Ook kun je de vacature-toolkit inzetten om vacatureteksten te onderzoeken op je werk. Dit zorgt uiteindelijk dat je kwalitatief betere sollicitaties binnenkrijgt.

Hoe kan de Kennisportal Vacatureteksten je werving vooruit helpen?

Niet iedereen snapt het belang van vacatureteksten. Zo bleek uit ‘De Stand van Werven 2020‘ dat het verbeteren van de vacatureteksten vergeleken met 2018 met 22% is gedaald (!). De vacaturetekst is de eerste indruk die een kandidaat van jouw organisatie krijgt en ook een begin om het gesprek met de kandidaat aan te gaan. Een goede vacaturetekst kan de juiste kandidaat dus ook overhalen om te solliciteren en is daarmee een belangrijke punt in de candidate journey. Door tijdsgebrek en prestatiedruk kan het moeilijk zijn om tijd te nemen voor goede vacatureteksten. De Kennisportal Vacatureteksten kan daarmee helpen om in korte tijd grote stappen te maken.

Hoe werkt de Kennisportal Vacatureteksten?

De Kennisportal Vacatureteksten is helemaal online. Het kost slechts 295 euro en waarvoor je 1 jaar lang toegang tot de portal krijgt. Op dit moment krijg je bij inschrijving in 2019 tot eind 2020 toegang. Je krijgt nu dus ruim 1 maand langer toegang. Zowel de lessen, artikelen als de toolkit zijn altijd up to date volgens de laatste ontwikkelingen. In november wordt een webinar georganiseerd en kun je de Kennisportal Vacatureteksten combineren met een offline workshop Schrijven van vacatureteksten, die op 28 november weer begint. De Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie is met meer dan 50 trainingen dé opleider op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie en recruitment. Wil je vrijblijvend kennis maken? Meld je dan aan voor de gratis 3 minute masterclass Vacatureteksten.

Meer weten?

Wil je meer weten over het schrijven van goede vacatureteksten? Je kunt ons contacten via: vacatureteksten@arbeidsmarktcommunicatie.eu en tel. 088-73088. Klik hier voor meer informatie over de Kennisportal Vacatureteksten.