Uit internationaal onderzoek zou blijken dat maar liefst 61% van de organisaties vindt dat zijn eigen talentacquisities onder de maat zijn. Bedrijven kiezen er daardoor vaak voor om recruitment uit te besteden, maar daarmee verliezen ze juist hun grip op hun doelstellingen en proces, constateren Shahin Habbah en Anne Troelstra, die met hun start-up JIBSER juist willen proberen die bedrijven ‘met een innovatieve en datagedreven werkwijze een transparante oplossing voor deze problemen’ te bieden.
‘Het juiste talent vinden is met de huidige methodes nauwelijks meer te voorspellen.’
‘We spreken dagelijks bedrijfseigenaren en HR-managers die zich ergeren aan het feit dat de recruitmentmarkt duur en volkomen ondoorzichtig is. Het juiste talent vinden wordt steeds uitdagender en is met de huidige methodes nauwelijks meer te voorspellen’, aldus Habbah. ‘Wij werken juist methodisch en voorspelbaar tegen een veel lagere vaste investering per maand, zonder torenhoge recruitment-fees‘, vult Troelstra aan.
Transparantie en tijdsbesparing
Met JIBSER willen beiden de huidige recruitmentsector opschudden met ’transparantie en tijdsbesparing’. Met behulp van een nieuwe methodiek, gebaseerd op doelgroepdata en technologie, willen ze – zonder recruitmentbureaus – zorgen voor een voorspelbare instroom van kwalitatief talent. ‘Zo wordt het bereik van elke recruitmentcampagne gemaximaliseerd op basis van doelgroepdata, automatisch uitgevoerde technologieën en zelflerende algoritmen’, aldus Habbah.
‘Bedrijfseigenaren en hr-managers kunnen met Jibser datagedreven werken en veel tijd besparen.’
Troelstra: ‘Bedrijfseigenaren en hr-managers kunnen hiermee datagedreven werken en veel tijd besparen. De investering is vele malen lager, omdat een vergoeding wordt berekend voor de campagne zelf, ongeacht hoeveel mensen je aanneemt. Onze visie is dat bedrijven hun grip terugkrijgen door hun traditionele wervingsmethode te transformeren naar een transparante en voorspelbare manier. Dit bereiken zij door datagedreven strategieën in te zetten via een scala aan op maat geselecteerde online (social)mediakanalen.’

Lees ook
- Alle zakennieuws




Scheffener zegt daarnaast ’trots’ te zijn op de nieuwe merknaam. ‘Een naam die ons netwerk nóg sterker verbindt en -letterlijk en figuurlijk- staat als een huis. Een merk dat staat voor high-end expertise en duurzame groei. En groeien, dát doen we samen, vanuit elk individu met het hele netwerk van House Of Talents. De naamsverandering zorgt voor een grotere naamsbekendheid én een duidelijke positionering van onze internationale organisatie. Daarom trappen we vandaag ook af met een opvallende campagne waarmee we het merk House Of Talents – onderdeel van World Of Talents – lanceren.’


