Hoe de nieuwste optiekketen van Nederland talent zoekt dat verder kijkt

Je komt verder als je verder kijkt. Met die boodschap is de hagelnieuwe optiekketen Pearle Studio een grootse wervingscampagne begonnen. Hoe heeft die verder vorm gekregen?

Peter Boerman Op 08 juni 2022
Gem. leestijd 2 min 494x gelezen
Deel dit artikel:
Hoe de nieuwste optiekketen van Nederland talent zoekt dat verder kijkt

Van de 260 Eye Wish winkels in Nederland hebben er de afgelopen maanden 100 een metamorfose ondergaan. Voortaan gaan ze verder onder de naam ‘Pearle Studio‘, en worden ze het ‘luxere’ zusje van marktleider Pearle. Om ook voldoende talent voor die verandering te vinden, zijn ze nu ook een wervingscampagne gestart, onder de noemen: ‘Je komt verder, als je verder kijkt!’

Alle 100 Eye Wish-winkels die bij GrandVision horen zijn inmiddels omgebouwd. In verband met de overname van GrandVision door EssilorLuxottica moest GrandVision het Eye Wish merk en een deel van haar winkels verkopen. Wel mocht het bedrijf ruim 100 locaties van deze keten behouden. Die gaan dus voortaan allemaal verder onder de nieuwe naam Pearle Studio.

Eigen collega’s

De wervingscampagne is van start gegaan met een online video, en wordt verspreid via diverse social media. In de video treden diverse eigen collega’s op, zoals Damien, Adam, Sandra en Trudy. Er zijn ook allerlei offline materialen ontwikkeld. ‘Zodat we de doelgroep via verschillende manieren kunnen bereiken’, aldus manager recruitment Kim Woutersen-Nellestijn. De campagne kwam tot stand in samenwerking met bureau The Others | Creativity. ‘De wervingscampagne is volledig in lijn met de lancering van Pearle Studio. De eigen collega’s laten zien hoe mooi hun vak is en welke mogelijkheden we kunnen bieden.’

De campagne van Pearle Studio is des te meer opvallend, omdat eerder dit jaar ook de optiekbranche in zijn totaliteit met een recruitmentcampagne startte. In het begin van dit jaar kwam de SIPO (Stichting Instroom Personeel Optiekbedrijven) namelijk met de site Werkenindeoptiek.nl, met name bedoeld om jongeren, decanen en zij-instromers te informeren en te motiveren.

‘Optiekzaken zijn de best lopende winkels die er zijn.’

Volgens die campagne zijn optiekzaken de best lopende winkels die er zijn. ‘Als iemand eenmaal klant is, is de kans zeer groot dat hij of zij klant blijft. Daarvan profiteert iedereen die er werkt. En door de verdere vergrijzing zal de vraag naar brillen de komende jaren alleen maar toenemen.’ Toch is er een flink personeelstekort in de branche. De SIPO-campagne en het bijbehorende platform waren daarom de eerste activiteiten van deze nog relatief jonge stichting.

Lees ook

Ook in ‘Campagne van de week’?

Wil je jouw wervingscampagne hier ook onder de aandacht brengen? Mail dan kort wat achtergronden, doelstellingen en beeldmateriaal, en wie weet vind je hier dan straks ook jouw inspanningen terug.

Deel dit artikel:

Peter Boerman

Hoofdredacteurbij Werf&
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners