Hoe maakt employability organisaties sterker? Leer het op 24 maart

Wat levert investeren in employability op? En hoe kan employability een organisatie gezond houden? Daarover vindt 24 maart in Rotterdam een congres plaats.

Dit zogeheten Jaarcongres Employability wordt georganiseerd door Intelligence Group en Steam. Het congres vindt plaats in het Rotterdamse Erasmus Centre for Entrepreneurship. Het programma biedt plaats aan toonaangevende sprekers, nieuwe wetenschappelijke inzichten en inspirerende discussies. Het uitgangspunt van de dag: Enjoy Employability.

Jaar van employability

‘2015 wordt het jaar van employability’, zegt Geert Jan Waasdorp, ceo van onderzoeks- en adviesbureau Intelligence Group. ‘Automatisering, nieuwe wetgeving en veranderende behoeften van werknemers maken het noodzakelijk dat werkgevers slim omgaan met de inzetbaarheid van hun medewerkers.’

In-, door- en uitstroom

Volgens Hans Kroonen, client director van arbeidsmarktcommunicatiebureau Steam gaat het niet alleen om instroom van nieuw talent, maar vooral om mobiliteit binnen de organisatie en uitstroom naar de arbeidsmarkt. Dat maakt een organisatie voorbereid op de toekomst. ‘Hoe kan employability organisaties sterker, stabieler en creatiever maken? Waarom is het noodzaak daarin te investeren? Die vragen worden tijdens Enjoy Employability beantwoord.’

Best passende toekomst

Op de dag komen vragen aan de orde als: hoe faciliteert ABN Amro talentontwikkeling van haar medewerkers? Hoe stoomt het ministerie van Defensie personeel klaar voor een carrière na Defensie? En hoe biedt PurpleHRM door middel van strategische personeelsplanning de best passende toekomst aan iedere werknemer? Daarnaast verschaft HR-hoogleraar Rob Vinke de nieuwste wetenschappelijke inzichten in het employability-denken en vinden er groepsdiscussies plaats. Kortom, ‘concrete voorbeelden en praktische inzichten die direct inzetbaar zijn – daar gaat het om’, aldus de organisatie.

logo Enjoy Employ

Meld je nu aan

Wil je weten wat een investering in employability voor jóúw organisatie kan betekenen? Meld je dan nu aan via www.enjoyemployability.nl of eventbrite.

Data driven vacatureteksten door Voor Tekst en Intelligence Group [adv]

Wat zijn op dit moment kritische wervingsfactoren voor je doelgroep? Hoe zorg je dat je doelgroep in beweging komt? Wat zijn de meest gewenste arbeidsvoorwaarden? Voor goede arbeidsmarktcommunicatie zijn de antwoorden op deze vragen onmisbaar. Daarom is Voor Tekst, het tekstbureau voor arbeidsmarktcommunicatie, een samenwerking aangegaan met onderzoeks- en adviesbureau Intelligence Group.

Wervingsadviezen

Bij diverse vormen van arbeidsmarktcommunicatie maken de tekstschrijvers van Voor Tekst gebruik van de wervingsadviezen van Wervingswereld.nl. Wervingswereld is een product van Intelligence Group. De adviezen zijn gebaseerd op het Arbeidsmarkt GedragsOnderzoek (AGO). De wervingsadviezen geven onder andere een up-to-date inzicht in de beweegmotieven en pullfactoren van de doelgroep. De tekstschrijvers van Voor Tekst vertalen deze factoren in arbeidsmarktcommunicatie zoals vacatureteksten en teksten voor werkenbij-websites om zo de communicatie te optimaliseren.

Praktijkvoorbeeld

Een IT’er met 3 tot 5 jaar werkervaring en hbo-/wo-werk-en-denkniveau is zeer gewild en tegelijkertijd schaars op de huidige arbeidsmarkt. Een wervingsadvies van Wervingswereld brengt in beeld dat flexibele werktijden voor deze doelgroep erg aantrekkelijk zijn en daarom een onmisbare secundaire arbeidsvoorwaarde in een wervende vacaturetekst. Kijkend naar een verzorgende op mbo-/hbo-werk-en-denk-niveau blijkt dat het beter is om de reiskostenvergoeding hoog op het lijstje van arbeidsvoorwaarden te vermelden.

In de huid van de doelgroep

Voor Tekst Nicol Tadema‘Actueel inzicht in de pullfactoren, beweegredenen maar zeker ook de hobby’s en interesses van de verschillende doelgroepen maken het mogelijk om nog verder in de huid te kruipen van de doelgroep van onze opdrachtgevers’, zo vertelt Nicol Tadema, eigenaar en tekstschrijver van Voor Tekst. De samenwerking met de Intelligence Group zien we dan ook echt als een verrijking van onze dienstverlening voor corporates, intermediairs en jobmarketeers’.

IG Geert Jan Waasdorp‘De sleutel van goede arbeidsmarktcommunicatie en recruitment is gelegen in het verleiden van de doelgroep. Dat kun je alleen doen door je goed in te leven en de juiste snaar te raken. Het gaat om de toon van de boodschap en de inhoud van de tekst. De sleutel van wervingssucces is een goede wervingstekst.‘ aldus Geert-Jan Waasdorp, oprichter en CEO Intelligence Group.

Tijdelijk 10 % korting op de Beste Vacaturetekst

Om het samenwerkingsverband tussen Voor Tekst en Intelligence Group te vieren, is er een speciale actie: wie vóór 15 april aanstaande een Beste Vacaturetekst laat schrijven door Voor Tekst profiteert van 10 % korting. Een Beste Vacaturetekst is een vertaling van een functieprofiel naar een wervende vacaturetekst, inclusief een wervingsadvies (t.w.v. € 250,-) van Wervingswereld / Intelligence Group. De 10 % korting betekent dat de vacaturetekst + wervingsadvies € 360,- kost in plaats van de gebruikelijke € 400,-.

Meer informatie over de actie: www.voortekst.nl/actie-ig.

Over Voor Tekst

Vologo_voortekst_new-01or Tekst is een tekstbureau gespecialiseerd in het schrijven van teksten voor arbeidsmarktcommunicatie. Hierbij valt te denken aan vacatureteksten, websiteteksten voor werkenbij-sites en e-mailtemplates. Met de doelgroep als uitgangspunt worden authentieke en aansprekende teksten geschreven. Ook optimalisatie van teksten voor de vindbaarheid door zoekmachines is bij onze tekstschrijvers in goede handen. Voor Tekst bestaat sinds 2011 en werkt hoofdzakelijk voor corporate organisaties, intermediairs en jobmarketeers.

Over Intelligence Group

IG! wil een bijdrLogo IGage leveren aan het verkleinen van de kloof tussen vraag en aanbod op de arbeidsmarkt. Wij willen nationaal en internationaal, toonaangevend en normbepalend te zijn op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie en recruitment. We willen daarmee werkgevers helpen effectiever en efficiënter te werven en werknemers helpen hun positie op de markt te verbeteren.

 

Hoe vertaal je arbeidsmarktkennis door in arbeidsmarktperspectief? [adv]

Beweging begint bij perspectief! Als je een kansrijke en haalbare stip op de horizon zet, kan iedereen binnen 12 maanden aantrekkelijk zijn op de arbeidsmarkt. Daarvoor heb je wel de juiste arbeidsmarktkennis nodig. Op 16 maart 2015 start de Leergang ‘Arbeidsmarktperspectief door arbeidsmarktkennis’ van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie. (meer…)

Leergang Arbeidsmarktcommunicatie start donderdag 26 maart [adv]

Arbeidsmarktcommunicatie speelt een essentiële rol bij het verbinden en aantrekken van de juiste medewerkers. Met de juiste aanpak versterkt u de HR- en organisatiedoelstellingen. (meer…)

Leergang Arbeidsmarktperspectief door arbeidsmarktkennis start 4 maart [adv]

Na het eerste succes in het najaar van 2014, start woensdag 4 maart 2015 de tweede editie van de Leergang Arbeidsmarktperspectief door arbeidsmarktkennis. In deze leergang leren arbeidsmarktprofessionals om arbeidsmarktinformatie om te zetten in arbeidsmarktperspectief voor eigen/potentiële medewerkers en/of opdrachtgevers. (meer…)

Carerix Roadshow 2014 – Marktkansen en Trends

Na de zeer succesvolle roadshow van 2013 met ruim 400 bezoekers organiseert Carerix op 27 november de Carerix Roadshow 2014 in het Postillion te Bunnik. Centraal staan de ontwikkelingen in de industrie en de roadmap van Carerix. Samen met de Carerix partners worden de diverse onderwerpen tot in detail belicht in parallelsessies. Ook is er weer een marktplaats waar u uw collega’s uit de branche, de Carerix partners en de medewerkers van Carerix uitgebreid kunt spreken.

Marktkansen en trends

Spreker: Geert-Jan Waasdorp – Intelligence Group

In deze plenaire sessie schetst Geert-Jan Waasdorp van Intelligence Group de actuele ontwikkeling en de trends in de werving & selectie en detacheringsindustrie. Inzichten in de veranderende Candidate Journey, risico-inschattingen als mede nieuwe business modellen voor bureaus, zoals RPO’s en nieuwe marktplaatsen. Uiteraard onderbouwd door cijfers en vertaald in heldere en prikkelende stellingen.

Roadmap Carerix 2014/2015

Spreker: Arco Westbroek – Carerix

Carerix werkt nauw samen met klanten, onderzoeksbureaus en industrie journalisten om de trends te duiden en deze om te zetten in ondersteunende functionaliteit voor onze industrie. In deze plenaire sessie wordt de Carerix Roadmap toegelicht en getoond welke nieuwe functionaliteit beschikbaar is gekomen in 2014 en welke nieuwe functionaliteit u kunt verwachten in 2015.

 

Schrijf u direct in en reserveer uw plekje voor de sessies die u zeker niet wilt missen.

Hoe bereik je talentvolle studenten? – de voorwaarde voor effectief talentmanagement

Webinar: maandag 27 oktober 2014

Hoe bereik je talentvolle studenten?

Dat klinkt makkelijker dan het is. Om de juiste selectie te maken moet je goed weten wat je doel is, wat je wilt bereiken. En vervolgens wie je daarvoor wil bereiken, welke doelgroep het beste aansluit bij je vacature profiel, traineeship of event. In dit webinar wordt stil gestaan bij:

  • Het bereiken van econometristen
  • Bèta studenten schaars, is dat zo?
  • Is Campus recruitment echt zo tijdrovend?

Krijg tips en deel je ervaring met campus recruiters en talent managers tijdens het webinar om nog beter die schaarse doelgroep te bereiken waar je naar op zoek bent.

Deelname is gratis
Schrijf je in voor het webinar “hoe bereik ik talentvolle studenten”
Datum:
27 oktober 2014
Tijd:
13:00 – 14:00 uur

Het webinar wordt verzorgd door Stefan van Eerde, partner bij Direct Students en talentmanager Jordy Veth van NN-Group (voorheen Nationale Nederlanden) met input van Geert-Jan Waasdorp, directeur van Intelligence Group.

Talentmanagers en (campus)recruiters van harte welkom!

Jij komt toch ook naar Digitaal-Werven 2014?

Digitaal-Werven is al 8 jaar lang het event over the candidate experience in Nederland. Dit jaar staat 7 oktober geheel in het teken van leuke, leerzame, lezingen en clinics. Vorig jaar gaf 97% van de bezoekers aan iets geleerd te hebben, in 2012 zelfs 100%.

Nu de rookwolken van de crises optrekken, staat het updaten, verbeteren of geheel vernieuwen van de eigen recruitmentsite hoog in de prioriteitenlijst. De afgelopen maanden zijn verschillende nieuwe en verbeterde websites op de markt gekomen, zoals workingatbooking.com, manpower en http://www.werkendoejebij.nl/.

Op het Digitaal-Werven event delen verschillende bedrijven die zeer succesvol zijn op recruitment hun verhaal. Zo vertelt AS Watson (o.a. Kruidvat) hoe ze grote volumes verwerken, Enexis hoe ze die gewilde techneut vinden en Call Centre Arvato hoe ze tonnen besparen door met het slim inzetten van techniek het verloop extreem te beperken. Schrijf je snel in, want dit jaar zijn we zeker uitverkocht!

Kijk voor meer informatie op: www.digitaal-werven.nl/event