Ook Rabobank werft trainees opvallend anders

Peter Boerman Op 15 april 2014
Gem. leestijd < 1 minuut 4393x gelezen
Deel dit artikel:
Ook Rabobank werft trainees opvallend anders

Vorig jaar was het Heineken dat besloot een nogal opmerkelijke selectiemethode voor een stagiair online te zetten. Dit jaar is het Rabobank dat probeert dat succes te evenaren. 

De bank heeft een filmpje online gezet waarin uitgebreid wordt stilgestaan bij de selectie van trainees. Door bijvoorbeeld te kijken of ze zelfstandig de interviewkamer ingaan, wordt getest of ze wel initiatiefrijk zijn. En ook rolt er op een gegeven moment een bal over tafel, om te kijken hoe de sollicitant daarop reageert.

De teaser die Rabobank online heeft gezet is in elk geval best spannend:

En dan ook nog het hele filmpje:

Goed, het verhaal is op z’n minst wat ongeloofwaardig, zeker op het einde, en toont ook een stuk minder spontaan dan het Heineken-filmpje. Maar opvallend is het natuurlijk wel, dat grote bedrijven zo’n inkijkje geven in hun interviewtechnieken en sollicitatiemethoden. Alleen blijft de hamvraag overeind: zijn al deze kandidaten het nou uiteindelijk geworden? Of waren ze eigenlijk al aangenomen? Maar waarvoor diende dan die bal over de tafel? En die  uiteindelijke hockey-outfit? We zijn benieuwd…

En om het geheugen nog even op te frissen, bij deze ook nog het Heineken-filmpje, voor de werving van een stagiair events & sponsorship, omdat hij zo leuk clichés te lijf gaat:

Deel dit artikel:

Peter Boerman

Hoofdredacteurbij Werf&
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners