Randstad gaat samenwerking aan met studentenplatform Minite.works

De samenwerking met Randstad markeert een belangrijk punt in de verdere groei van Minite. De start-up, oorspronkelijk begonnen als freelance-platform voor studenten, begreep de behoefte onder jongeren om al tijdens hun studie gekoppeld te worden aan relevante bedrijven. Het bedrijf begeeft zich daarom al jaren in het Rotterdamse startup-ecosysteem en wist dankzij deze positie de behoefte van jongeren te koppelen aan de vraag naar talent onder start-ups. Het partnership met een bedrijf als Randstad benadrukt dat hun innovatieve bedrijfsconcept ook gevestigde partijen meerwaarde biedt, aldus co-founder Micky Chen.

‘Dankzij hiring-praktijken als anoniem, data based hiring, kunnen wij talent aantrekken onder de jongere generaties.’

‘Dankzij onze connecties met universiteiten en onze unieke hiring-praktijken, zoals anoniem, data based hiring, dat iedere sollicitant een gelijke kans biedt, kunnen wij talent aantrekken onder de jongere generaties die nu de arbeidsmarkt betreden. Onlangs wonnen we hiervoor nog de 010 Inclusief Award, uitgereikt door de Sociaal Economische Raad (SER) en Gemeente Rotterdam.’

Slinger richting succes

‘In het bruisende Rotterdamse ecosysteem dat getekend wordt door verbindende evenementen, zoals het Upstream Festival, kunnen wij de nodige connecties leggen met start-ups en jongeren verbinden met innovatieve bedrijven’, aldus Chen. ‘Dit heeft ons bedrijf een onmisbare slinger richting succes gegeven. Met het partnership met Randstad beginnen wij nu aan een nieuw tijdperk waarin we onze diensten aan een nog bredere selectie van bedrijven kunnen aanbieden.’

‘Met het platform van Minite kunnen we nog effectiever zijn in het verbinden van studenten met passende kansen.’

Mara de Vries, Campus Recruiter bij Randstad: ‘Wij geloven dat iedereen een uniek talent meebrengt. Wij willen dé werkgever worden waar iedereen wil werken, ongeacht waar je vandaan komt, van wie je houdt, hoe oud je bent of waar je in gelooft. We willen samen groeien naar een meer diverse organisatie. En dat begint natuurlijk bij de werving van onze nieuwe collega’s. Daarom zien we de samenwerking met Minite als een waardevolle kans. Met het innovatieve platform van Minite en hun inclusieve selectiemethodes, kunnen we nog effectiever zijn in het verbinden van studenten met passende kansen.’

16.000 studenten

Om nieuwe connecties met potentieel waardevolle partners te vinden, zullen zowel Randstad als Minite aanwezig zijn op Upstream Festival 2024. Het partnership, dat voor een jaar vaststaat, zal de zichtbaarheid van Randstad vergroten onder de pool van ruim 16.000 hbo- en wo studenten in de database van Minite door middel van meerdere initiatieven. Een groot deel van deze pool bestaat uit Gen Z’ers, een doelgroep die Randstad graag effectief bereikt en via Minite gericht kan aanspreken.

Lees ook

Creative Branding Agency Mosquito sluit zich aan bij the HERD

Op de avond van 4 april vierde Mosquito samen met illusionist Steven Kazan het begin van het achtste jaar van het bureau met een themafeest genaamd “Magic 8”. Het evenement was niet alleen een verjaardag voor Mosquito, maar ook de opening van hun nieuwe kantoor in Breda en de start van een collectief nieuw hoofdstuk samen met the HERD.

Samen met illusionist Steven Kazan vierde Mosquito donderdag een themafeest genaamd “Magic 8”.

Met klanten als Princess Traveller, Duo Penotti, Spotta en Inventum onder hun riem, is Mosquito al een serieuze speler in het veld van creatieve branding. De ambitie is om nog verder te groeien in vooral kwaliteit voor zowel klanten als medewerkers. ‘We hebben mooie en leerzame jaren achter de rug waarin we van marketingbureau naar branding agency zijn getransformeerd’, reflecteerde oprichter Koen Joosen tijdens het feest. ‘Nu zijn we klaar voor de volgende stap.’

