Hoe je leert om recruitment strategisch aan te pakken [adv.]

Zo zegt Bryan Peereboom (Talent Acquisition Manager bij Wortell), die de Leergang Strategisch Recruitment heeft gevolgd, dat recruitment strategisch gezien zeker onder de aandacht moet komen bij directie. Dit creëert namelijk een sense of urgency bij de organisatie. Zelf heeft hij naar aanleiding van de training zijn recruitmentplan voor de komende jaren meteen aangepast en aan de directie doorgegeven. Zo heeft hij meer budget gekregen om de stappen te maken die hij wil maken.

Ook Patrice Boonstoppel (Teamlead bij Compagnon) wilde graag een volwaardige gesprekspartner voor de directie worden. Bij de Leergang leerde ze om vanaf een afstand pragmatisch naar de recruitmentvraag te kijken, die te clusteren en daar een strategisch vraagstuk van te maken, vertelt ze in onderstaande video.

Wil jij ook weten hoe je recruitment strategisch kunt aanpakken?

Schrijf je dan in voor de Leergang Srategisch Recruitment. In deze opleiding voor ervaren recruiters word je verder opgeleid als vakvolwassen recruiter waardoor je een sterke gesprekspartner wordt voor management, de ontwikkelingen van recruitment kent en het vak beheerst. Hier kun je meer informatie vinden.

 

Bullhorn Engage London 2019 – Het grootste recruitment evenement in het VK! [adv]

Wat is Engage London?

Engage London is het toonaangevende internationale staffing en recruiting event. Tijdens dit meerdaagse event komen recruitment leiders en professionals bijeen voor zowel nieuwe inzichten in de branche als producttrainingen van het Bullhorn platform. Engage is de perfecte plek om nieuwe connecties te maken en te leren van de beste en slimste professionals in het veld, maar tegelijkertijd is het zo kleinschalig dat er genoeg ruimte is om te connecten met al je staffing vrienden.

Het thema dit jaar is ‘The Power of People’ Na de succesvolle editie van vorig jaar, kun je ook in september 2019 alleen maar kwalitatieve content verwachten. Tijdens Engage London leer je onder anderen hoe je de power of people in kunt zetten om:

  • Het tekort aan talent te tackelen met nieuwe strategieën
  • Werknemers om te scholen om nieuwe talentpools te creëren
  • In contact te komen met kandidaten en klanten

Waarom je bij Engage London aanwezig moet zijn?

Tijdens Engage London leer je van de beste en slimste professionals in het veld, kun je netwerken met collega’s uit de branche en ontdek je hoe je effectiever in contact kunt komen met klanten, talent en leiders. Er komen bezoekers uit alle hoeken van Europa. Niet alleen uit Engeland, maar je kunt ook in contact komen met gelijkgestemden uit Nederland, België, Duitsland, Oostenrijk, Frankrijk en nog veel meer landen. Registreer je vandaag nog om de laagste prijs per ticket te bemachtigen en toegang te krijgen tot exclusieve content van de breakout sessies van vorig jaar.

Wie kun je zien spreken tijdens Engage London 2019?

Gedurende twee dagen zal een geweldige samenstelling van keynote en break-out sprekers je leren hoe je jouw branche, je bedrijf en mensenlevens kunt transformeren met de kracht van mens en technologie. We hebben een hele rij inspirerende en slimme sprekers klaar staan. Lees hier wie je onder andere kunt verwachten:

Dr. Marcia Goddard

Dr. Marcia Goddard is een neurowetenschapper en momenteel werkzaam voor &Ranj. Met een Master diploma in klinische neuropsychologie en een PhD in sociale neurowetenschappen werkt Marcia aan het bouwen van bruggen tussen de wetenschap en bedrijven en werkt ze aan hoe je sterke samenwerkingen kunt realiseren. In 2016 begon ze bij YoungCapital, een van de grootste recruitmentbureaus in Nederland. 

Recent is Marcia begonnen bij &Ranj waar ze verantwoordelijk is voor het integreren van de wetenschap in de manier van werken en doet ze studies om de effectiviteit van hun producten te onderzoeken en verbeteren. Dr. Goddard zal spreken over haar meest recente domein van geavanceerd academisch onderzoek (en iets waar we allemaal wel eens last van hebben): stress en de impact ervan op recruiters.

Lees meer over de sessie van Dr. Goddard

Barones Karren Brady CBE

Barones Karren Brady CBE staat bekend als ‘The First Lady of Football’ en heeft een carrière gehad in de politiek, sport en op televisie als mentor bij het BBC One programma ‘The Apprentice’. Uitgeroepen tot zakenvrouw van het jaar, Ultimate Entrepreneur en naast 50 internationale mensen ter wereld is Barones Karren Brady een van de meest gerespecteerde vrouwen in het zakenleven van het VK.

Op Engage London zal Barones Brady een inspirerende keynote sessie houden over het creëren van een duurzame cultuur van wereldklasse die bevorderlijk is voor het moreel en het succes van de werknemers. Ze zal het hebben over onderwerpen als het motiveren van interne medewerkers, aannemen voor succes, het stimuleren van een gelijkwaardige en respectvolle omgeving in een tijdperk waarin genderneutraal centraal staat. Daarnaast spreekt ze over het groeien van een organisatie in het midden van politieke en economische uitdagingen.

Lees meer over de sessie van Barones Karren Brady CBE

En nog veel meer…

Naast deze twee toonaangevende sprekers hebben we nog veel meer experts klaar staan die je tijdens het tweedaagse evenement zullen inspireren. En als dat allemaal nog niet genoeg is, zal special guest en komediant Jake Lambert je zeker laten lachen tijdens de afsluiting van het tweedaagse evenement. 

Bekijk hier de volledige agenda om te zien wat je kunt verwachten en registreer je vandaag nog. Voor aanwezigen uit Nederland en België  hebben we daarnaast op maandagavond een netwerkborrel georganiseerd in het London Hilton Metropole (waar Engage London plaatsvindt) om alvast te kennis te maken met alle internationale bezoekers voorafgaand aan het event.

Hoe is het om aanwezig te zijn bij Engage London?

Engage London is een uniek recruitment evenement. Bekijk de recap van de hoogtepunten van vorig jaar hieronder.

 

Schaarste op de arbeidsmarkt levert ook kansen op

Deze tweede editie van het Werf& Selectie Jaarcongres staat in het teken van schaarste. Je hoort er alles over op 15 oktober 2019. Denk aan keynotesprekers van UWV (Rob Witjes) en Tony’s Chocolonely. Daarnaast kun je naar 16 breakouts van onder andere Indeed, Rijkswaterstaat, Mendix, MrWork, de Politie en het Creatiehuis.

Profiteer nu van het earlybirdtarief van €325,- en dan zien we je graag op 15 oktober!

Festival: Recruitment in de Zon! [adv]

Op deze dag stel je zelf je eigen programma samen en bezoek je sessies van 45 minuten waarin je concrete tips en tools krijgt die je de volgende dag al in de praktijk kunt brengen. In totaal zijn er zes rondes en je bepaalt zelf op welk moment je waar naartoe wil. Je hebt de keuze uit onder andere:

– Google for Jobs

In deze workshop leer je hoe je technisch klaar kunt zijn voor Google for Jobs en wordt er dieper ingaan op het schrijven van de juiste, Google for Jobs vacatureteksten.

– Inbound recruitment

Inbound recruitment is op dit moment erg ‘hot’. Tijdens de workshop vertelt Edwin Vlems hoe je potentiële werknemers aantrekt zonder ze te benaderen. Je leert hoe je middels ‘thought leadership’ en het delen van kennis op websites en social media als magneet kunt werken op je toekomstige collega’s.

– Eerste vlog/video

In deze workshop leert de vloggende IT-recruiter Gözde Yilmaz je om content te creëren, zodat je zelf een interessante vlog in elkaar kunt zetten.

– CACTUS-interview

Vergeet STAR, het nieuwe interviewen heet: CACTUS. Betere selectiegesprekken voeren waar de 5 onderdelen van elke baan in aan bod komen? Dat kan, door ze meer te richten op attitudes dan alleen op competenties. Sleutelwoord daarbij is het acroniem CACTUS. Leer van Wim Thielemans alles over in deze workshop!

Vroegboektarief

En daar houdt het niet bij op. Denk ook aan workshops als ‘De kandidaat centraal’, ‘Bouw je Employer Brand’, ‘Technology & Tools’ en ‘Managen van je Hiring Manager’. Naast informatie is er ook tijd voor plezier: een rondje yoga of silent disco om even de zinnen te verzetten. Als jij je voor 16 juli 2019 aanmeldt, dan profiteer je ook nog eens van het vroegboektarief van slechts 249 euro. Dus: tot ziens bij Recruitment in de Zon!

Seminar Arbeidsmarkttrends 2019-2023 [adv]

Jouw wervingsstrategie bepalen op basis van huidige en toekomstige ontwikkelingen?

Weten welke arbeidsmarkttrends en kengetallen in 2019 voor jou van belang zijn? Op de hoogte zijn van de laatste nieuwtjes en daarmee meteen een aantal quick wins behalen? Kom dan naar het seminar Arbeidsmarkttrends 2019-2023 op donderdag 15 november a.s.

Vertaal cijfers en trends naar arbeidsmarktkansen

De sprekers Geert-Jan Waasdorp en Aad van der Werf vertellen jou op donderdag 15 november wat de actuele onderwerpen op de arbeidsmarkt zijn en hoe je deze op de korte termijn door kan vertalen naar het aantrekken van talent, het inspelen op veranderd zoekgedrag en met impact profileren op de kandidatenmarkt.

Tegelijkertijd staan zij stil bij de lange termijn waarin we moeten voorsorteren op zaken als flexibiliteit, internationalisering, candidate experience en de nieuwe KPI’s op het gebied van het lean inrichten van het recruitmentproces.

Een seminar vol met data, kennis, nieuwe inzichten en praktische vertalingen. Je wordt verrast met nieuwe inzichten, de laatste nieuwtjes en geprikkeld om sterk en onderscheidend een arbeidsmarktplan te maken voor 2019 en verder.

‘Een seminar vol met data, kennis, nieuwe inzichten en praktische vertalingen’

Jouw resultaat

Na afloop van het seminar:

  • Weet jij wat de belangrijkste cijfers zijn op de arbeidsmarkt
  • Ken jij alle actuele arbeidsmarkttrends en -ontwikkelingen in 2019 en verder
  • Heb jij inzicht in lange termijn scenario’s voor de arbeidsmarkt
  • Heb jij zicht op alle werknemers- en mediatrends van dit moment
  • Ben je in staat om jouw strategie stevig en betrouwbaar te onderbouwen
  • Heb je jouw netwerk met vakgenoten vergroot

In een dag op de hoogte van de laatste arbeidsmarkttrends?

Kom dan naar het seminar op donderdag 15 november in Amersfoort. Kijk hier voor meer informatie of om je direct aan te melden. Wacht niet te lang, er zijn maar 100 plekken en vol is vol. 

Seminar Recruitment marketing – donderdag 14 juni[adv]

Recruitment marketing bevindt zich op het snijvlak van sourcing, recruitment, employer branding en arbeidsmarktcommunicatie. Het is het effectief vinden en verleiden van (latente) kandidaten met behulp van doelgroep data-analyse, de modernste sourcing technieken en het positief verrassen van kandidaten wanneer je hen benadert of bereikt.

Meet the candidate where they are, and make it great

Na de eerste drie successen, organiseert de Academie voor Arbeids­markt­communicatie op donderdag 14 juni voor de vierde keer het seminar Recruitment Marketing. Heleen Stoevelaar neemt je samen met gastspreker Dirk Meeuws deze dag mee in de wereld van recruitment marketing.

Doordat kandidaten steeds minder makkelijk te vinden en verleiden zijn gelden er nieuwe spelregels in het werven van talent. Hiervoor zijn ook andere aanpakken nodig. O.a. met behulp van doelgroep data-analyse, experience, tech, verrassen, bellen en social. Tijdens het seminar hoor je alle mogelijkheden en hoe dit in te zetten.

Wat leren de deelnemers tijdens het seminar?

  • Het vinden van latente baanzoekers (online) communities: searchen en sourcen.
  • In kaart brengen van doelgroepen door middel van data-analyse tools.
  • ‘Tech’ innovaties waardoor jij slimmer gaat werven.
  • Doelgroepgericht benaderen en verleiden met storytelling.
  • De kracht van impact en een goede candidate experience.

Speciaal combitarief

Het seminar Recruitment Marketing leent zich ideaal om samen met jouw collega van HR, recruitment of communicatie te volgen. Kom je samen dan ontvangt de tweede deelnemer 50% korting. Gebruik hiervoor actiecode combi-rm.

Een dag aan de slag met jouw recruitment marketing?

Kom dan naar het seminar op donderdag 14 juni in Amersfoort. Kijk voor meer informatie, inschrijven en/of voor het downloaden van de factsheet op de website van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie.

31 mei: Seminar Werven van millennials en jong talent [adv]

Op de arbeidsmarkt is de vraag naar starters (mbo, hbo en wo) vele malen groter dan het aanbod. Tevens zijn de spelregels om deze groep te werven en te behouden voor de organisatie veranderd.

Dit vraagt om nieuwe werving- en selectiemethodes tot en met aanpassingen in het HR beleid.

Whatsappen met een sollicitant is heel normaal!

Iedereen is op zoek naar ‘jong talent’ (starters, GenY, Young Talent en millennials (mbo, hbo en wo). Millennials en jong talent oriënteert en reageert anders in deze werknemersmarkt dan bijvoorbeeld generatie X. Wat doe je anders in de werving, maar ook in de onboarding en het absorberen en ‘opleiden’ van dit talent om deze generatie succesvol te laten zijn bij jou op de werkvloer. Van chatten, instant feedback tot en met video, flexibiliteit door structuur, coachen op de werkvloer en toegankelijk en duidelijk leiderschap. In deze belangrijke details maak jij het verschil bij het werven van bijbaners, starters, junioren, trainees en young potentials.

Laat je inspireren

Tijdens dit seminar word je geïnspireerd en leer je (o.a. van de doelgroep):

  • Het verleiden van starters en de daarbij behorende communicatie instrumenten
  • Het managen van verwachtingen binnen de eigen organisatie
  • CRUSH: Coolness, Real, Unique, Self-Identification en Happy
  • De generaties vergeleken: de do’s & don’ts
  • Unieke cijfers en feiten

Combikorting

Wanneer je samen met een collega van dezelfde organisatie inschrijft, ontvangt de tweede deelnemer bij gelijktijdige aanmelding 50% korting. Gebruik hiervoor bij inschrijving de actiecode combi-mill.

Meer weten?

Kijk voor meer informatie en/of voor het downloaden van de factsheet op de website van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie.

Leergang Arbeidsmarktgedreven Loopbaanprofessional start 15 mei 2018 [adv]

Dinsdag 15 mei start de succesvolle Leergang Arbeidsmarktgedreven Loopbaanprofessional alweer voor de negende keer. Leer in 2,5 dag van de docenten Maaike Kooter en Larissa Lodewijk om arbeidsmarktkennis te vinden en vertalen naar concrete arbeidsmarktkansen voor werkzoekenden en loopbaantrajecten.

(meer…)

Seminar Arbeidsmarkttrends 2018-2022 [adv]

Bepaal jouw wervingsstrategie op basis van huidige en toekomstige ontwikkelingen. Welke arbeidsmarkttrends en kengetallen zijn in 2018 voor jou van belang? Wat zijn de laatste nieuwtjes en waarmee behaal je meteen een aantal quick wins?

Vertaal cijfers en trends naar arbeidsmarktkansen

De sprekers Geert-Jan Waasdorp en Aad van der Werf vertellen jou op dinsdag 6 maart wat de actuele onderwerpen op de arbeidsmarkt zijn en hoe je deze op de korte termijn doorvertaalt naar het aantrekken van talent, het inspelen op veranderd zoekgedrag en met impact profileren op de kandidatenmarkt. Tegelijkertijd staan zij stil bij de lange termijn waarin we moeten voorsorteren op zaken als flexibiliteit, internationalisering, candidate experience en de nieuwe KPI’s op het gebied van het lean inrichten van het recruitmentproces. Een seminar vol met data, kennis, nieuwe inzichten en praktische vertalingen. Je wordt verrast met nieuwe inzichten, de laatste nieuwtjes en geprikkeld om sterk en onderscheidend een arbeidsmarktplan te maken voor 2018 en verder.

Jouw resultaat

Na afloop van het seminar:

  • Weet jij wat de belangrijkste cijfers zijn op de arbeidsmarkt
  • Ken jij alle actuele arbeidsmarkttrends en -ontwikkelingen in 2018 en verder
  • Heb jij inzicht in lange termijn scenario’s voor de arbeidsmarkt
  • Heb jij zicht op alle werknemers- en mediatrends van dit moment
  • Ben je in staat om jouw strategie stevig en betrouwbaar te onderbouwen
  • Heb je jouw netwerk met vakgenoten vergroot

Combikorting

Bij gelijktijdige inschrijving met twee personen van dezelfde organisatie ontvangt de tweede persoon 50% korting. Gebruik hiervoor kortingscode combi-trends2. Kom je met meer personen dan wordt de korting evenredig doorberekend.

In een dag op de hoogte van de laatste arbeidsmarkttrends?

Kom dan naar het seminar op dinsdag 6 maart in Amersfoort. Kijk voor meer informatie, inschrijven en/of voor het downloaden van de factsheet op de website van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie.