Detacheringsbureau Talent&Pro uit Utrecht heeft twee nieuwe programma’s gelanceerd: Next Career en Switch Career. Beide proposities bieden professionals met werkervaring in de financiële dienstverlening en daarbuiten de kans om hun carrière in een stroomversnelling te brengen. Talent&Pro breidt daarmee zijn bijna 25 jaar oude dienstverleningsformule van opdrachten, opleidingsmogelijkheden en carrièrecoaching verder uit naar een nieuwe doelgroep.
Next en Switch Career
‘Next Career‘ is een per kandidaat op maat gemaakt programma dat professionals met ervaring in de financiële dienstverlening de mogelijkheid biedt om hun loopbaan naar een hoger niveau te tillen. Bij Talent&Pro krijgen deze ‘zij-instromers’ de kans zichzelf verder te ontwikkelen via detacheringsopdrachten bij allerlei opdrachtgevers. Door op verschillende projecten te werken, kunnen zij hun expertise verbreden en verdiepen, terwijl ze in korte tijd verder bouwen aan een ijzersterk cv.
Switch Career wil ‘opnieuw-beginners’ een kans bieden hun professionele carrière nieuw leven in te blazen.
‘Switch Career‘ is speciaal ontworpen voor professionals met werkervaring buiten de financiële dienstverlening die hun carrière een nieuwe wending willen geven. In een intensief programma inclusief onboarding en zogeheten Wft-training worden deelnemers ondergedompeld in de wereld van banken, verzekeraars, pensioenorganisaties en overheid. Switch Career wil ‘opnieuw-beginners’ zo een uitgelezen kans bieden hun professionele carrière nieuw leven in te blazen.
Inspelen op ontwikkelingen
Met de nieuwe programma’s speelt Talent&Pro in op marktontwikkelingen, aldus operationeel directeur Eric van Diest: ‘Bij vrijwel al onze opdrachtgevers is verandering op komst. Dat is vaak een gevolg van wetgeving, zoals de Wet toekomst Pensioenen, of technologische ontwikkelingen als kunstmatige intelligentie. Daarnaast zien we kansen om de overheid te versterken en een bijdrage te leveren aan de energietransitie. Met de nieuwe programma’s leiden we specialisten daarvoor op, in domeinen als business change management, data, IT en het actuariaat. Ik ben trots dat we organisaties hiermee verder kunnen helpen bij de grote én kleine transities van onze tijd.’
‘Ik ben trots dat we organisaties hiermee verder kunnen helpen bij de grote én kleine transities van onze tijd.’
Initiatiefnemer en Unit Manager Business Change Management Leroy Chaigneau vergelijkt het Switch Career-programma met een snelkookpan vol ontwikkeling: ‘In zeer korte tijd doen deelnemers enorm veel nieuwe kennis en vaardigheden op. Zowel op de werkvloer bij onze opdrachtgevers als in het klaslokaal van onze Academy ontdekken ze alles over de complexe uitdagingen van deze dynamische sector. Wat gaaf dat we onze aanpak, ons Impact-ontwikkelmodel, onze carrièrecoaches en opleidingen nu ook aan deze groep beschikbaar kunnen stellen.’
Uit de comfortzone
Mathilde de Oude, mede-initiatiefnemer en Unit Manager bij dochterlabel House of Bèta, licht de toegevoegde waarde van beide programma’s verder toe: ‘Het Next Career-programma stelt professionals in staat om uit hun comfortzone te treden en zich continu aan te passen aan die nieuwe trends en ontwikkelingen in de financiële wereld. Dat geeft ze een voorsprong op professionals die dat niet doen. Ik heb er veel zin in om met deze nieuwe groep collega’s aan de slag te gaan.’
Lees ook
- Alle zakennieuws


Scheffener zegt daarnaast ’trots’ te zijn op de nieuwe merknaam. ‘Een naam die ons netwerk nóg sterker verbindt en -letterlijk en figuurlijk- staat als een huis. Een merk dat staat voor high-end expertise en duurzame groei. En groeien, dát doen we samen, vanuit elk individu met het hele netwerk van House Of Talents. De naamsverandering zorgt voor een grotere naamsbekendheid én een duidelijke positionering van onze internationale organisatie. Daarom trappen we vandaag ook af met een opvallende campagne waarmee we het merk House Of Talents – onderdeel van World Of Talents – lanceren.’






Personato heeft onder leiding van Michiel van Gog en Ruud Maessen de afgelopen jaren een aantal veranderingen doorgevoerd. Een belangrijke daarvan is dat de medewerker steeds meer centraal is komen te staan. ‘Onze medewerkers zijn het kloppend hart van de organisatie, een jonge doelgroep die nog niet altijd weet wat ze wil qua werk en zichzelf daarin soms nog moet ontdekken. Wij geloven erin dat wanneer we investeren in hun ontwikkeling, ze groeien als persoon én professional. Daarom bieden wij verschillende trainingen en opleidingen aan en zijn we bezig met het creëren van een individueel ontwikkelplan’, aldus algemeen directeur Michiel van Gog (foto).