‘DNA waar we blij van worden’

Met de aansluiting bij the HERD en de verhuizing van Etten-Leur naar Breda, krijgt Mosquito volgens hem meer ruimte ‘om onze eigen expertise verder uit te diepen, nog meer te prikkelen, maar kunnen we ook op breder niveau onze klanten ondersteunen.’ Ook Fabian de Jong, een van de oprichters van The HERD is blij met de recente toevoeging. ‘Mosquito bevat echt het culturele DNA waar we blij van worden bij the HERD. Ze vullen ons dienstenpakket perfect aan, want branding is onmisbaar voor onze collectieve groei en dat ontbrak duidelijk nog. Bijkomend voordeel is dat we naast Dordrecht en Rotterdam nu ook in Breda actief zijn.’

‘Wij zien onszelf als de samenwerkende delicatessenwinkels, niet de supermarkt.’

Met meer dan 45 getalenteerde experts binnen het collectief zet the HERD zich in om zijn voetafdruk in de branche verder uit te breiden. Door als collectief van boutique agencies hoge kwaliteit te bieden. ‘Wij zien onszelf als de samenwerkende delicatessenwinkels, niet de supermarkt’, vertelt mede-oprichter Alen Sirovica. ‘Zo krijg je de persoonlijke en passievolle samenwerking die je alleen ziet bij kleine bureaus, maar bieden we ook een breed scala aan expertises. De kracht van de kudde.’

Foto: team Mosquito.

Lees ook

Remote doet eerste overname met Belgische Easop, zodat aandelen geven makkelijker wordt

Remote, specialist in de opbouw, het beheer en de ondersteuning van internationale teams, heeft de overname van het van origine Belgische Easop afgerond. Dit bedrijf biedt dé compliance-oplossing voor bedrijven met internationaal talent om aandelenkapitaal toe te kennen en te beheren voor hun teams in meer dan 70 landen. Door deze overname wordt het voor klanten van Remote nog eenvoudiger om aandelen toe te kennen aan teamleden over de hele wereld.

Equity incentives zijn een belangrijk middel voor start-ups en andere bedrijven om talent aan te trekken en te behouden.

Dit soort zogeheten Equity incentives zijn een belangrijk middel voor start-ups en andere bedrijven om talent aan te trekken en te behouden. Maar als iemand in het buitenland woont, maken de complexiteit van belastingen, verschillen in effecten- en arbeidswetgeving, rapporteringsvereisten en andere factoren het vaak moeilijk en duur om aandelenpremies aan te bieden. Easop, opgericht in 2022 door Valentin Haarscher, Thierry Colsenet en Naël El Berkani, integreert met zogenoemde cap table-platforms zoals Carta om bedrijven in staat te stellen de naleving van aandelenplannen voor hun teams te automatiseren en beheren.

Easop biedt bedrijven de mogelijkheid om aandelenplannen op te zetten en te beheren voor werknemers en freelancers in meerdere landen, zonder tussenkomst van trage en dure externe juridische adviseurs. Door landspecifieke inzichten te verstrekken in typen aandelenopties, belastingen en andere relevante regelgeving, stelt het bedrijf andere bedrijven in staat om gegevensgestuurde beslissingen te nemen die zowel tijd als geld besparen. Daarnaast biedt het platform gepersonaliseerde en lokale voorlichting over aandelenkapitaal voor werknemers, inclusief lokale rapportageverplichtingen.

Competitieve beloningspakketten

Easop heeft eerder in totaal 3,5 miljoen dollar opgehaald bij investeerders als Partech Ventures, Boldstart Ventures, Kima Ventures, Cooley LLP en SemperVirens VC. De overname door Remote, de eerste voor dat Nederlandse bedrijf, moet Remote-klanten toegang bieden tot een uitgebreide reeks tools om competitieve beloningspakketten voor wereldwijd talent samen te stellen, zoals de ondersteuning van Easop voor wereldwijde aandelenbonussen, de Compensation Explorer van Remote met wereldwijde salarisbenchmarks, geïntegreerde loonadministratie, lokale gezondheids- en pensioenvoordelen, relocatiediensten en veel meer.

‘Voor talent van wereldklasse is de kans om te delen in het succes dat zij helpen creëren, een krachtige motivator.’

‘Voor het talent van wereldklasse dat door onze klanten wordt ingehuurd, is de kans om te delen in het succes dat zij helpen creëren, een krachtige motivator en een bewijs van hun waarde binnen de organisatie’, aldus Job van der Voort, CEO en medeoprichter van Remote. ‘De overname van Easop breidt de mogelijkheden op dit belangrijke gebied aanzienlijk uit, waardoor het een ideale eerste acquisitie voor ons bedrijf is. Dit markeert het begin van onze voortdurende strategie om ons platform te verbeteren door middel van interne en externe investeringen. We blijven op zoek naar nieuwe mogelijkheden om ons aanbod verder uit te breiden.’

Lees ook

 

ProRail kiest voor Media.Monks voor haar arbeidsmarktcommunicatie

De krapte op de arbeidsmarkt laat ook ProRail niet ongemoeid. Om een soepele doorstroming van het treinverkeer te kunnen verzorgen, staat het spoorbedrijf de komende jaren voor de uitdaging om nieuwe medewerkers aan te trekken. Van treinverkeersleiders tot elektrotechnici en van ICT-architecten tot technisch projectleiders.

De krapte op de arbeidsmarkt laat ook ProRail niet ongemoeid.

Samen met Marion de Vries (Employer Brand Builders) zal Media.Monks ProRail ondersteunen bij diverse vraagstukken, variërend van het bouwen van een sterk employer brand tot het direct werven voor concrete vacatures. Media.Monks neemt tijdens de ontwikkeling van de campagnes alle aspecten voor zijn rekening. Van strategie tot creatie en van conceptontwikkeling tot productie.

‘Model Crashes’

Het digitale bureau heeft een langdurige relatie met ProRail en was ook verantwoordelijk voor campagnes om de veiligheid op en om het spoor te verbeteren. Recent ontwikkelde Media.Monks nog de campagne ‘Model Crashes’ om beroepschauffeurs bewust te maken van de gevaren rondom spoorwegovergangen.

Tim Burggraaf, Manager Recruitment en Arbeidsmarktbenadering van ProRail, benadrukt: ‘Het is voor ons enorm belangrijk om ons werkgeversimago te versterken. Om de groeiende vraag naar vervoer per spoor mogelijk te maken, hebben wij nu en in de toekomst een grote wervingsopgave. Wij zijn daarom verheugd om onze samenwerking met Media.Monks voort te zetten. Het is niet alleen een uitstekende creatieve partner, maar we waarderen ook hun strategische kwaliteiten, gevoed vanuit de gedragswetenschappen.’

‘We waarderen ook hun strategische kwaliteiten, gevoed vanuit de gedragswetenschappen.’

Vanessa Hofland, Managing Director Nederland van Media.Monks: ‘Geweldig dat we na de veiligheidscampagnes nu ook invulling mogen geven aan het werkgeversmerk van ProRail. Dankzij onze eerdere samenwerking begrijpen we de organisatie goed en we kijken ernaar uit om onze samenwerking verder uit te bouwen.’

Lees ook

MrWork en Floyd & Hamilton slaan handen ineen

Een naadloze ervaring voor de kandidaat, over 3 verschillende fases heen. In de eerste plaats voorafgaand aan het bezoek op de werkenbij-site, daarna op de site zelf en dan ook nog eens ná het sitebezoek. Dat is een wens van veel werkgevers. Het Rotterdamse MrWork en het Amsterdamse Floyd & Hamilton slaan de handen ineen om dit voor hen mogelijk te maken.

‘Elke kandidaat landt vroeg of laat op je recruitmentsite.’

Dankzij deze samenwerking ontstaat een integratie tussen de werkenbij-site-SaaS-technologie van Floyd & Hamilton en de recruitment marketing automation software van MrWork. Ramses Serno (Floyd & Hamilton): ‘Een werkenbij-site is de basis van sterke employer branding en een goede recruitmentstrategie. Elke kandidaat landt vroeg of laat op je recruitmentsite en deze site maakt daarmee bijna altijd onderdeel uit van de candidate journey.’

Weinig actief werkzoekenden

In de huidige arbeidsmarkt – met weinig actief werkzoekenden en een lage sollicitatiebereidheid – is het voor veel werkgevers echter alsnog een uitdaging om de juiste kandidaat op je recruitmentsite te krijgen en daar te stimuleren om actie te ondernemen. Karlien Donders (Floyd & Hamilton): ‘Dat is dus precies waar we een mooie aanvulling zien van de technologie van MrWork, die wij voor klanten beschikbaar kunnen maken via ons eigen Hamilton CMS. Bij onze huidige klanten zoals Simon Loos, Aviko, Flynth en Praxis zien we hiervan al een positief effect en met deze samenwerking, en daardoor verdere integratie, wordt dit effect nog verder versterkt.’

De technologieën vullen elkaar perfect aan, zeggen beide partijen.

Kort gezegd: daar waar Floyd & Hamilton ervoor zorgt dat candidate journeys voor de gewenste doelgroepen beschikbaar zijn op de recruitmentsite, zorgt de recruitment marketing automation van MrWork ervoor dat je de juiste mensen bereikt en kandidaten jou als werkgever leren kennen buiten de recruitmentsite of op de juiste plek in de recruitmentsite landen. De technologieën vullen elkaar dus perfect aan, zeggen beide partijen. MrWork zorgt eerst voor traffic naar je werkenbij-site en zet deze om in reacties met leadgeneratie en -nurturing, terwijl Floyd & Hamilton het online platform faciliteert waar vanaf de reacties moeten binnenstromen.

Zelf aan de knoppen

Deze filosofie van technologische innovatie, controle teruggeven aan de werkgever en recruiters en recruitment marketeers die zelf aan de knoppen zitten, voorziet in een behoefte, aldus Mees van Velzen, oprichter en CEO van MrWork. ‘Dankzij de integratie van onze technologie met die van Floyd & Hamilton krijgen werkgevers veel meer grip op de hele candidate journey. Data worden uitgewisseld tussen de tools, waardoor je precies ziet wat er gebeurt voordat iemand op je site komt, wat iemand doet op je site en wat er daarna met deze potentiële kandidaat gebeurt. Zo kun je elke kandidaat een eigen journey op maat bieden, want je weet precies hoe ver iemand in het oriëntatieproces is en wat een logische vervolgstap zou zijn.’

‘Met deze samenwerking kun je elke kandidaat een eigen journey op maat bieden.’

MrWork en Floyd & Hamilton blijven twee losse organisaties, maar laten hun data en technologie optimaal samenwerken als een klant voor beide oplossingen kiest. Zo zie je in het MrWork-dashboard straks niet alleen het bereik en de clicks naar de landingspagina van je recruitmentcampagnes, maar ook wat dat oplevert op de werkenbij-site. Niet alleen de harde conversie (een sollicitatie) wordt gemeten, maar ook deelconversies als het instellen van een job alert of de start van een Whatsapp-gesprek. ‘Kortom, je hebt een compleet beeld van de prestaties van je recruitment marketing inspanningen’, aldus Van Velzen.

Pijplijn gevuld

Met dat complete beeld kun je gerichter bijsturen in je recruitmentmarketing-campagnes, de kandidaatreis verder verfijnen en/of personaliseren en de touchpoints automatiseren die nodig zijn om een kandidaat klaar te maken voor een gesprek, aldus Serno. ‘Uiteindelijk vul je je recruitment-pijplijn zo met meer en betere kandidaten, zonder daar extra tijd aan kwijt te zijn.’

‘Uiteindelijk vul je je recruitment-pijplijn zo met meer en betere kandidaten.’

Donders vult aan: ‘Dankzij deze samenwerking kunnen werkgevers hun candidate journey van begin tot eind inrichten en optimaliseren. Van eerste kennismaking met het werkgeversmerk tot de uiteindelijke sollicitatie. Het kan naadloos met elkaar integreren, zodat het in de toekomst ook mogelijk gemaakt wordt om nog meer automation toe te passen om de journey verder te personaliseren.’ Van Velzen, afsluitend: ‘Met deze samenwerking maken we het werkgevers makkelijker om zelfstandig het beste talent te werven tegen een scherpe cost-per-hire. We kijken uit naar de resultaten die onze klanten gaan neerzetten dankzij de integratie van onze technologie.’

Lees ook

Mployment Brands lanceert zichzelf als nieuwe groeiversneller voor uitzendbureaus

‘Er is door de impact van vergrijzing, verduurzaming en digitalisering steeds meer behoefte aan gespecialiseerd flexibel personeel. Voor uitzendbureaus liggen hier kansen, maar het bijhouden van deze razendsnelle ontwikkelingen en de steeds veranderende wet- en regelgeving is een enorme uitdaging’, ziet Matthijs Nagel. Als manager van het kersverse Mployment Brands denkt hij daarvoor een oplossing geformuleerd te hebben, die kortweg bestaat uit: kennis, kunde en kapitaal.

‘De razendsnelle ontwikkelingen en de steeds veranderende wet- en regelgeving bijhouden is een enorme uitdaging.’

Mployment Brands wil uitzendbureaus niet alleen uitgebreide inhoudelijke support gaan bieden op het gebied van data, software, backoffice, legal, marketing en sales, maar ook financieel mee investeren. ‘We willen bureaus met ambitie helpen om met alle ontwikkelingen mee te groeien. Dat doen we door met een inhoudelijke en financiële boost een ijzersterk fundament te leggen, zodat het bureau zich vervolgens kan focussen op zijn kracht: het recruiten en uitzenden van uitzendkrachten.’

Hoger niveau

Nagel ziet nu veel uitzendbureaus met groeiambities vastlopen. ‘Het is lastig om met een kleine, succesvolle onderneming een hoger niveau te bereiken’, zegt hij. ‘Dan ontbreekt het je aan kennis over de markt en je concurrentie en is het erg lastig de juiste keuzes te maken. Welke mensen neem je aan? Waar investeer je in? Het ontbreekt ze vaak ook aan geld en kennis van voldoende wet- en regelgeving waar ze aan moeten voldoen. Bij Mployment Brands hebben we de antwoorden. Zodat uitzendbureaus zorgeloos en succesvol kunnen groeien.’

‘Bij Mployment Brands hebben we de antwoorden. Zodat uitzendbureaus zorgeloos en succesvol kunnen groeien.’

Mployment Brands, dochteronderneming van software en service organisatie JEX, neemt via een minderheidsbelang van maximaal 15% een ondersteunende rol in zo’n bureau met ambitie, waarbij het als partner kennis en kunde deelt om uitzendbureaus te professionaliseren en groei te accelereren. Een mooie constructie, zo is de overtuiging van Nagel. ‘Mployment Brands geeft ze alles wat ze nodig hebben om verder te groeien. De bureaus behouden hun eigen karakter en regie, maar krijgen niet alleen een inhoudelijke en financiële boost, maar ook de ondersteuning van 300 specialisten uit verschillende vakgebieden.’

Matthijs Nagel (zittend), temidden van collega’s

Welke criteria hij daarbij hanteert? Nagel: ‘We hebben wel een aantal richtlijnen, maar in principe investeren we in alle uitzendbureaus die de potentie hebben én een sterke drive om te groeien.’

Lees ook

VOJB (Verliefd Op Je Bedrijf) wil wervingscampagnes minder op elkaar laten lijken

Werkgevers zijn niet echt gewend om zich origineel te onderscheiden bij recruitment. De noodzaak is er ook nooit echt geweest, zeggen ze bij VOJB (oftewel: Verliefd Op Je Bedrijf). Met als gevolg: ‘Wervingscampagnes lijken op elkaar, met saaie opsommingen van werkzaamheden en eisen. Bedrijven zijn onzichtbaar door veelal slaapverwekkende uitingen.’

‘Een goed en geloofwaardig verhaal is nodig om aandacht te trekken van geschikte kandidaten.’

En daarmee kom je volgens niet meer weg in tijden van krappe arbeidsmarkt, met enorme concurrentie en kandidaten die vacatures voor het uitkiezen hebben. Wat nodig is, zo zeggen ze, is: ‘een frisse, inspirerende kijk op recruitment. Met een goed en geloofwaardig verhaal waarmee je volop aandacht trekt van geschikte kandidaten. Wat leidt tot significant meer reacties en betere kandidaten. L.O.V.E. is de rode draad: Leuk, Onderscheidend, Verliefd makend en Effectief. Voor sprankelende wervingscampagnes met formidabele resultaten.’

L.O.V.E

Leuk’ trekt volgens het bedrijf aandacht en zegt iets over jou en jouw organisatie. ‘Het wordt zelden ingezet, maar is een uitstekende manier om op te vallen. En veelvuldig gedeeld te worden.’ ‘Onderscheidend’ moet vervolgens laten zien dat je anders bent dan al die anderen. ‘Je maakt het verschil, springt eruit en ontstijgt het grijze concurrentieveld.’

L.O.V.E. is de rode draad, zeggen ze zelf. Oftewel: Leuk, Onderscheidend, Verliefd makend en Effectief. Zie daar het recept waarmee VOJB (Verliefd Op Je Bedrijf) wervingscampagnes meer onderscheidend wil maken. Hoe pakt dat uit in de praktijk?

‘Leuk wordt zelden ingezet, maar is een uitstekende manier om op te vallen. En veelvuldig gedeeld te worden.’

‘Verliefd makend’ wil daarnaast zeggen dat je heel aantrekkelijk wordt voor kandidaten, zodat ze eerder geneigd zijn om voor jou te kiezen. ‘Laat zien waarom je interessant bent om voor te werken, geef bijvoorbeeld je medewerkers het woord. Zij zijn echt, geloofwaardig en tonen authentiek hun liefde en passie.’En ‘Effectief’ is ten slotte een keiharde randvoorwaarde, zegt het bedrijf. ‘Hoe leuk of aantrekkelijk je jezelf ook presenteert, onder de streep wil je gewoon de juiste kandidaten hebben. En die belofte lossen wij in.’ Gemiddeld realiseert VOJB een reactieratio van boven de 30%. ‘Zelfs op moeilijk vervulbare vacatures.’

Waardevolle verhalen

VOJB gaat naar eigen zeggen op zoek naar waardevolle verhalen in een bedrijf en vertaalt dit naar wervende recruitmentcampagnes. ‘Met scherpe focus op de doelgroep die je wilt bereiken. Daarom onderzoekt VOJB eerst waar potentiële werknemers gevoelig voor zijn. Wat pakt ze? Maar ook: 75% van werkend Nederland is latent zoekend. Spreek mensen al in hun oriëntatiefase aan en je bent concurrenten te snel af. Met die waardevolle input creëren we campagnepagina’s, videocontent en rake advertentiecampagnes op social media.’

Lees ook

Arbeidsbemiddelaar KlusHeeren gaat verder als ZilverWerkt

Arbeidsbemiddelaar ZilverWerkt richt zich op zowel gepensioneerde mannen als vrouwen die willen werken na pensionering op een manier die bij hun levensfase past. De focus ligt hierbij op werkplekken waar techniek, gastvrijheid en klantcontact centraal staan. KlusHeeren is al sinds 2007 actief en ZilverWerkt is in 2021 gestart onder dezelfde holding.

Nieuw logo

Met de aanzienlijke groei van KlusHeeren in de afgelopen jaren, is de behoefte aan een visuele professionalisering op de markt toegenomen. ZilverWerkt heeft gekozen voor een nieuw logo, waarin de letter ‘W’ de diverse levenslijnen van individuen symboliseert.

ZilverWerkt helpt grote en kleine organisaties met het vinden van geschikte doorwerkers voor parttime functies. Door rekening te houden met de wensen van beide partijen, brengt ZilverWerkt succesvolle verbindingen tot stand tussen gepensioneerden en opdrachtgevers. De vernieuwde identiteit versterkt deze mogelijkheid, waardoor de organisatie nog doeltreffender kan bemiddelen tussen beide partijen.

Volgende stap

Chantall Olthoff, Managing Director bij ZilverWerkt: ‘Door het herdefiniëren van onze visuele identiteit, zetten we de volgende stap in het verder professionaliseren van onze organisatie naar de markt toe. In onze herpositionering leggen we de nadruk op het aanspreken van zowel gepensioneerde mannen als vrouwen en in het waarborgen van de authentieke waarden die onze eigen mensen koesteren.’

‘Het is onze missie om werken na pensionering in Nederland te normaliseren.’

Het is onze missie om werken na pensionering in Nederland te normaliseren, zegt ze. ‘En dit vormt de drijvende kracht achter dit rebranding-project. We streven ernaar om succesvolle verbindingen tot stand te brengen tussen organisaties en gepensioneerden. Het in kaart brengen van de wensen en behoeften van beide partijen, en het oprecht naar elkaar luisteren, staat hierbij centraal. Met deze herziene identiteit bieden we een vertrouwde omgeving voor iedereen die deel uitmaakt van het ZilverWerkt-verhaal.’

Lees ook

Moederbedrijf Olympia komt met nieuwe naam én nieuw label

De volledige potentie van werk benutten. Dit is de purpose van het moederbedrijf van Olympia, Ennea, VAPRO, &iedereen en STOC, dat vandaag haar nieuwe identiteit onthult, en daarvoor de naam dyo people solutions lanceert.

&iedereen draagt bij aan het bevorderen van gelijke arbeidsmarktkansen voor iedereen.

Samen met die nieuwe naam vindt ook de officiële lancering plaats van &iedereen, een label dat zich met een team van gecertificeerde PSO-adviseurs toelegt op het duurzaam begeleiden van mensen met een grote afstand tot de arbeidsmarkt naar werk. Onder leiding van directeur Cees Verkuyl draagt &iedereen bij aan het bevorderen van gelijke arbeidsmarktkansen voor iedereen.

Dyo betekent twee

De nieuwe naam van het moederbedrijf (voorheen: Arnold Participaties) betekent ’twee’ in het Grieks, en weerspiegelt volgens het bedrijf ‘de twee unieke kenmerken van de dochters: ondernemerschap en impact.’ Dyo zegt te streven naar een samenleving waarin al het werk maatschappelijke impact heeft. ‘Wij zijn ervan overtuigd dat we dit bereiken als we werk inzetten als een middel om de maatschappelijke kernvraagstukken van nu en de toekomst aan te pakken’, aldus Dimitri Yocarini, CEO van zowel dyo people solutions als Olympia.


De groei van dyo people solutions omvat overigens ook de recente overname van VAPRO, opleider en detacheerder in de procesindustrie en STOC, het opleidingsinstituut voor zorg & welzijn. Deze dochters versterken de dyo-groep verder op het gebied van duurzaam opleiden en detachering.

Lees ook

Screeningsbedrijf Validata overgenomen door Amerikaanse soortgenoot DISA

Validata, opgericht in 2009, voert voor Nederlandse en buitenlandse werkgevers tienduizenden screenings per jaar uit. De overname van het bedrijf is voor het Amerikaanse DISA de tweede grote internationale overname binnen 9 maanden. Validata blijft met haar hoofdkantoor actief vanuit Amsterdam en blijft werken volgens de Europese wetten met betrekking tot gegevensbescherming. Alle gegevensverwerking vindt plaats in Europa en gegevens worden uitsluitend opgeslagen op servers binnen de EU.

De overname van Validata is voor het Amerikaanse DISA de tweede grote internationale overname binnen 9 maanden.

Validata helpt sinds 2009 organisaties bij het maken van meer duurzame beslissingen middels online screening oplossingen. De slimme software zorgt voor een snelle en efficiënte screening en een optimale candidate experience. Validata Group was als screeningsbedrijf al actief voor meerdere internationaal georiënteerde bedrijven en heeft ook al een kantoor in Stockholm. Het Amerikaanse DISA voert wereldwijd jaarlijks meer dan 5 miljoen screenings uit voor een breed scala aan bedrijven en organisaties. Onder hen is een behoorlijk aantal Fortune 500-bedrijven.

‘Deze overname markeert een belangrijke mijlpaal in onze bedrijfsgeschiedenis’, aldus Harm Voogt, Managing Director en (mede)oprichter van Validata. ‘Onze dienstverlening blijft groeien en wordt steeds internationaler. Door deze strategische stap kunnen wij die internationalisering voor onze klanten nóg beter vormgeven en dat was precies waar wij naar op zoek waren. Samen met DISA streven we naar het versterken van onze nationale- en internationale marktpositie en het blijven verbeteren van de toegevoegde waarde die we onze klanten bieden.’

‘We zijn verheugd dat we deze samenwerking zijn aangegaan’, voegt Suzie Rurode, President International van DISA, toe. ‘Validata’s geavanceerde technologie en managementteam sluiten perfect aan bij onze visie. Wij zien deze overname als veel meer dan alleen een uitbreiding; het is een samensmelting van krachten die de benadering van internationale screening gaat herdefiniëren. Het zal gezamenlijk nog makkelijker worden om meerwaarde te creëren voor onze klanten.’

Lees ook:

RecruitMens opent nu ook bureau in Eindhoven

RecruitMens, een recruitmentorganisatie met een sterke focus op de combinatie recruitmentmarketing en ouderwets speurwerk, is per 1 maart 2024 ook gevestigd in Eindhoven. ‘Met dit nieuwe kantoor streven we ernaar om nog meer waarde toe te voegen aan onze opdrachtgevers door hen te helpen bij het vinden van het beste talent en het versterken van hun positie op de arbeidsmarkt’, aldus oprichter en eigenaar Maarten van Steenbergen.

‘Of het nu gaat om start-up of middelgroot bedrijf, iedereen wordt met open armen ontvangen.’

RecruitMens werkt al vanuit een kantoor in Veenendaal. In een tijd waarin de arbeidsmarkt zeer concurrerend is, wil het recruitmentbureau zich onderscheiden door laagdrempelig en echt contact te bieden aan zowel opdrachtgevers als kandidaten. Van Steenbergen: ‘Of het nu gaat om een kleine start-up of een middelgroot bedrijf, iedereen wordt met open armen ontvangen.’

Verborgen talenten

De aanpak is gericht op het optimaal onder de aandacht brengen van organisaties bij werkzoekenden en verborgen talenten. ‘Wij geloven in het vertellen van jouw verhaal en het communiceren van jouw drijfveren, om zo de perfecte match te vinden tussen werkgever en werknemer.

Of je nu behoefte hebt aan interim recruitment vanuit je organisatie of snelle werving & selectie: de huidige arbeidsmarkt vraagt om een strategisch plan van aanpak. Toch kennen deze twee klantwensen wel degelijk verschil, aldus Van Steenbergen. ‘Op zoek naar die ene onvindbare professional die naadloos aansluit op de organisatie en het functieprofiel? Interim recruitment en recruitment marketing zijn dan een absolute must. De nadruk ligt duidelijk op de werkgeversidentiteit en naamsbekendheid van jouw organisatie in de arbeidsmarkt. Is de openstaande functie minder uniek en snelheid vereist? Dan hanteren we een werving & selectie-traject zonder al te veel poespas. De nadruk ligt nu minder op de werkgever en meer op de vacature.’

Zoeken, aanspreken én vasthouden

Zoeken, aanspreken én vasthouden. Dat is kort gezegd wat RecruitMens doet, zegt Van Steenbergen, die het bureau in 2019 startte, na een loopbaan van 15 jaar in de arbeidsbemiddeling. In plaats van werkzoekenden aan te bieden bij opdrachtgevers, is zijn levensdoel nu naar eigen zeggen ‘om zijn opdrachtgevers zichtbaar te maken op de arbeidsmarkt.’ En nu dus ook in de regio Eindhoven.

Lees ook

Wéér nieuw marketingbureau voor werkgevers: Twenty Two

Het wordt steeds drukker in de wereld van recruitment marketing. Deze week zag nóg een bureau het daglicht: Twenty Two, onderdeel van het ecosysteem van The Works, de organisatie achter onder andere YoungCapital. ‘De arbeidsmarkt verandert en de vragen van werkgevers veranderen mee’, aldus Slaven Mandic, een van de oprichters van het bureau. ‘Nu de arbeidsmarkt krimpt, en kandidaten steeds vaker ruime keuze hebben, speelt het werkgeversmerk een steeds bepalendere rol. Het goed positioneren, vormgeven en vermarkten van dat werkgeversmerk; dat gaat het verschil maken.’

Slaven Mandic

Nathan Kroes gaat samen met Mark Schoones de directie van het nieuwe bureau vormen, dat zijn intrek neemt in het hoofdkantoor van The Works in Hoofddorp. Kroes was eerder onder meer commercieel verantwoordelijk voor het jobboards-portfolio van The Works, waaronder Jobbird.com, Uitzendbureau.nl en StudentJob. En nu gaat hij dus aan de slag bij een nieuw full service bureau. Kroes: ‘We willen merken helpen met de volledige keten; van employer branding tot het schrijven en verspreiden van vacatures en het bouwen van werkenbij-platformen. Allemaal bouwend op onze kennis van de arbeidsmarkt.’

Alle stationnetjes

Jarenlang heeft hij naar eigen ‘van dichtbij gezien waar het mis gaat bij werkgevers. Van gebrekkige vacatures tot ineffectieve distributie van campagnes.’ Dat kan allemaal veel beter, zegt hij. ‘Maar dat zie je alleen als je alle stationnetjes, van recruitment tot onboarding, goed kent.’

Mark Schoones

Mark Schoones zal binnen Twenty Two verantwoordelijk worden voor strategie en creatie. Voor hem is het de eerste stap na het leiden van zijn vorige bureau MIX. ‘Na de verkoop van MIX, ben ik vrij clichématig op zoek gegaan naar wat ik écht belangrijk vind in m’n werk. Na veel gemijmer kwam ik tot ‘Mensen’. En na 1 gesprek met Slaven en Nathan wist ik; dit is wat ik moet gaan doen. Iedereen zoekt goede mensen. Maar het vinden van die mensen is een specialisme op zich. Dat had ik hier snel genoeg door.’

‘Tof en waardevol’

Schoones benadrukt de bijzondere concurrentiepositie die zijn nieuwe bureau heeft. ‘Doordat we hier zo dicht op al die mooie mensenmerken zitten, van jobboards tot recruitment, overzien we de arbeidsmarkt in de meest brede zin van het woord. De hoeveelheid kennis en data die we kunnen verwerken in marketingstrategieën is uniek. Werkgevers vanuit die kennis helpen met hun marketinguitdagingen, is gewoon heel tof en waardevol.’

Lees ook